Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Το κεράσι έχει γεύση PS Vita

Είναι καλοκαίρι του 2009 και το Tokyo έχει κυριευτεί από τον πυρετό του Dragon Quest IX. Σε τρένα, σε καφετέριες και σε εστιατόρια, παντού βλέπει κανείς Ιάπωνες με ένα DS. Σε ένα McDonald’s στέκεται όρθιος ένας εύσωμος Sarari-man καθώς τρώει το burger του με το ένα χέρι, ενώ με το άλλο κρατάει το DS του, απορροφημένος εντελώς στον κόσμο του νέου Dra-Que. Όμως ακόμα και τότε, σε μια εποχή που η Nintendo κράταγε ακόμα τα ηνία της αγοράς, η παρουσία των φορητών της Sony δεν περνούσε απαρατήρητη. Σε λίγες μέρες θα έβγαινε το πολυαναμενόμενο Ys Seven αποκλειστικά για το PSP και θα ήταν ό,τι έπρεπε για ένα διάλειμμα από το MonHan. Το PlayStation Portable μπορεί να μην έφτασε το «πολιτισμικό φαινόμενο» Nintendo DS αλλά κατάφερε να γίνει επιτυχία στη χώρα, εξαιτίας του ιαπωνο-κεντρικού software, αλλά και του Monster Hunter της Capcom.

Σε εμάς από την άλλη, οι φορητές κονσόλες δεν φαίνονται να μας συγκινούν ιδιαίτερα. Μετά και την έλευση των smartphones και tablets και την άνοδο που παρουσιάζει το mobile gaming στις έξυπνες συσκευές, η μάχη έχει λίγο-πολύ κριθεί. Η Nintendo εγκαταλείπει σιγά σιγά το 3DS για να αφοσιωθεί στο NX και η Sony… H Sony ίσως δεν ασχολήθηκε ποτέ πραγματικά με το PS Vita. Από νωρίς, μόλις κατάλαβε πως ούτε καν παιχνίδια σαν το Uncharted δεν μπορούν να έχουν αποτέλεσμα και να αλλάξουν τη ροή των πραγμάτων στις δυτικές αγορές, έβαλε το Vita στον αυτόματο πιλότο και το άφησε στη μοίρα του.

Έχω αναφερθεί ξανά στο φαινόμενο των Γκαλαπάγκος, κατά το οποίο ένα είδος εξελίσσεται σε συγκεκριμένο περιβάλλον και αναπτύσσει μοναδικά χαρακτηριστικά για τον τόπο όπου βρίσκεται. Κάτι τέτοιο συνέβη και με το PS Vita που, ενώ στην Ευρώπη και Αμερική φυτοζωεί, στην Ιαπωνία έχει επιτύχει και με το παραπάνω. Αν και σε σχέση με τον προκάτοχό του, δεν το ευνοεί ούτε η εποχή, ούτε η χαμένη αποκλειστικότητα της σειράς Monster Hunter που ήταν και η ναυαρχίδα του PSP, παρά αυτά στέκεται εκεί ακλόνητο, αψηφώντας ακόμα και την αδιαφορία της Sony και αρνείται πεισματικά να παραδώσει τα όπλα, καθώς καταφέρνει να έχει σταθερά καλές πωλήσεις.

Ένα οξύμωρο στοιχείο σε αυτή την ιστορία, είναι πως ένας από τους λόγους αποτυχίας του Vita στη Δύση είναι ταυτόχρονα και ένας από τους λόγους επιτυχίας του στην Ιαπωνία. Αναφέρομαι στις multi-platform κυκλοφορίες βασικών τίτλων ανάμεσα στις πλατφόρμες της Sony. Για παράδειγμα δύο πολυαναμενόμενα games του καλοκαιριού, το Toukiden 2 και το Berserk Musou, θα κυκλοφορήσουν στο PS3, στο PS Vita αλλά και στο PS4. Στα μέρη μας είναι αυτονόητο ποια πλατφόρμα θα πάρει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, αλλά στην Ιαπωνία αρκετοί θα διαλέξουν τη φορητή κονσόλα. Είναι ένας συνδυασμός έλλειψης χώρου στο σπίτι και μακρινών αποστάσεων που διανύονται με τρένο, ή απλά το gaming σε μια φορητή κονσόλα όπως το Vita είναι πολύ πιο βολικό στα δικά τους μάτια.

Είναι και ότι το PS Vita, με τις καλές επιδόσεις, αλλά χωρίς τις αστρονομικές απαιτήσεις, προσφέρει το ιδανικό περιβάλλον ανάπτυξης τίτλων για τα μικρομεσαία ιαπωνικά studio όπως η Vanillaware και η Nippon Ichi αλλά και η ιστορική εταιρεία Nihon Falcom. Εκεί επικεντρώνονται να πιάσουν τη λεπτομέρεια σε ιαπωνοκεντρικό σχεδιασμό, με καρτουνίστικα RPG αλλοτινών εποχών αλλά και με πιο μοντέρνους τίτλους του στιλ Danganroppa, συνεπώς το PS Vita είναι ίσως η μοναδική κονσόλα αυτή τη στιγμή στην αγορά που απευθύνεται εξ ολοκλήρου στους οπαδούς του ιαπωνικού gaming.

Αυτήν τη στιγμή στην Ιαπωνία, μέσα σε ένα τρένο στο Tokyo, στη πράσινη γραμμή Yamanote, σχεδόν όλοι οι επιβάτες έχουν μπροστά τους ένα κινητό, ενώ λίγοι έχουν 3DS ή PS Vita. Το σκηνικό είναι παρόμοιο με αυτό προς εφτά χρόνων, μόνο που αν τότε τα DS ήταν περισσότερα από τα smartphones, το ποσοστό εκείνων που κρατούσαν PSP και τώρα PS Vita είναι περίπου το ίδιο. Παρόμοια είναι και η διαφήμιση της Nihon Falcom για το επερχόμενο Ys. Tότε ήταν το νούμερο εφτά, ενώ τώρα είναι το οκτώ. Πάντα όμως ένα διακριτικά κολλημένο αυτοκόλλητο γι’ αυτούς που ξέρουν που πρέπει να κοιτάξουν.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • evergrey
    • Παντα υπεροχα τα κειμενα σας Κ.Νικο.Γεια μερικους απο εδω μεσα που θα θελαμε να γεννιομασταν εκει στο Japan,ανεβαστε πιο συχνα "Γεύση από κεράσι"!
      Πραγματικα ομως οσοι εχουν "βητακι" και αγαπανε τα Japan παιχνιδια,ειμαστε διακριτικα αυτοκολλητα(λογω μικρης απηχησης του PSV) που κοιταζουμε αξιολογους τιτλους που εχει παρα το φτυσιμο στα "δικα μας μερη".

    • Kafroc
    • Με άλλα λόγια, η Ιαπωνική αγορά πολλές φορές αντί να ενισχύει τα προϊόντα της τα εγκλωβίζει στις ανάγκες τις μικρής της «ιδιαίτερης» αγοράς. Ενδιαφέρουσα ερώτηση όμως είναι οι εταιρείες κολοσσοί όπως Sony & Nintendo μήπως πρέπει να την αγνοούν παντελώς, ώστε να επιτύχουν στην Δύση?

    • Νίκος Πιστόλας
    • @evergrey
      Χαίρομαι που σου άρεσε το άρθρο, αλλά κυρίως που είσαι φίλος της Ιαπωνίας! By the way, αν είσαι κάτοχος Vita και σου αρέσουν τα rpg, σίγουρα δες το Trails in cold Steel.

      @kafroc
      Είναι πράγματι καλή ερώτηση. Παλιότερα, στην εποχή του PlayStation για παράδειγμα, ιαπωνικες εταιρείες όπως Capcom και Konami δεν είχαν τόσο μεγάλο ανταγωνισμό από τη δύση και κατορθωναν να εξάγουν τα προϊόντα τους με χαρακτηριστική επιτυχία. Ο διαχωρισμός ήρθε αργότερα, όταν πολλές ιαπωνικες εταιρείες έχασαν το τρένο της παγκοσμιοποίησης και ήρθαν αντιμέτωπες με τη δημογραφική συρρίκνωση της αγοράς. Τώρα πια, υπάρχουν πολλοί developers που δεν ενδιαφέρονται για τη δύση, ενώ κυνηγούν συγκεκριμένα target group, όπως τους otaku με τα anime licenses για παράδειγμα.

      Σε γενικές γραμμές, έγινε αυτό που λες κυρίως από την Capcom και ο βασικός υποστηρικτής του εγχειρήματος ήταν ο Keiji Inafune. Αποτέλεσμα αυτής της στοχεύσης στη δυτική αγορά, ήταν τα Lost Planet, αλλά και τα τελευταία Resident Evil. Δεν νομίζω πως στέφθηκε με επιτυχία τελικά.

*