Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Όχι πια ημίμετρα

Αν σας ρώταγα, για ποιο λόγο ο Captain America δεν θεωρείται cool στην Ιαπωνία, τι θα δίνατε ως απάντηση; Το όνομα, που φέρνει συνειρμούς από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και την ήττα της Ιαπωνίας; To χρώμα, που θυμίζει το δημοφιλές ρομπότ Doraemon, ή τέλος το κράνος, που αφήνει σχεδόν όλο το κεφάλι ακάλυπτο χωρίς ουσιαστικό λόγο (για να μην μιλήσω για τα φτερά τύπου Αστερίξ); Η σωστή απάντηση είναι φυσικά η τελευταία, γιατί το “chuutohanpa” είναι πάντα ντεμοντέ, ή μάλλον, όπως λένε οι Ιάπωνες, “dasai”! Oπωσδήποτε μια από τις ιαπωνικές λέξεις που δεν μεταφράζονται εύκολα σε άλλη γλώσσα, το “chuutohanpa” δείχνει μια κατάσταση που είναι ανολοκλήρωτη, μια μέση λύση που δεν εξυπηρετεί κανέναν, κάτι μισοτελειωμένο, ένα ημίμετρο. Για παράδειγμα η ιαπωνική λογική λέει πως, όταν κάποιος καθυστερεί στο ραντεβού είναι καλύτερο, αν δεν μπορεί να καθυστερήσει λίγο, να αναβάλει τη συνάντηση ή να αργήσει να έρθει τόσο, ώστε αυτός που περιμένει να μπορεί να αξιοποιήσει το χρόνο της αναμονής. Χρησιμοποιείται επίσης και για όσους  κάνουν κάτι με μισή καρδιά, με τα αποτελέσματα να είναι φυσικά ανάλογα της προσπάθειάς τους, αλλά μοιάζει και με την πολύ οικεία σε εμάς τους Έλληνες στάση, που συνοψίζεται στο “και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα”.

Δυστυχώς, σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το Wii U κατά τη γνώμη μου. Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε, η Nintendo έστειλε ένα μπερδεμένο μήνυμα. Με μια θρασύτατη αισιοδοξία, θέλησε να πάρει μαζί της τους casuals του Wii, αγνοώντας πως εκείνοι την είχαν ήδη αφήσει προ πολλού, αλλά και να ξανακερδίσει τους core οπαδούς της, που είχαν δυσαρεστηθεί λόγω της ισχνούς υποστήριξης τόσο από first αλλά και από third party. Δεν υπήρχε καμία στρατηγική και κανένα όραμα για το Wii U και δεν θα τα είχε καταφέρει ακόμα και αν έβγαιναν εγκαίρως περισσότεροι τίτλοι, ακόμα και αν έβγαινε ένα Zelda ή ένα Metroid. Ευτυχώς, αυτό που είχαν καταλάβει πολλοί από νωρίς, το συνειδητοποίησε και η Νintendo έστω και αργά, για να κρατήσει τα σημαντικά της χαρτιά για τον επόμενο γύρο. «Κονσόλα με εντελώς νέο concept» τιτλοφορείται το ΝΧ στα ιαπωνικά Μέσα, η αλλιώς «η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται» σε μια προσπάθεια να ξαναέρθει στο προσκήνιο παίρνοντας ένα μεγάλο ρίσκο όπως όλα δείχνουν. Οικιακή και φορητή θα γίνουν ένα και το αυτό, με όλη την παραγωγή να πέφτει πλέον σε ένα μηχάνημα, το οποίο, όπως λένε τελευταίες πληροφορίες, θα παίρνει κάρτες μνήμης και όχι οπτικά μέσα (CD, DVD) όπως είναι το σύνηθες εδώ και δεκαετίες.

Αυτή η επαναφορά στo format του N64 και των προκατόχων του, οι οποίες μας δείχνουν και την προέλευση της εταιρείας από το Kyoto, πιστεύω πως μπορεί να σηματοδοτήσει και την επιστροφή στο DNA της Nintendo που ξέραμε και αγαπήσαμε. Φυσικά είναι πολύ νωρίς ακόμα για να κρίνουμε αλλά υπάρχουν θετικά σημάδια. Η είδηση πως δεν θα δείξει το NX στην E3 ενέχει ρίσκο, αλλά από τον κίνδυνο να χαθεί στον ορυμαγδό των αποκαλύψεων και στο χαός που θα επικρατήσει τον Ιούνιο, είναι προτιμότερο να περιμένει και να το παρουσιάσει στο δικό της event όποτε η ίδια η εταιρεία κρίνει σκόπιμο. Έτσι κι αλλιώς στην εποχή του Twitter και του Twitch, η προσμονή και το hype εξαπλώνονται ταχύτατα και όταν η Nintendo παρουσιάσει τελικά το NX, όλος ο κόσμος θα ακούει και θα βλέπει.

Όμως η δημοσιότητα ποτέ δεν ήταν το πρόβλημα. Ήταν το μήνυμα που έφταιγε, που δεν ήταν ξεκάθαρο. Τώρα, με το ρίσκο της υβριδικής κονσόλας, με τις "παλιομοδίτικες κασέτες" που την εκφράζουν τόσο πολύ και με το ανάλογο line-up που ελπίζουμε πως θα έχει, η Nintendo βρίσκει σιγά σιγά τον εαυτό της. Και δεν είναι ανάγκη να βγει πρώτη σε έναν αγώνα που δεν έχει και τόση σημασία τελικά, αρκεί να δημιουργήσει το βιώσιμο περιβάλλον που ούτε στο Wii είχε καταφέρει, και ας είχε πουλήσει τις περισσότερες κονσόλες. Γιατί, να μην ξεχνάμε, σε αντίθεση με τις Sony και Microsoft, η Nintendo δεν προέρχεται ούτε από το hardware ούτε από το software business. Προέρχεται από το entertainment business από την εποχή του αυτοκράτορα Meiji και θα παραμείνει εκεί για πολλούς αυτοκράτορες ακόμα.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • gamelover
    • Νομίζω η τελευταία πρόταση δείχνει τι πραγματικά είναι η νιντεντο ως εταιρεία αλλά και τι θέλουν οι gamers απο εκείνη...
      Γενικά Νίκο το άρθρο σου ήταν για αλλη μια φορά ενημερωτικό αλλά και ουσιαστικό..!

*