Το ίδιο σκηνικό συνεχίζεται και μετά από την αποφοίτηση, δηλαδή στην εργασία. Το σύστημα που χρησιμοποιούν οι περισσότερες ιαπωνικές εταιρείες είναι να προσλαμβάνουν κάθε χρόνο νέους συνομήλικους απόφοιτους όλους μαζί, έτσι ώστε να διαμορφώνεται ομαδικό πνεύμα μέσα από τη σχέση της οριζόντιας ισότητας. Η σχέση συμμαθητών γίνεται σχέση συναδέλφων, με τον καθένα να εκπληρώνει το δικό του ρόλο μέσα από συλλογική και ατομική προσπάθεια. Η προσπάθεια που όλοι μπορούν να την κάνουν, αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο χαρακτηριστικό ρήμα, ganbaru. Το “Προσπαθώ υπό οποιεσδήποτε συνθήκες να κάνω το καλύτερο”, είναι κάτι βαθιά χαραγμένο στην ιαπωνική ψυχοσύνθεση σαν μοναδικό όπλο για την εκπλήρωση του εκάστοτε προορισμού.
Οι προεκτάσεις αυτού του φαινομένου φτάνουν και στα games. Ειδικά στα JRPGs, αλλά και σε άλλα είδη όπως action adventures, ποτέ δεν είσαι πραγματικά ελεύθερος αλλά πάντοτε ελέγχεις το χαρακτήρα στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου ρόλου. Και για να το κάνεις αυτό χρειάζεται κάποια προσπάθεια, μπορεί λιγότερη ή περισσότερη αλλά σίγουρα θα είναι κάτι που όλοι μπορούν να κάνουν αν προσπαθήσουν. Από το συνεχόμενο πάτημα ενός κουμπιού στο Dragon Quest, τις ανιαρές αποστολές στο Monster Hunter, έως και την εξάσκηση στο Street Fighter που πλησιάζει αυτή μιας πολεμικής τέχνης, αν το παλέψει κανείς σίγουρα θα το καταφέρει.
Όσον αφορά τους χαρακτήρες σε ένα ιαπωνικό game, και αυτοί ακόμα αναπαριστούν συνομήλικους συντρόφους, με διαφορετικές δεξιότητες σε μια σχέση ισορροπίας. Δεν μετράει ο χαρακτήρας που διαλέγουμε ή το στιλ που έχει, αλλά μόνο η προσπάθεια που έχουμε καταβάλει. Η σχέση λοιπόν του “Σχολείου” με τα games, δεν τελειώνει μόνο στο θέμα, αλλά ξεκινώντας από την ισότητα και ανεβάζοντας σιγά σιγά το επίπεδο με προσπάθεια, με τον κάθε χαρακτήρα να είναι ίσος, αυτό είναι περίπου το φίλτρο που διέπει ολόκληρο το ιαπωνικό game design.
Γι'αυτο εχω δει ενα τρισεκατομμυριο φορες το σχολειο ως σκηνικο σε ιαπωνικες ταινιες ή κινουμενα σχεδια...επειδη ειναι Σχολειο και η βαση μιας ολοκληρης φιλοσοφιας απο πισω.Χαιρομαι φιλε για την τροφη για σκεψη που μας δινεις πισω απο την εκαστοτε βιτρινα.Well done.Θα το ελεγα και ιαπωνικα αλλα δεν εχω ιδεα. :P
Οι Ιαπωνες εχουν μια τοσο διαφορετικη κουλτουρα σε σχεση με την Δυση που πραγματικα οι πληροφοριες που μας δινεις βοηθαν στο να τους κατανοήσουμε λιγο παραπανω.Μπραβο Νικο για ακομα ενα αρθρο.
Domo arigato :)
私はそれについてそのように考えていなかった。素晴らしい記事をありがとう!
Υπεροχο αρθρο!Α ρε Japan αθανατη!
@mysterious, @Maxus και @evergrey
Ευχαριστώ παιδιά, χαίρομαι που σας αρέσουν. Σκοπός είναι να δώσουμε μια γεύση από Ιαπωνία όπως λέει και το όνομα της στήλης, αλλά και να φωτίσουμε κάποιες ασυνήθιστες όψεις της εκεί κουλτούρας. Είναι τόσο διαφορετική και αυτό έχει ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου.
@AnimaPura
日本語が出来る人がここにいるとは、びっくりした!
失礼だけど、何年ぐらい日本語を勉強しているの? 上手いんだからさ。
Jrpgに興味があったら、日本ファルコムの英雄伝説シリーズを是非やってみてくれ!
(Kaι η μετάφραση για να καταλαβαίνουν όλοι τι λέμε)
Ξαφνιάστηκα που υπάρχουν εδώ άτομα που μιλάνε ιαπωνικά!
Συγγνώμη αλλά πόσα χρόνια μαθαίνεις τη γλώσσα; Είσαι καλός γι' αυτό ρωτάω.
Αν σε ενδιαφέρουν τα jrpg δες οπωσδήποτε τη σειρά Τhe Legend of Heroes της Nihon Falcom!
Εξαιρετικό άρθρο,εύγε.