Αυτό περίπου μπορεί να σκεφτόταν και ο Yuji Naka. Ο δημιουργός του Sonic ήταν παρών στο κοινό media briefing των εταιρειών Kadokawa Games και From Software στα τέλη Νοεμβρίου του 2014, οπού και παρουσίασε το Rodea the Sky Soldier για Wii U, Wii και 3DS. Ένα project που βασιζόταν στην ιδέα της νοσταλγίας αλλά και της καινοτομίας και που θα είχε τον ουρανό ως σκηνικό, κάτι σαν ένα εξελιγμένο Nights into Dreams. Ξεκίνησε να το φτιάχνει από κοινού με την Kadokawa το 2009 και λίγο μετά γνωστοποιήθηκε ότι προορίζεται για τα μηχανήματα της Nintendo. Από εκεί τα ίχνη χάνονται για περίπου 4 χρόνια, πριν γίνει πια η επίσημη ανακοίνωση της κυκλοφορίας του. Προς το τέλος της παρουσίασης ο Yuji Naka έδειξε 2 διαφάνειες στις οποίες φαίνονται οι αντιδράσεις από το internet όταν έγινε γνωστό πως το Rodea δεν πέθανε και μετά από 3 χρόνια σιωπής το project ζει ακόμα. Τα θερμά σχόλια ενθουσιασμού, προσμονής και ευχαρίστησης ξεχειλίζουν τη διαφάνεια και δίνουν την αίσθηση ότι η επιτυχία είναι σίγουρη.
Εβδομαδιαίο ιαπωνικό chart πωλήσεων software τέλη Μαρτίου-αρχές Απριλίου 2015. H έκδοση του Rodea για το Wii U εισέρχεται στην 44η θέση με μόλις 2725 κομμάτια. Για σύγκριση, το Super Robot Wars Z, που κατέκτησε την πρώτη θέση εκείνη την εβδομάδα, είχε πωλήσεις της τάξης των 110 χιλιάδων. Το Rodea the Sky Soldier δεν αγοράστηκε σχεδόν από κανέναν, ούτε καν από αυτούς που έγραφαν στο internet ότι θα το πάρουν.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με το “πολυαναμενόμενο” Xenoblade X πάλι για το Wii U. Παρόλο που ήταν στην αιχμή του δόρατος των διαφημίσεων και προωθήσεων της Nintendo για πολύ καιρό, παρόλο που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, παρόλο που γράφτηκαν χιλιάδες tweets ενθουσιασμού και θαυμασμού...Daga Kawanu. Παρόλο που υπάρχει kitai, δηλαδή ανυπομονησία και προσμονή, ο κόσμος δεν το αγοράζει. Με λίγα λόγια daga kawanu.
Aυτό το φαινόμενο καυτηρίασε σε ένα tweet ο Motoi Okamoto, πρώην στέλεχος της Nintendo. “Επειδή δεν αγόρασαν το Xenoblade ούτε αυτοί που έγραφαν επαίνους αλλά ούτε και όσοι είπαν ότι το αγόρασαν ή θα το αγοράσουν, έμαθα πλέον ότι δεν πρέπει κανείς να πιστεύει σε τέτοιου είδους διακηρύξεις” έγραψε εμφανώς απογοητευμένος.
Το ότι υπάρχει μια δυσαναλογία λόγων και έργων στη βιομηχανία είναι γνωστό από παλιά και αυτό συχνά φαίνεται στις εντυπώσεις της εκάστοτε E3. H λεγόμενη vocal minority ανακηρύσσει νικητές και ηττημένους με βάση στάνταρ που δεν αποτυπώνονται όμως στην πράξη, στις εβδομαδιαίες και μηνιαίες πωλήσεις δηλαδή. Και έτσι συμβαίνει το οξύμωρο, games με δημοφιλία που τυγχάνουν ενθουσιώδους υποδοχής βαλτώνουν σε πωλήσεις ενώ άλλα, που ήρθαν φαινομενικά από το πουθενά, απογειώνονται.
Το The Last Guardian, αν τελικά εμφανιστεί φέτος, μπορεί να αποσπάσει σειρά βραβείων αφού λατρεύεται από κοινό και κριτικούς. Τα πολλά χρόνια προσμονής όμως έχουν καλλιεργήσει υπέρμετρες προσδοκίες και η αλλαγή συστήματος προορισμού, από το PS3 στο PS4, θα τις ωθήσει ακόμη περισσότερο. To kitai είναι δεδομένο αλλά αυτό δεν μεταφράζεται απαραιτήτως σε “πουλάει”.
Το The Last Guardian ειναι ικανο να σαρωσει στις πωλησεις μονο και μονο για να ικανοποιησει την περιεργεια ολων για το πως στα κομματια θα ειναι τελικα αυτο το παιχνιδι. :D
To πιο σημαντικό για ενα game ειναι να βγει στην αγορα την σωστη στιγμη,οταν το hype ειναι στον Θεό.Βομβαρδιζεις τους gamers με πληροφοριες,εικονες,video και το πουλας τοτε που το θελουν οχι οταν εχουν βαρεθει και να το ακουν.
Το Last Guardian οπως πολυ σωστα γραφεις εχει καλλιεγησει υπερμετρες προσδοκιες και οτ(αν) βγει δεν ξερουμε πως θα αντιδρασει η αγορα.Ειχε ομως καλυτερες προοπτικές αν εβγαινε το 2011?Eχασε την στιγμή του?
Για μενα οχι,ειναι απτις εξαιρεσεις και εχει καλυτερες ελπιδες απο πριν.
Απο ενα απλα ενδιαφέρον παιχνιδι το 2009 εχει γινει θρυλος και πλεον το ξερουν ολοι.
Αρα μια ''ανασταση''(γιατι αυτο θα ειναι αν βγει ποτε) θα το εκανε να πουλησει καλα για τα δεδομενα του.
Εξαλου ποτε δεν ηταν στοχος του να περασει το Uncharted.
Για την Ιαπωνικη αγορα σηκωνει πολυ κουβεντα αλλα στην Δυση συνηθως οτι εχει μεγαλο hype,καλες κριτικες κτλ πουλαει και πολυ.Οπως ξερουμε οτι θα πουλησει το Fallout 4,το Half Life 3(oooταν βγει..) και οπως πουλαει το Witcher 3.
ps:Tο Xenoblade πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν πουλαει στην Ιαπωνια,ουτε το Χeno του Wii ειχε πουλησει.Στην Δυση ομως δεν εχει ερθει ακομα,ποτε δεν ξερεις.
Ωραιο κειμενο, arigato :)
Για μενα το σημειο κλειδι για να πετυχει ενα τετοιο παιχνιδι ειναι να αποκτησει εστω και λιγο hype σε πιο ευρυ κοινο. Γιατι με τοσες καθυστερησεις μονο να μειωσει τη διαθεση για αγορα σε αυτους που το ξερουν και το στηριζουν εχει καταφερει.
Τωρα αν η πορεια του "The Last Guardian" καταφερε να ξεφυγει απο τα gaming forums και υπαρχει εκει εξω κοσμος που αγοραζει ενα πλειστεσχιο για να παιζει ποδοσφαιρακι, αλλα εχει εστω και ακουστα το ονομα του, δεν το ξερουμε. Θα βοηθουσε πολυ παντως.
Ειναι θετικο οτι εχει μια συνδεση με το established franchise της σειρας ICO, αλλα και παλι μιλαμε για μια σειρα που δεν ξεφυγε ποτε απο το cult status της. Θεωρω πως αν κυκλοφορησει και πετυχει πωλησεις πανω απο 300.000 αντιτυπα θα ειναι μεγαλη επιτυχια.