Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Greek Way: Τέλος εποχής για τη Nortec

Ως το…διαζύγιο της χρονιάς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ανακοίνωση της Nortec Multimedia περί διακοπής συνεργασίας με την Nintendo. Μπορεί η ανακοίνωση να βρήκε τους πάντες απροετοίμαστους, ωστόσο όσοι γνωρίζουν καταστάσεις και πράγματα στο ελληνικό εμπόριο, δεν μπορούν να πουν ότι έπεσαν από τα σύννεφα. Ας πάρουμε λοιπόν τα δεδομένα από την αρχή και ας δούμε όλες τις λεπτομέρειες που έχουμε καταφέρει να συγκεντρώσουμε από το μεσημέρι που μας ήρθε το δελτίο Τύπου.

Η Nortec Multimedia συνεργάζεται με την Nintendo of Europe, ως επίσημος διανομέας των προϊόντων της δεύτερης στην ελληνική αγορά, από το 1997, στο πλαίσιο μιας σύμβασης που ανανεωνόταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεν υπήρχε κάποια παραπάνω δέσμευση και οι δύο πλευρές έδειχναν να έχουν εξαιρετική συνεργασία, με τα όποια προβλήματα και τις δυσκολίες μπορεί να εντόπιζαν οι Έλληνες καταναλωτές. Η αλήθεια είναι πως τόσα χρόνια η δουλειά ενός αντιπροσώπου της Nintendo of Europe σε χώρες που δεν υπάρχει επίσημη εκπροσώπηση δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολη. Μιλώντας εκ πείρας, μιας και εργάστηκα το 2005 στο τμήμα marketing της Nortec Multimedia, οι μάχες των ανθρώπων της ήταν πάντα έντονες, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν πάντα οι καταναλωτές και το εμπόριο να είναι πάντα καλυμμένο. Από τις τυπικές μεταφράσεις με την κόλλα Α4, μέχρι και την ενεργοποίηση της κοινότητας στο επίσημο site, όλα ήταν πρωτοβουλίες της ελληνικής αντιπροσωπείας και σίγουρα δεν είχαν πάντα την κατάλληλη βοήθεια από το ευρωπαϊκό τμήμα της ιαπωνικής εταιρείας.

Η ανακοίνωση περί της διακοπής συνεργασίας, έρχεται σε ένα πολύ δύσκολο timing για την Nintendo. Με την τεράστια πίεση που δέχονται τα φορητά της συστήματα από τα smartphones και τα tablets και την εμπορική αποτυχία του Wii U, η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας. Σε όλα τα παραπάνω, σημειώστε και τη γενικότερη πτώση που έχει σημειώσει η Nintendo σε μερίδια αγοράς ακόμη και σε μεγάλες αγορές και δεν είναι δύσκολο να καταλήξετε στο ότι η έννοια «επιχειρείν» για τα Nintendo products αρχίζει να γίνεται ιδιαίτερα δύσκολη. Η Nortec είχε ένα πολύ βασικό χαρακτηριστικό: για να μπορέσει να μείνει οικονομικά ανεξάρτητη από δανειακές υποχρεώσεις προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, έμεινε απέναντι στα σημεία των καιρών με τους άπειρους δανεισμούς και τις ζημιογόνες χρήσεις. Ακόμη και στα πρώτα χρόνια της κρίσης, η διοίκηση είχε φροντίσει έτσι ώστε να διατηρηθεί αυτόνομη η εταιρεία και να μην εξαρτάται από δανεισμούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ξεκινάει η ανακοίνωση με τη φράση «Όπως γνωρίζετε όλοι, η Nortec Multimedia άντεξε την αδυσώπητη οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα τα τελευταία 6 χρόνια. Ακόμα και σήμερα η εταιρία παραμένει αδάνειστη και υγιής». Δυστυχώς, αυτή την κατάσταση δεν κατάφερε να τη διατηρήσει τα τελευταία χρόνια, όπου και τα οικονομικά αποτελέσματα άρχισαν να έχουν αρνητικό πρόσημο.

Ο άνθρωπος που διοικεί την εταιρεία, ο Γιώργος Κατρινάκης, είναι από τους πιο ιδιαίτερους που έχουν εμπλακεί με την ελληνική αγορά του gaming. Απόλυτος, κατά πολλούς, σκληρός στις διαπραγματεύσεις για άλλους, κατάφερε να στήσει μια επιχείρηση γύρω από την έννοια Nintendo gaming στην Ελλάδα, διατηρώντας ένα μαγαζί (ακόμη και μετά από μεγάλες φουρτούνες) στη ρότα που είχε πάντοτε φανταστεί. Με σαφείς επιρροές από την ιαπωνική κουλτούρα, φρόντιζε πάντα να διατηρεί την Nortec σε τέτοια κατάσταση που να έχει νόημα η όποια επένδυση. Η γνώση της ιαπωνικής γλώσσας όχι μόνο τον βοηθούσε να προσπαθήσει να υιοθετήσει μοντέλα διοίκησης διαφορετικά από το…πνεύμα της εποχής, αλλά και να είναι σε απευθείας επικοινωνία με μερικά από τα ιστορικά στελέχη της Nintendo στο Kyoto.



Η συνεργασία μεταξύ Nortec και Nintendo λοιπόν λήγει στις 31-12-2015 και όπως ήταν λογικό, η ημερομηνία μας παραξένεψε, μιας και η ανανέωση της σύμβασης γινόταν πάντα μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν, αφού μετά από αρκετά τηλεφωνήματα από το μεσημέρι και μετά μάθαμε πως η Nortec Multimedia θα κλείσει οριστικά ως επιχείρηση στα τέλη της χρονιάς, μιας και η όποια προσπάθεια είχε κάνει να επεκταθεί σε προϊόντα πέραν της Nintendo (εξ ου και η αλλαγή του επίσημο site από το http://www.nintendo.gr στο http://www.nortec.gr) δεν φαίνεται πως μπορεί να της εξασφαλίσει βιωσιμότητα, ειδικά μέσα στην παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας και τις επιβαρύνσεις που θα έχουν οι επιχειρήσεις στο πλαίσιο του νέου πακέτου υποστήριξης που υπεγράφη το καλοκαίρι από την ελληνική κυβέρνηση.

Τι γίνεται τώρα με το μέλλον των προϊόντων της Nintendo στη χώρα μας; Όπως φαίνεται, δεν θα αργήσουν να φανούν ελλείψεις στην αγορά, κυρίως γιατί η επόμενη μέρα είναι αρκετά μακριά. Μια λογική εκτίμηση που μπορεί να γίνει αυτήν τη στιγμή είναι πως η Nortec Multimedia δεν θα προχωρήσει σε εισαγωγές μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αφού λοιπόν η επόμενη αντιπροσωπεία (αν υπάρξει) μπορεί να ξεκινήσει συνεργασία με την Nintendo από 01-01-2016, το καλό σενάριο λέει ότι από τα τέλη Ιανουαρίου και μετά θα αρχίσει να επιστρέφει σε φυσιολογικούς ρυθμούς η παρουσία προϊόντων της ιαπωνικής εταιρείας στα ράφια των ελληνικών καταστημάτων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι οτιδήποτε κυκλοφορήσει μέχρι το Δεκέμβριο και βρεθεί στη χώρα μας, θα φτάσει στα ράφια από πρωτοβουλία των ίδιων των καταστημάτων (ανεξάρτητων ή αλυσίδων). Και σίγουρα να περιμένετε να βρείτε πολύ μεγάλες προσφορές στα μαγαζιά τις επόμενες μέρες, στη λογική του ξεστοκαρίσματος.

Το κακό σενάριο λέει πως η Nintendo of Europe δεν θα ασχοληθεί να βρει άμεσα αντιπροσωπεία. Ο λόγος βέβαια είναι απλός: οι όροι συνεργασίας που θέτει είναι συγκεκριμένοι και η ιδιαιτερότητα των ημερών που διανύει η χώρα μας δεν φαίνεται να μπορούν να έρθουν κοντά και ουδείς μπορεί να γνωρίζει αν υπάρχει εισαγωγική εταιρεία με τα σχετικά κανάλια διανομής που: α) γνωρίζει τόσο καλά (ή μπορεί να μάθει άμεσα) να πουλάει τον προϊοντικό κατάλογο της Nintendo και β) να επενδύσει σε μία τέτοια περίοδο για software και hardware Nintendo 3DS και Wii U που βρίσκονται εδώ και καιρό σε μεγάλη πτώση. Η Nintendo δε, δεν φαίνεται να «καίγεται» να ασχοληθεί με δημιουργία επίσημου γραφείου στη χώρα μας, καθότι τα μεγέθη δεν μπορούν να δικαιολογήσουν μια τέτοια επένδυση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που μένει να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί είναι αυτό της υποστήριξης. Η Nortec Multimedia είχε δικό της τμήμα τεχνικής υποστήριξης που μπορούσε να δώσει λύσεις στα προβλήματα των καταναλωτών με εξειδικευμένο προσωπικό στα γραφεία της. Ακόμη και να ακολουθήσει το καλό σενάριο και να βρεθεί νέα αντιπροσωπεία για τη νέα σεζόν, θα πρέπει να γίνει…θαύμα για να είναι ήρεμοι οι καταναλωτές ότι κάθε πρόβλημα θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί. Η λογική λέει πως στη χειρότερη των περιπτώσεων, η Nintendo θα ακολουθήσει έστω μια προσωρινή λύση μέσω ιδιώτη (που θα αναλάβει την υποστήριξη ή τη διαδικασία αποστολής του προβληματικού hardware στην Γερμανία). Ωστόσο, με ποιο σκεπτικό θα οδηγηθεί κανείς στην αγορά π.χ. ενός Wii U ή ενός Nintendo 3DS όταν δεν ξέρει τι του ξημερώνει από πλευράς υποστήριξης μέσα στο 2016;

Το τι μας ξημερώνει από εδώ και στο εξής δεν το γνωρίζει κανείς. Στο μυαλό του γράφοντα υπάρχουν δύο περιπτώσεις αντιπροσωπειών που ίσως κυνηγήσουν μια συνεργασία με την Nintendo. Ωστόσο, πολλά θα παίξουν ρόλο στο πόσο νερό στο κρασί της είναι διατεθειμένη να βάλει η Nintendo of Europe. Τόσο γιατί η κατάσταση στη χώρα μας είναι ακόμη δύσκολη για το επιχειρείν, όσο και γιατί με το Wii U να πιάνει σκόνη στα ράφια, το Nintendo 3DS να συνεχίζει τις…χαμηλές πτήσεις και το Nintendo NX να είναι ακόμη project «στα χαρτιά», το να επενδύσει κάποιος σε μια τέτοια σύναψη συνεργασίας είναι αν μη τι άλλο τεράστιο ρίσκο. Και με το κακό προηγούμενο της Nintendo που εγκατέλειψε εντελώς την (σαφώς μεγαλύτερη αγορά της Τουρκίας) μετά τη διακοπή συνεργασίας με την Nortec Eurasia το 2012, οι φόβοι για ανάλογη αντιμετώπιση της αγοράς μας παραμένουν μεγάλοι.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
31 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Blackstorm
    • Ένα άρθρο που θα μπορούσα να είχα γράψει κι εγώ. Δεν είναι τυχαίο ότι όπως είχα ξαναπεί δούλεψα εκεί από το 2007 έως το 2009. Μια απλά συμπλήρωση σε όλα αυτά: Δεν είναι τυχαίο ότι ο πραγματικά ιδιαίτερος Κύριος Κατρινάκης είναι ο μόνος που είχε προσλάβει σε θέσεις κλειδιά των εταιριών του ανθρώπους που ήξεραν από gaming και όχι αποκλειστικά στελέχη marketing και πωλητές.

      Όσο για το service με ανησυχεί ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ διότι ξέρω πόσο κορυφαίοι και εκπαιδευμένοι στη δουλειά τους ήταν οι υπάλληλοι του και τις εκπαιδεύσεις πέρναγαν στη Γερμανία (έχω παρευρεθεί σε μια εξ αυτών).

      Τέλος το μέλλον της αντιπροσωπείας. Η μικρή γνώση της νοοτροπίας της Nintendo με κάνει να πιστεύω ότι τα πράγματα είναι πολύ μαύρα για τη χώρα μας.

    • ShrinkShady
    • Τέλος εποχής...έτσι απλά...μακάρι να μπορέσουν, έστω και στην ύστατη στιγμή της εταιρείας, να καλυφθούν οι ανάγκες του κοινού. Υπενθυμίζω πως σε λίγο καιρό, κυκλοφορούν ειδικές εκδόσεις πολυαναμενόμενων τίτλων όπως είναι το Xenoblade Chronicles X και το Fatal Frame 5...
      Α θυμήθηκα, φταίει το αυτοκόλλητο..

    • Dimcar
    • δε πρόκειται να ξαναβρούμε Nintendo ρε ραφια για πολλά πολλά χρόνια αισθάνομαι...νομίζω ότι θα ξαναζήσω (εν μέρει) τις εποχές που ήμουν 5 χρονών και περίμενα το -ναυτικό- πατέρα μου να φέρει κανένα παιχνίδι για το atari 2600...

    • lovesfool
    • Εγώ θεωρώ τον εφιάλτη του Καρέτσου δεδομένο επακόλουθο. Υπάρχουν κι άλλες επιπτώσεις, πάντως, άμεσες κι έμμεσες που θα προκύψουν από την απουσία της Nintendo από την αγορά μας, καμία από τις οποίες δεν μπορώ να σκεφτώ ως θετική.

      Τέλος εποχής με όλη την έννοια και το αναπόφευκτο - τελεσίδικο που περιλαμβάνει η έκφραση.

      Συμφωνώ και με το σχόλιο του έτερου Δημήτρη για το service, αν κι εκεί λόγω ΕΕ νομίζω ότι όλο και κάποια νομική υποχρέωση θα υπάρχει, οπότε ίσως να υπάρχει ελπίδα για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα μετά τον Δεκέμβρη.

    • Jim P
    • Γιατί τόση καταστροφολογία και πεσιμισμός ορέ;

      Ένας κύκλος κλείνει, ένας νέος θα ανοίξει, μπορεί αμέσως, μπορεί λίγο αργότερα.

      Δεν είμαστε ούτε αγορά της ανατολής ούτε έχουμε τεμπέληδες εμπόρους, έχω την αίσθηση πως προϊόντα Nintendo μπορεί να λiγoστέψουν, ΔΕΝ θα εξαφανιστούν, ότι και να γίνει.

      Cheer Up lads.

    • Jim P
    • Βασίλη δεν αποτελεί δεδικασμένο, ούτε είναι πρόσφατο, ούτε αφορά αγορά δύσης.

      Άλλα τα δεδομένα τότε, άλλα τώρα, με συγχωρείς, αλλά παραμένω οριακά αισιόδοξος.

    • NinteNikos
    • Παιδιά δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ αυτή τη στιγμή έχω πάρει αγκαλιά το αντίτυπο του Mario Maker χαϊδεύω το αυτοκόλλητο της Nortec και κλαίω γοερά για όλες εκείνες τις συλλεκτικές που περίμενα και δεν θα δω ποτέ (Xenoblades Chronicles X, Star Fox Zero, Fatal Frame 5, Shin Megami TenseixFire Emblem, Νέο Zelda και πολλά πολλά άλλα!)!

    • yaponvezos
    • Και ό,τι καλύτερο να είναι το νέο, με τα δεδομένα που έχουμε, η κατάσταση αυτή κάθε άλλο παρά ευχάριστη είναι.

      Κακά τα ψέμματα, αναζητείται εταιρεία που δεν έχει εκπροσωπήσει ποτέ στη ζωή της platform holder, αναζητείται δηλαδή εταιρεία να αναλάβει κάτι στο οποίο είναι τεχνικώς αδύνατο να έχει προηγούμενη εμπειρία. Και το "αναζητείται" σηκώνει και ένα "αν" μπροστά.

      Στην αλλαγή από Itochu σε Nortec η εποχή ήταν άλλη, διαφορετική από τη σημερινή. Το ίδιο ισχύει και για την Nintendo όμως.

      Προϊόντα στα ράφια, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα βρούμε. Από εκεί και πέρα πρόσβαση σε physical και digital υπάρχει, έμμεσα η πρώτη, άμεσα η δεύτερη. Αυτό κάνει πιο υποφερτή τη νέα κατάσταση για τους φανατικούς, χειρότερη για τους εκκολαπτόμενους gamers και καθιστά πιο εφικτό το σενάριο του "κενού". Πιο πιθανό; Δεν ξέρω. Σίγουρα όμως πιο εφικτό.

    • alex4444
    • Δεν ηξερα τοσες λεπτομερειες για τον προεδρο της εταιρειας και τον τροπο λειτουργιας της. Πολλες φορες μαλιστα νευριαζα για καποιες κινησεις, αγνοωντας εντελως τις απειρες δυσκολιες που εχει ενας επισημος αντιπροσωπος μιας ηδη αλλοπροσαλλης εταιρειας σε μια μικρη αγορα.

      Με τα καλα της και τα κακα της παντως, αν μη τι αλλο σε εκτιμουσε σαν αγοραστη, με προσεγμενες και εγακιρες παραγγελιες και δωρακια απο το πανω ραφι. Δεν οφειλεται μονο στο brand της Νιντεντο η επιτυχια και η αφοσιωση των πελατων της.


      Μακαρι να βρεθει παντως αντιπροσωπος οπως και να χει. Και μακαρι πολλοι και αξιοι εργαζομενοι και στελεχη στην εταιρεια να μην πανε χαμενοι. Μην ξεχναμε οτι ηταν ο μονο αντιπροσωπος με εξουσιοδοτημενο σερβις...

    • Nikolas(micros)
    • Δεν έχω ξανά σχολιάσει και μόνο περιοδικά παρακολουθώ, αλλά λόγω επαγγέλματος έχω ένα σχόλιο: εργαζόμενοι που ενημερώνονται τρεις μήνες πριν για επερχόμενη απόλυση... Δικαιούνται μειωμένη (κατά πολύ μάλιστα) αποζημίωση βάση νόμου. Αυτό το συν μία μέρα τρίμηνο της ανακοίνωσης κάπως στραβά μου έκατσε. Πιο στραβά από ταινίες ασφαλείας που απασχόλησαν αρκετούς, πιο στραβά από δυσεύρετα προϊόντα στα ράφια. Ακούς εκεί ανακοίνωση 29/9 για κλείσιμο 31/12 και μάλιστα δευτεριάτικα. Φτερά θα κάνουν σημαντικά ποσοστά αποζημιώσεων των συμπαθέστατων εργαζομένων. Κρίμα. Όχι πως περίμενα και κάτι καλύτερο στον εργατικό μεσαίωνα που διανύουμε στην χώρα μας.

    • Dimcar
    • @Jim P δεδικασμένο δεν είναι, ωστόσο δεν είναι καθόλου εύκολο να στήσεις από το μηδέν μια νέα συνεργασία, εν μέσω Capital Controls, στην Ελλάδα του σήμερα με μια Ιαπωνική εταιρεία που είχε μάθει 20 χρόνια να δουλεύει με συγκεκριμένο τρόπο και ανθρώπους.... Αν ήταν 10 χρόνια πριν, θα σου έλεγα ότι η άκρη θα βρισκόταν.. όμως σήμερα, δύσκολα τα πράγματα..
      @Nikolas(micros) έχεις δίκιο, όντως, σε αυτό που λες (50% μειωμένη η αποζημείωση) όμως το δελτίο δε γράφει για κλείσιμο της εταιρείας ούτως ή άλλως, και ούτε ξέρουμε αν η ίδια η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτή τη δυνατότητα.

    • T_K_L_L_LUIGI
    • @Nikolas(micros) Ακόμα ένας νόμος που κατατάσσει την Ελλάδα στον μεσαίωνα τον εργασιακών.Ο άλλος μπορεί να έχει δουλέψει μια ζωή εκεί αλλά 3 μήνες πριν αν του το πεις θα πάρει τα ... Κρίμα για τους ανθρώπους που θα χάσουν την δουλειά τους.

    • Sephiroth
    • @nikolas(micros) υπάρχουν άλλες...10 χιλιάδες λέξεις που θα μπορούσα να γράψω με τα όσα έμαθα χθες από ανθρώπους που σχετίζονται με τις εξελίξεις στο θέμα Nortec-Nintendo. Έχω υποσχεθεί πως δεν θα πω πολλά από αυτά και οφείλω να το σεβαστώ. Όμως επειδή θίγεις ένα πολύ λεπτό ζήτημα και νομίζω ότι αν ο Γ. Κατρινάκης το έβλεπε θα έφτιαχνε λογαριασμό για να μπει να σου απαντήσει ο ίδιος, θα πάρω θέση και θα σου πω ότι έχω λάβει διαβεβαίωση πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Οι εργαζόμενοι δεν ενημερώθηκαν χθες για την εξέλιξη, το εμπόριο και τα media ενημερώθηκαν χθες.

    • nkav64
    • Οι εργαζόμενοι σίγουρα ήξεραν πολύ νωρίτερα για τα μελλούμενα. Επειδή όταν δούλευα είχα ζήσει ανάλογες περιπτώσεις, συνήθως η σύμβαση που έχεις με μια εταιρεία του εξωτερικού, (υπάρχουν σε αυτοί σχετικοί όροι, με βάση τη διεθνή νομοθεσία) λύνεται με την προϋπόθεση ότι ένα από τα δυο συμβαλλόμενα μέλη προβεί σε καταγγελία της, 3 μήνες πριν από την ημερομηνία λήξης της σύμβασης. Γι'αυτό και προέκυψε η συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά και η χθεσινή ανακοίνωση προς τον τύπο.

    • Pirederas
    • Το τέλος της συνεργασίας Nortec-Nintendo είναι τέλος εποχής. Κάτι σαν την αποχώρηση του Sir Alex από την Manchester Utd. Προϊόντα Nintendo λογικά δεν θα λείψουν από τα ράφια, τα μαγαζιά θα φέρνουν μόνα τους απ' έξω και θα βάζουν καπέλο κάνα 50άρι στις κονσόλες και 10 ευρώ στα παιχνίδια. Απλώς χωρίς επίσημο αντιπρόσωπο λογικά δεν θα υπάρχει service. Αν όντως κλείσει η εταιρία, κρίμα για τους εργαζόμενους, αν όχι ελπίζω να συνεχίσει να υπάρχει με κάποια άλλη δραστηριότητα.

      Για το θέμα των απολύσεων, νομίζω ότι βλέπετε μονοδιάστατα το θέμα από την οπτική γωνία του μισθωτού, ενώ ξεχνάτε και το ουκ αν λάβοις παρά του μή έχοντος (ασχέτως προσώπων, δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στον ιδιοκτήτη της Nortec, που μπορεί να έχει γίνει ζάμπλουτος και να καπνίζει χοντρά πούρα όλη μέρα στην πισίνα του στην Γλυφάδα και στην βίλα του στην Χαβάη). Επειδή ξέρω από επιχειρήσεις και τί χρειάζεται για να λειτουργεί, είμαι σίγουρος ότι όσοι σκούζετε για εργασιακούς μεσαίωνες δεν είχατε ποτέ επιχείρηση δικιά σας με τα βάρη και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται το επιχειρείν. Αν η επιχείρηση κλείσει, ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να πληρώσει άλλο τους εργαζόμενους χωρίς τζίρο και έσοδα. Ή μήπως θα το κάνατε εσείς, να πληρώνετε ένα τσουβάλι λεφτά χωρίς αντίκρυσμα? Τέλος πάντων, το σταματάω εδώ, ελπίζω πάντως να μην πραγματοποιηθεί το χειρότερο σενάριο.

    • Sephiroth
    • @Nikolas(micros) Συν του ότι θέλω να συμπληρώσω στα παραπάνω πως στην Nortec δεν έχει γίνει ΠΟΤΕ στα τόσα χρόνια απόλυση με προειδοποίηση για να δοθεί στον υπάλληλο μειωμένη αποζημίωση. Και δεν θα γίνει ούτε τώρα. Απλά για να μην αφήνουμε πράγματα στον αέρα.

      @Pirederas, είναι σημαντικό να δούμε και αυτή την οπτική γωνία. Αν δεν έχεις "τρέξει" εταιρεία να δεις από πόσες πλευρές πρέπει να προστατεύεις το μαγαζί σου, είναι εύκολο να λες το οτιδήποτε. Στα της Nortec, πιστεύω ότι ο κ. Κατρινάκης πήρε τέτοια απόφαση βλέποντας ότι δεν πάει άλλο. Πρέπει να έδωσε μάχη τα τελευταία χρόνια (και με την εμπορική αποτυχία του Wii U) για να διατηρήσει τη θέση του προϊόντος της Nintendo στα ράφια και να συνεχίσει να υφίσταται η αντιπροσωπεία.

    • Nikolas(micros)
    • @sephiroth δεν γνωρίζω την διεύθυνση ή την πολιτική της εταιρείας, πέρα από τα όσα κατά καιρούς έχουμε όλοι διαβάσει και τα μικρά λάθη που έχουν εντοπίσει διάφορα μέλη της κοινότητας (πχ σπάσιμο με πλαίσιο, τα δικά σου σχόλια περί σκληρότητας διαπραγμάτευσης της διοίκησης πιο πάνω κλπ). Δεν ισχυρίστηκα πως έτσι θα γίνει (σχετικά με τις αποζημιώσεις), μπορεί οι άνθρωποι να δώσουν και δώρο στους εργαζομένους επιπλέον (πχ επιπλέον 6 μισθούς και κόουτσινγκ από εταιρεία hr για να βρουν δουλειά αλλού). Απλά παρατήρησα λόγω επαγγέλματος (hr) το παράδοξο στις ημερομηνίες και εξέφρασα την προσωπική και επαγγελματική μου άποψη για το τι θα μπορούσε να σημαίνει κάτι τέτοιο. Δυστυχώς έχοντας δουλέψει σε πολλές εταιρείες η συνήθης πρακτική είναι αυτή αλλά θα χαρώ πολύ αν δεν λειτουργήσει έτσι η συγκεκριμένη εταιρεία (και η κάθε εταιρεία που σέβεται τον εργαζόμενο). Τέλος εσείς ισχυρίζεστε πως δεν έχει ποτέ απολυθεί κανείς με προειδοποίηση από την συγκεκριμένη εταιρεία και πως δουλέψατε εκεί για σύντομο διάστημα και άρα γνωρίζετε πράγματα και καταστάσεις. Την σέβομαι απόλυτα την μαρτυρία σας αλλά επίσης διάβασα άλλον σε φόρουμ να γράφει πως απολύθηκε παραμονή της γέννησης της κόρης του από την εν λόγω εταιρεία μετά από 7 χρόνια συνεργασίας. Ίσως η δεύτερη μαρτυρία να με φόρτισε συναισθηματικά ως γονέα και να ήμουν άδικος ως προς το θέμα μειωμένης αποζημίωσης.

    • Sephiroth
    • @Nikolas(micros), το τι βλέπει το community ή εν τέλει ο «πελάτης» μιας επιχείρησης με το τι συμβαίνει πραγματικά είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Η εταιρεία δεν έχει νόημα να εξηγήσει κάθε ενέργειά της. Το αυτοκόλλητο, την ταινία, το μεταφρασμένο Α4. Το αν όμως μετράει την άποψη του χρήστη είναι κάτι διαφορετικό. Δεν έχω δει άλλη ελληνική εταιρεία να έχει έτσι ανοιχτό community τόσο καιρό, όσο αυτό του Nintendo.gr/Nortec.gr. Στο forum έμπαινε και ο Κώστας Καμπάκης όσο εργαζόταν, απαντούσε σε όσα μπορούσε κτλ.

      Σε όσα μπλέκομαι άμεσα ή έχω ιδία άποψη: στο θέμα με το Πλαίσιο και τα της «σκληρής διαπραγμάτευσης», λάθη ίσως έχουν γίνει και από τις δύο πλευρές. Το Πλαίσιο είναι γνωστό για τον σκληρό (σχεδόν απόλυτο) τρόπο που διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές του. Δεν είναι μόνο λάθος της Χ Nortec αν τα «τσούγκρισε» με το Πλαίσιο. Είναι και του καταστήματος. Στην παρούσα γενιά, το κακό ήταν μικρό. Σκέψου όμως να ήταν τόσο αδιάλλακτες οι δύο πλευρές την εποχή του Wii (απίθανο, γιατί φαινόταν το πράγμα, αλλά λέμε) το τζίρο που θα χανόταν. Κατανοητό το ότι στο θέμα Nortec-Πλαίσιο φάνηκε πως έφταιγε η Nortec, αλλά δεν υπάρχει ένας φταίχτης όταν διακόπτεται τόσο άγαρμπα μια συνεργασία πολλών ετών. Υπάρχουν αστικοί μύθοι στο πως αντιμετώπισε ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας περίπτωση με κορεατική εταιρεία που τον προμηθεύει τηλεοράσεις (όπου αναγκάστηκε να γίνει το deal τελικά με το εξωτερικό και να παρακαμφθεί ο εισαγωγέας ή το ελληνικό γραφείο). Ο τζίρος προφανώς στα games της Nintendo δεν σήκωνε τέτοια μανούρα. Είναι όμως δικαίωμα του κάθε επιχειρηματία να διαπραγματεύεται για την επιχείρησή του. Όταν πχ. η Nortec πρέπει να πληρώσει στις 90 μέρες την Nintendo για τα προϊόντα που αγοράζει, γιατί να βάζει πλάτη στο Χ κατάστημα που θέλει να πληρώνει στις 180 μέρες; Αξίζει τέτοιο ρίσκο; Ειδικά τέτοιες εποχές που δεν χαρίζεται κανείς σε κανέναν.

      Το θέμα με την απόλυση που αναφέρεις και τον υπάλληλο δεν τη γνωρίζω. Ζω την Nortec από κοντά και έχω πολύ καλές σχέσεις με πολλούς ανθρώπους σε όλα τα τμήματα και δεν έχω ακούσει κάτι σχετικό ποτέ. Και πάλι όμως, καλό θα ήταν να μην τα παίρνουμε όλα δεδομένα όπως τα βλέπουμε σε ένα forum. Δεν ξέρω αν είναι μαρτυρία του ίδιου του υπαλλήλου ή ενός χρήστη με τη λογική του «άκουσα, μου είπαν, λέγεται…».

    • Toymaker
    • Απλά προς ενημέρωση, επικοινώνησα με συνεργάτη της Nortec για προ-παραγγελίες που είχα κάνει στα Project Zero και Xenoblade και τα παιχνίδια θα έρθουν κανονικά.

    • Toymaker
    • Πάντως τα γαλλικά site το έχουν ως θέμα:

      http://www.gamekult.com/actu/nintendo-rupture-avec-le-distributeur-grec-A153781.html

      http://www.nintendo-master.com/index.php/news/nortec-multimedia-s-a-met-fin-a-son-partenariat-avec-nintendo

      Το γαλλικό Nintendo difference αναρωτιέται αν είναι το τέλος της Nintendo στην Ελλάδα.
      http://www.nintendo-difference.com/news33234-la-fin-de-nintendo-en-grece-.htm

    • Sephiroth
    • Μακάρι να λυθεί το θέμα άμεσα, αλλά από τα όσα μαθαίνω, δεν το βλέπω.

      Καλό αυτό για τις προ-παραγγελίες, απλά δεν ξέρω τι θα γίνει και αν θα έρθουν απλά κάποια κομμάτια που έχουν ήδη μπει σε παραγγελία από τα καταστήματα. Ίδωμεν, Κυριακή κοντή γιορτή

    • powerslave34
    • Με λυπεί το γεγονός που η αντιπροσωπεία της Nintendo στην Ελλάδα θα κλείσει. Λυπάμαι και τους εργαζόμενους της που οι πιο πολύ έχουν και στόματα να θρέψουν και τι αποζημίωση θα πάρουν…. Μερική ή ολική; Κανένας από μας τους gamers ή το καταναλωτικό κοινό δεν θα ήθελε να είναι στην μοίρα αυτών των ανθρώπων. ¨Όταν μαθαίνεις ότι από τώρα και σε 3 μήνες θα απολυθείς δεν μπορείς να έχεις την καλύτερη ψυχολογία. Τώρα μια η κρίση στην Ελλάδα από το 2009, μία η αποτυχία του WII U να εδραιωθεί εμπορικά, μία η κατάργηση των manuals για οικονομικούς λόγους από την Nintendo στην Γερμανία, μια τα νέα σαρωτικά μέτρα για τις επιχειρήσεις πάσης φύσεως το 2016 από την κυβέρνηση όλα αυτά έφεραν σε δύνη θέση την αντιπροσωπεία με συνέπεια να κατεβάσει ρολά λεία συντόμως…….
      Τώρα αν θα υπάρξει άλλη αντιπροσωπεία ή πότε και πως θα έρχονται τα παιχνίδια και με τι τιμές της Nintendo και οι κονσόλες της θα το δείξει ο χρόνος…. Οι Ιάπωνες με το κλείσιμο της εδώ αντιπροσωπείας δεν φαίνεται να έχουν συγκινηθεί ιδιαιτέρως….
      Η εταιρεία δεν μπορεί να τραβήξει μόνο με 3ds και φορητές χρειάζεται κάτι δυνατό και ανανεωτικό όπως στην εποχή του Gamecube & του Wii.
      Αν πάντως η επόμενη κονσόλα της Nintendo αποκαλέστε την NX XN ZX όπως θέλετε ονομάστε τη, καταργήσει το retail και υιοθετήσει μόνο το ψηφιακό τότε θα έχει βάλει ταφόπλακα από μόνη της…….

    • iankysyrath
    • σιγουρα δεν ηταν ευκολο να διατηρείς χρόνια μια εταιρία σαν την nintendo στην Ελλάδα, αν και οι εποχές wii δεν πήγαν κι άσχημα. Κι αν δεν πήγαν όπως ήθελαν, μάλλον θα πρεπε να σκεφτουν και τι έφταιξε. Σίγουρα είχε και τα καλά της η Nortec, ΑΛΛΑ το να έχεις τίτλους στην αρχική τους τιμή 2 χρόνια μετα την κυκλοφορία τους ή να ζητάς για τίτλους wii 29.90 κ.λ.π κ.λ.π, ή να μη φέρνεις όλους τους τίτλους για το wiiU (βλέπε π.χ. assassin's creed black flag ή κάποιο από αυτά τα 3d party) είναι πράγματα μη αποδεκτά, πόσο μάλλον στην Ελλάδα. Και αυτά τα γράφω σαν αγοραστής που ουδεμία έχει σχέση και δεν ενδιαφέρεται να έχει με τον κατρινάκη η δε ξέρω γω ποιον!

    • Nikolas(micros)
    • @sephiroth

      Αντιγράφω και επικολλώ:

      "Kampas - 29-09-2015, 15:47 Απάντηση
      ....Όπως καταλαβαίνετε, επειδή προσωπικά έχω φάει ψωμί από την εταιρία για 7 χρόνια, με βοήθησε να προωθήσω την καριέρα μου, εκεί παντρεύτηκα κι έκανα οικογένεια (η δεύτερη κόρη μου γεννήθηκε αμέσως αφού έληξε η συνεργασία μου με την εταιρία), το συγκεκριμένο νέο με αγγίζει πολύ πιο βαθιά και ουσιαστικά...."

      πηγή: http://ninty.gr/content.php?r=2857-Τα-σπάνε-Nortec-και-Nintendo!

      -Επειδή αναφερθήκατε μετά βεβαιότητας πως δεν συμβαίνουν ή δεν γνωρίζατε σχετική περίπτωση απολύσεως παραμονή πατρότητας. Όλοι όσοι παρακολουθούμε την gaming σκηνή και ειδικότερα την Nintendo το είχαμε διαβάσει και στο επίσημο φόρουμ της nortec για την γέννα την επομένη της απολύσεως, απλά ενώ και τότε με είχε ξενίσει, διαβάζοντάς το προχθές εκ νέου ως παρενθετικό σχόλιο (σας το παρέθεσα πιο πάνω το τμήμα ανάρτησης), μου επανήλθε στην μνήμη. Δεν μπορώ να γνωρίζω προσωπικά την επαγγελματική δεινότητα του συγκεκριμένου στελέχους αλλά για να έμεινε 7 χρόνια, κάτι καλό θα έκανε. Ομοίως, για να απολυθεί κάτι επίσης θα συνέβη. Δεν μας αφορά το τι και πως, απλά το λεγόμενο timing ήταν κάπως άκομψο, εξού και η παρατήρησή μου για το timing (3 μήνες και 2 μέρες προ λήξης) σε ότι αφορά την είδηση.

      Και τονίζω για άλλη μια φορά ως επαγγελματίας (hr) μακάρι η παρατήρησή μου να είναι άστοχη και η Νόρτεκ (και κάθε εταιρεία που διακόπτει εργασίες) να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Άλλωστε ο κλάδος μου προσφέρει συγκεκριμένα πακέτα κόουτσινγκ/μέντορινγκ 6μήνου και επαναπροώθησης "μαζικά απολυμένων" σε εργοδότες που επιθυμούν να τους βοηθήσουν σε αυτή την μετάβαση-πρόκληση μετά την λήξη της συνεργασίας τους.

      Απλά η εμπειρία μου είναι τέτοια που το μάτι μου πέφτει σε λεπτομέρειες και μου χτυπά το επαγγελματικό καμπανάκι, μιας και δυστυχώς στον τόπο μας δεν λαμβάνονται τέτοιες πρωτοβουλίες συχνά από εργοδότες. Ελπίζω να σας κάλυψα και να λύθηκε τυχών παρανόηση.

    • Sephiroth
    • @Nikolas(micros) θα το ψάξω το θέμα, αλλά δεν γνωρίζω περισσότερα για το θέμα αυτής της απόλυσης

      @iankysyrath, το θέμα των third parties είναι μεγάλη πληγή. Απλά αφού δεν πουλάνε κομμάτια στο Wii U, οι τρίτες εταιρείες δεν ασχολούνται καν. Για τα των τιμών, αν δεν βοηθήσει η ίδια η Nintendo δεν μπορεί να γίνει κάτι. Και όπως έχει δείξει, η Nintendo of Europe δεν δίνει ιδιαίτερες μάχες σε χώρες που δεν έχει η ίδια γραφεία. Εν ολίγοις, οι distributors τον τρώνε...

    • Volga
    • @Sephiroth
      Αν η Nintendo of Europe δεν κάνει κάνει τοτε κακό του κεφαλιού της. Η αγορά δεν είναι κάτι μαγικό που απλά υπάρχει. ΕΣΥ την φτιάχνεις, ΕΣΥ την μεγαλώνεις. Δεν είναι τυχαίο εκεί που είναι η SONY σε σχέση με το που είναι η Microsoft στην Ελλάδα. Ή Nortec έκανε "μαγικά" πράγματα για να συμπεριφερθεί ως Nintendo χωρις αντίκρυσμα-βοήθεια απ έξω... οταν λέω βοήθεια εννοώ οτι αντι να έχει να δείξει σωστά προϊόντα... απ έξω ερχόντουσαν Wii και WiiU. Δηλαδή προσπαθούσε να πουλήσει τόξο για πολυβόλο...

      Για το άλλο θέμα με το Πλαίσιο...
      ...καλά να πάθει το πλαίσιο. Γιατί ξέρω κόσμο συμπεριλαμβανομένου και εμένα που πήγαινε στο πλαίσιο απλά για να δει κανα game ή να παίξει σε κανα stand και κουτσά στραβά αγόραζε και κάτι άλλο.

      Έχω να πατήσω Πλαίσιο 2 χρόνια πάνω κάτω... οχι ως "τιμωρια" κλπ απλά δεν έχω λόγο να πάω από κει άρα εκείνο έχασε 2 φορές παραπάνω από εμένα...

      Τώρα τροφή για σκέψη. Για να άντεξε 6 χρόνια σημαίνει οτι άντεχε. Μήπως το κλείσιμο οφείλεται και στο οτι η επόμενη κονσόλα όπως όλα δείχνουν δεν θα έχει retail gaming.?

    • Sephiroth
    • @Volga, συμφωνώ μέχρι...κεραίας. Θα σου πω το πιο απλό. Στο λανσάρισμα Wii U και Xbox One, η εταιρεία που έριξε τα περισσότερα χρήματα ήταν η Sony. Και όχι απλά περισσότερα, αλλά πολλάααααααα περισσότερα. Ναι μεν, αλλά. Περισσότερο πάντως (στο θέμα) με ανησυχεί η αδράνεια της Microsoft Hellas σε αυτό το θέμα, παρά της Nintendo. Anyway...

      Στο θέμα με το Πλαίσιο, σαφώς φταίνε και οι δύο πλευρές. Απλά στην τελική νομίζω ότι το Πλαίσιο τιμώρησε τον πελάτη του. Αν ήθελε να τιμωρήσει την Nortec, θα έφερνε μόνο του τα παιχνίδια Wii U και Nintendo 3DS. Κατά την άποψή μου, λάθος τακτική για την αλυσίδα που είχε συνηθίσει τον κόσμο να βρίσκει τα πάντα στα ράφια της. Θα φανεί πάντως αν υπάρξει αλλαγή μετά από αυτή την εξέλιξη και αν θα ξαναδούμε Nintendo products στο Πλαίσιο.

    • andkapiris95
    • Αυτο το αρθρο με εκανε να παω στο υπογειο, να βρω το κουτι απ'το παλιο μου ds και να κοιτάω το αυτοκολλητο nortec. Σαν χθες το θυμαμαι που πηγα τεσσαρων χρονων στο mall να το παρω. Απο τοτε είμαι μόνο me nintendo και πάντα περιμένω πως και πως για κάθε καινούρια κονσολα της να βγει στην ελλαδα. Μακαρι να συνεχιστει αυτο και με το nx αφου κλεισει η nortec πάντως με τις πωλήσεις του wii U και το 3ds να πεθαινει από mobile gaming χλωμο το βλέπω. Πολυ κριμα.

*