Με την πάροδο των χρόνων έχω δημιουργήσει ορισμένα στεγανά όσον αφορά τα videogames. Ξέρω εννοείται ποια είδη παιχνιδιών μού αρέσουν και ποια όχι. Αυτό έχει φυσικά τα καλά και τα κακά του. Μπορώ να γνωρίζω εκ των προτέρων αν αξίζει να αγοράσω έναν τίτλο (με βάση το γούστο μου) και έτσι να μην έχω άγχος. Επίσης ξέρω τι να αποφύγω επειδή γνωρίζω ότι δεν πρόκειται να μου αρέσει, δεν πρόκειται να ασχοληθώ ιδιαίτερα.
Τα κακά είναι οι εξαιρέσεις. Οι τίτλοι που δίνουν μια εντύπωση, η οποία για τον οποιονδήποτε λόγο τους κατατάσσει στο μυαλό μου στη λίστα με τους «δεν είναι για μένα». Αποκλείω αυτόματα παραδοσιακά και μη RPG (κυρίως ιαπωνικά) ή καθαρόαιμους stealth τίτλους γιατί όσα έχω δοκιμάσει δεν κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή μου. Προσέξτε, δεν μιλάω για την ποιότητα του παιχνιδιού, αλλά για το δικό μου γούστο. Πολύ συχνά απορρίπτω σπουδαίους τίτλους (που καταλαβαίνω τη σπουδαιότητα και την ποιότητά τους) μόνο και μόνο γιατί δεν πρόκειται να τους παίξω.
Τι γίνεται όμως με τις εξαιρέσεις; Τους τίτλους που ξεγελούν, αλλά τελικά καταφέρνουν να με κερδίσουν; Μια τέτοια σχετικά πρόσφατη εξαίρεση ήταν το Horizon Zero Dawn, ένας τίτλος που ό,τι είχα δει με είχε πείσει ότι είναι εκτός του γούστου μου και που τελικά δανείστηκα και με διέψευσε πανηγυρικά. Προσέξτε ότι δεν τον αγόρασα επειδή ακριβώς νόμιζα ό,τι νόμιζα. Φυσικά η γνώμη μου άλλαξε σχεδόν άμεσα και τώρα περιμένω με ανυπομονησία το sequel.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στη σκέψη που γέννησε τη σημερινή στήλη. Τι είναι αυτό που μπορεί να έχει ένας τίτλος το οποίο θα πείσει έναν παίκτη να τον αγοράσει, παρά το ότι μοιάζει να είναι εκτός των στεγανών του; Θα τον κάνει να ξεπεράσει την όποια προκατάληψη και θα τολμήσει να τον δοκιμάσει;
Ας δούμε ένα ακόμη παράδειγμα, ακόμη πιο πρόσφατο. Ghost of Tsushima. Για κάποιο λόγο θεωρώ ότι είναι εκτός γούστου μου, ίσως λόγω θεματικής ίσως λόγω της λαθεμένης εντύπωσης ότι πρόκειται για τίτλο τύπου Souls. Η προσεκτικότερη ματιά μού έδειξε ότι ίσως τελικά το παιχνίδι της Sucker Punch να μην είναι αυτό που πίστευα, ότι ίσως και να μου αρέσει. Με έχουν τραβήξει η αισθητική και τα όμορφα γραφικά, αλλά και διάφορα στοιχεία που παρατήρησα στα trailer. Ωραία. Δεν τον έχω αγοράσει ακόμη, γιατί παρόλα αυτά δεν έχω ξεπεράσει την αρχική προκατάληψη. Τον έχω στα υπόψη (μάλλον στα σίγουρα, αλλά βλέπουμε) αλλά δεν είναι από τους τίτλους που θα αγόραζα ασυζητητί. Το πρόβλημα είναι πιο μεγάλο από όσο δείχνει γιατί ούτε τα διάφορα review μπορούν να βοηθήσουν. Ναι, αποτελούν καλές ενδείξεις, απαντούν σε πολλά ερωτήματα, αλλά το γούστο δεν το αγγίζουν (και δεν πρέπει φυσικά). Αυτό πρέπει να το λύσω μόνος μου. Πώς δεν ξέρω, αν και στην περίπτωση του Tsushima μέσα μου έχω αποφασίσει να κάνω το απαραίτητο leap of faith. Δεν ξέρω γιατί και μάλλον δεν θα το μάθω ποτέ. Άλλωστε ο λόγος φαίνεται να αλλάζει κάθε φορά. Το σίγουρο είναι ότι θα ξέρω μετά αν το άλμα ήταν επιτυχές ή αν έπεσα στο κενό. Φυσικά θα είναι πολύ αργά, αλλά έτσι είναι αυτά. Τουλάχιστον θα έχω πάει κόντρα στις παγιωμένες αντιλήψεις μου, θα έχω κάνει προσπάθεια να ξεπεράσω τα στεγανά. Κάτι είναι κι αυτό.
Υ.γ. Καλό καλοκαίρι σε όλους, τα λέμε κατά το Σεπτέμβρη.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity