Όλοι παρακολουθήσαμε τη χθεσινή ομιλία του Mark Cerny για την αρχιτεκτονική του PS5, τρεις την κατάλαβαν και ψάχνουμε να τους βρούμε και να τους εξετάσουμε. Καταλαβαίνω ότι όσοι γκρινιάζουν για την εν λόγω παρουσίαση το κάνουν γιατί περίμεναν να δουν το ίδιο το μηχάνημα, παιχνίδια και εγώ δεν ξέρω τι άλλο. Και δεν μπορώ να τους κατηγορήσω μιας και πολλά site είχαν την είδηση με τίτλους που παρέπεμπαν σε μια τέτοια εμπειρία. Οι πιο ψύχραιμοι, όσοι διάβασαν πραγματικά την περιγραφή της ομιλίας που είχε δώσει η Sony, σίγουρα κατάλαβαν ότι θα βλέπαμε αυτό που είδαμε τελικά. Μια τεχνική ανάλυση για προγραμματιστές και τεχνικούς.
Φυσικά είχε το ενδιαφέρον της και για εμάς τους κοινούς θνητούς που από τις 10 λέξεις του Cerny καταλαβαίναμε -3. Κάπου μπλεχτήκαμε με τα teraflops (μα ποιο είναι πιο δυνατό επιτέλους;), κάπου θαυμάσαμε το όνειρο της εταιρείας για καλύτερο ήχο, αλλά και το γενικότερο όραμά της για το μέλλον των games, νιώσαμε αισιοδοξία ότι έχει σχέδιο και είναι αποφασισμένη να το κάνει να δουλέψει.
Εκεί που φάνηκε να μπερδεύει το θέμα ήταν με το SSD. Όχι τον εσωτερικό, το υπεργρήγορο, που θα εξαφανίσει τα loading times και θα επιτρέπει τη δημιουργία εντυπωσιακών τίτλων. Μιλάω για τον εξωτερικό δίσκο, αυτόν που θα αγοράσουμε εμείς με την ελπίδα ότι θα χωρέσει τη συλλογή μας, μιας και ο εσωτερικός θα τιγκάρει πολύ γρήγορα.
Το αστείο είναι ότι η Sony προσπάθησε να κινηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε η αγορά ενός τέτοιου δίσκου να γίνεται εύκολα. Αποφάσισε να υποστηρίξει δίσκους του εμπορίου και να μη φτιάξει κάποια ειδική λύση όπως η Microsoft. Άλλωστε η δυνατότητα ο χρήστης να μπορεί να αγοράσει κάτι που διατίθεται ευρέως είναι σίγουρα καλύτερη γιατί του δίνει επιλογές. Μπορεί να ελέγξει το κόστος, να επιλέξει τη χωρητικότητα που θέλει, εύκολα, πηγαίνοντας σε ένα κατάστημα. Αλλά κάπου εδώ το πράγμα φαίνεται να μπλέκει. Η Sony είπε ότι οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν παραδοσιακούς δίσκους για τίτλους του PS4, αλλά για τίτλους του PS5 θα πρέπει να είναι SSD, για να έχει τις επιδόσεις που θα απαιτούν τα σύγχρονα παιχνίδια. Το θέμα είναι ότι ούτε η ίδια η Sony δεν ξέρει ποιοι δίσκοι θα είναι αυτοί. Πρέπει να έχουν κατάλληλο μέγεθος για να χωράνε στην υποδοχή του μηχανήματος και να έχουν τεχνικά χαρακτηριστικά που θα τους επιτρέπουν να έχουν επιδόσεις ίδιες με αυτές του εσωτερικού.
Θέλετε να πάτε εσείς να διαλέξετε δίσκο; Γιατί εγώ δεν ξέρω τι να πρωτοκοιτάξω. Εννοείται ότι στο λανσάρισμα θα μπορεί, λογικά, η εταιρεία να μας πει τι να προσέξουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το πράγμα θα είναι πιο απλό, ειδικά όταν μιλάμε για ένα μέσο χρήστη χωρίς τις τεχνικές γνώσεις του Cerny. Η κατάσταση είναι παράξενη γιατί η εταιρεία προσπάθησε μεν να απλοποιήσει την κατάσταση, αλλά φοβάμαι ότι την έμπλεξε χειρότερα.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η λύση της Microsoft με τις ειδικές κάρτες φαίνεται πιο ξεκάθαρη. Ξέρεις ότι θα τα σκάσεις για ένα συγκεκριμένο πράγμα και ξέρεις ότι αυτό το πράγμα θα κάνει τη δουλειά σου σωστά, χωρίς αμφιβολία. Μπορεί το κόστος τους να αποδειχθεί πιο ακριβό (αν και οι δίσκοι που στοχεύει η Sony κάθε άλλο φτηνοί είναι), αλλά ο καταναλωτής θα έχει μια σιγουριά, ο μέσος gamer θα μπορεί να πάει στο κατάστημα και να ζητήσει αυτό που χρειάζεται, χωρίς να χρειαστεί να διαβάσει δεκάδες τεχνικά χαρακτηριστικά για να το βρει.
Νωρίς είναι ακόμα βέβαια, αλλά κάτι μου λέει ότι σε αυτό το επίπεδο η Sony τα έμπλεξε τα πράγματα αντί να τα ξεμπλέξει. Θα τους μάθουμε όμως και τους SSD που θα πάει.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity