Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Επιλογές

Στο Fire Emblem: Fates που μόλις κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, υποδυόμαστε έναν χαρακτήρα που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αντιμαχόμενα βασίλεια. Αν και είναι στην πραγματικότητα γιος/κόρη ενός ειρηνικού κράτους που ονομάζεται Hoshido, μεγάλωσε μέσα στη βασιλική οικογένεια του πολεμοχαρούς βασιλείου του Nohr. Σχετικά νωρίς λοιπόν, έρχεται η στιγμή που ο χαρακτήρας μας θα πρέπει να διαλέξει, να κάνει την επιλογή του για το αν θα αφήσει τη θετή του οικογένεια για να προστατέψει τη βιολογική του ή αν θα προτιμήσει τον τόπο που μεγάλωσε ενάντια στο ίδιο του το αίμα.

Δεν θα ήθελα να αναφερθώ στο μπέρδεμα που έχει δημιουργηθεί με τις διάφορες εκδόσεις στις οποίες διατίθεται ο εν λόγω τίτλος, αλλά θα συμβουλέψω απλώς όσους θέλουν να έχουν ελεύθερη επιλογή στα δύο σενάρια να προτιμήσουν την ψηφιακή έκδοση έναντι των άλλων.

«Εσείς τι θα επιλέξετε»; Φαίνεται να ρωτάει το δημοφιλές παιχνίδι τακτικής, και βάζει ένα δίλημμα που μπορεί να απαντηθεί με διάφορους τρόπους όπως αισθητικά, τεχνικά, και βεβαίως συναισθηματικά. Φυσικά όποια επιλογή γίνει είναι δεσμευτική για το υπόλοιπο του παιχνιδιού και δεν μπορεί να αλλάξει μετά, οπότε είναι σημαντικό να δούμε πώς θα επιλέξουμε. Μπορούμε π.χ. να κοιτάξουμε το design των χαρακτήρων και να αποφασίσουμε για το αν μας αρέσει περισσότερο η φωτεινή ιαπωνική αισθητική του Hoshido ή το σκοτεινό μεσαιωνικό μοτίβο του Νοhr και αναλόγως να πράξουμε.



Υπάρχει όμως και ένα αντικειμενικό κριτήριο που ίσως βοηθήσει αρκετούς στην επιλογή τους. Οι δύο αυτοί δρόμοι διαφοροποιούνται και ως προς το επίπεδο δυσκολίας του ίδιου του παιχνιδιού. Οι νέοι παίκτες καλό είναι να επιλέξουν το Hoshido για μέτρια δυσκολία, ενώ οι έμπειροι παίκτες και φίλοι της σειράς που αγαπούν τις προκλήσεις μπορεί να κλίνουν προς το Nohr. Υπάρχει, τέλος και το υποκειμενικό-συναισθηματικό κομμάτι που μπορεί να μας επηρεάσει. Επειδή την επιλογή την κάνουμε στο έκτο κεφάλαιο, υπάρχουν πέντε ολόκληρα κεφάλαια στα οποία γνωρίζουμε και μιλάμε με διάφορους χαρακτήρες και αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για τo κρίσιμο δίλημμα που έχουμε μπροστά μας.

Τα ιαπωνικά games και ειδικότερα τα JRPGs κατηγορούνται συχνά για γραμμικότητα και έλλειψη ελευθερίας και επιλογών. Ένας βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί έχουν τις ρίζες τους στις εποχές που η τεχνολογία ήταν περιορισμένη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συστημάτων όριζαν ακόμα και το πόσες λέξεις θα μπορούσαν να προσθέσουν. Ένας άλλος λόγος όμως είναι η σαφήνεια του εκάστοτε στόχου. Η βασική ροή δεν μπορεί παρά να είναι η εξέλιξη της ιστορίας, και η νίκη απέναντι σε όποιον σταθεί στο διάβα μας για να φτάσουμε σε μια κατάληξη. Οι όποιες επιλογές πρέπει να είναι κι αυτές ξεκάθαρες. Πρέπει, αν δίνονται, να επηρεάζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού σε σημαντικό βαθμό αλλιώς εναντιώνονται στη σχέση αιτίου και αιτιατού. Δεν αρκεί να μπορώ να σκοτώσω όποιον NPC θέλω και αυτό να έχει ελάχιστες έως μηδαμινές συνέπειες όπως συμβαίνει σε πολλά games του είδους. Αν μου δίνεται επιλογή και την παίρνω, οφείλω να δεχτώ τις συνέπειες της απόφασής μου.

Το Star Ocean 2 είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα επιλογών που όλες μετράνε και επηρεάζουν τη συνολική εικόνα. Από τον πρωταγωνιστή που θα διαλέξουμε έως και τους συμμάχους που θα μπορούμε να έχουμε μαζί μας έχουμε πάντα να διαλέξουμε ανάμεσα σε αυτό που κερδίζουμε και σε αυτό που χάνουμε. Ακόμα ευρύτερα, στο επερχόμενο Fire Emblem θα επιλέξουμε ουσιαστικά ποιο παιχνίδι θέλουμε να βιώσουμε. Τουλάχιστον εδώ έχουμε ξεκάθαρες απαντήσεις και για τα δύο μονοπάτια. Γι’ αυτό και η επιλογή μας έχει νόημα.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*