Πιστεύεται πως όταν μπαίνει η άνοιξη και ο καινούριος χρόνος, τα σύνορα μεταξύ του κόσμου μας και του «έξω κόσμου» ή «πνευματικού κόσμου» γίνονται δυσδιάκριτα και οι πραγματικότητες εφάπτονται η μία στην άλλη. Αυτό δίνει την ευκαιρία στους κατοίκους του κόσμου εκείνου, όπως περιπλανώμενα πνεύματα, δαίμονες, αλλά και τα προαναφερθέντα Oni, να εισβάλλουν στο δικό μας κόσμο μολύνοντας αντικείμενα, κατοικίες αλλά και ανθρώπους. Καθένας από τους δύο κόσμου είναι προέκταση του άλλου και τα σημάδια τους είναι παντού στη Χώρα Του Ανατέλλοντος Ηλίου. Η μπροστινή και η οπίσθια όψη των καταστημάτων, αρχαίοι ναοί στη σκιά μοντέρνων κτιρίων, οι πύλες των βωμών (τα λεγόμενα Torii) που οδηγούν στον τόπο κατοικίας του εκάστοτε kami (των αγαθών κατοίκων του άλλου κόσμου), yin και yang είναι ενδείξεις πως για καθετί, μπορεί να υπάρχει και η σκοτεινή του αντανάκλαση.
Αυτός ο μύθος του άλλου κόσμου, isekai στα ιαπωνικά, έχει επηρεάσει την κουλτούρα της Ιαπωνίας σε όλα τα επίπεδα. Κινηματογράφος, λογοτεχνία, manga και φυσικά video games. Το Otherworld του Silent Hill, το Dark Hour του Persona 3, το καταραμένο σχολείο των Corpse Party είναι μερικές στοιχεία εμπνευσμένα από αυτό. Άλλες σειρές, όπως το Onimusha, το Okami, το Oboro Muramasa, αλλά και το Toukiden είναι ξεκάθαρα οριοθετημένες στην αντίληψη του isekai, μέσα σε παραδοσιακό πλαίσιο, και έτσι είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς ότι πρόκειται όχι για απλή μυθολογία, αλλά για μία ζώσα και καθημερινή εμπειρία. Ακόμα και σήμερα που δεν διανύουμε την πιο δημιουργική περίοδο της βιομηχανίας, δύο από τους πιο αναμενόμενους ιαπωνικούς τίτλους σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την αντίληψη του isekai. To πρώτο είναι το Persona 5 της Atlus, και το δεύτερο είναι το Tokyo Xanadu της προσωπικής αγαπημένης του γράφοντα Nihon Falcom. Και τα δύο είναι αυτά που ονομάζουμε “gendai geki”, κάτι δηλαδή που διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή και έτσι απηχούν καλύτερα τους προβληματισμούς του σύγχρονου ανθρώπου. Ίσως για αυτό και είναι τόσο δημοφιλή.
Πάντως δεν είναι και πολύ καλή περίοδος να είσαι Oni στην Ιαπωνία. Σε κάποια μέρη αντί για «Έξω τα Oni» λένε «Kοπανήστε τα μάτια των Oni» παίρνοντας το ρόλο τους μάλλον πολύ σοβαρά. Στην τελική δεν φταίνε αυτά αν έχουν χαθεί κάπου ανάμεσα στους δύο κόσμους. Όπως άλλωστε και η ίδια η χώρα.
Να και κάτι που δεν ξέραμε για τους αγαπημένους μας Ιαπωνικούς τίτλους. Πολύ ωραίο άρθρο!
Ουσιαστικα ειναι το background της τζαπωνεζικης κουλτουρας.Κι εγω δεν ειχα ιδεα.Καλη αρχη.
αυτά φταίνε για τα πλοκάμια και τις παρθένες!!!!??????!!!!!!
Αχ Onimusha...ποτε θα ξαναβγει ρε γμτ..
Περα απτη πλακα εχουν πολυ ενδιαφερον αυτα που γραφεις,καλη αρχη!
@raysod
Δεν υπάρχει πλάνο ακόμη ενώ η ομάδα ανάπτυξης δεν έχει την καλύτερη παράδοση στις δυτικές εκδόσεις. Με λίγη τύχη μπορεί να το πετύχουμε σε PC έστω και με τιτάνια καθυστέρηση. Για να καταλάβεις, τώρα ψήνεται η δυτική κυκλοφορία του Xanadu Next που πρωτοεμφανίστηκε το 2005.
@Maxus
Σε νιώθω για την ανοιχτή πληγή που ακούει στο όνομα Onimusha.
@raysod
Εσύ το έχεις ζήσει και από πρώτο χέρι δηλαδή. Σε ζηλεύω! :)
Για δυτική κυκλοφορία του Tokyo Xanadu, όπως είπε και ο Μάνος πιο πάνω, δεν έχει ειπωθεί τίποτα ακόμα. Νομίζω ότι αν βγει σε κονσόλες και ειδικότερα στα συστήματα της Sony που έχει ρίξει το βάρος της η Falcom εδώ και χρόνια, πιθανότατα να έρθει μέσω της Xseed. Εξάλλου η εταιρεία αυτή έχει αναλάβει τις άλλες σειρές της Falcom (Brandish, Trails, Ys κ.α.) οπότε διόλου απίθανο να φέρει κι αυτό.
@Maxus @Μysterious @Whitey
Eυχαριστώ! Χαίρομαι που σας άρεσε!
@ZazzyJr13
Mη μου πεις πως έχεις δει Urotsukidouji! :0
Ωραιο κειμενο ο τιτλος δεν μου ειχε κεντρισει το ενδιαφερον για αυτο και το διαβασα αργοπορημενα καλη αρχη μαθαμε και 5 πραματακια.
Σύμφωνα δηλαδή με τους Ιάπωνες μπορεί να υπάρχει στον άλλο κόσμο ένας καλός Καλκάνης;
Πολύ ωραίο κείμενο και αν μπορείς γράψε και άλλα με ενδιαφέρει πολύ η Ιαπωνική κουλτούρα.
@T_K_L_L_LUIGI
Η στήλη του Νίκου θα είναι regular. Οπότε όρεξη να 'χεις και όλα θα πάνε καλά. :)