Η έννοια του δυσάρεστου είναι αμφίσημη. Το δυσάρεστο μπορεί να ταυτίζεται με ένα αληθινά στενάχωρο συναίσθημα, αλλά μπορεί και να ταιριάζει σε μια εμπειρία διόλου ευχάριστη. Συνήθως, οι ταινίες του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου καλύπτουν και τις δύο περιπτώσεις (μιλώ από προσωπική πείρα)! Από την προηγούμενη σκηνοθετική του δουλειά, το «Biutiful» (2010), εγκατέλειψα την αίθουσα λίγο μετά την πρώτη ώρα της προβολής τού φιλμ. Είναι κάτι που κάνω σπάνια. Αλλά η εμπειρία ενός δραματικού έργου στο οποίο το ανθρώπινο θανατικό και κάθε είδους νόσοι γίνονται «παντεσπάνι» προς κατανάλωση φεστιβαλικής μιζέριας και δυστυχίας, τη στιγμή που ο δημιουργός του σκηνοθετεί πανάκριβα, φαντασμαγορικά και άκρως διασκεδαστικά spots τα οποία διαφημίζουν major προϊόντα και πολυεθνικές εταιρείες, «στραβώνω» άσχημα.
Κανείς δεν αντιλέγει ότι πρόκειται περί βιρτουόζου σκηνοθέτη. Αυτή η δυσάρεστη, προκάτ οδύνη που περιφέρεται ασυγχώρητη σε ολόκληρη τη φιλμογραφία του, όμως, έπρεπε κάποτε να σταματήσει, διαφορετικά η μανιέρα του θα εξωθούσε στα άκρα ακόμη και τη φάρα των κριτικών που τον προσκύνησαν από νωρίς και ποτέ δεν τον κακοκάρδισαν. Το κοινό, πάντως, τον πήρε χαμπάρι στο «Biutiful» και πήρε αποστάσεις. Τέσσερα χρόνια μετά (κι ύστερα από ένα… «πυροβολημένο» διάλειμμα με το πειραματικό μικρού μήκους «Naran Ja» του 2012), ο Ινιάριτου επιχειρεί το μεγάλο βήμα προς… κάτι άλλο! Και καταπιάνεται με τον κόσμο της showbiz, σε μια φαινομενικά κωμικών τόνων παρωδία των παρασκηνίων μιας θεατρικής παράστασης του Μπρόντγουεϊ, που από τη μια ειρωνεύεται τα στερεότυπα του εμπορικού Λος Άντζελες και από την άλλη κουνάει το δάχτυλο προς την πιο καλλιτεχνική Νέα Υόρκη. Η ίδια η ταινία, άλλωστε, φέρει το logo της Fox Searchlight, του «ανεξάρτητου» division ενός major studio! Οποία ειρωνεία… Το «Birdman» ξεκινά με ένα πλάνο στο οποίο ο Μάικλ Κίτον αιωρείται (κυριολεκτικά) εντός καμαρινίου, σε στάση yoga, με μια φωνή να διερωτάται: «Πώς καταλήξαμε εδώ; Αυτό το μέρος είναι φρικτό!». Ο θεατής θα βρεθεί αντιμέτωπος με παρόμοια ερωτήματα και διαπιστώσεις μέσα στο επόμενο κιόλας ημίωρο… Γιατί, μπορεί τα «καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα» Ινιάριτου να έχουν άλλη, πιο ευχάριστη όψη, όμως, όπως συνηθίζει, ο ίδιος τοποθετεί εαυτόν πιο πάνω και από σενάριο και από την ίδια την ταινία, εν τέλει. Ολόκληρο το φιλμ αποτελείται από μεγάλα μονοπλάνα (όπου θα βλαστημήσεις τον εφευρέτη της Steadicam!) που έχουν μονταριστεί έτσι ώστε το «Birdman» να μοιάζει με… μια τεράστια σκηνή, η οποία διαδραματίζεται επί το πλείστον στο εσωτερικό ενός θεάτρου. Σε πολλές στιγμές, αυτό το gimmick καπελώνει ακόμη και τα συναισθήματα ανωτερότητας που επιδεικνύει με αυτό το νέο του «επίτευγμα» ο Ινιάριτου.
Αν μείνουμε αποκλειστικά και μόνο στον χώρο δράσης της ταινίας ως σχόλιο προς τη ζωή και την Τέχνη, τότε το «Όλα για την Εύα» (1950) του Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς έως και η «Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» (2008) του Τσάρλι Κάουφμαν, αποδεκατίζουν ολοκληρωτικά το εγχείρημα του Ινιάριτου. Το τελευταίο, μάλιστα, με μηδέν οσκαρικές υποψηφιότητες στην εποχή του, δείχνει να ειρωνεύεται τόσο… δυσάρεστα τις 9 (!) υποψηφιότητες του «Birdman», ενός φιλμ επιδερμικά εύπεπτου και λαμπερού σαν πυροτέχνημα, που αγωνίζεται να εφεύρει έναν έσω κόσμο για τον κεντρικό του ήρωα, απογειώνοντάς τον προς τεχνητές, σουρεαλιστικές διεξόδους του φαντασιακού όποτε η ψυχανάλυσή του δεν οδηγεί σε τίποτε το ουσιαστικό και συνειδησιακό. Άραγε, εκείνη την ταινία του Κάουφμαν, άντεξαν να την παρακολουθήσουν ποτέ οι υμνητές τούτου εδώ του έργου; Υπάρχουν δύο - τρεις σκηνές στις οποίες το… δυσάρεστο με έπνιγε. Προφανέστατα, η μια είναι ο διάλογος με την κριτικό θεάτρου στο bar, ο οποίος αποτυπώνει ένα βαθύ μίσος του Ινιάριτου προς το επάγγελμα αυτό. Η κριτικός (της Λίντσεϊ Ντάνκαν) δε νοιάζεται για τη δουλειά του ήρωα και τον απειλεί πως θα του καταστρέψει την παράσταση με αυτά τα οποία πρόκειται να γράψει… πριν καν δει την παράσταση! Είναι ένα χαιρέκακο σχόλιο, δίχως καμία βάση, που εκφράζει όχι τη σάτιρα αλλά το μίσος απέναντι σε αυτό που και εγώ εκπροσωπώ, για να καταλήξει σε μια προσβολή απέναντι σε έναν κλάδο… εγωιστικό, κακομαθημένο και παιδαριώδη (ακριβώς με αυτούς τους χαρακτηρισμούς), ανεκπαίδευτο και αμάθητο να κρίνει την πραγματική Τέχνη (του πληγωμένου από χείριστες κριτικές στο παρελθόν Ινιάριτου, υποθέτω). Ας τον βάλει κάποιος να δει το «Ratatouille» (2007), παρακαλώ! Κατόπιν, έχουμε το συνονθύλευμα δράσης, εκρήξεων και οπτικών εφέ, με αναφορές στο μπλοκμπαστερικό franchise του «Ανθρώπου Πουλί» που κάποτε υποδυόταν ο χαρακτήρας τού Μάικλ Κίτον. Μια χαριτωμενιά «σύμπτωσης», αφού μιλάμε για έναν ηθοποιό που η φήμη του εκτοξεύτηκε χάρη στο «Batman» (1989) του Τιμ Μπέρτον. Εδώ, ο Ινιάριτου στοχοποιεί τη μαζική παραγωγή τού Χόλιγουντ, το «είδος» τού σινεμά τού Μάικλ Μπέι (για παράδειγμα), ξεχνώντας ίσως ότι τα διαφημιστικά του spots λίγο απέχουν από αυτό που ειρωνεύεται και, ενίοτε, ακριβοπληρώνεται για να παράγει. Για το «λιντσικό» μοντάζ της επί σκηνής παρέλασης τυμπάνων συνοδεία superheroes, διάττοντος… «κάτι» στον ουρανό και ξεβρασμένων μεδουσών (;) σε μια ακτή, σηκώνω τα χέρια ψηλά!
Για να… πουλήσει καλύτερα το φιλμ στο mainstream, ο Ινιάριτου έχει επιστρατεύσει ένα θαυμαστό επιτελείο αστέρων, με κυρίως κερδισμένη την Έμμα Στόουν σε φυσικότητα και μια άλλου μήκους κύματος ευθραυστότητα στο έργο, ενώ ο Μάικλ Κίτον σολάρει μανιασμένα σε ένα «best of» της καριέρας του, χωρίς να ολοκληρώνει απαραίτητα ως χαρακτήρας. Απλά, μοιάζει με το score τού drum kit που σε κρατάει σε εγρήγορση (μέχρι να σου διαλύσει το νευρικό σύστημα…). Η κατάληξη… ξεπουπουλιάζει το σενάριο (συνυπογράφεται από τέσσερα «ταλέντα»!), το οποίο εκσφενδονίζει εξυπνακίστικα τσιτάτα (πάρε για παράδειγμα τη σκηνή με το κωλόχαρτο και τις κουκίδες της… ανθρωπότητας) με την… αρετή της αφέλειας, ενώ ο Εμανουέλ Λουμπέσκι καταβάλλει σοβαρή προσπάθεια να δικαιώσει έστω τον δικό του μπελά στην όλη ιστορία.
Λυπήθηκα κάπου, αλλά μετά σκέφτηκα πως την ταινία την είχε σκηνοθετήσει ο Ινιάριτου και… μου πέρασε. Άσχετο. Η μοκέτα της… κιουμπρικής «Λάμψης» που «πόζαρε» βγάζοντας μάτι σε έναν από τους διαδρόμους του θεάτρου, ήταν ένα κάποιο είδος αστείου;
Tου Ηλία Φραγκούλη σε συνεργασία με το freecinema.gr
Βρείτε το freecinema.gr στο facebook
Μπορείτε να διαβάσετε και το review του Δημήτρη Δημητρακόπουλου (7/10) για την ταινία, στο freecinema.gr
Εσένα τελικά σε πάω! :D 1 σε βαθμολογία δεν ξέρω εάν έχω δει ποτέ.... XD
Επισης ο Κιτον εκτος απο τον Batman και το Birdman εχει κανει και τον Snowman...
Αν τυχον δω την ταινια θα εχω αποψη για το βαθμο που δινει το review...
Απ τη μια εχεις 9 υποψηφιοτητες και απ την αλλη ενα κριτικο που χαντακωνει την ταινια...,
Οπως ολοι ξερουμε οι αποψεις ειναι σαν τις κ....τρυπιδες ολοι εχουν απο μια...
Κατα τα αλλα εμεινα ικανοποιημενος απο την αναλυση του και σιγουρα δεν εχω το σκορ του imdb σαν Ευαγγγελιο..
Τωρα που τα ειπα αυτα θα κατσω αναπαυτικα και θα απολαυσω τα σχολια...
(οσοι ειναι νεοι η δεν θυμουνται μπορουν να παρουν μια γευση απο το προηγουμενο review του dumb and dumber to αλλα και απο το review του driveclub και το preview του the order)
(Πρέπει να μπει edit στα σχόλιο Καρέτσο! :D)
Η ταινία έχει βγει σε DvdScr και όντως είναι χάλια. Και ΑΥΤΗ η ταινία όμως έχει πάει για 9 Oscar υποψήφια. Θα μουρλαθούμε.... :P
Θα μου πεις γούστα είναι αυτά. Αλλά έχει καταντήσει γελοίο πια. Οτιδήποτε ξιπασμένο πλέον το προωθούν στο Hollywood πιο πολύ.
Το 8.4 αυτή τη στιγμή του imdb είναι κατ'εμέ απλά γελοίο και δείχνει το αποτέλεσμα που έχει η χειραγώγηση και η διαφήμιση στη μάζα. ;)
Στο ιδιο site εχει και αλλo review που παιρνει 7 καλο ειναι να διαβασετε και το δευτερο για να δειτε μια αλλη προσεγγιση .κατα τα αλλα εγω δεν καταφερα να την δω ολη την ταινια συμφωνο με τον φραγκουλη
Ειναι απο τις ταινιες που θελω να τις δω....απο την κριτικη κραταω αυτο "Ολόκληρο το φιλμ αποτελείται από μεγάλα μονοπλάνα (όπου θα βλαστημήσεις τον εφευρέτη της Steadicam!) που έχουν μονταριστεί έτσι ώστε το «Birdman» να μοιάζει με… μια τεράστια σκηνή, η οποία διαδραματίζεται επί το πλείστον στο εσωτερικό ενός θεάτρου"
Εφοσον αυτο ειναι το "εφευρημα" στην σκηνοθεσια ειναι καθαρα θεμα αν σου αρεσε η οχι. Πχ στο Dogville γινεται κατι αντιστοιχο αλλα σε ενα μονιμο μαυρο φοντο. Εννοειται οτι ειχαν γραφτει διθυραμβοι (η ταινια οχι δεν μου αρεσε).
Σιγουρα ομως η βαθμολογια μου φαινεται πααααρα πολυ χαμηλη....μπορει να υπηρχαν υψηλες προσδοκιες ελεω των προηγουμενων ταινιων του Ινιάριτου ...
περιμένω να τη δω αυτή τη ταινία πολύ καιρό.πάντως στο εξωτερικό όλοι λένε ότι είναι τρομερή.
Μην κάνει κανείς το ΛΑΘΟΣ και πάει να δει στο σινεμά την συγκεκριμένη ταινία.
Ναι, αν θέλει να είναι κάποιος ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ αυστηρώς με την ταινία είναι του 1.
Επίσης χαίρομαι που κάποιος άνθρωπος βαθμολόγησε το Nymphomaniac με 10 να δίνει σε ταινία που έχει 9 υποψηφιότητες για Oscar (εδώ γελάμε για τις υποψηφιότητες της ταινίας) 1.
Την ταινία μπορείς να την δεις σπίτι με την κοπέλα σου. Δεν ξέρω αν με καταλάβαίνετε ? :-) :-) :-)
PS : Η ταινία πάντως δεν είναι για 1.
Ασε μας ρε Φραγκουλη. Review ειναι αυτο τωρα? Αρχιζουμε και κραζουμε τις ταινιες του σκηνοθετη και μαντεύοντας το τι μπορει να σκεφτεται ή να νιωθει αυτος για τους κριτικούς κανεις "review" για μια ταινία? Κατακρίνεις 2-3 επιλογές και δεν λες τπτ άλλο απ'το να κράζεις προηγούμενες ταινίες του και επιλογές του. Είναι review αυτο τωρα να το διαβασω και να καταλαβω τι θα δω απο την ταινία?
"Λυπήθηκα κάπου, αλλά μετά σκέφτηκα πως την ταινία την είχε σκηνοθετήσει ο Ινιάριτου και… μου πέρασε"
Έπρεπε να πεις απο την αρχη οτι δεν θα κανεις κριτικη στην ταινια αλλά θα κράξεις τον σκηνοθετη. Δλδ έλεος.
τι μεταφραση ειναι αυτη? "Η απρόσμενη αρετή της αφέλειας" ?
birdman = ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Εξηγούμαι, δεν έχω δει την ταινία και δε μπορώ να εκφέρω άποψη πάνω σε αυτή, θα επιστρέψω το βράδυ για να κρίνω και την ταινία αφού την έχω δει πρώτα μιας και έχω κλείσει εισιτήρια καμιά βδομάδα κοντά. Μπορώ να σχολιάσω το κείμενο όμως και τη γραφή.
Ξεκινάμε από τα βασικά. Δικαιολογούμε την βαθμολογία...
"...Είναι ένα χαιρέκακο σχόλιο, δίχως καμία βάση, που εκφράζει όχι τη σάτιρα αλλά το μίσος απέναντι σε αυτό που και εγώ εκπροσωπώ, για να καταλήξει σε μια προσβολή απέναντι σε έναν κλάδο…"
Μετά από τέτοιο "ατόπημα" δεν υπήρχε περίπτωση η ταινία να πάρει πάνω από 3... Να φανταστώ αντίστοιχες "προσβολές" σε άλλες ταινίες(nymphomaniac γκουχου,γκουχου) που απευθύνονται σε ολόκληρες ιδεολογίες θεωρούνται από τον Ηλία, κριτική και όχι προσβολή.Ώσπου να καεί η γούνα μας η φωτιά είναι καλή και μας ζεσταίνει...
Τώρα τi ενοχλεί η steadicam στις μέρες μας δε ξέρω. Η μόδα της δυστυχώς έχει περάσει και βλέπεις τον κάθε πικραμένο να κρατά κάμερα στο χέρι ή να κάνει συνεχόμενα tracking πλάνα. Εμένα προσωπικά δε με ενοχλεί, το αντίθετο μάλιστα, αλλά εντάξει διαφορετικό "point of view" που λένε και στο χωριό μου.
Τέλος, ρε Φραγκούλη τι σε ενοχλεί αν ο Ινιαρίτου βγάζει το παντεσπάνι του σκηνοθετώντας διαφημίσεις για τη Bmw και τη Nike. Επίσης τι σχέση έχει αυτό το γεγονός με το αν σκηνοθετεί καλά ή όχι τις λιγοστές ταινίες του. Η μήπως για να κριτικάρει και να στηλιτεύσει τις μπλοκμαστεριές και τις πρακτικές του Hollywood θα έπρεπε να είναι άστεγος καλλιτέχνης που κυκλοφορεί με το βιολί στην αντίστοιχη Διονυσίου Αρεοπαγίτου του Λος Άντζελες για να βγάλει τα προς το ζην? Επανέρχομαι το βράδυ όταν και θα έχω δει την ταινία...
Απιστευτο.
Δεν περιμενα με τπτ τετια βαθμολογια δεδομενου οτι εχω διαβασει διθυραμβικες κρητικες για την εν λογω ταινια και δεδομενου οτι εχει προταθει για πολλα οσκαρς οπως και μια ταινια που εβαλες 10 νομιζω(The Grand Budapest Hotel).
Σιγουρα θα την δω καποια στιγμη για να εχω και δικη μου αποψη. Απλα ήθελα να σχολιασω αυτη τη τεραστια αποκληση που εχει η βαθμολογια σου με αλλες βαθμολογιες ξενων και ελληνικων μεσων.
Απιστευτο.
Δεν περιμενα με τπτ τετια βαθμολογια δεδομενου οτι εχω διαβασει διθυραμβικες κρητικες για την εν λογω ταινια και δεδομενου οτι εχει προταθει για πολλα οσκαρς οπως και μια ταινια που εβαλες 10 νομιζω(The Grand Budapest Hotel).
Σιγουρα θα την δω καποια στιγμη για να εχω και δικη μου αποψη. Απλα ήθελα να σχολιασω αυτη τη τεραστια αποκληση που εχει η βαθμολογια σου με αλλες βαθμολογιες ξενων και ελληνικων μεσων.
Συμφωνω εκει που λες για το Synecdoche, New York . Πρεπει να την ξαναδω...
κατι παραπανω απο γραφικος πλεον....
δεν την εχω δει αλλα το τρειλερ που εχω δει μοιζει λιγο με το εργο του ΜΠΕΝ ΣΤΙΛΕΡ Η ΚΡΥΦΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΓΟΥΟΛΤΕΡ ΜΙΤΙ
Η ταινια μπορει να ειναι οχι για 1 αλλα εν δυναμει και για -1000 μιας και δεν την εχω δει αν και προσωπικα με ψηνει τρελα το trailer(ωραιο bonus και οτι η φωνη στο κεφαλι του πρωταγωνιστει μου θυμιζει το concept του παιχνιδιου του The darkness!)...
Το να κρινεις ομως με βασεις προκαταληψεις και απεχθεια για τον σκηνοθετη ειναι εντελως φαουλ.Και ναι ειναι εγωιστικο και παιδαριωδες.Δεν εχει την παραμικρη σημασια τι κανει εκτος ταινιων,για τις ταινιες του κρινεται.
Μου θυμιζει το ερωτημα Πελε ή Μαραντονα και ακους το αφοπλιστικα αφοπλιστικο Πελε γιατι ειναι καλυτερος ανθρωπος... :P
Δεν εχω δει την ταινια και δεν ειχα σκοπο να σχολιασω. Ο ασος ομως για μια οσκαρικη παραγωγη μου τραβηξε την προσοχη. Κι απ' οτι φαινεται η εμπαθεια λειτουργησε κατα της κριτικης.
Διαβαζοντας ολο το κειμενο, δεν καταλαβα τιποτα σχετικα με την ταινια. Ειδα ομως μια βαθια κι ετοιμη αναλυση για καθε κινηση η μηνυμα προσπαθησε να περασει ο σκηνοθετης και μια σωρεια ασχετων κι αχρηστων για μενα πληροφοριων σχετικα με την προσωπικη του ζωη και το παρελθον του. Και διερωτωμαι, γιατι να με νοιαξει η αναλυση του τι ειχε στο μυαλο του ο Ινιαριτου, εφ'οσον δεν μου αναφερθηκε πρωτα το τι παρουσιασε? Πολυ κακια κριτικη για καποιον που θελει να στηριχτει πανω της προκειμενου να παει η οχι σινεμα να τη δει.
Απο την αλλη, θυμιζει after movie κουβεντα και ισως εχει νοημα για αυτους που την εχουν δει.
commenter... μην του βάζεις ιδέες :)
Αφόρητα κουραστική και επιτηδευμένη ταινία. Η κριτική κάνει σωστές παρατηρήσεις.
Με αυτό το κείμενο ο κ Φραγκούλης απλά έβαλε την τελευταία σφραγίδα του στο ότι τα review του βασίζονται 100% ΜΟΝΟ στη προσωπική του άποψη και το γούστο, και μέσα στις κριτικές του δεν υπάρχει ίχνος κριτικής για τις τεχνικές, τους μηχανισμούς, τις ερμηνείες (αντικειμενικά όσο γίνεται) κάθε ταινίας που γράφει...Το Grand Budapest Hotel του άρεσε πολύ, του έβαλε 10, σε αυτό του τη σπάει ο Ιναρίτου (για λόγους που δεν έχω καταλάβει ακόμα) του έβαλε 1...είναι σαν τα 10 και 0 που παίρνει κάθε χρόνο το CoD..δεν είναι κριτική...είναι άποψη..2 τελείως ξεχωριστά πράγματα
Εδώ δεν υπάρχουν ισορροπίες μεταξύ του (αναπόφευκτα) υποκειμενικού και του αντικειμενικού...
Τουλάχιστον ας το παραδεχθεί να τελειώνουμε..
@silver_knight θα συμφωνησω κατα το ημισυ.Ο Φραγκουλης εχει γνωση και κριτικη αλλα οταν μπαινει η υποκειμενικοτητα στην μεση τις χανει αρκετα.
Εγώ έχω να πω τα εξής και χωρίς να θέλω να κάνω τον δικηγόρο κανενός.... πρώτον... αυτό με τις "κ@@ες και τις απόψεις" φίλε Zazzys το αναφέρουν συνήθως όσοι διαφωνούν με κάποιον που λέει την άποψή του ή κάνει μία κριτική που ίσως να μην τους/σου αρέσει... αν μη τι άλλο, είναι προσβλητικό να λέγεται κάτι τέτοιο... τα ισοπεδώνουμε όλα δηλαδή.
Δεύτερον, είναι γνωστό ότι ο Φραγκούλης εδώ και πολλά χρόνια έχει ένα "ιδιαίτερο" τρόπο να κάνει κριτική και ποτέ δεν έκρυψε ότι είναι υποκειμενικός. Ίσως, αυτός είναι και ο λόγος που ξεχωρίζει -κατά την ταπεινή μου άποψη, η οποία θεωρώ δεν είναι κ@@πιδα- ο άνθρωπος.... Όσον αφορά την ταινία, δεν την έχω δει και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη... Αυτά και ελπίζω να μην με παρεξηγήσετε....
διακρινω μια προκαταληψη με τον σκηνοθετη νομιζω. καλη ταινια δεν ειναι για 9 oscar με τιποτα.αλλα μην ξεχναμε οι ταινια ειναι για 6 οσκαρ τα αλλα 3 ειναι ερμηνειων που για μενα τα αξιζουν και οι 3(κιτον,νορτον,στοουν).. νομιζω οτι δεν αντιπρσωπευει το 1 την ταινια..!
paides i tainia einai poly kalh... apla o fragoulis ws kritikos einai butthurt apo enan dialogo metaxy tou prwtagwnisti kai mias "kritikou" tou broadway.....
φαντάζομαι τον Φραγκουλη να βλεπει τα σχόλιά μας και να παίρνει έκφραση αγανάκτησης και περιφρόνησης και να σκέφτεται.." Nerds" χαχαχαχα!!!
Δεν έχω δει την ταινία, ούτε πολυδιάβασα τα σχόλια του review. Διαβάζοντας το review το μόνο που καταλαβαίνω είναι ότι ο Φραγκούλης μισεί τον Ινιαρίτου. Όλο το review είναι ένα flame κατά του σκηνοθέτη και αντί να κριτικάρει την ταινία προσπαθεί να μας πει ότι ο Ινιαρίτου είναι άσχετος και πουλημένος. ΟΚ κύριε Φραγκούλη δεν σου αρέσει ο Ινιαρίτου. Το καταλάβαμε. Αλλα η δουλειά σου υποτίθεται είναι να γράψεις μία αντικειμενική κριτική για μία ταινία (μιας και υποτίθεται ξέρεις περισσότερα από εμάς) για να πάρει μια γεύση το κοινό του τι πρόκειται να δει η μία εξήγηση για το τι είδε και αν αυτό άξιζε τελικά. Σίγουρα δεν είναι η δουλειά σου το να επιτήθεσαι μέσα από ένα άρθρο σε ένα σκηνοθέτη που δεν σου αρέσει. Αν είναι έτσι κάθομαι και εγώ και αναλύω ταινίες και πληρώνομαι.
Σίγουρα ένας κριτικός θα βάλει και την προσωπική του γνώμη μέσα στο κείμενο, αλλά δεν μπορεί το μίσος για ένα σκηνοθέτη να επηρρεάσει σε τέτοιο βαθμό την κριτική(;) μίας ταινίας. Ο βαθμός και το κείμενο δεν έχουν καμία σχέση με την ταινία. Είναι απλά μία επίθεση στον σκηνοθέτη και μία συνολική απαξίωση της δουλείας του. Προσωπικά εγώ αυτό το βρίσκω απαράδεκτο.
Ο κύριος Δημητρακόπουλος αντιθέτως έγραψε μία τελείως διαφορετική κριτική. Βασικά έγραψε μία κανονική κριτική σε αντίθεση με τον συνεργάτη του. Πήγε είδε την ταινία χωρίς προκαταλήψεις και έγραψε για την ταινία. Δεν ξεφεύγει ούτε το κειμενό του βγάζει οργή. Πολύ καλύτερο κείμενο το οποίο κάνει τη δουλειά του, δηλαδή να ενημερώνει τον αναγνώστη σε σχέση με την ταινία.
Υ.Γ. Κύριε Φραγκούλη δεν μας ενδιαφέρει αν μισείτε τον Ινιαρίτου και τον κάθε Ινιαρίτου. Εμείς θέλουμε να ενημερωθούμε για την ταινία και όχι για τα αισθήματά σας για έναν άνθρωπο. Είχατε αποφασίσει για τον βαθμό της ταινίας πριν πάτε καν να τη δείτε. Απαράδεκτο για έναν κριτικό που υποτίθεται ότι ξέρει καθώς είναι χρόνια στον χώρο.
Όταν αυτή η ταινία πάει για 9 όσκαρ ενώ το Interstellar δεν πήρε καν υποψηφιότητα για καλύτερη εικόνα, γελάνε και οι πέτρες με τους κριτές.
Πλέον τα όσκαρ δεν λένε τίποτα για εμένα.
Την ειδα χθες παιδια.Αρκετα περιεργη ταινια αλλα μια χαρα ηταν.Σε καμια περιπτωση για βαθμολογια 1!!!
Ο μαικλ Κιτον τελειος στο ρολο του.Εβγαζε την 80ιλα και 90ιλα οπως στα παλια Βατμαν
Πολλές φορές συμφωνώ με τον Φραγκούλη όμως αυτή δεν είναι μία από αυτές (τουλάχιστον ως προς τη βαθμολογία), εκτός αν αυτή η κριτική (που μοιάζει πολύ στο σκεπτικό της κριτικού στην ταινία) είναι κάποιο είδους τρολάρισμα - καλλιτεχνικό σχόλιο ενταγμένο στην υπηρεσία του νοήματος της ταινίας. Η ταινία είναι τεχνικά άψογη, η ατμόσφαιρα άκρως πετυχημένη και οι ερμηνείες ανάλογες των πρωταγωνιστών. Από την άλλη, μη όντας έτσι κι αλλιώς, θαυμαστής του Ινιαρίτου πρέπει να επισημάνω πως η ταινία έβριθε από κοινοτοπίες ενώ οι περισσότερες "εμπνεύσεις" και οι περισσότερες σουρεαλιστικές παρενθέσεις δεν ήταν καθόλου επιτυχημένες κ δεν υπηρετούσαν τον όποιο σκοπό της ταινίας. Η εξέλιξη κ το τέλος έδειχνε πως κάτι ήθελε να πει ο σκηνοθέτη, όντας σκηνοθέτης δεν του αρκούσε να το πει σε κάποιον στο τηλέφωνο, εφηύρε όπως όπως ένα σενάριο για να το πει, το ψιλοείπε, αλλά έπρεπε να τελειώσει κάποια στιγμή και η ταινία κ επειδή η ροή πήγαινε για κλισέ ending, στρατολόγησε τον σουρεαλισμό προσπαθώντας να μασκαρέψει την κλισεδιά. Δεν ξέρω αν αξίζει να το δει κάποιος στον κινηματογράφο (δεν ξέρω τι θέλει να βλέπει ο καθένας στη σκοτεινή αίθουσα), όμως είναι ένα φιλμ που δεν αξίζει να μείνει απαρατήρητο το 2015, αλλά σίγουρα θα έπρεπε να μείνει στα αζήτητα αν ζούσαμε σε παλαιότερη και πιο καλλιτεχνικά και σκηνοθετικά ενεργή δεκαετία. Τέλος οι "σοβαροί" σκηνοθέτες θα έπρεπε κάποια στιγμή να ξαναέρθουνσε επαφή με την κοινωνία και να σταματήσουν να ομφαλοσκοπούν προβάλλοντας τα προβλήματα του "κύκλου" τους ως κεντρικό θέμα προβληματισμού στο έργο τους
Παιδιά,ο Φραγκούλης γράφει για το FREEcinema.Έχει το δικαίωμα να γράφει ότι θέλει.Δεν έχει σημασία αν διαφωνώ ή όχι μαζί του.Συνήθως διαφωνώ βέβαια,αλλά οκ γούστα είναι αυτά.Δεν θα τον βρίζω κιόλας τον άνθρωπο.Το έχω κάνει παλιότερα βέβαια,κακώς.Θα το ξανακάνω αν βάλει κάτι λιγότερο από 10 στο Avengers Age of Ultron.
Παιδια οσοι την εχετε δει τι λετε? Ουτε εγω περιμενω ταινια το 9-10 αλλα 1?? Πολυ υπερβολικο. Θα παω αυριο να το δω το χω κανονισει και θα πω την αποψη μ.
Ο Φραγκούλης έχει ζητήματα όποτε το περιεχόμενο της ταινίας είναι αμφισβητήσιμο. Κάποτε είχε βάλει 0 στη Λίστα του Σίντλερ. Και είχε επιχειρήματα!!! Αν καταλάβεις από ποια σκοπιά το παίρνει, βλέπεις τι τον ενοχλεί. Εδώ είναι ο σκηνοθέτης. Δεν θάβει τυχαία. Σε πολλά σημεία έχει δίκιο με το Birdman.
Ενταξει ειναι λιγο αστειο το review που δεν ειναι review αλλα κακοπροαιρετη κριτικη. Δεν στεκομαι στον βαθμο αλλα μου εκανε εντυπωση που ουσιαστικα ο φραγκουλης αυτοκαρφωνεται για τον λογο που εθαψε την ταινια, ή μαλλον για τους 2 λογους.
Γενικα καπου εδω εφτασα στο σημειο να καταληξω πως η αναγνωση review του φραγκουλη ειναι χαμενος χρονος που κανενας μας δεν θα παρει πισω.
Παντως εγω την ταινια την βρήκα συμπαθητικη, το τελος ηταν κακο, εμοιαζε λιγο "αδεια"ο αλλα ετσι και αλλιος ηταν ταινια που την φτιαχνουν οι ερμηνιες οι οποιες ηταν πολυ καλες οπως πολυ καλη και η σκηνοθεσια.
Η ταινια φυσικα και εχει θεματα, αλλα δεν ειναι και πατος.
Χμ, ακομα δεν την εχω δει την ταινια αλλα απο την μια εχουμε πλεον.. ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ και απο την αλλη τον κυριο ...Φραγκουλη? Με βαθμολογια.. 1 ! Εκπληκτικο. Δεν νομιζω οτι εχω ξαναδει κριτικη ταινιας που εχει παρει οσκαρ καλυτερης ταινιας.. με 1 ! Θα την δω σημερα το βραδυ και η θα αγαπησω τον φραγκουλη η θα γελαω με τις κριτικες του απο εδω και περα.
Είδα επιτέλους το περιβόητο Birdman με τις τόσο αντιθετικές γνώμες και κριτικές...έτσι ήμουν προετοιμασμένος για όλα και τελικά κατάλαβα(για τα γούστα μου φυσικά)πως η ταινία είναι...ΕΠΟΣ! :P
Δεν περίμενα να είναι τόσο καλή...ένας ύμνος στον κυνισμό,τον σαρκασμό και των εκμηδενισμό των πάντων με τόσο έξυπνο και απολαυστικό τρόπο!Το να λες αλήθειες και να περνάς μηνύματα με βιτριολικό χιούμορ χωρίς εκπτώσεις στον καταιγιστικό ρυθμό της ταινίας το θεωρώ απλά ιδιοφυές.Η δε σκηνοθεσία με την συνεχή εναλλαγή των πλάνων σου δίνει την εντύπωση πως η ταινία γυρίστηκε μονοκοπανιά χωρίς ανάσα και με την ροή αμείωτη μέχρι το τέλος.Καμιά έκπληξη για το αντίστοιχο όσκαρ.
Είναι κρίμα που το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Μάικλ Κίτον-Έντουαρτ Νόρτον είχε τόσο δυνατό ανταγωνισμό φέτος στα όσκαρ μιας και ο δεύτερος ειδικά πετάει την μια απίστευτη ατάκα μετά την άλλη και σε μαγνητίζει απόλυτα με την ερμηνεία του.Σπουδαίο το come back του Μάικλ Κίτον και δείχνει για μια άλλη φόρα το πόσο άδικα χάθηκε τόσα χρόνια από το προσκήνιο(η ειρωνική σύμπτωση/ταύτιση με τον ήρωα που υποδύεται...)μιας και έχει πολλά ΚΙΛΑ ΤΑΛΕΝΤΟ.
Είναι τόσες οι σκηνές με τους ευφυείς διαλόγους/αλήθειες/μηνύματα που θα πρέπει να σποιλεριάσεις τουλάχιστον 10 από αυτές.Πραγματικά πανέξυπνη ταινία αλλά χωρίς την παραμικρή διάθεση να γίνει κουλτουριάρικη και δήθεν.
Από μένα 10 γιατί δυστυχώς δε μπορώ να βάλω από 11 και πάνω.
Και με εμενα δεν μου αρεσε καθολου..αλλα 1 αντε 3 να του δινα..