Η ίδια η παρουσίαση πάντως απέφυγε τις ομιλίες της περσινής χρονιάς προκειμένου να μειωθεί η συνολική διάρκεια αλλά να χωρέσουν αρκετοί τίτλοι στο πρόγραμμα. Βέβαια αυτό μας στέρησε και μερικές ενδιαφέρουσες συζητήσεις που λειτουργούν στο PC Gaming Show λόγω του σημαντικά πιο ανάλαφρου ύφους και της έλλειψης εταιρικής επικοινωνιακής αγκύλωσης.
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πάντως είχαμε απλή προβολή trailers και, όπου αναφερόταν ημερομηνία κυκλοφορίας, ταυτιζόταν συνήθως με κάποια εποχή του έτους ούτε καν με μήνα. Οι λεπτομέρειες δεν είχαν σημασία. Το ζητούμενο, ξεκάθαρα, ήταν η προβολή.
Τίτλοι για τους οποίους γνωρίζαμε ήδη
ArmA III Apex expansion
Το Apex expansion κυκλοφορεί στις 11 Ιουλίου ενώ όσοι προπαραγγείλουν αποκτούν πρόσβαση σε preview build.
Dawn Of War III
3 campaings, 3 hero units, ένα ανά faction προφανώς και video που θα προτιμούσαμε να αντικατασταθεί από live gameplay. Από την άλλη βέβαια είχαμε μια πρώτη ευκαιρία να δούμε καλό δείγμα από το παιχνίδι που, αναμενόμενα, πολλοί έχουν βάλει στο μάτι.
Ark Survival Evolved
Deus Ex Mankind Divided
Dual Universe
Giant Cop: Justice Above All
Halo Wars 2
Killling Floor 2
LawBreakers
Mages Of Mystralia
Mirage: Arcane Warfare
Mount and Blade 2: Banner Lord
Overland
Superhot VR
The Surge
The Turing Test
Tyranny
Vampyr
Warframe
Οι νέοι τίτλοι
Για παρουσίαση που εστιάζει σε τόσο ανοιχτό format, το ότι ανακοινώθηκαν 4 νέοι τίτλοι, από τη στιγμή που η Ubisoft από μόνη της παρουσίασε 6, το PC Gaming Show δείχνει πως είναι σίγουρα μακριά (ακόμη) από το στόχο του. Βέβαια οι ανακοινώσεις είναι ανακοινώσεις.
Day Of Infamy
Είναι ο νέος τίτλος από τους δημιουργούς του Insurgency και θα εμφανιστεί σε έκδοση Early Access μέσα στον Ιούλιο. Γρήγορα γρήγορα δηλαδή. Ευχόμαστε να ολοκληρωθεί και η ανάπτυξή του σε εύκολο χρονικό διάστημα. Καταπιάνεται με το προφανές θέμα και λαμβάνει χώρα στη Σικελία του 1943. Ανακοινώθηκε μόνο για PC φυσικά.
Dropzone
Λένε ότι είναι competitive RTS. Δηλαδή MOBA, αλλά αρνούνται να το πουν MOBA ή περίπου MOBA. Έχει πάντως τις ιδιαιτερότητές του αφού φέρνει αντιμέτωπους δυο παίκτες με καθέναν να ελέγχει από τρεις πιλότους με συγκεκριμένες ικανότητες. Και υπόσχεται αναμετρήσεις που να μην ξεπερνούν τα δεκαπέντε λεπτά σε διάρκεια κατά μέσο όρο.
Killing Floor Incursion
Η TripWire ρίχνεται στην αρένα του VR και προτίμησε να ετοιμάσει νέο τίτλο, όχι να προσαρμόσει κάπως τον υπάρχοντα ώστε να λειτουργήσει σε VR. Ο τίτλος προλογίστηκε μάλιστα από κοινού με την Anna Sweet της Oculus, ενώ υποστηρίζει και Oculus Touch, όχι το χειριστήριο του Xbox που είναι ο κανόνας τώρα για το Rift.
Observer
Το Observer ήταν εύκολο να ξεχωρίσει αφού πρόκειται για horror game σε κόσμο cyberpunk στον οποίο είναι δυνατό το hacking του μυαλού και η χρήση κάθε φοβίας κόντρα στον άνθρωπο. Ο κόσμος του είναι ταλαιπωρημένος και οι άνθρωποι προσπαθούν να το ξεχάσουν προβάλλοντας ολογράμματα πάνω στα χαλάσματα που προτιμούν να μην αντικρίζουν. Έγιναν υποσχέσεις για mind hacking και το trailer τουλάχιστον αφήνει χώρο για ενθουσιασμό. Σίγουρα.
Oxygen Not Included
Ο νέος τίτλος της Klei Entertainment, που είναι πιο λογική να τη θυμάστε κυρίως λόγω του Don’t Starve, είναι το Oxygen Not Included που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο PC Gaming Show 2016. Το “παρουσιάστηκε” είναι κάπως βαριά κουβέντα βέβαια, κάτι που θα καταλάβετε εύκολα παρακολουθώντας το trailer.
Hardware
Με την AMD να είναι ο βασικός χορηγός για την εκδήλωση του PC Gamer, όπως και πέρυσι, χώρεσε και λίγο hardware. Βέβαια πέρυσι είδαμε πρωτότυπα όπως της κάρτας Fury nano, αλλά φέτος, γνωρίζοντας ήδη για την Radeon RX 480 που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα και υπόσχεται επιδόσεις ικανές για VR σε προτεινόμενη τιμή λιανικής $200.
Εμφανίστηκαν όμως οι πιο προσιτές κάρτες της σειράς, που δεν είχαμε δει ακόμη.
Η RX 470 έχει ως προτεραιότητα την καλή σχέση απόδοσης/κατανάλωσης και προορίζεται περισσότερο για ποιοτικό gaming κυρίως σε ανάλυση 1080p βέβαια. Η RX 460 από την άλλη προωθείται ως λύση για eSports και κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 75 Watts.
Και οι δύο κάρτες είναι πραγματικά πολύ μικρές σε μέγεθος πάντως και η κατανάλωσή τους είναι τόσο χαμηλή όντως που μια μικρή ψύκτρα και απλό ανεμιστηράκι είδαμε στις κάρτες.
Είδαμε και το Alienware Backpack VR PC που ενσωματώνει την RX 480. Δεν ήταν η επίσημη πρώτη, αλλά εξακολουθούμε και συγκλονιζόμαστε από την ιδέα υπολογιστή σε μορφή “σακιδίου” που φορά ο χρήστης στην πλάτη και κάνει βόλτες με το VR headset του. Ελπίζουμε το σακίδιο να είναι γεμάτο μπαταρία. Αλλά αν είναι, μετά από κάθε play session θα θέλουμε ορθοπεδικό. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα laptop χωρίς ενσωματωμένη οθόνη.
Θεωρητικά πιο ενδιαφέρουσα ήταν ή χρήση του Serious Sam VR ως επίδειξη της συνεργασίας AMD και Croteam για την ανάπτυξη του LiquidVR, τεχνολογίας που φιλοδοξεί να κάνει πιο εύκολη την αξιοποίηση πολλαπλών GPU σε VR gaming, κάτι που, για την ώρα, παραμένει δύσκολη υπόθεση για τους developers. Βέβαια η ίδια η επίδειξη δεν είχε και κάτι συγκεκριμένο ως προς την προσφορά της τεχνολογίας αυτής αλλά…κουβέντα να γίνεται.
Εξίσου ανούσια ήταν η αναφορά (και το σχετικό video) στην αρχιτεκτονική Zen των νέων CPU της AMD και τη δήλωση ότι η οκταπύρηνη σειρά Summit Ridge είναι ήδη σε θέση να τρέχει Doom με άνεση. Από λοιπά στοιχεία για CPU όμως δεν υπήρχε κάτι να μάθουμε.
LOL
Yahoo
Εκπρόσωποι του Yahoo! eSports εμφανίστηκαν σε video για να εξηγήσουν ότι τα eSports είναι φοβερά και μοναδικά.
Γιατί; Κάνουν παρέα με την EA στα διαλείμματα;
Αφιερώματα
Οι διοργανωτές αισθάνθηκαν την ανάγκη να σταθούν σε πτυχές του PC gaming που το κάνουν ξεχωριστό και, σε πρώτη φάση, αυτό μεταφράστηκε σε video ωδή στο συνδυασμό ποντικιού και πληκτρολογίου που, ταυτόχρονα, ήταν και διαφήμιση της Razer.
Μέχρι που τα πράγματα σοβάρεψαν κάπως με την εμφάνιση του Warren Spector. Ο Spector εξήγησε ότι μετά το πρώτο Deus Ex αφιέρωσε χρόνια έχοντας ως προτεραιότητα τις κονσόλες γιατί εκεί ήταν το χρήμα. Χαίρεται όμως που το PC gaming είναι πάλι στα πάνω του και εξήγησε την ελευθερία της πλατφόρμας και την ευκολία της δημιουργίας και της διανομής σε σχέση με το παρελθόν. Ο ευαγγελισμός δεν είναι άσχημο πράγμα. Είναι πολύ άχαρο όμως όταν κρατά ώρα και δεν βασίζεται σε μερικά σαφή punch lines.
Η γενική εικόνα
Και χωρίς τα punch lines της προκοπής, ούτε ο Spector μπορεί να δώσει κατεύθυνση και χαρακτήρα στο PC Gaming Show ή στην πλατφόρμα. Η επίκληση στο συναίσθημα χρειάζεται φειδώ και, πάνω από όλα, πρέπει να είναι εύστοχη. Όταν το χαρτί “Warren Spector” εμφανίζεται αφού ξεκίνησε η συνέντευξη Τύπου της Ubisoft, τότε ο συναισθηματικός μονόλογος μένει πιο πολύ για εσωτερική κατανάλωση και φανταζόμαστε ότι δεν ήταν αυτός ο στόχος.
Η διοργάνωση δεν έμεινε ακίνητη, προχώρησε όντως σε προσαρμογές. Χωρίς όραμα όμως όλα μοιάζουν με αποτέλεσμα απλής ψηφοφορίας. Ειδικά το PC Gamer που οργανώνει και την εκδήλωση θα μπορούσε να έχει όραμα και να δίνει λίγο σχήμα στο σύνολο. Φανταζόμαστε ότι μπορεί αφού έχει φροντίσει να έχει καλό script και καλύτερο μέσο όρο στο χιούμορ κατά την παρουσίαση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη παρόμοια εκδήλωση που συνήθως πατάει περισσότερο σε κλισέ. Εδώ χωρούν και F-bombs (εντάξει - και στη Ubisoft - αλλά εκεί είναι μέρος του script).
Η πιο αυθόρμητη ιδιοσυγκρασία και η έμφαση στο gameplay πρέπει να παραμείνουν. Χρειαζόμαστε πάντως περισσότερο live gameplay και λιγότερα trailers. Χρειάζονται λιγότερα παιχνίδια και σημαντικότερα. Θέλουμε και τις συζητήσεις του περασμένου έτους αρκεί να είναι ουσιαστικές. Θα τις προτιμήσουμε και από το μονόλογο του Warren Spector. Όχι επειδή έχει άδικο ο άνθρωπος αλλά επειδή δεν έχει νόημα αυτό που του φόρτωσαν να κάνει.
Και κάποτε πρέπει να ενδιαφερθούν κι άλλες εταιρείες. Δεν γίνεται να λείπει η Valve από τέτοιο χορό. Θα μπορούσε να δείχνει επερχόμενες λειτουργίες του Steam, μεταξύ άλλων. Και μιας και είμαστε στη συγκεκριμένη γραμμή σκέψης, ώρα να αναφερθούμε και στο θέμα της Microsoft. Η παρουσίαση της Microsoft άπτεται ξεκάθαρα και του PC gaming, κάτι που δεν μπορεί να αγνοεί οτιδήποτε λέγεται PC Gaming Show. Η ίδια η Microsoft δεν το σνομπάρει πάντως. Και πέρυσι είχε παρουσία και φέτος (για το Halo Wars 2 αυτήν τη φορά).
Δεν ξέρουμε πώς μπορεί να καλυφθεί το κενό αυτό, από τη στιγμή που σίγουρα η Microsoft δεν πρόκειται να παρουσιάζει ξεχωριστά τα δικά της προϊόντα και σχέδια. Θα μπορούσε σίγουρα όμως να έχει ακόμη πιο έντονη παρουσία στο PC Gaming Show που δικαιούται να πατήσει πιο γερά στα πόδια του. Αν όμως ξαναπέσει πάνω σε άλλη παρουσίαση του χρόνου, δεν θα τα βρίσκει τα πόδια του.
Γνωρίζουμε ότι το PC Gaming Show φαίνεται βαρετό, ότι πολλοί το αποφεύγουν κ.λπ. Καταλαβαίνουμε και γιατί. Αλλά υπάρχουν λόγοι να το θέλουμε καλύτερο, όχι απλά απόν.
Οπότε, τα λέμε πάλι του χρόνου.
Ουτε φετος ηταν καλο, βασικα περυσι παιζει να ηταν καλυτερο :P Ειχε υλικο αλλα δεν ειχε αυτο το ωραιο περσινο στυλακι, ηταν λιγο και η απογοητευση του gameplay του dawn of war 3, ειχε και παιχνιδια που ειδαμε και πέρσι και ειναι βαρετο να τα ξαναβλεπουμε...
Εμενα μου αρεσε η ομιλια του warren spector, μπορει να ειχε λιγο απο circle jerking αλλα ειχε και κατι να πει, ετσι λιγο.
Θέλει πολλή, πολλή δουλειά. Ή το PC Gamer πρέπει να το δουλέψει λίγο αλλιώς ή κάποιος πρέπει να βρεθεί να βάλει χέρι στο PC Gamer μήπως και ξυπνήσει για το ότι η όλη ιδέα έχει ψωμί αλλά δεν ξέρει που το έχουν φυλάξει.
@yaponvezos
Νομιζω πως και μονο που υπαρχει αυτο το show ειναι λιγο υπερβαση, αφου χορηγος ειναι κυριως η AMD . Υπαρχει καποιος αλλος να θελει πραγματικα να σπρωξει χρημα για ενα τετοιο show;
Aν δεν μπει η valve ας πουμε, δεν. Ειναι πολυ ωραιο που υπαρχει και δινει ενα μικρο βημα σε μικροτερους και pc oriented developers αλλα δεν υπαρχει τρελο χρημα απο πισω.
Δεν θυμαμε αλλα ανεφερε καθολου το ονομα origin η ΕΑ στην παρουσιαση της;
@Roronoa
Ισχύει όντως ότι είναι ενός είδους υπέρβαση.
Origin; Ποιο Origin; Η EA πλέει σε πελάγη ευτυχίας και ξεχνιέται.