Το κλειστό γήπεδο μπάσκετ είχε μεταμορφωθεί και το venue που είχε φτιάξει η Riot έδειξε πώς αγώνες των eSports μπορούν να δημιουργήσουν ένα μεγαλειώδες σκηνικό, παρόμοιο με εκείνο που βλέπουμε σε παραδοσιακό αθλητισμό. Το Σάββατο υπήρξαν κάποιες αστοχίες της οργάνωσης, καθώς ήταν δύσκολο για όλους να βρουν από πού μπορούν να μπουν στο χώρο, ήταν απαράδεκτο το ότι οι τουαλέτες δεν είχαν χαρτί υγείας και μερικές φορές ούτε σαπούνι και, ενώ υπήρχαν δύο food trucks στην είσοδο του γηπέδου, καθώς δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος εντός της εγκατάστασης που να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτόν τον σκοπό, δεν είχε ενημερωθεί σωστά το κοινό. Ίσως εμείς οι Έλληνες να είμαστε συνηθισμένοι σε αυτές τις συνθήκες -όποιος έχει βρεθεί σε αγώνα μπάσκετ στο Ο.Α.Κ.Α ή σε κάποιο άλλο γήπεδο δεν είναι πως συναντά τις περισσότερες φορές κάτι το διαφορετικό- αλλά η αδυναμία μας να συμμορφωθεί μέρος του κοινού με την απαγόρευση του καπνίσματος μέσα στο γήπεδο και την απαγόρευση των φωτογραφικών φλας έκαναν άσχημη εντύπωση. Ο αγώνας της ομάδας της Schalke 04 εναντίον αυτής των Fnatic αποδείχθηκε διαδικαστικού χαρακτήρα την πρώτη μέρα. Με flex pick την Karma, καθώς τη διάλεξαν κατά σειρά παιχνιδιών οι Nemesis, Bwipo και Rekkles, οι Fnatic πήραν και στους 3 αγώνες το προβάδισμα από νωρίς και έκλεισαν με μεθοδικότητα τη σειρά των αγώνων. Ήταν αναμενόμενο το αποτέλεσμα καθώς κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού split οι Fnatic και οι G2 eSports είχαν αποδείξει πως οι δύο καλύτερες ομάδες του LEC απέχουν παρασάγγας από τις υπόλοιπες σε θέμα ποιότητας.
Το ζευγάρι του τελικού ήταν το προβλεπόμενο και την Κυριακή ήμασταν έτοιμοι να δούμε το επόμενο κεφάλαιο της μεγάλης αντιπαλότητας μεταξύ Fnatic και G2 eSports, έναν ακόμη τελικό μεταξύ αυτών των ομάδων κατά τα τελευταία χρόνια. Οι Fnatic αποτελούν τους πολυνίκες του LEC (ή, όπως λεγόταν παλαιότερα, EU LCS), ήταν περσυνοί φιναλίστ του παγκοσμίου πρωταθλήματος και, εκτός από ελάχιστες φορές, πρωταγωνιστές της ευρωπαϊκής σκηνής. Οι G2 eSports, αν και νεότερος οργανισμός, έχουν αφήσει το στίγμα τους στη σκηνή απ' όταν πρωτοεμφανίστηκαν με τους τίτλους που κέρδισαν με τα χρόνια. Έχοντας αποκτήσει τον Caps από τους Fnatic, με αποτέλεσμα να αλλάξει ρόλο σε ADC ο Perkz, οι G2 eSports κατάφεραν να κατακτήσουν το ανοιξιάτικο split, αλλά ακόμη πιο σημαντική τους επιτυχία ήταν η νίκη τους στο φετινό MSI φέρνοντας για πρώτη φορά από το season 1 του LoL ένα παγκόσμιο τρόπαιο στην Ευρώπη. Και οι δύο ομάδες βρίσκονταν σε εξαιρετική κατάσταση και το ευρωπαϊκό ζευγάρι του τελικού για πολλούς θα μπορούσε να είναι και αυτό του παγκοσμίου πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί σε μερικές εβδομάδες. Οι δύο ομάδες είχαν συναντηθεί πριν από δύο εβδομάδες στα προημιτελικά, με τους Fnatic να προηγούνται 2-0 στη σειρά των αγώνων αλλά με τους G2 eSports να επικρατούν τελικά με 2-3 συντρίβοντας στην κυριολεξία τους Fnatic στο 5ο παιχνίδι της σειράς, σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Η τελετή έναρξης του τελικού ήταν ένα λαμπερό γεγονός, το γήπεδο ήταν εμφανώς πιο γεμάτο απ' ότι ήταν το Σάββατο και το κοινό ζεστό για τη σειρά των αγώνων. Στον πρώτο αγώνα, που ξεκίνησε φουριόζος με 7 kills στα πρώτα 3 λεπτά, είδαμε τους Fnatic που είχαν Sylas και Akali, δύο από τα πιο περιζήτητα champions σε αυτό το meta, να βρίσκονται μπροστά και με τον Bwipo να έχει προβάδισμα στο match up του κατάφεραν να μεταφράσουν την υπεροχή τους σε νίκη. Στο δεύτερο παιχνίδι πήρε μπρος όμως ο MVP του καλοκαιρινού split, Jankos, και με συντροφιά τον Mikyx, που ήταν εντυπωσιακός με τον Thresh, πάτησαν κάτω τους Fnatic φέρνοντας τη σειρά των τελικών στα ίσια. Στο τρίτο παιχνίδι ο Shen του Hylli έδωσε τη δυνατότητα στους Fnatic να έχουν έναν επιπλέον παίκτη στα συχνά skirmishes που αγαπούν οι G2 eSports, με τον Rekkles στην Tristana έδωσαν ξανά το προβάδισμα στους Fnatic και έφεραν τον τελικό στο match point. Στο τέταρτο παιχνίδι της σειράς εμφανίστηκε επιτέλους και ο Caps, ένας παίκτης που η απόδοσή του είναι συχνά παρόμοια με το ρίξιμο ενός νομίσματος. Μετά από τρεις συνεχόμενους αγώνες που το νόμισμα έπεφτε στο «Craps» ήρθε η ώρα του «Claps» που πραγματικά έλιωσε τους Fnatic και έστειλε τους τελικούς στο πέμπτο παιχνίδι υπό τον ήχο του Silver Scrapes. Στο τελευταίο παιχνίδι και για τις δύο ομάδες οι Fnatic επέστρεψαν στις ρίζες τους με ένα πιο late game και teamfight comp ενώ οι G2 eSports πήραν για πρώτη φορά στα χέρια τους την Akali που έπαιζε ο Nemesis τα τελευταία τέσσερα παιχνίδια και ο Perkz επέστρεψε στις παλιές του συνήθειες αγνοώντας τα διαθέσιμα ADC για να διαλέξει την Syndra. Οι παίκτες των G2 eSports πήραν από την αρχή το προβάδισμα αλλά οι αντίπαλοι προσπάθησαν μάταια να ρίξουν τους ρυθμούς του παιχνιδιού. Καθώς η πίεση των αγώνων τους οδηγούσε σε λάθη, η Syndra feedαρίστηκε, ο Perkz ελευθερώθηκε και απέδειξε πως δεν είναι μόνο ένας παίκτης παγκόσμιου βεληνεκούς στο νέο του ρόλο ως ADC αλλά συνεχίζει να έχει την ευχέρεια και με champions με τους οποίους έκανε παραδοσιακά καριέρα στο mid και μετά από μια μεγάλη εμφάνιση οδήγησε την ομάδα του στη νίκη και στην κατάκτηση του τροπαίου.
Η τελική επικράτηση των G2 eSports βασίστηκε στην ικανότητα των παικτών της ομάδας να καλύπτουν ο ένας τον άλλον σε περίπτωση κακής εμφάνισης. Ο Caps, μέχρι και το τελευταίο παιχνίδι, είχε αρνητικό για εκείνον match up και κράτησε αρκετές φορές το teleport του για να έχει προτεραιότητα η ομάδα του αργότερα και ας έμενε εκείνος πίσω στο lane. Ο Jankos ήταν μακράν καλύτερος jungler από τον Broxah και φάνηκε η διαφορά των δύο με τον τρόπο με τον οποίο έβαζαν μπροστά την ομάδα τους στην αρχή των παιχνιδιών. Ο Mikyx ήταν εξαιρετικός με τον Thresh, ειδικά με τον τρόπο με τον οποίο έδινε το ladder στους συμπαίκτες του και ο Wunder, παρά τα κάποια λάθη του, σήκωσε το βάρος του και κάλυψε τις αδυναμίες της ομάδας του όποτε χρειάστηκε. Ο Perkz, όμως, πλέον ο παίκτης με τους περισσότερους τίτλους στην Ευρώπη, έδειξε πως βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα και είναι ο μοναδικός παίκτης στη θέση του που μπορεί να έχει τέτοιο εύρος στο champion pool του, αφού μπορεί να παίξει εξαιρετικά και τα παραδοσιακά ADC αλλά και άλλα champions από το mid lane.
Η Ευρώπη φαίνεται πολύ δυνατή φέτος και οι G2 eSports, αλλά και οι Fnatic, μπορούν να στοχεύουν ψηλά, ακόμη και στο τρόπαιο. Η σειρά των τελικών μπορεί να είχε στιγμές που μία από τις δύο ομάδες φαινόταν μακράν χειρότερη από την άλλη, αλλά αυτό ήταν απόδειξη πως και οι δύο ομάδες ξέρουν να κλείνουν αποφασιστικά τα παιχνίδια στα οποία βρίσκονται μπροστά. Όπως δηλαδή και έγινε σε όλα τα παιχνίδια που κέρδισαν οι G2 eSports, εκτός του τρίτου, ενώ στην αρχή ήταν μπροστά στο gold οι Fnatic. Οι Κορεάτες φαίνεται να έχουν συνέλθει από την περσινή πανωλεθρία και κανείς δεν μπορεί να ξεγράψει τους SKT T1, ειδικά με τον Faker να διανύει περίοδο φόρμας. Οι Κινέζοι φαίνονται πιο αδύναμοι από πέρυσι και οι IG, που αποτέλεσαν πέρυσι τον κρυπτονίτη της Ευρώπης και κατέκτησαν το παγκόσμιο, δεν περνούν τις καλύτερές τους στιγμές. Οι Αμερικανοί πάλι ζούνε τις δικές τους εποχές του «clown fiesta», οπότε δεν μπορούμε να θεωρούμε στα σοβαρά πιθανό διεκδικητή μια «4 fun» περιοχή, ακόμη και αν οι Team Liquid έφτασαν στον τελικό του MSI. Απ' ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν καλύτερες συνθήκες από τις φετινές που να επιτρέπουν να ελπίζουμε να έρθει στην Ευρώπη το τρόπαιο του League Of Legends.
Αν πρέπει να σχολιάσουμε κάτι παραπάνω για το συγκεκριμένο event, θα θέλαμε να εστιάσουμε στην καταπληκτική δουλειά που έγινε από την ομάδα του LEC και την Riot Games. Η προσέλευση την Κυριακή ήταν αισθητά μεγαλύτερη και λογικό είναι καθώς και είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον το ζευγάρι των ομάδων ενώ το Σάββατο συνέπιπτε και ο αγώνας της Εθνικής Ελλάδος εναντίον των Η.Π.Α. στο μπάσκετ. Τα παράπονα για την κατάσταση που είχαν οι εγκαταστάσεις το Σάββατο έφτασαν στα αυτιά των διοργανωτών και είδαμε ουσιαστικές αλλαγές την Κυριακή. Το αυτονόητο χαρτί υγείας και χαρτοπετσέτες βρήκαν τη θέση τους, έγινε καλύτερη επεξήγηση στους κανόνες και στο τι επιτρέπεται και τι όχι (όπως το κάπνισμα) και στα ελληνικά και το πιο σημαντικό ίσως, αν και λιγότερο διαδικαστικό, έκανε την εμφάνιση του ο Riot Romain για να ζεστάνει το πλήθος πριν τη σειρά των τελικών. Με αυτόν τον τρόπο η εξέδρα είχε παλμό, είχε φωνή, είχε δύναμη. Σίγουρα το League of Legends δεν σκορπίζει την ίδια φρενίτιδα όπως πριν από πέντε, ακόμη και τρία χρόνια, τότε που αν ένα αντίστοιχο event είχε λάβει χώρα στην Αθήνα, ειλικρινά θα μιλάγαμε για ουρές κόσμου και κορμιά να πέφτουν για ένα εισιτήριο. Όμως η ομάδα της Riot Games και του LEC, μαζί με τους διοργανωτές της εκδήλωσης προσέφεραν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο με eSports. Στην απομονωμένη Ελλάδα, όπου τα eSports δεν αποτελούν καθημερινότητα και σίγουρα δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε από κοντά εκδηλώσεις αυτού του επιπέδου, το LEC Summer Finals 2019 - Athens ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Ήρθαν χρήματα στην Αθήνα -όπως στο Ρότερνταμ όπου έγιναν οι τελικοί την άνοιξη του 2019 και το event έφερε έσοδα 2,4 εκατομμυρίων ευρώ στην πόλη- ο κόσμος είχε στραμμένο το βλέμμα του στο Ο.Α.Κ.Α. καθώς πάνω από 820 χιλιάδες θεατών παρακολούθησαν διαδικτυακά το παιχνίδι και είδαμε πως και ένας αγώνας eSports μπορεί να αποτελέσει ένα υπερθέαμα που εν δυνάμει μπορεί να συγκριθεί με την Euroleague και το Champions League. Ήταν μια γιορτή για όσους ασχολούνται με το LoL αλλά και με το gaming γενικότερα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity