Θα ξεκινούσαμε κι εμείς με τα games, αλλά η Microsoft φρόντισε να αλλάξουμε ρότα με ανακοινώσεις που σχετίζονται με το software του Xbox One και, κατ’ επέκταση, του Xbox 360. Η αμερικανική εταιρεία τα έκανε μαντάρα πρόπερσι με την επικοινωνία περί digital marketplace, DRM κ.λπ. Πληγώθηκε και φέτος είπε να ξεσπάσει χρησιμοποιώντας την πραγματική της δύναμη: τις περγαμηνές της στο computer software.
Ανακοίνωσε λοιπόν backwards compatibility για τους τίτλους του Xbox 360 στο Xbox One και υποσχέθηκε εκατοντάδες τίτλους με τη σχετική υποστήριξη. Έκανε και πολλά βήματα παραπέρα όμως.
Η συμβατότητα αγγίζει και digital και physical copies, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση για τον καταναλωτή. Οι ψηφιακές αγορές θα αρχίσουν να εμφανίζονται στο Library του Xbox One, ενώ τα παιχνίδια που έχετε στο ράφι μπορούν να μπουν στην κονσόλα και έτσι ενεργοποιείται η ψηφιακή τους έκδοση. Ακόμη και για τους developers/publishers η όλη διαδικασία δεν έχει ουσιαστικό κόστος. Το μόνο που έχει να κάνει ο καθένας είναι να δώσει το ΟΚ για τη σχετική υποστήριξη και η Microsoft αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Μέσα σε όλα υποστηρίζονται τα όποια cloud saves, οπότε οι σχετικοί τίτλοι μπορούν να συνεχιστούν στο νέο σύστημα από το σημείο στο οποίο έμεινε ο χρήστης όταν έπαιζε στο Xbox 360. Σημειώνουμε ότι θα είναι διαθέσιμο το Xbox 360 Guide, με ταυτόχρονο πάτημα των πλήκτρων Menu και View. Σε αυτό το μενού ένα μόνο χειριστήριο μπορεί να “έχει λόγο”. Η Microsoft προειδοποιεί ότι χρειάζεται λίγη υπομονή στο πρώτο load πάντως. Οι πρώτοι υποστηριζόμενοι τίτλοι είναι οι εξής: A Kingdom of Keflings, A World of Keflings, Alien Hominid HD, Banjo Kazooie, Banjo Tooie, BattleBlock Theater, Defense Grid, Geometry Wars Evolved, Hexic HD, Jetpac Refuelled, Kameo, Mass Effect, N+, Perfect Dark, Perfect Dark Zero, Super Meat Boy, Toy Soldiers: Cold War, Toy Soldiers, Viva Piñata, Viva Piñata: Trouble in Paradise, Zuma. Θα μείνουμε έκπληκτοι αν δεν έχουν αλλάξει χέρια χρήματα, για τις μαζικές αυτές άδειες χρήσης, για τόσους τίτλους από τόσους publishers, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για την εταιρεία που έδωσε δισεκατομμύρια για να αποκτήσει την Skype και το Minecraft. Μπορεί να κάνει τον κόπο και έχει την τσέπη για να στηρίξει την προσπάθεια.
Όσοι παίζουν τίτλους Xbox 360 στο Xbox One θα έχουν πρόσβαση στις ευκολίες της νέας κονσόλας (αποθήκευση screenshots, Game DVR κ.λπ.) ενώ θα μπορούν να παίζουν με χρήστες Xbox 360 χωρίς κανένα πρόβλημα.
Να σημειώσουμε, για την τιμή των όπλων, πως η επίδειξη αποθήκευσης screenshot, με φωνητική εντολή, από το πρώτο Mass Effect, ήταν και η μοναδική, έμμεση, αναφορά στην ύπαρξη του Kinect. Η λειτουργία αυτή αρχίζει να δοκιμάζεται από τώρα σε beta firmware και θα είναι έτοιμη για την εορταστική περίοδο. Πρόκειται, εκ πρώτης όψεως, για την πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση backwards compatibility με emulation που έχουμε δει μέχρι σήμερα και, σίγουρα, πιο εκτενής και φιλική από ό,τι μπορεί να περίμενε κανείς. Μπορεί να μην κέρδισε κανείς νέους τίτλους, μπορεί να πρόκειται για κίνηση που είναι απλά θέμα χρόνου να έχει “ξεφουσκώσει” σε σημασία καθώς οι παίκτες αρχίζουν να ξεχνούν όλο και πιο ολοκληρωτικά την περασμένη γενιά, αλλά πρόκειται για επίδειξη δύναμης, επικοινωνιακή επιτυχία και με τρόπο που, εικάζουμε, δεν μπορεί να ακολουθήσει κανείς. Για καθαρά πρακτικούς λόγους. Πρόκειται, εκ πρώτης όψεως, για την πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση backwards compatibility με emulation που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Πιο ουσιώδης εξέλιξη για το μέλλον είναι η ανακοίνωση του Xbox Game Preview, το ανάλογο δηλαδή του Steam Early Access, με μια βασική διαφορά. Οι χρήστες θα μπορούν να δοκιμάσουν πρώτα τον εκάστοτε τίτλο που συμμετέχει στο πρόγραμμα, πριν αποφασίσουν αν θα τον στηρίξουν με τον οβολό τους, όσο είναι ακόμη ημιτελής. Έτσι αφαιρείται μέρος του ρίσκου για το χρήστη και πληθαίνουν οι υποχρεώσεις για τους developers, αφού θα πρέπει να καθορίζουν τι θα περιλαμβάνει το Free Trial που θα είναι υποχρεωμένοι να παράσχουν βάσει της προδιαγραφής του προγράμματος της Microsoft. Οι πρώτοι τίτλοι που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα είναι οι ακόλουθοι: The Long Dark, Shelter, Elite Dangerous, DayZ.
Xbox One Elite Controller
Όταν ακούστηκαν οι λέξεις “Xbox One Elite” τρεμόπαιξε λίγο το φυλλοκάρδι μας, αλλά όταν προστέθηκε το “Controller” απορήσαμε. Με το Xbox One Elite Controller που παρουσίασε η Microsoft, το οποίο θα λειτουργεί κανονικά και σε Windows 10, δείχνει ότι θέλει να αγγίζει τους πιο απαιτητικούς παίκτες που έχουν συχνά και ιδιαίτερες ανάγκες. Με βελτιωμένο grip, εναλλασσόμενα μέρη (μοχλοί, σταυροί κατεύθυνσης), αυξημένη ακρίβεια με τελείως νέο “πρισματικό” d-pad, κλειδώματα για hair triggers αλλά και “πετάλια” στο πίσω μέρος του χειριστηρίου, το Xbox One Elite Controller είναι έτοιμο για ειδικές αποστολές.
Υποστηρίζεται ακόμη και remapping των πλήκτρων (κάτι που προφανώς είναι περισσότερο θέμα software και πρωτίστως θέμα driver σε Windows 10) για εκείνους που θέλουν να αφήσουν πίσω τους το Tekken claw. Α, ναι. Θα κοστίζει $149.
XboxVR
Η Microsoft γνωρίζει ότι δεν έχει τον πρώτο λόγο στην εικονική πραγματικότητα αλλά φροντίζει να θυμίζει ότι δεν βρίσκεται τελείως εκτός συναγωνισμού, έστω και αν τα πράγματα παραμένουν στη θεωρία. Κατά την παρουσίαση της Oculus VR είδαμε την ανακοίνωση της σχετικής συνεργασίας, βάσει της οποίας θα είναι δυνατό το streaming τίτλων Xbox One στο Oculus Rift, μέσω του Xbox App των Windows 10.
Ανακοινώθηκε ότι η Microsoft εργάζεται και με την Valve ώστε τα Windows 10 να είναι η ιδανική πλατφόρμα για οτιδήποτε σχετικό με SteamVR.
Η έχθρα επί των Windows 8 μάλλον άλλαξε, μαζί με τις ορέξεις των Game Newell (Valve) και των Satya Nadella (CEO, Microsoft). Όταν ακούστηκε το όνομα “Valve” σε συνδυασμό με “VR” η αίθουσα κράτησε την αναπνοή της, για να την αφήσει με ηρεμία όταν ακούστηκαν μόνο τα Windows 10 και όχι το Xbox One. Οτιδήποτε άλλο βέβαια θα ήταν…εξωπραγματικό ως εξέλιξη. HoloLens
Το HoloLens εμφανίστηκε μεν αλλά δεν υπάρχει πρόβλεψη για το πότε θα είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει, αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι το live demo με το Minecraft ήταν απολύτως εντυπωσιακό. Προκειμένου να μη χαθεί τίποτα στη μετάφραση η Microsoft τράβηξε τα πάντα με ειδική κάμερα, με το δικό της ενσωματωμένο HoloLens, ώστε να μπορούν να βλέπουν οι θεατές ό,τι και ο χρήστης του HoloLens. Η Lydia Winters της Mojang επιδρούσε τον κόσμο του Minecraft μέσω Microsoft Surface, την ώρα που ο Saxs Persson δημιουργούσε ολόκληρα τοπία και πόλεις στο κοντινότερο επί σκηνής τραπέζι.
Η δυνατότητα να δημιουργεί κάποιος με βάση τον πραγματικό κόσμο, με απλές κινήσεις και φωνητικές εντολές είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακή. Μπορεί να μη δημιουργεί έναν εικονικό κόσμο από το πουθενά, ωστόσο προσφέρει απόλυτη ελευθερία κίνησης στο χώρο και μπορεί να μετατρέψει πολλές επιφάνειες στον αγαπημένο καμβά του παίκτη.
Games
Παρότι η Microsoft έχει, δεδηλωμένα, αφήσει πράγματα για την ερχόμενη Gamescom, η παρουσίαση ήταν γεμάτη, μα γεμάτη παιχνίδι, όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου. Ήταν επίσης γεμάτη αποκλειστικότητες και, το σημαντικότερο, νέες παραγωγές της ίδιας της Microsoft. Το καλό είναι ότι η εταιρεία φαίνεται να έμαθε κάτι από τον εκνευρισμό των gamers για τον τρόπο με τον οποίο εκτοξεύεται ο όρος “αποκλειστικότητα” και κατέληξε σε συγκεκριμένους αλλά ξεκάθαρους, ευτυχώς όρους, τους οποίους και χρησιμοποιούσε στην αρχή κάθε trailer στο οποίο άξιζε να γίνει η απαραίτητη διευκρίνιση.
Xbox One Exclusive (για καθαρές αποκλειστικότητες)
Xbox One & Window 10 Exclusive (για καθαρές αποκλειστικότητες σε Microsoft formats)
Xbox One Holiday 2015 Exclusive (Για το Rise Of The Tomb Raider, άρα για χρονικές αποκλειστικότητες)
Exclusive Console Debut (για χρονική πρωτιά ως προς τη διάθεση σε κονσόλες)
Για τη διευκόλυνση αυτή και μόνο πέρασε από το μυαλό μας ο όρος “Good Guy Microsoft”. Είναι θέμα χρόνου να το μετανιώσουμε, όπως μας συμβαίνει και με τα πάντα άλλωστε.
Η Microsoft είχε δύο νέα IP στο μενού. Το ένα είναι εσωτερική παραγωγή αλλά το άλλο εξωτερική. Και στις δύο περιπτώσεις όμως το IP παραμένει στα χέρια της Microsoft.
Το ReCore ετοιμάζεται από την Comcept του γνωστού και μη εξαιρετέου Keiji Inafune αλλά και την Armature Studio, ομάδα που στήθηκε από βετεράνους της Retro Studios (Metroid Prime κ.ά.). Το εντυπωσιακό trailer δείχνει ένα όχι και τόσο ευχάριστο μέλλον, με ερημικά τοπία να επικρατούν και την ηρωίδα, εκ των τελευταίων ανθρώπων, να συνοδεύεται από ρομπότ που αποκτούν ζωή χάρη σε μυστηριώδεις φωτεινούς πυρήνες. Το trailer δείχνει ότι η καταστροφή ενός ρομπότ ελευθερώνει τον πυρήνα, ο οποίος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού. Ο τίτλος αναμένεται την άνοιξη του 2016.Το Sea Of Thieves είναι η ολοκαίνουρια προσπάθεια της Rare που υπόσχεται τεράστια ελευθερία για τους παίκτες, αλλά, ελλείψει πληροφοριών, παραμένει μυστήριο. Δείτε όμως το πρώτο trailer.
Οι τρεις τίτλοι που ακολουθούν είναι μεν νέοι, αλλά ούτε ένας δεν έμεινε κρυφός μέχρι την έναρξη της παρουσίασης της Microsoft. Η ύπαρξη της συλλογής Rare Replay διέρρευσε λίγες μόλις ώρες πριν την έναρξη της παρουσίασης οπότε ήμασταν επαρκώς υποψιασμένοι όταν ήρθε η ώρα του trailer. Ουσιαστικά πρόκειται για εορταστικό πακέτο με 30 τίτλους της Rare, με αφορμή τα 30 χρόνια του ίδιου του studio. Και, χάριν ομοιομορφίας, θα πωλείται προς $30 από τις 4 Αυγούστου ενώ θα “μοιράζει” και 10.000 σε Gamerscore.
Μερικοί από τους τριάντα συμπεριλαμβανόμενους τίτλους είναι οι ακόλουθοι: Banjo Kazooie, Banjo Kazooie: Nuts & Bolts, Battletoads, Blast Corps, Conker’s Bad Fur Day, Knight Lore, Perfect Dark, Perfect Dark Zero, R.C. Pro-Am, Viva Piñata.
Gears Of War
Η αλήθεια είναι πως ό,τι ήταν να αποκαλυφθεί σε πληροφορία, αποκαλύφθηκε πριν την ώρα του και ήταν ακριβές. Ο πρώτος τίτλος επιστρέφει σαν Ultimate Edition με βελτιωμένο τεχνικό τομέα, τα πάντα να τρέχουν σε 1080p60, dedicated servers, νέα game types (Team Deathmatch, King Of The Hill, 2v2 Gnasher Execution), όλοι οι χάρτες από DLC και την έκδοση PC και πολλά ακόμη.
Ο τίτλος έρχεται στις 25 Αυγούστου. Ένα άλλο ένα μυστικό που κάθε άλλο παρά μυστικό ήταν, το Gears Of War 4, έπαψε να είναι ο τίτλος που όλοι ξέρουν ότι έρχεται και έγινε ο τίτλος που είδαμε στην έκθεση. Με αυτόν άλλωστε έκλεισε και η παρουσίαση της εταιρείας.
Θυμηθείτε ότι ο τίτλος προορίζεται για την εορταστική περίοδο του 2016.
Halo 5 Guardians
Το Halo 5 Guardians είναι, φυσικά, το “main event” για το Xbox One για την εορταστική περίοδο του 2015. Για αυτό αφιερώθηκε χρόνος τόσο για single player gameplay demo αλλά και για την πρώτη επίσημη επίδειξη του Warzone mode από το multiplayer του παιχνιδιού. Στο campaign οι παίκτες θα βρεθούν σε δύο διαφορετικά squads, μία του Master Chief και μία του Agent Locke.
Όσο για το Warzone mode, εκεί ο τίτλος υποστηρίζει 24 παίκτες αλλά και bots σε χάρτες που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτεροι σε μέγεθος από οποιοσδήποτε χάρτη Halo του παρελθόντος.
Ο τίτλος έρχεται στις 27 Οκτωβρίου
Forza Motorsport 6
Όσο για το Forza Motorsport 6, μάλλον αφιερώθηκε περισσότερος χρόνος στην παρουσία του Henry Ford III και στη διαφήμιση του νέου Ford GT (δεδομένου ότι περιλαμβάνεται στο παιχνίδι), παρά σε νέα στοιχεία για το ίδιο παιχνίδι.
Ευτυχώς όμως μάθαμε την ημερομηνία κυκλοφορίας του τίτλου που δεν είναι άλλη από την 15η Σεπτεμβρίου.
Xbox One & Windows 10 Exclusive
Το Gigantic είναι free to play game για Windows 10 και Xbox One, το beta testing του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο μήνες.Πρόκειται για ανταγωνιστικό παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες των πέντε και…του δίνουν και καταλαβαίνει.
Το Fable Legends είναι αρκετά γνωστή ποσότητα πλέον. Είναι free to play, ετοιμάζεται για Windows 10 και Xbox One, με cross platform multiplayer μεταξύ των δύο formats. Τουλάχιστον προέκυψε νέο trailer.
Console Exclusive / Debut
Το Tacoma της Fullbright θα περάσει πρώτα από το Xbox One και πραγματεύεται την περιπέτεια του πληρώματος του Lunar Station Transfer Station και την εξερεύνηση του διαστήματος.
To Cuphead από την άλλη αντλεί έμπνευση από τα κινούμενα σχέδια της δεκαετίας του 1930 και, όσον αφορά τις κονσόλες, θα εμφανιστεί αποκλειστικά και μόνο στο Xbox One. Το PC δεν ανησυχεί.
To Ion είναι νέο MMO από τον Dean Hall, το δημιουργό του DayZ, και υπόσχεται emergent gameplay με έμφαση στην αφήγηση. Οι παίκτες θα χρειαστεί να φτιάξουν διαστημικούς σταθμούς, να τους συντηρήσουν και να πεθάνουν σε αυτούς καθώς προσπαθούν να αποικήσουν νέους κόσμου. Ο τεράστιος κόσμος του παιχνιδιού επιτρέπει την προσομοίωση πολλών φυσικών και τεχνικών περιβαλλοντικών συνθηκών κ.ά.
Αναπτύσσεται για PC ενώ το Xbox One είναι το πρώτο που θα λάβει το παιχνίδι. Παράλληλα θα είναι και ένας από τους τίτλους που θα εμφανιστεί στο Xbox One Game Preview Program.
3rd Party Publishers
Δεν έλειψε η παρουσία άλλων publishers στη σκηνή, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν τους δόθηκε και πολύ χώρος. Νομίζουμε ότι δεν γινόταν και πολύ διαφορετικά, υπολογίζοντας πόσο γεμάτη ήταν η παρουσίαση της Microsoft. Η Ubisoft εμφανίστηκε για να μας θυμίσει τα Rainbow Six Siege και The Division, όχι όμως και το Assassin’s Creed Syndicate. Στο λίγο χρόνο που είχε η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Δεκέμβριο έρχεται closed beta του The Division, η οποία θα είναι αποκλειστική για κατόχους Xbox One. Επιπλέον το Rainbow Six Siege, που έρχεται στις 13 Οκτωβρίου σε PC, PS4 και Xbox One, θα συνοδεύεται, χωρίς επιπλέον χρέωση, από ψηφιακές εκδόσεις των Rainbow Six Vegas και Rainbow Six Vegas 2, δείχνοντας ότι το backwards compatibility που θα προσφέρει η Microsoft δεν αφήνει αδιάφορα της γαλλική εταιρεία.
Ο Todd Howard της Bethesda δεν είχε πολλά νέα να πει για το ίδιο το Fallout 4 (κουράστηκε χτες άλλωστε). Πρόφτασε όμως να δείξει μερικά στιγμιότυπα και να πει ότι το Fallout 4 του Xbox One, θα περιλαμβάνει δωρεάν και το Fallout 3 του Xbox 360. Το καλύτερο ήταν άλλο βέβαια, αφού ανακοινώθηκε ότι τα mods του Fallout 4 θα υποστηρίζονται κανονικά και δωρεάν σε Windows 10 και Xbox One, χωρίς περιορισμούς στη μία ή την άλλην πλατφόρμα. Κατά μία έννοια τα mods θα είναι χρονική αποκλειστικότητα PC/XO με το PS4 να έχει σειρά αργότερα.
Η EA έχει λίγο πιο στενή σχέση με την Microsoft και επέλεξε να δείξει για πρώτη φορά το Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Αλλά η είδηση αυτή ήταν μάλλον filler. Οι εξελίξεις στην υπηρεσία EA Access, που προσφέρεται αποκλειστικά στο Xbox One, ήταν πιο ενδιαφέρουσες. Σήμερα λοιπόν προστίθεται στο EA Vault το Titanfall, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού είναι σειρά του Dragon Age Inquisition, τα οποία και θα μπορεί να παίξει χωρίς περιορισμούς κάθε συνδρομητής της υπηρεσίας. Ώστε να έρθουν περισσότεροι χρήστες σε επαφή με την υπηρεσία η EA επιτρέπει τη δωρεάν δοκιμή της, με κάθε τίτλο στο EA Vault να διατίθεται κανονικά, σε όλους τους συνδρομητές Xbox Live Gold, τουλάχιστον για την τρέχουσα εβδομάδα, για όσο δηλαδή ουσιαστικά η E3 2015.
Στην συνέντευξη Τύπου της Microsoft έμελλε να αποκαλυφθεί επισήμως το Dark Souls III, με ξεκάθαρα εντυπωσιακό (μη gameplay) trailer. Ο τίτλος έρχεται σε PC, PS4 και Xbox One το 2016, επικεφαλής της προσπάθειας είναι ο Hidetaka Miyazaki, και θα είναι ο τελευταίος τίτλος της σειράς. Ό,τι και αν σημαίνει αυτό.
Εδώ κλέβουμε λίγο αφού η Crystal Dynamics δεν είναι publisher, αλλά studio της Square Enix, όμως το Rise Of The Tomb Raider είναι ειδική περίπτωση λόγω εκτενούς χρονικής αποκλειστικότητας και έκδοσης μέσω Microsoft Studios. Όπως ήταν αναμενόμενο, παρουσιάστηκε πρώτο, εντυπωσιακό δείγμα gameplay από τη νέα περιπέτεια της Lara. Αυτό τουλάχιστον μιλά από μόνο του.
Λίγο πριν ξεκινήσει κανονικά η παρουσίαση η Microsoft αποκάλυψε λίστα με 32 indie games που έρχονται στο Xbox One, και το καθένα είχε μάλιστα και το δικό του trailer (η καρδούλα μας ξέρει την ταραχή που περάσαμε) και μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Ειδάλλως δεν θα τελείωνε ποτέ το scroll στο παρόν άρθρο. Χωράει πάντως το indie showcase trailer για μια πιο συμπυκνωμένη γεύση.
Η Microsoft μπορεί να είναι περήφανη
Πρόπερσι η Microsoft ήταν κινούμενο ανέκδοτο. Πέρυσι έπεισε ότι σκέφτηκε πολλά πράγματα από την αρχή. Φέτος δείχνει ότι επιταχύνει κι άλλο. Ναι, κάποια πράγματα είναι θολά και ανούσια, όπως τα επικοινωνιακά τερτίπια, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, περί VR. Αλλά ξύπνησε. Έδειξε αναμενόμενες εσωτερικές παραγωγές, ανακοίνωσε νέα, δικά της IP, άσχετα με το ποιος τα αναπτύσσει, άφησε στην άκρη κάθε πιθανή φανφάρα για Windows 10 παρά το γεγονός ότι το λανσάρισμά τους είναι πλέον πολύ κοντά. Και το καλύτερο; Υπόσχεται ότι θα ανακοινώσει κι άλλον τίτλο μέσα στις επόμενες ημέρες, αφήνει άλλες εσωτερικές παραγωγές για την Gamescom.
Έδειξε πράγματα για φέτος, έδειξε κι άλλα για το 2016 και, τυπικά, έχει την πρώτη κονσόλα που κάνει βήμα για υποστήριξη εκδόσεων Early Access a la PC.
Όλα αυτά είναι πολύ πιο σημαντικά από το backwards compatibility, που, κακά τα ψέματα, η ύπαρξή του και μόνο αποτελεί επικοινωνιακό θρίαμβο που θα κάνει πολλούς να ξεχάσουν διάφορες παρασπονδίες του παρελθόντος. Βέβαια, δική μας συμβουλή, καλό είναι να μην ξεχνάμε όσο γίνεται. Άραγε, μετά από αυτήν την εξέλιξη, πως θα εξηγηθεί η ιδέα του PS Now; Αν το κόστος για όλα αυτά είναι η απώλεια προτεραιότητας στο DLC του Call Of Duty (παρατηρήσατε την απουσία της Activision από την παρουσίαση;), τότε πιστεύουμε ότι η αμερικανική εταιρεία έπραξε καλά. Ό,τι και να κάνει η Sony ή η Nintendo, δύσκολα θα κακολογήσει κανείς την Microsoft, δύσκολα θα πει ότι η παρουσίασή της χώλαινε σε κάτι σημαντικό. Ακόμη και από άποψη ροής η παρουσίαση ήταν η καλύτερη της Microsoft σε όσα χρόνια βρίσκεται στην αγαπημένη μας βιομηχανία. Και αυτή η αίσθηση φαίνεται να χτίζεται γενικότερα για τις διάφορες προσπάθειες της εταιρείας, εντός και εκτός gaming. Για αυτό και κλείνουμε όπως και η παρουσίαση. Με θετικό κλίμα.
Εξαιρετική παρουσίαση της Microsoft. Νομίζω πως κλέβει τις εντυπώσεις φέτος με μόνο μια ένσταση:
"We have the best exclusives".. Γελάει η Nintendo!
Οπως είπε και ο σοφός Παύλος αυτή την παρουσίαση έπρεπε να την έχουν κάνει το 2013 να ήταν απο την αρχή ντέρμπι One-Ps4.
Πολύ καλή παρουσίαση!
Το sea of thieves δειχνει υπεροχο...γενικα πολυ καλα παιχνιδια αλλα το trailer με την επελαση των indies ηταν ολα τα λεφτα!
Πολύ δυνατή η παρουσίαση της MS με το bc να είναι ο άσσος!!
Προσωπικά τα Gears και Sea of Thieves δε με αγγιξαν. Το ReCore ακρως υποσχομενο, ειδικα με τα ονοματα που δουλεύουν απο πισω, οπς επισης και το πακετακι της RARE. Πιστευω πως επρεπε να δειξουν ScaleBound και Quantum Break και όχι να τα αφήναν για την Gamescom.
Παιδια PS4 εχω, αλλα αντικειμενικα η Microsoft κερδισε φετος. Backwards compatibility, χειριστηριο για hardcore κοινο, καινουργιο interface. Στα παιχνιδια πανω κατω ισοπαλια ηταν, αλλα για το 2015 πιο πολλους τιτλους ειχε η Microsoft. Γενικα ο Phil Spencer το παει παρα πολυ καλα το πραγμα. Οποιος ειναι αντικειμενικος βλεπει.
lol Δεν εχεις καταλαβει τι ειναι το PS NOW ερευνα αδερφε κανε και καμια ερευνα καλυτερης ενημερωσης
Εχεις δει τοn διαθεσημη λιστα ποσα και ποια games εχει πως την συγκρινεις με το now που εχει τονους απο Αλφα παραγωγες;
Ναι οπως τα λες H M$ ΔΕΝ ΕΙΧΕ λεφτα αλλα για το cod και τα εδωσε στον τεχνικο να το κανει backwards compatibility, οχι μωρε δεν ηθελε να παει η Αctivisioν στην κονσολα που κατεχει το 50% τις αγορας στις περισσοτερς χωρες του κοσμου
@ABTR
Γενικά προσέχω τις κουβέντες μου και είναι κουραστικό να παρερμηνεύονται με τέτοια ευκολία.
1.Βρες μου το σημείο που λέω ότι η MS δεν είχε χρήματα για το CoD.
2.Το PS Now είναι, κατ' ουσίαν, δύο πράγματα: το backwards compatibility και η επέκταση του PS σε συσκευές που δεν είναι PS. Όταν συγκρίνουμε το πώς λειτουργεί καθετί, γιατί λειτουργεί έτσι και τι σημαίνει για τα χρήματα που παίρνουν οι publishers για να στηρίξουν τη μία και την άλλη οδό, το τελευταίο πράγμα που παίζει ρόλο είναι το library. Εξετάζουμε τη μέθοδο. Η επιτυχία της μεθόδου δεν μπορεί να εξεταστεί στην παρούσα γιατί δεν υφίσταται κανονικά η μία η υπηρεσία και δεν είναι έτοιμη για public η μόντα της MS. Επομένως μιλάμε για τη μπίζνα τη υπόθεσης, τη δυσκολία κάθε εγχειρήματος κ.λπ. Στο Xbox One λοιπόν, εφόσον έχεις παιχνίδι X360 (και φυσικά εφόσον είναι στην αποδεκτή λίστα), χωρίς επιπλέον χρέωση εξασφαλίζεις digital version που τρέχει στο σύστημά σου. Στο PS Now νοικιάζεις ή αγοράζεις για τίτλους, πάλι από την υποστηριζόμενη λίστα, οι οποίοι τρέχουν μακριά από το σύστημά σου. Επίσης, καλό είναι να συνειδητοποιούμε τι σημαίνει να βλέπουμε video και τι native renders.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνεσαι βέβαια είναι ότι η κίνηση της MS δίνει πάτημα στη Sony να ζητήσει καλύτερο deal από publishers και να ωφεληθούν ακόμη περισσότεροι. Η MS δημιουργεί καλό προηγούμενο σε νομικό και οικονομικό επίπεδο, προηγούμενο που συμφέρει τους πάντες, όχι μόνο την ίδια.
4.Η Activision και η κάθε Activision πηγαίνει εκεί που την πληρώνουν. Δεν περιμένει αυτή τη συμφωνία για να πουλήσει περισσότερο το CoD σε PS4. Η Sony θέλει αυτή τη συμφωνία γιατί θα τη βοηθήσει να πουλήσει κι άλλα PS4 λόγω του CoD.
Από εκεί και πέρα, ό,τι καταλαβαίνεις.
εξαιρετική παρουσίαση της Ms Και πιστεύω ότι ο φετινός χειμώνας είναι πολύ πολύ καυτός!!!! άντε να δούμε τι θα δούμε!!!!