Το πρώτο επεισόδιο έβαλε πολύ γερά θεμέλια και κατάφερε, χωρίς να αποκαλύπτει πάρα πολλά, να δώσει αυτό ακριβώς που περίμενε ο καθένας. Ένα πολύ καλό υπόβαθρο, μια εισαγωγή στους χαρακτήρες και μια πάρα πολύ καλή γεύση των μηχανισμών και του πώς αυτοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν την έκβαση της ιστορίας, δίνοντας πραγματική δύναμη στους παίκτες να διαμορφώσουν την ιστορία τους έτσι όπως ακριβώς οι ίδιοι θα επιθυμούσαν. Ουσιαστικά η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε να ενσωματώσει μηχανισμούς RPG σε έναν τίτλο που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στους διαλόγους και τους γρίφους, και η αλήθεια είναι πως τα στοιχεία αυτά ενσωματώθηκαν με πολύ έξυπνο τρόπο, σε βαθμό που δε θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί πως θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά τα πράγματα. Ο τρόπος με τον οποίο ο πρωταγωνιστής μπορεί να αποκτήσει καινούριες ικανότητες και να τις χρησιμοποιήσει ανάλογα με το πεδίο στο οποίο αυτές εντάσσονται, σε συνομιλίες, γρίφους και άλλου είδους δράσεις, είναι πραγματικά εξαιρετικός. Και αυτό γιατί οι ίδιες οι καταστάσεις έχουν στηθεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να φιλοξενήσουν αυτές τις ικανότητες. Από συνομιλίες που έχουν τη μορφή αναμέτρησης μέχρι φευγαλέες στιγμές όπου ο πρωταγωνιστής είχε πολύ περιορισμένο χρόνο να παρατηρήσει μια λεπτομέρεια, όλα είναι πολύ όμορφα τοποθετημένα και με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να διευκολύνουν τους παίκτες με γνώσεις πάνω σε συγκεκριμένα πεδία, αν φυσικά οι ίδιοι το επιλέξουν.
Οι γρίφοι από την άλλη είναι αρκετά ενδιαφέροντες για έναν τίτλο του είδους, με ορισμένους από αυτούς να είναι πραγματικά ευφυέστατοι και να προσφέρουν κάτι που πολύ σπάνια συναντά κανείς: τη δυνατότητα αποτυχίας. Και η αποτυχία αυτή μπορεί να έχει πραγματικό αντίκτυπο στην μετέπειτα πορεία του παίκτη και στις αντιδράσεις των χαρακτήρων προς αυτές τις αποτυχίες και την έλλειψη γνώσης. Είναι φυσικό βέβαια να μην είναι όλοι οι γρίφοι της ίδιας ποιότητας και σίγουρα υπάρχουν αδύναμες στιγμές, ενώ ορισμένοι είναι δομημένοι με τέτοιο τρόπο που η λύση τους για τη συντριπτική πλειοψηφία των παικτών δίνεται στην τύχη, κυρίως γιατί η ίδια η ομάδα δεν φρόντισε να δώσει αρκετά στοιχεία για να βοηθήσει την κατάσταση. Η ιστορία βέβαια είναι το άλφα και το ωμέγα σε τίτλους όπως το The Council και εδώ αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα προβλήματα που σταδιακά κυριεύουν την παραγωγή μέχρι να πέσουν οι τίτλοι του τέλους. Ενώ στο πρώτο επεισόδιο οι δημιουργοί δίνουν μια πάρα πολύ καλή πρώτη γεύση, δυστυχώς δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν με κάτι αντάξιο των προσδοκιών. Και αυτό γιατί κάθε επεισόδιο από εκεί και πέρα ήταν αναιμικό, προσπαθώντας να βασιστεί σε cliffhangers για να κρατήσει το ενδιαφέρον των παικτών μέχρι το επόμενο. Αυτή η αργή εξέλιξη μέχρι και το τέλος του τρίτου επεισοδίου ήταν αρκετή για να κάνει το ενδιαφέρον σιγά σιγά να εξαφανιστεί και ακόμα και οι «βόμβες» που έσκαγαν από ένα σημείο και μετά δεν είχαν το βάρος που περίμενε η συγγραφική ομάδα.
Από το τέλος του τρίτου επεισοδίου και μετά το The Council από πολιτικό θρίλερ άρχισε να γίνεται μεταφυσικό και δυστυχώς δεν έκανε καλή δουλειά σε αυτό. Οι μηχανισμοί του gameplay εμπλουτίστηκαν οριακά και κάποιοι γρίφοι βασίστηκαν σε αυτό, αλλά η συγκεκριμένη στροφή περισσότερο κακό παρά καλό έκανε στον τίτλο γενικότερα. Οι περισσότεροι χαρακτήρες δεν είχαν πλέον το παραμικρό ενδιαφέρον, ενώ η μέχρι τώρα αφήγηση ήταν τόσο χλιαρή, που ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τους παίκτες είτε να συνδεθούν με τον πρωταγωνιστή, είτε να επενδύσουν στην ιστορία. Και κάπου εκεί είναι που το παιχνίδι πραγματικά χάνεται, αφού από σημαντική αποκάλυψη, η στροφή στην ιστορία έγινε απλά κάτι διαδικαστικό, στις γραμμές του «πως θα βρουν τρόπο να το τελειώσουν τώρα;». Η ομάδα ανάπτυξης προσπάθησε να το μαζέψει σε ένα βαθμό, αλλά μέχρι το τέλος τα πράγματα είχαν μπερδευτεί τόσο πολύ που πραγματικά δεν υπήρχε αρχή, μέση και τέλος. Το χειρότερο είναι πως η γενικότερη εντύπωση που αφήνει το τέλος είναι πως απλά δεν υπήρχε χρόνος για να ολοκληρωθεί η ιστορία με λογική συνέχεια ή ότι οι συγγραφείς απλά δεν ήξεραν πώς να υλοποιήσουν την ιδέα τους. Ή και τα δύο. Μάλλον δε θα μάθουμε ποτέ. Το ίδιο εν τω μεταξύ μπορεί να ειπωθεί για όλα τα επεισόδια από το δεύτερο και μετά, τουλάχιστον όσον αφορά στην έλλειψη χρόνου και τη βιασύνη, οπότε και άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους bugs και glitches με την κατάσταση να γίνεται χειρότερη με κάθε νέο επεισόδιο.
Δυστυχώς τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν και οι ερμηνείες των χαρακτήρων. Από την αρχή φαίνονται κάποιες αμφισβητήσιμες επιλογές, αλλά μέχρι το τέλος αυτό είναι το λιγότερο. Οι ερμηνείες δεν έχουν καμία συνέπεια, το ύφος και ο τόνος άλλαζε κυριολεκτικά από τη μία πρόταση στην άλλη και το αποτέλεσμα ήταν τόσο κακό, με σκηνές που κατέληγαν πραγματικά γελοίες αντί για συναισθηματικά φορτισμένες.
Έτσι, πολύ δυστυχώς, όλη η προσπάθεια της Big Bad Wolf χρωματίζεται με έναν όχι πολύ κολακευτικό τρόπο. Και είναι πραγματικά κρίμα γιατί οι ιδέες υπήρχαν και αν κάποιος φτάσει μέχρι τέλους μπορεί να δει τον τίτλο που θα μπορούσε να είναι. Στο gameplay και τους γρίφους η δουλειά που έγινε είναι πράγματι καλή, αλλά δυστυχώς όλα γύρω από αυτά καταρρέουν. Το The Council θα μπει κι αυτό στο ντουλάπι ως μια χαμένη ευκαιρία.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity