Αρκετοί δημοφιλείς και αγαπημένοι χαρακτήρες απουσιάζουν αλλά ήδη έχει ανακοινωθεί από την Capcom ότι θα υπάρξουν κύματα DLC στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, αυτό δεν αντιστρέφει το γεγονός ότι το Street Fighter V προσφέρει το πιο λιτό cast μαχητών από οποιοδήποτε fighting game των τελευταίων χρόνων (εξαιρουμένου του Killer Instinct). Σχετικά με τον κορμό του σεναρίου, είναι δύσκολο να γραφτεί κάτι αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει διαθέσιμο το Story Mode που είχαν αναφέρει οι παραγωγοί του τίτλου, η διαθεσιμότητα του οποίου υπολογίζεται για τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους με δωρεάν update. Αντί αυτού, υπάρχει ένα υποτυπώδες Story Mode το οποίο ουσιαστικά περιλαμβάνει προλόγους με το βιογραφικό των διαθέσιμων χαρακτήρων. Οι πρόλογοι αυτοί παρουσιάζονται μέσω illustrations με μέτριους έως και κακογραμμένους διαλόγους με, αρκετές φορές, ανούσιες, αδιάφορες και ρηχές πληροφορίες. Ενδιάμεσα υπάρχουν και μάχες του ενός γύρου όπου στο σύνολο δεν ξεπερνούν τις 3 με 5 ανάλογα με το χαρακτήρα που έχει επιλεγεί από τον παίκτη… Στο εν λόγω mode δεν υπάρχει καμία επιλογή δυσκολίας, οι μάχες ξεκινούν πάντα υπέρ του παίχτη (οι ειδικές μπάρες στο full) και γενικότερα δεν υπάρχει καμία αίσθηση πρόκλησης, πόσο μάλλον ενδιαφέροντος.
Αρκετοί δημοφιλείς και αγαπημένοι χαρακτήρες απουσιάζουν αλλά ήδη έχει ανακοινωθεί από την Capcom ότι θα υπάρξουν κύματα DLC στο άμεσο μέλλον.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχει καν Arcade Mode (!) στις offline παροχές του τίτλου και το παράδοξο ότι δεν υπάρχει κανένα offline mode που να περιλαμβάνει παραπάνω από ένα γύρο ενάντια στη CPU με τελικό boss battle, ή γενικότερα κάποιο στοιχείο για την υπόθεση για να γνωρίζουμε προς τι όλος ο ντόρος, καθιστά το Street Fighter V ένα από τα πιο πτωχά πονήματα της Capcom σε offline περιεχόμενο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως το SFV τοποθετείται χρονολογικά μετά τα γεγονότα του SFIII ενώ το SFIV πριν από αυτά. Μόνο το ενδιαφέρον Survival Mode σώζει κάπως την όλη κατάσταση, το οποίο καινοτομεί αναφορικά με τις επιλογές που δίνει στον παίκτη μετά το τέλος της κάθε μάχης. Συγκεκριμένα, οι πόντοι που κερδίζονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γεμίσει ο παίκτης την επιθυμητή μπάρα ενέργειας, να αυξήσει τα στατιστικά του ή να τα μειώσει προκειμένου να επιτύχει υψηλότερο σκορ στον επόμενο γύρο και πολλά ακόμη. Στον αντίποδα, ακολουθείται ένα συγκεκριμένο μοτίβο 10-12 αντιπάλων που επαναλαμβάνονται με την ίδια σειρά, οπότε καταλήγει μετά από πολλές μάχες να γίνεται γραμμικό κι επαναλαμβανόμενο.Σχετικά με τον κορμό του σεναρίου, είναι δύσκολο να γραφτεί κάτι αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει διαθέσιμο το Story Mode που είχαν αναφέρει οι παραγωγοί του τίτλου.
Το εξαιρετικό training mode με την πληθώρα επιλογών και παραμέτρων για κάθε περίσταση είναι και πάλι εδώ και ολοκληρώνει τον offline κόσμο του Street Fighter V… Βέβαια υπάρχει και το αγαπημένο offline διπλό αλλά ο πυρήνας του τίτλου είναι το online mode το οποίο περιλαμβάνει κάθε πιθανή επιλογή, από casual και ranked matches, δημιουργία lobbies, παρακολούθηση replays, follows σε αγαπημένους παίκτες και συμμετοχή στο online community του Street Fighter. Ενώ το netcode φαίνεται να είναι ισχυρό και λειτουργικό γενικά, κατά την περίοδο που το Enternity τον δοκίμασε, αντιμετώπισε συχνές αποσυνδέσεις και καθυστερήσεις στο matchmaking. Έχουν γίνει προσπάθειες για να μετριαστεί το net lag (η καθυστέρηση δηλαδή μεταξύ εντολής κι εκτέλεσης των κινήσεων σε online περιβάλλον) και να παντρευτεί ο ήδη εξαιρετικός κώδικας που χρησιμοποιήθηκε στο Street Fighter IV με εκείνον του Street Fighter X Tekken, αποδίδοντας εφάμιλλο αποτέλεσμα με τον κώδικα GGPO και περιορίζοντας σημαντικά το lag. Προς το παρόν, βέβαια, δεν μπορούν να κριθούν οι online δυνατότητες του τίτλου καθότι κάθε μέρα που περνά ενδυναμώνουν κι εξελίσσονται.
Ωστόσο αυτό που είναι αναγκαίο να αναφερθεί είναι πως το νέο πόνημα της Capcom αποτελείται εξολοκλήρου από online…DNA κι αυτό επηρεάζει και τη λειτουργία του offline mode. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος παίζει survival mode κι επιθυμεί να κερδίσει fight money (in-game currency του SFV) θα πρέπει να είναι συνδεδεμένος στους servers της Capcom καθώς και στο PSN, διαφορετικά δε θα μπορεί να αποκτήσει τα χρήματα αυτά. Εντούτοις, ακόμα και να είναι συνδεδεμένος όσο παίζει σε offline περιβάλλον (survival, story), αν οι servers πέσουν, τότε ο παίκτης αποσυνδέεται χάνοντας όλη την πρόοδό του και τα πολύτιμα fight money που έχει αποκτήσει. Διατηρούμε ωστόσο επιφυλάξεις λόγω ενδεχομένου να συμβαίνει λόγω του ότι μόλις κυκλοφόρησε ο τίτλος και οι servers ακόμη δοκιμάζονται. Όπως αναφέρθηκε, το SFV έχει in-game currency ονόματι fight money, τα χρήματα αυτά κερδίζονται τόσο στα offline modes όσο και στα online και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά στολών ή μελλοντικών DLC χαρακτήρων χωρίς να βάλουν τίποτε απολύτως οι παίκτες από την τσέπη τους. Τα fight money όμως που ζητούνται για την απόκτηση των ανωτέρω είναι υπερβολικά πολλά και θα χρειαστούν πολλές ώρες και μάχες για να αποκτηθούν… Η Capcom έχει όμως και ένα δεύτερο νόμισμα, το Zenny, που εξασφαλίζεται με πραγματικά χρήματα και η όλη λογική θυμίζει τα freemium games που δίνουν την αίσθηση ότι μπορούν να αποκτηθούν όλα δωρεάν αλλά στην πραγματικότητα ο χρόνος που χρειάζεται να καταναλωθεί είναι πραγματικά τεράστιος και τα κανονικά χρήματα μοιάζουν γλύκισμα μπροστά στον όλο κόπο και την προσπάθεια… Εν ολίγοις, το Street Fighter V φαντάζει παράδεισος στον online competitive player ο οποίος δεν ασχολείται καθόλου με τα offline modes αλλά στο μέσο παίκτη που επιθυμεί ποικιλία καθώς και σε εκείνον που δεν ενδιαφέρεται καθόλου να συμμετάσχει σε online αναμετρήσεις, η κατάσταση μάλλον χαρακτηρίζεται δυσοίωνη, γεγονός που συμβάλλει και αρνητικά στην αντοχή του τίτλου στο χρόνο.
Ας δούμε όμως το σημαντικότερο που μπορεί να προσφέρει ένα fighting game και δη ένας τίτλος Street Fighter, το gameplay. Όπως και στις προηγούμενες κυκλοφορίες, έτσι και εδώ κάθε χαρακτήρας βασίζεται στην ειδική μπάρα ΕΧ που μπορεί να χρησιμοποιήσει για να εκτελέσει αναβαθμισμένες και πιο ισχυρές εκδόσεις των special moves καθώς και την critical art, την πιο ισχυρή κίνηση στο ρεπερτόριο κάθε μαχητή. Οι παλαιοί παίκτες θα χαρούν να μάθουν ότι η Stun Bar από το SFIII επιστρέφει. Τι ακριβώς όμως είναι η μπάρα Stun; Κάθε φορά που ο χαρακτήρας δέχεται χτυπήματα η Stun Bar γεμίζει κι αν συμπληρωθεί τότε ο χαρακτήρας κυριολεκτικά βλέπει…αστεράκια και δίνει τη δυνατότητα στον αντίπαλό του για άφθονο ξύλο. Ορατή ούσα, η Stun Bar καθορίζει και τη συμπεριφορά των παικτών κατά τη διάρκεια της μάχης αφού τους παροτρύνει να είναι επιθετικοί και να μην αφήνουν σε ησυχία τον αντίπαλο. Γενικότερα η φιλοσοφία του SFV είναι κυρίως το rushdown και το ground game, περιορίζοντας σημαντικά τα vortex mind games του SFIV, τιμωρώντας τα fireball games και ελευθερώνοντας τα wake ups. Επιπλέον, η χρήση των throws είναι πιο δύσκολη με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα spams και η μάχη να επικεντρώνεται στη χρήση βασικών επιθέσεων, ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι δύσκολα θα χάσει κάποιος από chip damage (μικρή ζημιά δηλαδή που προκαλείται από special attacks ακόμη και όταν ο αποδέκτης αμύνεται σωστά).
Επίσης, οι ισορροπίες μεταξύ των χαρακτήρων δείχνουν ότι έχουν μελετηθεί εις βάθος κι έτσι κάθε χαρακτήρας έχει τη δυνατότητα να θριαμβεύσει στα χέρια του κατάλληλου παίκτη. Βέβαια, αυτό θα επαληθευθεί σε βάθος χρόνου όπως άλλωστε συμβαίνει και με όλα τα fighting games. Προς το παρόν, όμως, τα πράγματα είναι ευοίωνα ως προς την κατεύθυνση που τείνουν να ακολουθήσουν. Μία από τις πιο σημαντικές προσθήκες στο gameplay είναι το V-System, το οποίο είναι ουσιαστικά η «ειδοποιός διαφορά» μεταξύ των χαρακτήρων και ο πυρήνας του gameplay. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί και «χτίζει» την αντίστοιχη μπάρα θυμίζει πολύ την μπάρα Ultra του SFIV, αφού γεμίζει κάθε φορά που ο εκάστοτε χαρακτήρας δέχεται ζημιά. Το V-System έχει τρεις ξεχωριστές εκφράσεις: Το V-Skill που δεν κοστίζει καθόλου ενέργεια από την αντίστοιχη μπάρα, είναι πολύ εύκολο να εκτελεστεί (απαιτεί το ταυτόχρονο πάτημα των μέσων πλήκτρων/επιθέσεων) και είναι ξεχωριστό σε κάθε χαρακτήρα. Για παράδειγμα με το V-Skill o Ryu μπορεί να αποφύγει επιθέσεις εξουδετερώνοντάς τες (κάτι σαν το αντίστοιχο parry του Street Fighter III), ο Dhalsim μπορεί και ίπταται ενώ ο FANG μπορεί και ελευθερώνει δηλητηριώδη projectiles.
Αυτό που είναι αναγκαίο να αναφερθεί είναι πως το νέο πόνημα της Capcom αποτελείται εξολοκλήρου από online…DNA κι αυτό επηρεάζει και τη λειτουργία του offline mode.
Το V-Reversal κοστίζει ένα τμήμα της μπάρας και λειτουργεί ως αντεπίθεση όταν ο αμυνόμενος χαρακτήρας δέχεται επίθεση από τον αντίπαλό του, καταφέρνοντας έτσι να διακόψει την πίεση που δέχεται από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα. Τέλος, το V-Trigger (ταυτόχρονο πάτημα των δύο δυνατών πλήκτρων) χρησιμοποιεί ολόκληρη την μπάρα και φανερώνει την ειδική ικανότητα του χαρακτήρα. Για παράδειγμα, η Chun Li αυξάνει των αριθμό των χτυπημάτων των περισσότερων κινήσεών της, η Laura ενισχύει τις επιθέσεις της με ηλεκτρισμό, ο Necalli αλλάζει μορφή γινόμενος πιο ισχυρός ενώ η Karin αποκτά πρόσβαση σε νέο ρεπερτόριο κινήσεων. Η χρήση του V-System είναι όσο απλή χρειάζεται για τους νέους παίκτες, περιλαμβάνοντας ωστόσο και το απαραίτητο βάθος για τους πιο τεχνικούς και βετεράνους fighting παίκτες. Ανεξάρτητα από το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται η ζωή του κάθε μαχητή, ο καθένας μπορεί να κάνει ένα μεγάλο comeback ακόμη κι αν είναι στα πρόθυρα knock out, κάτι που υπόσχεται απίστευτα θεαματικές μάχες, αγωνία και μεγάλη ένταση.Το V-Reversal κοστίζει ένα τμήμα της μπάρας και λειτουργεί ως αντεπίθεση όταν ο αμυνόμενος χαρακτήρας δέχεται επίθεση από τον αντίπαλό του, καταφέρνοντας έτσι να διακόψει την πίεση που δέχεται από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα.
Ο τεχνικός τομέας είναι εξαιρετικός και πραγματικά καθιστά το Street Fighter V ως ένα εκ των ομορφότερων fighting games που υπάρχουν καταφέρνοντας να συνδυάσει πανέμορφα τρισδιάστατα μοντέλα και κλασικό δισδιάστατο gameplay. Ακόμα και οι διαθέσιμες πίστες (λιγοστές και αυτές στον αριθμό) εντυπωσιάζουν με τη λεπτομέρεια, τα χρώματα που τις ντύνουν καθώς και, ορισμένες, με τη διαδραστικότητά. Το ίδιο θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τον ηχητικό τομέα και ιδιαίτερα το soundtrack του τίτλου.
Το Street Fighter επιστρέφει έχοντας ως δυνατό χαρτί το εξαιρετικό κι εξελιγμένο gameplay αλλά και έναν εκπληκτικό τεχνικό τομέα. Οι προσθήκες και οι αλλαγές στο gameplay είναι πολλές και σημαντικές αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα της σειράς. Ωστόσο, δείχνει ημιτελές ως προς το διαθέσιμο περιεχόμενό του και ελλιπές όσον αφορά στο διαθέσιμο roster, στοιχεία που του στερούν αυτήν τη φορά το θρόνο της κατηγορίας. Μοιάζει σα να βιάστηκε η Capcom αφού απουσιάζουν σημαντικά modes όπως το ολοκληρωμένο Story Mode και Daily Challenge Mode, τα οποία θα προστεθούν με μελλοντικό δωρεάν update ενώ αγνοείται εντελώς η τύχη άλλων όπως το Arcade Mode… Ο μέσος gamer θα απογοητευτεί από την έμφαση που δίδεται στο online τμήμα του τίτλου, ενώ ο competitive gamer θα αγνοήσει τις ελλείψεις σε offline περιεχόμενο και θα αφιερωθεί κατευθείαν στη μάχης. Με τιμή ολοκληρωμένης κυκλοφορίας είναι δύσκολο να προταθεί για αγορά τη δεδομένη χρονική περίοδο και ίσως θα ήταν καλύτερα να περιμένει κανείς μέχρι το καλοκαίρι που θα έχουν ήδη προστεθεί όλα τα επιμέρους modes καθώς και το επερχόμενο κύμα χαρακτήρων. Διαθέσιμο αποκλειστικά για PS4 και PC, το Street Fighter V ίσως είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα fighting games των τελευταίων χρόνων.
Αυτο που λειπουν βασικα mode ειναι απαραδεκτο.
Ακομη πιστευω οτι το καλυτερο fighting game ειναι μακραν το Killer Instinct στο Xbox One.
Ναι διαφορετικες κονσολες δεν λεω, αλλα αν καποιος εχει παιξει και τα 2 παιχνιδια θα ξερει τι εννοω.
7 σωστό review!
10 το lets play kung fu master ΚΑΡΕΤΣΟΣ !
η προσπάθεια και το πάθος φαινονται σε ένα παιχνιδι. προσωπικα θα ηθελα να αργησει να βγει το sfv μεχρι να σκεφτουν κατι καλο και να έχουν αρκετό πάθος γιατι ειναι σαν να τους πίεσαν να το φτιαξουν και να το κυκλοφορήσουν και νωρίς.... μακαρι να καλυτερεψει το ονλαιν ...προς το παρον killer instinct και ξερό ψωμί με τέλειο ονλαιν.....αλλα και αυτο με το cross play pc παιζει να καταστραφεί......θα δούμε..