Η σχεδίαση των επιπέδων είναι μάλλον προβλέψιμη, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστικά το στοιχείο της εξερεύνησης.
Εννοείται πως ένας τίτλος με έντονες 8-bit επιρροές δεν θα μπορούσε να στηρίζεται στην ιστορία του και γι’ αυτό ίσως το μέτριο σενάριο δεν αφαιρεί σημαντικά από τη γοητεία του. Η τελευταία στηρίζεται φυσικά στην ίδια τη δράση και τους μηχανισμούς του gameplay. Παρά το ότι πρόκειται για δισδιάστατο shoot ‘em up, το Azure Striker Gunvolt ξεχωρίζει άμεσα τη θέση του. Ο βασικός μηχανισμός, το shooting, παίζει μάλλον δευτερεύοντα ρόλο. Παρότι ο Gunvolt διαθέτει το παραδοσιακό πιστόλι, οι σφαίρες του κάνουν ελάχιστη ζημιά. Ως adept, ο ήρωας έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τον ηλεκτρισμό, ο οποίος αποτελεί τελικά το βασικό του όπλο. Η ιδέα είναι η εξής: οι σφαίρες μαρκάρουν το στόχο (ή τους στόχους) και από εκεί και πέρα ο Gunvolt μπορεί να εξαπολύσει ηλεκτρική ενέργεια για να τους εξουδετερώσει. Η υπερφόρτωση που προκαλείται από τη συνεχή χρήση διορθώνεται με ένα γρήγορο πάτημα στο κάτω πλήκτρο του σταυρού (ή με την πάροδο συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος), μηχανισμός που φέρνει μια κάποια ισορροπία στο gameplay και προσθέτει ψήγματα στρατηγικής, ειδικά κατά τη διάρκεια των boss fights.
Η ισορροπία, όμως, δεν επιτυγχάνεται παντού, καθώς το gameplay χωρίζεται άκομψα μεταξύ των κανονικών επιπέδων και των boss fights, διαχωρισμός που “ρίχνει” σημαντικά το πρώτο τμήμα, καθώς εμφανίζεται αρκετά μονότονο και επαναλαμβανόμενο. Η σχεδίαση των επιπέδων είναι μάλλον προβλέψιμη, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστικά το στοιχείο της εξερεύνησης (γίνονται κάποιες προσπάθειες σε ορισμένα από αυτά, αλλά ποτέ δεν αναδεικνύονται), ενώ σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ο παίκτης είναι αναγκασμένος να αντιμετωπίζει τους ίδιους σχεδόν εχθρούς, καθώς η γκάμα τους είναι πολύ περιορισμένη.
Παρά το ότι πρόκειται για δισδιάστατο shoot ‘em up, το Azure Striker Gunvolt ξεχωρίζει άμεσα τη θέση του. Ο βασικός μηχανισμός, το shooting, παίζει μάλλον δευτερεύοντα ρόλο.
Η σχετικά μικρή διάρκεια του τίτλου δεν εξηγεί την απόφαση της ομάδας ανάπτυξης για το τόσο έντονο recycling, ούτε την έλλειψη φαντασίας που διακρίνει τα επίπεδα. Τουλάχιστον, σε επίπεδο μηχανισμών, η ομάδα δεν απογοητεύει. Υπάρχει η δυνατότητα για αναβάθμιση του χαρακτήρα και -κυρίως- του εξοπλισμού του, αλλά οι πρώτες ύλες για τη σύνθεση των νέων όπλων δεν δίνονται όσο εύκολα θα έπρεπε, ενώ και η σημασία των τελευταίων στο παιχνίδι είναι ελάχιστη. Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι παίκτες θα επιλέξουν μία ικανότητα και δεν θα χρειαστεί να την αλλάξουν μέχρι τον τερματισμό του τίτλου, καθώς ναι μεν προσφέρουν ποικιλία στο gameplay, όμως δεν αξιοποιούνται σχεδόν ποτέ.Το διαδικαστικό χαρακτήρα των βασικών επιπέδων διαδέχονται οι αναμετρήσεις με τα bosses, οι οποίες ξεχωρίζουν άμεσα. Σε αυτές ο τεχνικός τομέας βρίσκει ευκαιρίες να εντυπωσιάσει, με τις επιθέσεις των bosses συχνά να γεμίζουν την οθόνη χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στο frame rate. Αλλά και το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει αισθητά, καθώς ο παίκτης αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει πιο τακτική προσέγγιση για να αντιμετωπίσει τα τρία επίπεδα επιθέσεων κάθε αντιπάλου. Και σε αυτές τις αναμετρήσεις υπάρχουν θέματα ισορροπίας, ειδικά προς το τέλος του παιχνιδιού, καθώς και σημάδια ανακύκλωσης, αλλά, ακόμα και έτσι, η διαφορά με τα αδιάφορα βασικά επίπεδα είναι τουλάχιστον έκδηλη. Αν και η βασική ιστορία διαρκεί ελάχιστες ώρες, οι αφοσιωμένοι παίκτες μπορούν να ασχοληθούν με τα δευτερεύοντα challenges που προσθέτουν αρκετή δυσκολία στο gameplay, αλλά και με το Mighty Gunvolt, έναν ξεχωριστό μίνι-τίτλο που διατίθεται δωρεάν σε όσους αγοράσουν το Azure Striker Gunvolt και τον οποίο θα αναλύσουμε σε επόμενο review.
Ο τίτλος της IntiCreates μπορεί να στηρίζεται στην αγάπη του κοινού του για τη θρυλική σειρά Mega Man, μπορεί να προτάσσει ενδιαφέρουσες ιδέες που αλλάζουν σημαντικά το gameplay, όμως η γενικότερη υλοποίησή του απογοητεύει ως έναν βαθμό, καθώς τα μονότονα βασικά επίπεδα δεν εκμεταλλεύονται σωστά τους διαθέσιμους μηχανισμούς, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να αναδειχθούν. Τα boss fights παρουσιάζουν ενδιαφέρον και αποτελούν τον πυρήνα του gameplay, αλλά -τελικά- δεν αρκούν. Ως έχει, το Azure Striker Gunvolt απευθύνεται -μάλλον αποκλειστικά- σε φίλους της σειράς Mega Man, χωρίς όμως να είναι σίγουρο ότι θα καταφέρει να τους ικανοποιήσει.
Το είχα ξεχάσει το συγκεκριμένο αλλά περίμενα να έβγαινε καλύτερο. Αν κάποια στιγμή ξαναπάρω 3DS θα το τσιμπήσω για να το τσεκάρω και ο ίδιος.