Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Mirror’s Edge Catalyst Beta Preview

*
Πολλά χρόνια έκανε η Faith να επανεμφανιστεί στις κονσόλες μας και σίγουρα όλον αυτόν τον καιρό δεν άφησε τις ταράτσες του κόσμου ανεξερεύνητες. Μαζί της το νέο Mirror's Edge δεν μπορούσε να αποφασίσει αν τελικά θα κυκλοφορούσε κάποια στιγμή ή αν θα έμενε απλά σε αιώνια teases στο Battlefield 3. Τελικά οι άνθρωποι της DICE την πήραν την απόφαση και ξεκίνησαν για τη μεγάλη απόφραξη. Η τελευταία ξεκινά με την απόφαση πως το Mirror's Edge Catalyst δεν θα είναι sequel αλλά reboot. Αυτό επιτρέπει στους developers να τραβήξουν τη νέα ιστορία πως όποια κατεύθυνση θέλουν και την αντίστοιχη beta να φτάσει στα χέρια μας. Αφού το PS4 του γράφοντα κατέβασε τα σχεδόν 10GB αυτής, ξεκίνησε το χοροπηδηχτό μας ταξίδι στην πόλη του τίτλου. Πριν από αυτό είχαμε μια πρώτη επαφή με την πρωταγωνίστρια και το setting του τίτλου μέσω cut scene, το οποίο λίγο-πολύ δείχνει πως η DICE έχει όρεξη για πιο μεγάλη και “σοβαρή” υπόθεση σε σχέση με τον αρχικό τίτλο. Δεν αργεί τελικώς καθόλου η ώρα που θα πάρετε την κατάσταση στο χειριστήριό σας και μόλις αυτό συμβεί, θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας. Η κίνηση και ο χειρισμός της Faith είναι όσο ρευστά και άμεσα θυμάστε από το πρώτο Mirror's Edge, αν και εδώ ο πολύ καλύτερος οπτικός τομέας και τα περισσότερα frames κάνουν πιο ευχάριστη την όλη διαδικασία. Μπορείτε να σκαρφαλώσετε και πάλι σε πάρα πολλές προεξοχές, μπαλκόνια, σωλήνες, σχοινιά και πολλά πολλά ακόμα που προσφέρει η πόλη του τίτλου, αν και αυτήν τη φορά μπορείτε να κάνετε σταδιακά ακόμα περισσότερα.



Αλλά ας μην πάμε ακόμα εκεί. Γιατί η μεγάλη αλλαγή που το Mirror's Edge Catalyst περηφανεύεται πως φέρνει είναι η ύπαρξη μεγάλου και ανοιχτού κόσμου. Ο δικός του κόσμος είναι μια μεγάλη πόλη η οποία διατηρεί εικαστικά την ίδια αποστειρωμένη ατμόσφαιρα, αντίστοιχους χρωματισμούς, τεράστιες επιφάνειες για λογής λογής δρασκελιές και ιδιαίτερα έντονα χρωματισμένα τα σημεία των κτιρίων που η Faith χρειάζεται για το απαραίτητο platforming-parkour. Κάπου ανάμεσα σε αυτές θα βρείτε και το ουσιαστικό hub από το οποίο η Faith θα αναλάβει τις όποιες αποστολές χρειαστεί, κυρίως φυσικά για το main story. Όσον αφορά στο τελευταίο η beta προσέφερε ένα πολύ μικρό δείγμα αποστολών κυρίως σε ανοιχτούς χώρους. Με δεδομένους τους μηχανισμούς του τίτλου σχεδόν όλα όσα θα κάνετε έχουν σχετίζονται με τρέξιμο και ακροβατικά, οπότε θα χρειαστεί να μεταφέρετε items ή πληροφορία από το σημείο Α στο σημείο Β, να σαμποτάρετε συσκευές και εγκαταστάσεις πριν σας προλάβει ο εχθρός κ.λπ. Η τελευταία αποστολή είναι στην ουσία δείγμα του πώς μπορεί να “εξελιχθεί” το platforming τόσο σε κλειστούς όσο και σε ανοιχτούς χώρους και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει περίφημα, ειδικά αν αναλογιστούμε πως τα πάντα γίνονται με μόλις τρία πλήκτρα. Η μετάβαση από ανοιχτό σε κλειστό χώρο είναι άμεση και η απόκριση της Faith στις εντολές του παίκτη (εφόσον αυτές είναι σωστές) είναι απροβλημάτιστη και προσφέρει σεβαστή ικανοποίηση και αντίστοιχο θέαμα.



Βέβαια, όπως σε κάθε open world game που σέβεται τον εαυτό του, οι δυνατότητες του πρωταγωνιστή πρέπει σταδιακά να εξελίσσονται. Έτσι και εδώ η Faith έχει στη διάθεσή της skill tree τόσο για το platforming, όσο και για τη μάχη. Στην πρώτη περίπτωση το move set δείχνει πως μπορεί να “ανθίσει” αρκετά και διόλου ασήμαντα, δίνοντας σημαντικά πλεονεκτήματα στην Faith. Λόγω της beta πολλά skills ήταν ήδη ενεργοποιημένα ενώ τα διαθέσιμα upgrades ήταν ελάχιστα. Η δική μας απορία είναι κατά πόσο το ίδιο το skill tree θα έχει και στον τελικό τίτλο την ίδια μορφή με την beta ή αν εκεί θα είναι πολλά περισσότερα τα μη διαθέσιμα skills στην αρχή (λαμβάνοντας ως δεδομένο πως η beta ξεκινά από την αρχή του τίτλου). Μένει να το δούμε στην πράξη.



Τα ίδια πράγματα ισχύουν και για το skill tree της μάχης, αν και εδώ η ίδια η “αντιπαράθεση” μοιάζει λίγο πιο ενδιαφέρουσα. Στο δείγμα που είχαμε διαθέσιμο ο τίτλος δεν σας δίνει σε καμία περίπτωση οποιοδήποτε όπλο και για να νικήσετε τους εχθρούς που θα συναντήσετε, πρέπει να τα κάνετε όλα πυξ λαξ. Το ίδιο το move set για μάχη πρόσωπο με πρόσωπο δεν είναι μεγάλο, για αυτό και ο τίτλος σάς ενθαρρύνει να παίξετε περισσότερο με μικρά και “θεωρητικά” combos, κυρίως κάνοντας επίθεση εν κινήσει ή ελεγχόμενη πτώση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρον μιας και καταλήγετε με περίπου platforming ακόμα και την ώρα της μάχης. Όχι πως αν θέλετε να παίξετε με κλασικές μπουνιές και κλοτσιές δεν θα τα καταφέρετε, αλλά το ενδιαφέρον εκεί είναι σαφώς μικρότερο ενώ η πολύ μικρή δυσκολία όσων αντιπάλων συναντήσαμε, έκανε τον πειραματισμό πολύ πιο ενδιαφέρουσα διαδικασία από την απλή επίθεση.
Αυτή η λογική της συνεχόμενης κίνησης είναι διάχυτη σε ολόκληρο τον τίτλο και, αν είστε συνεπείς, θα έχετε κέρδος. Όσο η ταχύτητά σας διατηρείται, συγκεκριμένη μπάρα στην κάτω αριστερά γωνία της οθόνης γεμίζει σταδιακά και όταν είναι πλήρης, σας προσφέρει αυξημένη ταχύτητα για μερικά δευτερόλεπτα, είτε εν ώρα platforming, είτε με ελιγμό την ώρα της μάχης. Ιδίως στη δεύτερη περίπτωση το πλεονέκτημα δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Με τον ανοιχτό κόσμο να είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός, τα side missions γίνονται κομμάτι του συνόλου. Η beta δεν προσέφερε κάτι παραπάνω από απλές αποστολές για μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο. Μας έδωσε όμως και τα races που όσο αυτονόητα και αν είναι, μάλλον είναι ο μόνος λόγος που μπορεί να δικαιολογήσει την ανοιχτή λογική του κόσμου στο Mirror's Edge Catalyst. Τα races έρχονται είτε ως έτοιμο περιεχόμενο, είτε ως user generated content και μπορείτε να φτιάξετε και εσείς τα δικά σας. Η ίδια η διαδρομή δεν προβάλλεται σε κάποιο χάρτη την ώρα που τρέχετε, αλλά  γίνεται αντιληπτή από μεγάλες ενδείξεις πάνω στα κτίρια (βέλη, κατακόκκινα σημεία για σκαρφάλωμα κ.λπ.). Εδώ αποκτά απόλυτα νόημα και το Echo, ένα ghost με ανθρώπινη μορφή που προπορεύεται του παίκτη και σας δείχνει τη σωστή διαδρομή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως είναι και η πιο γρήγορη. Αν θέλετε να βρείτε την τελευταία τότε η υπομονή σας σε συνδυασμό με τον ανοιχτό κόσμο είναι τα απαραίτητα συστατικά για να ιδρώσετε και να πάτε καλύτερα.



Το προαναφερθέν Echo δίνει δηλώνει παρόν σε όλα τις πτυχές του τίτλου έχοντας πάντα τον ίδιο ρόλο. Σας δείχνει τη διαδρομή που θα σας πάει εκεί που θέλετε αλλά δεν θα το κάνει απαραίτητα με τον πιο γρήγορο τρόπο. Μέχρι να εξοικειωθείτε με το σύνολο των μηχανισμών και με τη δόμηση της πόλης, είναι σίγουρα ένα χρήσιμο εργαλείο, έξυπνα ενσωματωμένο στο σύνολο. Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη το τρέξιμο και κοιτώντας την πόλη από ψηλά, τα πρώτα μας συμπεράσματα για το Mirror's Edge Catalyst είναι ίσως πιο απλά απ' όσο αρχικά νομίζαμε. Η νέα περιπέτεια της Faith δεν αποσκοπεί σε κάτι εντελώς καινούριο αλλά περισσότερο σε μια καλή υπενθύμιση του παρελθόντος και μια εξέλιξη όλων όσων είδαμε για πρώτη φορά το 2008, τόσο σε θέμα ατμόσφαιρας και συνόλο μηχανισμών, όσο και σε χειρισμό και art style. Από τη μια το concept της σειράς δεν επιτρέπει ιδιαίτερο πειραματισμό και η DICE δείχνει πως αντιλαμβάνεται αυτήν την ιδιαιτερότητα και όλα όσα προστίθενται στο Catalyst δεν δείχνουν εκτός τόπου και χρόνου. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο “ατού” αυτού, ο ανοιχτός κόσμος, δεν καταφέρνει να πείσει ιδιαίτερα για τη χρησιμότητά του μιας και, πέρα από τα races, δεν υπάρχει κάτι που χωρίς τον ανοιχτό κόσμο να ήταν αδύνατο. Όπως και να 'χει η 7η Ιουνίου δεν είναι μακριά και τότε θα μας λυθούν όλες οι απορίες. Πάρτε λοιπόν ένα μεγάλο Azax και καθαρίστε όλους τους καθρέπτες στο σπίτι για να είστε έτοιμοι.



Σημείωση: Ο μικρός ψυχοπαθής που κρύβεται μέσα μας δεν μπόρεσε με τίποτα να χωνέψει μια χαζή ιδιαιτερότητα της beta που ευτυχώς δεν άπτεται του ίδιου του gameplay. Υπήρχε πάντα στην οθόνη κείμενο με το username του παίκτη, την ώρα και την ένδειξη “Mirror's Edge Catalyst beta”. Δεν έχουμε κανένα ζήτημα με αυτό. Το αδιανόητο είναι πως αυτό το κείμενο έκανε συνέχεια βόλτες σε ολόκληρο το κάδρο της οθόνης, αλλάζοντας τυχαία θέση κάθε λίγα δευτερόλεπτα. Αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα αλλά δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν μπορούσε να παραμείνει απλά σε μια γωνία της οθόνης και κατέληξε σε κινούμενη ενόχληση.




 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
5 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Digital Illusions CE (DICE)

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    EA

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    EA

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Mirror's Edge Catalyst
    • 16+ pegi 16+
      • 7.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (4)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.mirrorsedge.com/ FOLLOWERS 3 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 6

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*