Και η πληροφορία που χώρεσε…πολλή, πάρα πολλή. Το Enternity έρχεται να βάλει μια τάξη στο χάος για αυτό και το παρόν δεν θα ακολουθήσει τη ροή της παρουσίασης όσο τη ροή της λογικής. Και η λογική επιβάλλει μια πρώτη αναφορά στην επανεμφάνιση του Satoru Iwata σε Nintendo Direct, με εμφανή τα σημάδια της περιπέτειάς του με τον καρκίνο, αφού είναι ξεκάθαρο πως έχει χάσει πολλά κιλά και απέχει από την εικόνα που έχει εντυπωθεί στο μυαλό των απανταχού gamers. Φανταζόμαστε ότι δεν είναι και πολύ τυχαίο που μεγάλο μέρος της παρουσίασης, για το ευρωπαϊκό κοινό τουλάχιστον, ήταν ευθύνη του Satoru Shibata της Nintendo Ευρώπης.
amiibo εντός εκτός και επί τα αυτά
Επανερχόμενοι στο χάος, τίποτα δεν ήταν πιο σκόρπιο στην παρουσίαση από τις ανακοινώσεις περί amiibo. Είναι προφανές ότι η ίδια η Nintendo δεν έχει πάρει ακόμη απόφαση ότι τα amiibo είναι κανονική οικογένεια προϊόντων και εξακολουθεί να τα αντιμετωπίζει ως άλλο DLC (τεχνικά δεν έχει κι άδικο, επικοινωνιακά όμως σφάλει). Συνεπώς αντί να μάθουμε όλες τις εξελίξεις του σχετικού μετώπου όμορφα και νοικοκυρεμένα, βλέπαμε μεμονωμένες πληροφορίες να συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τίτλο καθώς προχωρούσε η παρουσίαση. Όντας αποφασισμένοι να ομαδοποιήσουμε τα πάντα, τα των amiibo έχουν ως εξής.
Η Nintendo καθόρισε το πρόγραμμα για την κυκλοφορία νέων amiibo μέχρι το καλοκαίρι και διαπιστώθηκε ότι μας είχε κρύψει μερικές φιγούρες από προηγούμενες σχετικές ανακοινώσεις. Δίπλα σε κάθε amiibo αναφέρεται ο τίτλος με τον οποίο συνεργάζεται προκειμένου να παρέχει κάποιου είδους περιεχόμενο.
29 Μαΐου
- Greninja (Smash Bros.)
- Jigglypuff (Smash Bros.)
- Inkling (Male) (Splatoon)
- Inkling (Female) (Splatoon)
- Inkling Squid* (Splatoon)
26 Ιουνίου
- Yarn Yoshi (Green, Blue, Pink) (Yoshi’s Woolly World)
Ιούνιος
- Dark pit (Smash Bros.)
- Ganondorf (Smash Bros.)
- Palutena (Smash Bros.)
- Zero Suit Samus (Smash Bros.)
Ιούλιος
- Bowser Jr. (Smash Bros.)
- Dr. Mario (Smash Bros.)
- Olimar (Smash Bros.)
Φθινόπωρο
- amiibo cards (3 διαφορετικές) (Animal Crossing Happy Home Designer)
Προσεχές μέλλον
- Lucas (Smash Bros.)
- MewTwo (Smash Bros.)
Φιγούρες που θα είναι συμβατές με Mario Kart 8 από 23 Απριλίου, άρα θα δίνουν πρόσβαση σε ανάλογα κοστούμια:
- Mega Man
- Pac-Man
- Sonic
- Toad
- Wario
- Villager
- Rosalina
- Bowser
- Olimar
Δύο βέβαια είναι τα σημεία ενδιαφέροντος σε αυτήν τη φάση. Το γεγονός ότι γίνεται η αρχή με τα amiibo cards, που προηγουμένως αναφέρονταν ως υποκατάστατα φιγούρας που έχει εξαντληθεί. Η Nintendo βέβαια δεν έκανε τέτοια αναφορά σε αυτό το στάδιο, αλλά έδειξε τρεις διαφορετικές κάρτες χαρακτήρων από το Animal Crossing που μπορούν να χρησιμοποιηθούν το νεοανακοινωθέν Animan Crossing Happy Home Designer. Επιπλέον τα amiibo “Yarn Yoshi” αποτελούν ειδική περίπτωση. Είναι υφασμάτινα, πλεκτά και τόσο, μα τόσο ξεκάθαρα πιο χαριτωμένα από κάθε άλλο amiibo που μπορεί να βρεθεί σε κάποιο ράφι που προβλέπονται θύματα. Είναι εύκολο να μπαίνουν ιδέες για περαιτέρω δοκιμές με διάφορα υλικά. Όσο για τον αστερίσκο στο Inkling Squid, σημειώνει ότι αυτό θα παρέχεται μόνο με το ειδικό bundle του τίτλου, όχι ξεχωριστά.
Και μετά βέβαια υπάρχει το…
Amiibo Touch & Play Nintendo Classics Highlights
Πρόκειται για τίτλο potpourri για τον οποίο είχε ήδη γίνει λόγος στο παρελθόν, έστω και θεωρητικά. Θα διατίθεται δωρεάν, από τον ερχόμενο Μάιο, μέσω του eShop για το Wii U και περιλαμβάνει μικρές γεύσεις από διαφόρους κλασικούς τίτλους των NES και SNES. Όταν ο παίκτης αγγίζει κάποια φιγούρα amiibo στο GamePad, θα αποκτά πρόσβαση και σε κάποιο σύντομο δείγμα gameplay. Κάθε φορά που θα ακουμπά εκ νέου τη φιγούρα, θα αλλάζει το παρεχόμενο “στιγμιότυπο”, με το οποίο ο παίκτης μπορεί να δειγματίσει για τρία λεπτά. Δεν μπορεί να επιλέξει κάποιος το στιγμιότυπου που επιθυμεί, παράλληλα όμως όλα τα amiibo έχουν, δυνητικά, πρόσβαση σε όλους τους διαθέσιμους τίτλους. Λέμε “δυνητικά” διότι η “βιβλιοθήκη” των τίτλων στην οποία μπορεί να οδηγήσει κάθε amiibo ορίζεται τυχαία την πρώτη φορά που χρησιμοποιείται η φιγούρα στον τίτλο. Η διαλογή γίνεται τυχαία και κάθε amiibo θα έχει πρόσβαση σε διαφορετικό σύνολο, έστω και αν όλες οι φιγούρες αντλούν αρχικά από την ίδια “πηγή”. Όπως ειπώθηκε και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, κάθε amiibo θα είναι σαν ένα κουτί με σοκολατάκια. Ποτέ δεν ξέρεις ακριβώς τι σε περιμένει, μέχρι να το ανοίξεις.
Νέοι τίτλοι
Το Amiibo Touch & Play Nintendo Classics Highlights, εκτός από πολύ μικρό τίτλο, έχει και την ιδιότητα να θεωρείται ταυτόχρονα demo αλλά και περίπου νέα παραγωγή. Άρα το πιο λογικό είναι να συνεχίσουμε με τίτλους που έκαναν την επίσημη πρώτους εμφάνιση στη χθεσινή παρουσίαση.
Box Boy (HAL)
Το Box Boy είναι νέο puzzle platformer που αναπτύχθηκε από την HAL Laboratory. Και λέμε “αναπτύχθηκε” διότι μία που ανακοινώθηκε και μία που κυκλοφόρησε στο eShop του 3DS. Ο κόσμος του είναι ασπρόμαυρος, πλασμένος με γεωμετρικά σχήματα και ο παίκτης ελέγχει τον Cubie, ένα κουτί που…δημιουργεί άλλα κουτιά και τα χρησιμοποιεί, πότε απλά, πότε σε σχηματισμούς, για να ξεπεράσει εμπόδια. Ο τίτλος έχει πάνω από 150 επίπεδα μικρής διάρκειας αλλά πολλής σκέψης. Είναι δύσκολο πάντως να μη θυμηθεί κανείς το Thomas Was Alone όταν αντικρίζει το Box Boy. Με Download Play ο εκάστοτε κάτοχος μπορεί να στείλει demo σε άλλο χρήστη 3DS.
Δείτε το trailer:
Pokémon Rumble World
Το Pokémon Rumble World είναι η νέα προσθήκη στην οικογένεια Pokémon Rumble, είναι τίτλος free to play για Nintendo 3DS και φυσικά στηρίζεται από μικροσυναλλαγές. Οι παίκτες πιάνουν και ελέγχουν “toy pokémon” από όλες τις γενιές, του δίνουν και καταλαβαίνει στη μάχη, εξερευνούν νέες περιοχές στις οποίες μεταφέρονται με μπαλόνια. Το είδος του μπαλονιού καθορίζει πόσο μακριά μπορεί να ταξιδέψει ο παίκτης και, φυσικά, όταν δεν φτάνουν τα Poké Diamonds που κερδίζει κανείς παίζοντας, υπάρχει και περιθώριο αγοράς με πραγματικό χρήμα. Τουλάχιστον δεν λείπουν τα Mega Evolutions. Η Nintendo είπε ότι ο τίτλος αναμένεται “σύντομα”.
Animal Crossing Happy Home Designer
Το Animal Crossing Happy Home Designer είναι ένας ακόμη νέος τίτλος για Nintendo 3DS και το ρίχνει στη διακόσμηση χώρου. Δεν ξέρουμε αν έχει “κοσμήματα μπάνιου” ξέρουμε όμως ότι αφήνει τον παίκτη να γνωριστεί με ζωάκια του κόσμου, να μάθει τις προτιμήσεις τους και να επιχειρήσει να διακοσμήσει τα σπίτια τους μέχρι να φτάσει στο ιδανικό για τα γούστα του καθενός. Όσο για τα amiibo cards που αναφέρθηκαν προηγουμένως, κάθε άγγιγμα αφήνει τον παίκτη να αλληλεπιδράσει με το εικονιζόμενο ζωάκι και, φυσικά, να επιχειρήσει να φτιάξει το αντίστοιχο ιδανικό σπίτι. Μπορείτε να το περιμένετε το φθινόπωρο. Δείτε ένα πρώτο δείγμα.
Shin Megami Tensei X Fire Emblem
Ναι, ανακοινώθηκε πριν από δύο και πλέον χρόνια για Wii U. Εφόσον όμως ήταν άφαντο, αντιμετωπίσαμε την πρώτη προβολή gameplay ως ευχάριστο νέο, πόσο μάλλον όταν τα ηνία της ανάπτυξης κρατά η Atlus, γεγονός που εγγυάται πολύ Megami Tensei μέσα στο Fire Emblem σας. Ορίστε και το trailer:
Ναι, ναι, κι εδώ “κλέβουμε”. Αλλά δικαιολογούμαστε από τα τραύματα που άφησε πίσω του ο προηγούμενος τίτλος, ο οποίος αναπτύχθηκε για Wii και έμεινε πεισματικά αγκυροβολημένος στην ιαπωνική αγορά. Τώρα τουλάχιστον το έχουμε σίγουρο. Μέσα στο 2015 θα δούμε λοιπόν στην Ευρώπη το επόμενο Fatal Frame, το οποίο θα λέγεται και πάλι Project Zero όπως και συνηθίζεται στην Ευρώπη, ενώ υποθέτουμε πως κάτι πρέπει να μας λέει και πως δεν αναφέρθηκε ο επίσημος υπότιτλος για την ευρωπαϊκή αγορά. Μάλλον υπάρχουν, ακόμη, και εναλλακτικές σκέψεις.
Μερεμέτια (προσθήκες, νέες πληροφορίες για ήδη γνωστούς τίτλους)
Splatoon
Περίπου γνωστή ποσότητα είναι το Splatoon που κυκλοφορεί στα μέρη μας στις 29 Μαΐου. Θα το δούμε σε δύο εκδόσεις στο ράφι, μία απλή και ένα bundle με το Inkling Squid amiibo. Ειδική αναφορά έγινε όμως σε συγκεκριμένα modes, 2 για online και δύο για local multiplayer. Ξεκινώντας ανάποδα (συνήθεια), το Battle Dojo επιτρέπει σε δύο παίκτες να έρθουν αντιμέτωποι στο ίδιο σύστημα. Όλοι οι χάρτες είναι διαθέσιμοι στο εν λόγω mode, ο ένας παίκτης χρησιμοποιεί το GamePad και άλλος “παίζει στην τηλεόραση” όπως ειπώθηκε. Στόχος και των δύο είναι να σπάσουν τα περισσότερα δυνατά μπαλόνια. Όσο για το multiplayer, θα υπάρχουν κανονικά online ranked matches για τους πιο ανταγωνιστικούς, στα οποία μπορούν να παίξουν 9 παίκτες χωρισμένοι σε δύο ομάδες. Υπάρχουν όμως και τα Splat Zones, στα οποία κάθε ομάδα θα πρέπει να πασαλείψει με μελάνη συγκεκριμένα σημεία του χάρτη για αναδειχθεί νικήτρια.
Trailer; Ναι. Έχουμε και trailer.
Yoshi’s Woolly World
Ο νέος τίτλος του Yoshi καταφθάνει στις 26 Ιουνίου, σε δύο εκδόσεις όπως και το Splatoon, δηλαδή την απλή και εκείνη που έρχεται μαζί με πράσινο Yarn Yoshi amiibo. Σε αυτήν την περίπτωση τουλάχιστον το συγκεκριμένο amiibo θα διατίθεται και ξεχωριστά. Όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί Yoshi amiibo, τότε εμφανίζεται ένας ακόμη Yoshi εντός του παιχνιδιού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον παίκτη ως μάλλινη μπάλα (πυρομαχικά δηλαδή), ως λύση για platforming σε δύο διαφορετικά σημεία της οθόνης ταυτόχρονα κ.α. Η πιο ενδιαφέρουσα πληροφορία όμως ήταν άλλη. Ο τίτλος έχει δύο modes: Classic και Mellow. Στο πρώτο όλα λειτουργούν ως συνήθως, με το Yoshi’s Woolly World να έχει απαιτήσεις από τους παίκτες. Ανά πάσα στιγμή όμως μπορεί να ενεργοποιηθεί το Mellow Mode. Τότε ο Yoshi πίνει RedBull (όχι, όχι), βγάζει φτερά (όντως) και όλα γίνονται πιο εύκολα. Με αυτόν τον τρόπο η Nintendo προφανώς και επιχειρεί να προσεγγίσει παίκτες τελείως διαφορετικής δυναμικής, ώστε να αφήσει ο τίτλος καλές μνήμες σε όλους.
Mario Maker
Το Mario Maker χρησίμευσε και ως υπενθύμιση για τα τριάντα χρόνια Mario, με την Nintendo να λέει πως όσο πλησιάζει η κυκλοφορία του τίτλου (ο οποίος αναμένεται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο), θα δούμε και άλλες “εορταστικές” κινήσεις. Κατά τα άλλα όμως μάθαμε ότι κάθε επίπεδο του Mario Maker, έτοιμο ή φτιαγμένο από παίκτες, μπορεί να προβληθεί με αισθητική από 4 διαφορετικές εποχές των δισδιάστατων τίτλων Mario Bros.:
Super Mario Bros.
Super Mario Bros. 3
Super Mario World
New Super Mario Bros. U
Η εναλλαγή γίνεται ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με το κέφι και την όρεξη.
Puzzle & Dragons Z / Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition
Πολύ πιο απλά ήταν τα πράγματα για το Puzzle & Dragons και την ειδική του έκδοση. Το πακέτο αναμένεται στα απανταχού 3DS στις 8 Μαΐου ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σύντομα θα διατεθεί και demo από το Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition για τον αυτονόητο δειγματισμό.
Codename S.T.E.A.M
Τι και αν οι κριτικές για το Codename S.T.E.A.M. έχουν αρχίσει, η Nintendo σκέφτηκε να στρέψει την προσοχή σε δύο multiplayer modes. Στο ένα όλα γίνονται μέσα σε 60 δευτερόλεπτα (κανένα άγχος, καθόλου πίεση), ενώ στο άλλο οι παίκτες αναλαμβάνουν τον έλεγχο δύο mechs και του δίνουν να καταλάβει. Τα δύο modes διατίθενται τόσο για local όσο και online multiplayer. Μέσα σε όλα ακούσαμε ότι αναμένεται παγκόσμιο τουρνουά, ενώ οι παίκτες θα μπορούν να ορίσουν και τα δικά τους “πριβέ” τουρνουά. Ο τίτλος κυκλοφορεί στις 15 Μαΐου για Nintendo 3DS.
Fire Emblem If
Η Nintendo επέμεινε πως είναι σημαντικό το γεγονός ότι ο παίκτης ταυτίζεται, για πρώτη φορά στη σειρά, με τον πρωταγωνιστή και πως αυτό δίνει δυνατότητες που έλειπαν προηγουμένως. Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί το να πει κάποιος στον παίκτης πως είναι ο Α αντί για τον Β αλλάζει τα πάντα σε επίπεδο μηχανισμών. Παρόλα αυτά παραμένει το ενδιαφέρον για μια άλλη υπόσχεση του Fire Emblem If, την υπόσχεση ότι οι επιλογές του παίκτη παίζουν ρόλο και διαμορφώνουν την ιστορία. Είτε επιλέξει να βρεθεί στο βασίλειο Hoshido για πιο βατή, πιο παραδοσιακή εμπειρία ή στο βασίλειο Nohr όπου τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, αν όλα πάνε καλά, οι κινήσεις του θα επηρεάζουν σχέσεις με άλλους χαρακτήρες, την έκβαση των μαχών κ.λπ. Υποθέτουμε ότι ο τίτλος αντλεί έμπνευση από το IFTTT. Αναμένεται για 3DS μέσα στο 2016 (στην Ιαπωνία κυκλοφορεί 25 Ιουνίου 2015). Ορίστε και το σίγουρα καλαίσθητο trailer:
Street Pass Mii Plaza
Εξελίξεις έχουμε και στην εφαρμογή/περίπου παιχνίδι Mii Plaza που συνοδεύει κάθε Nintendo 3DS. Εξελίξεις επί πληρωμή για την ακρίβεια. Η Nintendo θα διαθέσει δύο νέα mini games ως DLC, το StreetPass Fishing και το StreetPass Zombie. Στο πρώτο, οι παίκτες εξασφαλίζουν διαφορετικά δολώματα από επαφή με άλλους παίκτες και τα Mii τους με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να πιάσουν μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά ψάρια με το καλάμι τους. Στο δεύτερο, ο παίκτης τα βάζει με zombies χρησιμοποιώντας παράξενα όπλα που αντλούν έμπνευση από το hobby που δηλώνει το Mii ενός περαστικού παίκτη.
Είμαστε περίεργοι για το πόσο καλά θα “μεταφράζεται” το κάθε hobby. Κάθε mode θα πωλείται ξεχωριστά προς 5 ευρώ, ενώ με 8 ευρώ εξασφαλίζετε και τα δύο. Υπάρχει όμως και το StreetPass Mii Plaza Premium, ένα ακόμη add on που κοστίζει 5 ευρώ και προσφέρει διάφορες ευκολίες, όπως ειδοποιήσεις για γενέθλια των απανταχού Mii αλλά και VIP Room στο οποίο ο παίκτης τοποθετεί εκείνα τα Mii που θεωρεί σημαντικότερα, είτε προέρχονται από άλλους παίκτες είτε πρόκειται για ειδικούς χαρακτήρες. Όλα αυτά αναμένονται στις 16 Απριλίου. Η Nintendo χαρακτηρίζει τη σχετική εβδομάδα “International StreetPass Week”. Κατά τη διάρκειά της όσοι παίκτες καταφέρουν να βρεθούν σε Nintendo Zone θα λάβουν Mii του…Satoru Shibata. Τι hobby να έχει άραγε;
Mario Kart 8
Ότι περιμέναμε ένα ακόμη DLC pack το Μάιο ήταν γνωστό. Η Nintendo όμως άλλαξε λίγο τα σχέδιά της και το DLC θα γίνει διαθέσιμο στις 23 Απριλίου. Έδειξε μάλιστα πίστα από το Animal Crossing που αλλάζει εποχή κάθε φορά που την επιλέγετε. Έγινε ειδική αναφορά στο γεγονός ότι το μουσικό θέμα της πίστας είναι διασκευή του κανονικού θέματος του Animal Crossing. Η καλύτερη πληροφορία ήταν άλλη όμως. Για πρώτη φορά προστίθεται κατηγορία 200cc, με δωρεάν update στις 23 Απριλίου. Αν νομίζετε ότι το Mario Kart 8 ήταν γρήγορο πριν, τότε μάλλον θα βρείτε νέο ορισμό για την έννοια αλλά και την δυσκολία που θα αντιμετωπίσετε. Επειδή πρόκειται για το Mario Kart 8 βέβαια, δεν είναι ένα αλλά τέσσερα τα νέα trailers:
Super Smash Bros. For Nintendo 3DS/Wii U
Full του DLC έβγαλε η τράπουλα για το Super Smash Bros. που φαίνεται ότι αποτελεί ξανά πεδίο πειραματισμού για την Nintendo. Ετοιμάζεται update που θα επιτρέπει ουσιαστικά την αγορά μεμονωμένων στοιχείων ως DLC αλλά και τη διανομή screenshots, replays, Mii Fighters αλλά και custom stages (στο Wii U τουλάχιστον). Φυσικά θα γίνουν και λοιπές διορθωτικές/εξισορροπητικές αλλαγές στο gameplay. Και τώρα το DLC. Στις 28 Απριλίου θα διατεθεί ο MewTwo, ο οποίος θα κοστίζει 4 ευρώ για κάθε έκδοση του παιχνιδιού ξεχωριστά ή 5 αν θέλετε να τον αγοράσετε μονομιάς και για τις δύο. Εν τω μεταξύ όσοι έχουν δηλώσει και τις δύο εκδόσεις του παιχνιδιού στο Club Nintendo μέχρι και το τέλος του Μαρτίου, στις 15 Απριλίου θα λάβουν κωδικό για να κατεβάσουν δωρεάν τον MewTwo.
Σειρά έχει ο Lucas από το Mother/Earthbound, ο οποίος και θα διατεθεί τον ερχόμενο Ιούνιο. Η τιμολόγηση δεν αποκαλύφθηκε αλλά βάσει νοοτροπίας Nintendo περιμένουμε να έχει την ίδια τιμή με τον MewTwo. Θέλετε κι άλλους χαρακτήρες; Κανένα πρόβλημα. Οι παίκτες θα μπορούν να συμπληρώσουν φόρμα με το αίτημά τους για τον έναν ή τον άλλον χαρακτήρα, διαδικασία που, αν πιστέψουμε ό,τι είδαμε στην παρουσίαση, θα διαρκέσει μέχρι τον τις 3 Οκτωβρίου. Παράλληλα η Nintendo θα δημοσιεύει ποιους χαρακτήρες έχει πλέον στα σκαριά και τη σειρά με την οποία μπορούν να τους περιμένουν οι παίκτες.
Κι άλλο DLC; Ναι, κι άλλο DLC. Έρχονται πολλά περισσότερα κοστούμια εμπνευσμένα από άλλα franchises, τα οποία και θα πωλούνται ξεχωριστά. Είδαμε αντικείμενα/κοστούμια από The Legend Of Zelda, Xenoblade Chronicles και Mega Man. Τα πρώτα set που θα δούμε είναι του X και του Proton Man από το Mega Man της Capcom. Όσο για την πλήρη λίστα όσων set αποκαλύφθηκαν στο Nintendo Direct, την έχουμε έτοιμη.
- SSB T-Shirt
- Cat Suit Set
- Link Set
- Mega Man X Set
- Dunban Set
- Monkey Suit Set
- Majora’s Mask
- Proton Man Set
Το καθένα θα πωλείται προς 0,79 ευρώ αν κάποιος το θέλει για μία μόνο έκδοση του παιχνιδιού, αλλά με 1,19 ευρώ μπορεί να εξασφαλίζει και τις δύο.
“Indie Pavilion”
Παρά τη διάρκεια του Nintendo Direct, δεν χώρεσαν και πολλές ανεξάρτητες παραγωγές.
Affordable Space Adventures
Πριν δείτε το trailer, αναρωτηθείτε τι σημαίνει να ελέγχουν έως και τρεις παίκτες ένα διαστημικό σκάφος ταυτόχρονα. Τώρα πατήστε play.
Swords & Soldiers II
Μάθαμε ότι το sequel στον τίτλο που έκανε εντύπωση ακόμη και ως WiiWare έρχεται στις 21 Μαΐου. Καλοκαιρινοί αυτού οι Βίκινγκς. Το περίεργο είναι ότι παράλληλα με το Nintendo Direct δημοσιεύθηκαν αρκετά άλλα trailers που δεν προβλήθηκαν στην ίδια την παρουσίαση.
“Not so indie Pavilion”
Λίγος ήταν ο χώρος και για άλλους publishers ή έστω μετρίου αναστήματος παραγωγές. Οι λόγοι είναι γνωστοί.
Attack On Titans: Humanity In Chains
Ο τίτλος υποστηρίζει local και online co-op για έως και 4 παίκτες, ενώ η αναφορά για υποστήριξη C-Stick (και η αγνόηση της ύπαρξης του Circle Pad Pro) ήταν μία από τις δύο φορές που προβλήθηκε πλεονέκτημα του New 3DS. Μέχρι την 1η Ιουλίου πάντως τα δύο πρώτα επεισόδια του anime θα είναι διαθέσιμα δωρεάν μέσω του eShop. Για να ανοίγει η όρεξη, έστω και αν ο τίτλος έρχεται μέσα στο Μάιο.
Azure Striker Gunvolt
Στον τίτλο του Keiji Inafune έγινε η δεύτερη αναφορά σε πλεονέκτημα του New 3DS αλλά μην περιμένετε θαύματα. Ακούσαμε για γρηγορότερο loading (που ισχύει σε κάθε τίτλο) αλλά και ευκολότερη εναλλαγή όπλων (μυριζόμαστε shoulder buttons). Κυκλοφορεί από σήμερα και όσοι το αγοράσουν μέχρι τις 2 Ιουλίου, μπορούν να αποκτήσουν χωρίς επιπλέον χρέωση το Mighty Gunvolt. Οι πολύ φανατικοί θα βρουν και τρία σχετικά themes στο theme shop.
ΜοσχοVC
Εξελίξεις ουσίας είχαμε και για το Virtual Console αφού μέσα στον Απρίλιο ξεκινά η διάθεση τίτλων DS και N64. Η αρχή γίνεται με Mario Kart DS και WarioWare Touched! από DS, Super Mario 64 και Donkey Kong 64 από N64. Όσοι αγοράσουν τρεις από τους εν λόγω τίτλους μέχρι τις 16 Απριλίου, θα αποκτήσουν και τον τέταρτο χωρίς επιπλέον χρέωση. Το Μάιο πάντως αναμένονται τα Paper Mario (N64) και Yoshi’s Island DS (…DS). Όλοι οι τίτλοι DS και N64 θα πωλούνται προς 10 ευρώ. Όσοι είχαν τους τίτλους του N64 στο VIrtual Console του Wii, μπορούν με 2 ευρώ για τον καθέναν να αποκτήσουν και τις εκδόσεις που τρέχουν κατευθείαν στο Wii U με ό,τι αυτό συνεπάγεται (δυνατότητα για αποθήκευση screenshots, Off TV Play κ.λπ.).
Όσο για την περίπτωση τίτλων DS, είδαμε ότι υποστηρίζονται διάφοροι τρόποι προβολής. Μπορεί και οι δύο οθόνες του DS να εμφανίζονται, εντός φωτογραφίας κλασικού DS, τόσο στην οθόνη του GamePad όσο και στη μεγάλη οθόνη, μπορούν να σταθούν δίπλα δίπλα με τον παίκτη να ελέγχει σε ποια μεριά θα πάει η κάθε μία και ποια δικαιούται μεγαλύτερο “παράθυρο”, αλλά να κάνει και το μάλλον αυτονόητο, δηλαδή να αφήσει τη μία οθόνη στην τηλεόραση και την άλλη στο GamePad. Παρατηρήσαμε ότι υπάρχει επιλογή και για smoothing ώστε να φανούν λίγο πιο “γλυκά” τα μάλλον αναπόφευκτα μεγάλα pixels των τίτλων DS.
Σειρά είχαν οι τίτλοι Wii με νέες προσθήκες:
- Metroid Prime Trilogy
- Punch-Out
- Kirby’s Adventure Wii
- Donkey Kong Country Returns
- Super Mario Galaxy 2
Εντός του μήνα περιμένουμε και δυο ακόμη τίτλους:
- Pandora’s Tower (15 Απριλίου)
- Sin and Punishment Successor Of The Skies (30 Απριλίου)
Ο καθένας θα κοστίζει 20 ευρώ, αλλά οι δύο τελευταίοι θα διατίθενται για μία εβδομάδα μετά την κυκλοφορία τους προς 15 ευρώ.
Ο Αλέξης πίσω από τις λέξεις
Σε πολύ λίγο αποκλείεται να θυμάστε όλα όσα αντέξατε να διαβάσετε, πράγμα απολύτως φυσιολογικό. Ακόμη όμως και αν ξεχάσετε κάθε μεμονωμένη πληροφορία, υπάρχουν και κάποιοι προβληματισμοί που δεν αξίζει να παραμεριστούν.
Η Nintendo έκανε μερικά πολύ ποιοτικά και συμφέροντα βήματα με DLC σε περιπτώσεις όπως το Mario Kart 8 και το Hyrule Warriors. Στο τελευταίο Nintendo Direct όμως έδειξε ότι έχει σκοπό να δοκιμάσει να διαθέσει και “μικρογράμματα” που δείχνουν να ταιριάζουν απόλυτα με την έννοια “μικροσυναλλαγή”. Η τιμολόγηση των μικρών αυτών δόσεων περιεχομένου όμως δεν μας άφησε την καλύτερη εντύπωση. Όχι τόσο λόγω κόστους όσο λόγω της νοοτροπίας που υποδεικνύουν.
Η Nintendo είναι παραδοσιακά πίσω σε ευκολίες όπως το Cross Buy. Και αν μέχρι τώρα έχει τη δικαιολογία πως, λόγω κακού πλάνου, δεν είναι τόσο εφικτή η ιδέα σε τεχνικό επίπεδο, όχι άμεσα τουλάχιστον, η δικαιολογία αυτή εξανεμίζεται όταν το ίδιο περιεχόμενο πωλείται για κάθε έκδοση του παιχνιδιού ξεχωριστά ή πακέτο για δύο εκδόσεις. Ειδικά δε, εκείνοι που έχουν πληρώσει δυο φορές για αγορά Super Smash Bros. είναι απογοητευτικό να χρεώνονται επιπλέον για τον ίδιο χαρακτήρα σε δυο πλευρές. Είναι θέμα αρχής και όχι διαφοράς στην τιμή. Για να είμαστε δίκαιοι στα του DLC όμως, η εταιρεία, με εξαίρεση την παράξενη περίπτωση του StreetPass Mii Plaza, κρατά χαμηλές τιμές και όταν προσφέρει ουσιώδες περιεχόμενο επί πληρωμή, δεν ζητά από τον καταναλωτή τα εξωπραγματικά ποσά που δείχνουν να έχουν γίνει κανόνας από τόσους άλλους publishers.
Αλλάζοντας θέμα, μας δημιουργείται η αίσθηση πως το Super Smash Bros. είναι πλέον κάτι σαν software platform για την Nintendo. Με τα στατιστικά να λένε ότι τα περισσότερα amiibo αγοράζονται για χάρη του, είναι απολύτως λογικό να προστίθεται υποστήριξη για αρκετές ακόμη φιγούρες, την ώρα που άλλοι τίτλοι παραμένουν σε ταπεινότερα υποσύνολα. Ακόμη και τα πειράματα με το DLC ενισχύουν την υποψία ότι έχει αλλάξει ο ορισμός του αειθαλούς software για την ιαπωνική εταιρεία. Μάλλον δεν είναι πλέον ένας τίτλος που πουλάει σταθερά για χρόνια, όσο ένας τίτλος που, συνδυαστικά, μπορεί να προκαλεί τζίρο χωρίς την πώληση νέων αντιτύπων, χωρίς την επιβολή συνδρομής.
Το ότι δεν είδαμε και πολλούς νέους τίτλους δεν μας εξέπληξε. Η E3 είναι κοντά άλλωστε και είναι γεγονός ότι η ίδια η Nintendo έχει αρκετές κυκλοφορίες μπροστά της, αφού συνεχίζει μόνη της σχεδόν να καλύπτει όσα κενά μπορεί. Περιέργως, χωρίς να προδίδει τις θεμελιώδεις αρχές της. Θα θέλαμε όμως έστω έναν τίτλο ακόμη που να τρέχει μόνο σε New 3DS. Το λανσάρισμα είναι αρκετά πρόσφατη υπόθεση και μόλις ένας τίτλος απαιτεί τις νεότερες εκδόσεις της κονσόλας. Ένα ακόμη κάθε τόσο χρειάζεται.
Πάντως με το Wii U η Nintendo δεν το βάζει κάτω. Οι τίτλοι του πρωταγωνίστησαν σε αυτό το Nintendo Direct και υποθέτουμε ότι θα συνεχίσει να συμβαίνει το ίδιο σε επικοινωνιακό επίπεδο, οπωσδήποτε για όσο τα media βιάζονται να θάψουν μια ώρα αρχύτερα το Wii U μόνο και μόνο επειδή η Nintendo είπε, 2,5 χρόνια μετά το λανσάρισμα της κονσόλας, ότι ετοιμάζει και την επόμενη. Θα δεχθούμε ότι μας τελείωσε το Wii U όταν αντιληφθούμε ότι και η ίδια η Nintendo στρέφει την ορμή των εσωτερικών της ομάδων προς το Nintendo NX. Ειδάλλως πείσμα υπάρχει, κερδοφορία υπάρχει. Μπορούμε να σκεφτούμε πολύ χειρότερα πράγματα.
Κάνοντας ένα βήμα πίσω, σημειώνουμε ότι η Nintendo ψάχνει ακόμη την ιδανική συνταγή για τις παρουσιάσεις της. Με εξαίρεση το Nintendo Direct της περσινής E3, φαίνεται να δυσκολεύεται συχνά ακόμη και να βάλεις τις πληροφορίες σε μια σειρά. Κάθε άκρη της εταιρείας βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο βέβαια και, κρίνοντας από τις εσωτερικές παραγωγές, μπορούμε να πούμε ότι, σε ποιοτικό επίπεδο, διαχειρίζεται την κρίση που περνά πολύ καλύτερα από άλλους που λειτουργούν υπό καλύτερες συνθήκες.
Μέχρι την E3 ή μέχρι να περάσει τελείως η φουρτούνα που πλήττει το Kyoto…θα χαϊδεύουμε συνωμοτικά το κοντινότερο Yarn Yoshi amiibo. Κάτι είναι κι αυτό.
Μπορείτε να δείτε κι εσείς ολόκληρη την παρουσίαση για να σχηματίσετε και τη δική σας εικόνα.
Πολύ καλό άρθρο Μάνο! Όλα τα νέα του Direct όμορφα και περιποιημένα... Well done!
@lostaddict1, γράφαμε χθες μέχρι τις 04.00, οπότε θεωρήσαμε ότι καλό θα είναι να μαζευτούν και όλα μαζί σε ένα άρθρο για τους "πρωινούς" με κάποια κριτική από τον Μάνο :)
Τίτλοι όπως το Fatal Frame U και fire Emblem με κάνουν να θέλω wii u,αλλά τώρα δεν μπορώ να το αποκτήσω στο μέλλον θα το τιμήσω σίγουρα.Περιμένω πολλά πράγματα πάντως στην E3 μιας και η κονσόλα έχει ήδη 2.5 χρόνια στην πλάτη της και περιμένω να είναι η πιο γεμάτη παρουσίαση.
Κρίμα που Pokemon Zero και Pokemon infinity ήταν μάλλον φάρσα...
@raysod: Έχω τον ίδιο προβληματισμό σχετικά με το πως θα αντέξει με τέσσερα καρπούζια κάτω από την μασχάλη (3ds,wiiu,nx,mobile), αλλά ελπίζω όλες οι αλλαγές που έγιναν εσωτερικά (με το νέο κτήριο κτλ) να βοηθήσουν τους developers να αντεπεξέλθουν. Αν και δεν έχω πολλές ελπίδες ότι όλα θα κυλήσουν smooth...
Τώρα η φράση "ακολουθεί την τακτική των MS και Sony, με remasters, dlcs και indies" είναι λίγο υπερβολική αν σκεφτούμε ότι χθες είδαμε: fatal frame, firemblem (3ds), fire emblem Megami Tensei, splatoon, mario maker, yoshi wooly world, animal crossing: happy home designer, Puzzle and Dragons Z,attack on titan: humanity in chains κτλ. Βάζω και τα δύο παιχνίδια των δύο κονσολών μαζί, γιατί το direct απευθύνεται στους κατόχους και των δύο συστημάτων.
Προφανώς και δεν λέω ότι δεν έχει δώσει βάρος σε DLCs (κάποια τα οποία είναι εξαιρετικά όπως του Mario Kart), απλά λέω ότι είδαμε ένα Direct, λίγο πριν την Ε3, με αρκετό νέο περιεχόμενο. Sony και Microsoft στηρίζονται αυτή την στιγμή στους τρίτους, από first party έχουμε το Bloodborne και από εκεί και πέρα κοιτάμε προς χειμώνα. Για να μην πούμε για το One το οποίο θα στηρίζεται για αρκετό καιρό στο Ori.
Επίσης, η Virtual Console δεν είναι remasters. Ούτε το γυρνάει τώρα, η VC υπάρχει από εποχές Wii και οι διαφορές ανάμεσα σε remasters, remakes και την VC είναι μεγάλες. Από την τιμή και την ποιοτική διαφορά μέχρι την retail διάθεση, αλλά και τον ίδιο τον ρόλο που έχει μέσα στην αγορά η VC. Αυτό που θα πρέπει να συζητηθεί είναι α) γιατί τους παίρνει τόσο καιρό να τα μεταφέρουν στην νέα VC (μιλάμε για απλά Gamepad functionalities, δεν πρόκειται για Wind Waker Hds) και β) όσοι τα είχαν πάρει στην VC του Wii δεν θα έπρεπε να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για την μεταφορά, από την στιγμή που δεν πρόκειται για remasters. Αλλά αυτά τα είχαμε ξαναπει και τον Ιανουάριο του 13.
@raysod H Nintendo εχει αναριθμητες ομαδες αναπτυξης, τις οποιες μπορεις να δεις εδω: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_development_teams
Επισης, δε νομιζω οτι για τα κινητα θα προετοιμασει μεγαλες παραγωγες που θα δουλευει απο πανω τους μεγαλος αριθμος ατομων. Το παιχνιδακι με τα κουτια που ανακοινωσε νομιζω ειναι πολυ κοντα στο τι θα παρουσιασει πανω κατω.
Οσον αφορα το NX δεν ειναι καινουρια προκληση, γιατι σε καθε γενια ηδη προετοιμαζεται η επομενη. Προφανως και εχει κανει τα κουμαντα της κι εδω, οπως και καθε εταιρεια.
Τελος, τα παλια παιχνιδια που αναφερεσαι ουσιαστικα δεν ειναι remasters και θεωρω πολυ αδικη τη συγκριση, καθως δε διαφημιζονται καν σαν νεες κυκλοφοριες. Ειναι τιτλοι της Virtual Console, μια πλατφορμα του e-shop καθε κονσολας της που λειτουργει εδω και 10 χρονια, πολυ πριν την μοδα των επανακυκλοφοριων δηλαδη. Οι τιτλοι που κυκλοφορουν εκει στην ουσια ειναι emulated αυτουσιο software. Με εξαιρεση το Windwaker δε θυμαμαι αλλο remaster για το WiiU, οποτε προς τι η ανησυχια?
Κάπου χάθηκε ο τίτλος του Fatal Frame ή είμαι πολύ στραβός και δεν τον είδα πάνω από την παράγραφο;... (editing από το παρελθόν :D)
@raysod: εγώ δεν συγκρίνω την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι κονσόλες ή για το τι έχει να παίξει ο μέσος gamer. Εγώ σχολίασα τις εντυπώσεις σου από το Nintendo Direct και μάλιστα είπα αυτό που είπες και εσύ πριν από λίγο "οτι οι άλλες δύο στηρίζονται σε third party".
Οι ΑΑΑ first party κυκλοφορίες τους είναι λίγες, και στο PS4 δεν είναι και πολύ καλές (με εξαίρεση το bloodborne). Στο κομμάτι που αφορά την Nintendo και τα στούντιο της, την δημιουργία από first parties, τα πάει καλύτερα και το είδαμε και στο Nintendo Direct όπου υπήρχε exclusive περιεχόμενο και για τις δύο κονσόλες. Στους άλλους είμαστε ακόμη στο "θα". Θα βγει το god of war 4, θα βγει ενας racing τιτλος, θα βγουν τον χειμώνα τα Halo 5 κτλ. Ειδικά στο Xbox One μιλάμε για ένα μεγάλο κενό στα first party και για αρκετούς μήνες θα έχουμε να λέμε για το Ori (που δεν ειναι και exclusive). Αν βλέπεις έλλειψη στα first party exclusives του Wii U, τι να πούμε για τους άλλους δύο;
Τώρα το ότι το delay του Zelda χτυπάει πιο άσχημα σε Wii U απ' ότι το Uncharted, βασίζεται στο πρόβλημα που υπάρχει έτσι κι αλλιώς από το ξεκίνημα της κονσόλας και το οποίο δεν θα λυνόταν έτσι κι αλλιώς σε αυτό το Direct γιατί το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί ποτέ. Είναι η ίδια η κονσόλα.
Επίσης, όσοι δεν πήραν Wii U με Mario Kart 8 και Smash, δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ. Το Zelda δεν ήταν και δεν πρόκειται να γίνει και ποτέ system seller για την μάζα. Το μόνο που θα πουλήσει κονσόλες είναι ένα price drop, τίποτα άλλο.
Για το VC= Remaster έτσι το κατάλαβα από το πρώτο σου σχόλιο, έμοιαζε σαν να εξισώνεις την παρουσία, την κατάσταση και την σημασία των remasters στις άλλες κονσόλες με την Virtual Console του Wii U.
@Raysod
Δε χρειάζεται να είναι πανίσχυρο το Lineup του 2015 για να αποφασίσεις να πάρεις Wii U, έχει 2 χρόνια Backlog από διαμάντια για να παίξεις...
"Raysod...
...από την στιγμή που καλά καλά δεν μπορεί να δώσει σταθερή παραγωγή ετήσιων τίτλων σε δύο πλατφόρμες αυτή την στιγμή (Wii U και 3DS"
H Nintendo μια χαρά έχει σταθερή παραγωγή. Το όλο πρόβλημα είναι στο οτι δεν υπάρχουν οι 3rd parties και βλέπεις κενά.
Βάλε κάτι πόσα παιχνίδια βγάζει το χρόνο η Nintendo και πόσα η SONY. (συνολικά στο 12μηνο ενός έτους).
Δεν υπάρχουν διαφορές εκεί. Η διαφορά είναι στους 3rd parties. Οπότε δεν νομίζω οτι υπάρχει θέμα από μεριάς οργάνωσης εταιρίας.
Εκεί που πρέπει οπωσδήποτε να δούνε τι θα κάνουν είναι με το γιατί τους γυρνάνε πλάτη οι 3rd parties. Γιατί σίγουρα κάτι κάνουν λάθος. Δεν μπορεί να είναι 30 τρελοί και 1 γνωστικός...
@raysod: το ίδιο συμβαίνει και με τα αντίστοιχα playstation magazines και xbox websites. Γενικά είναι ένα φαινόμενο που δεν είναι αποκλειστικότητα των nintendo sites/ περιοδικών εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Κάποιος μπορεί να αναφέρει και μεγάλα sites που έχουν σταθερά θέμα με κάποια ninty games. Γενικά μη το πηγαίνετε εκεί γιατι πάντα υπάρχουν λόγοι υπέρ και κατά για όλες τις πλευρές.
Εξαρτάται πάντα τι καταλαβαίνουμε από ΑΑΑ παραγωγή. Γιατι και το The Order με 6 ώρες campaign και QTE δεν ξέρω αν θεωρείται λίγοτερο ΑΑΑ παραγωγή από το Splatoon. Γιατί μερικές φορές μπερδεύουμε το mature ή τις γραφικάρες με ΑΑΑ.
Και επίσης να μην ξεχνάμε ότι δεν ήταν Ε3. Επειδη στο προηγούμενο σου άρθρο αναφέρθηκες σε GOW 4 και το χειμερινό racing game, παιχνίδια που δεν έχουμε δει καν. Στην Ε3 θα έχουν λογικα ένα game επιπέδου Starfox.
Κοιτα, εμενα προσωπικα μου αρεσε το Direct γιατι απ ολα τα παιχνιδια που έπαιξα πέρσι το καλοκαιρι, αυτά που ειχαν ξεχωρίσει ήταν Bayonetta2---> Splatoon --> Smash Bros ---> Yoshi Wooly World. Ειδικά το Splatoon ήταν το μεγαλύτερο highlight της έκθεσης. Οπότε παρουσίασε δύο από τα games που μου αρεσαν περισσότερο και από το Hyrule Warriors, Sonic, Mario Maker κτλ, συν ότι είδα για πρώτη φορά games όπως Shin Mengami X και Fire Emblem σε 3DS. Από άποψη περιεχομένου, ήταν το τέταρτο πιο ενδιαφέρον Direct απ' όσα είχα δει.
Τέλος, απλά να σου πω ότι το Zelda franchise είναι η κάψα που με σπρώχνει στα Ninty consoles, είναι το προσωπικό μου "system seller", έτσι πήρα και το Wii by the way βάζοντας τέλος στην PC εποχή μου (έκανα ένα διάλειμμα από κονσολες από το 2005 και μέχρι το 2011). Το λέω αυτό για να καταλάβεις πόσο ξενέρωσα κι εγώ με το νέο της αναβολής
@raysod
Αυτό που περιγράφεις λέγεται blockbuster, όχι AAA.
@raysod
"Ένα νέο IP δηλαδή με μικρό budget, δεν συγκρίνετε με enstablished, αρκετά δημοφιλή στον κόσμο, franchises στα οποία επενδύονται εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξή τους..."
Η δημοφιλία είναι εμπορικό ζήτημα και δεν ορίζει την έννοια ΑΑΑ. Ή μήπως τα Shadow Of The Colossus, Bayonetta, Okami κ.α. στερούνται production values; AAA, yep (συνυπολογίζοντας και τα της προώθησης). Blockbusters, nope.
Άλλο παράδειγμα. Devil May Cry. AAA, yep. Blockbuster, nope. Ποιότητα, yep. Devil May Cry 2. AAA, yep. Blockbuster, yep. Ποιότητα, nope. Devil May Cry 3. ΑΑΑ, yep. Blockbuster, so-so. Ποιότητα, yep.
Κι άλλο ακόμη. Alpha Protocol. AAA, yep. Blockbuster, hell no. Ποιότητα, so-so.
Wiki to the rescue μιας και πρόκειται για εξειδικευμένη slang που δεν αφήνει και πολλά περιθώρια δημιουργικής ασάφειας.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blockbuster_(entertainment)
Η αλλοίωση της αρχικής έννοιας φαίνεται στη δεύτερη πρόταση.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tent-pole_(entertainment)
http://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(game_industry)
@commenter
Μου πήρε κάμποσο να επικοινωνήσω με το σύμπαν αλλά κάλλιο αργά. Σχετικά με τις αρχικές απορίες, για το online δεν υπάρχει πληροφόρηση. Οι τίτλοι DS πάντως θα τρέχουν μόνο σε Wii U. Για την ώρα τουλάχιστον.
@Raysod
Δεν εχω διαβασει ολη τη συζητηση ,οποτε δεν ξερω αν καποια πραγματα ειπωθηκαν παλι.
1)Υπεθεσα οτι αναφερεσαι στα της VC ως remasters καθως τα SMTxFE και Fatal Frame U ειναι ολοκαινουριοι τιτλοι. Αρα βαλε στους υπολογισμους σου +2 νεα first party υψηλων προδιαγραφων.
2)Ο πυρηνας που λες ειναι οντως 6-7 studio, αλλα το καθε ενα γενναει δεκαδες ομαδες αναπτυξης αναλογα τον τιτλο. Το wiki που σου εστειλα ελπιζω να το ειδες, υπαρχει αντιστοιχο και για τη Sony αν θες να κανεις τη συγκριση. Η EAD απο μονη της ειναι ισως οσο 5 Santa Monica μαζι, μην μετρας ετσι δυναμικη.
3)Αμα περιμενεις τιτλο επιπεδου και πολυπλοκοτητας 3ds στα κινητα, μαλλον θα απογοητευτεις. Δεν ειναι οτι στο λεω με σιγουρια βεβαια, αλλα πιστευω πως πιο πιθανο ειναι να δουμε κατι σε Pokemon Rumble World, παρα ενα κανονικο πληρη τιτλο που θα απαιτει χρονια αναπτυξης και δε θα ταιριαζει στη φιλοσοφια του mobile gaming. Με ενα τετοιο παιχνιδι αλλωστε τα ωφελη ειναι πολλαπλα: Ευκολο χρημα και γιγαντωση του brandname της, με οτι συνεπαγεται αυτο για τις δικες της κονσολες.
Που τα στηριζω αυτα? Δυο πραγματα εχω ως δεδομενα: Η Νιντεντο αποκλειεται να κανει ανταγωνισμο στο ιδιο της το οικοσυστημα μεσω των κινητων και επισης, δεν προκειται να μην σεβαστει τη λογικη του 3λεπτου gaming που κυριαρχει και αποδιδει στα κινητα.
4) Θα διαβασω τη συνεντευξη κι επιστρεφω, ελπιζω να σε καλυψα σε καποια πραγματα :)
@raysod Μιας και το παρατηρησα τωρα στα σχολια, λες οτι ανησυχεις μηπως το νεο Ζελντα παει για cross gen τιτλος με το NX. Ουτε καν να ανησυχεις για τετοια προοπτικη! Ποια κονσολα της Νιντεντο δεν ειχε στη ζωη της ενα αποκλειστικο και μοναδικο τουλαχιστον Ζελντα? Πως γινεται να βγει νεα κονσολα μεσα στο 2016, οταν το μονο στοιχειο που εχουμε ειναι το αοριστο και ετσι κι αλλιως γνωστο, οτι η Νιντεντο ξεκινησε να δουλευει πανω στον διαδοχο?
Ασε που ειναι αυτογκολ και αυτοκτονια για οποιαδηποτε εταιρεια δοκιμαζε να σκοτωσει τοσο νωρις μια κονσολα. Πενταετια εγγυημενα θα κλεισει και το WiiU οτι και να γινει, μολις που αρχισε να παιρνει μπρος. Κι ο ανταγωνισμος δεν ειναι οτι δεν αργει να δειξει πραγματα... το πολυ πολυ να ανησυχουμε μη βγει καμια καινουρια εκδοση του wiiu με 2-3 βελτιωμενα πραγματακια.
@raysod
1)100% σιγουρος :)
To fatal frame U ειναι στην ουσια το Fatal Frame 5, που δεν εχει ξαναυπαρξει.
Οσο για το SMTxFE, δυο διαφορετικα μεγαλα franchises της rpg σχολης ενωνονται για πρωτη φορα: http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_Megami_Tensei_X_Fire_Emblem
2) Ας συμφωνησουμε οτι διαφωνουμε. Η Nintendo δινει περισσοτερους first party τιτλους το χρονο απο την Sony, 3-4 εκ των οποιων ειναι ΑΑΑ. Καθαρα για production values μιλωντας. Σιγουρα δε θα φανει στα καρτουνιστικα γραφικα του Splatoon και του Pikmin το ΑΑΑ, αλλα μην το αμφισβητεις ετσι απλα.
Επισης αποκλειεται να την πιεσουν παραγωγουλες τυπου eshop που απαιτουν 4-5 ατομα το πολυ για αναπτυξη mobile games. Ειδωμεν. Ελπιζω την Τριτη να ειμαι στην εκπομπη να τα συζητησουμε ολα!
3) Προς συζητηση το τι θα κανει με τα κινητα η εταιρεια. Ειπα την ταπεινη μου αποψη βασιζομενος σε οσα διαβαζω, η συνεντευξη του Iwata που μου εστειλες ενισχυσε ακομη περισσοτερο αυτη την αποψη. Επισης υλικο για την Τριτη, εχω πολλα στο μυαλο μου!
Για τα υπολοιπα, μην ξεχνας οτι μιλαμε για την εταιρεια που εβγαλε μεγαλα κερδη ακομη και με το τραγικο εμπορικα gamecube των συνολικων 19εκατ. πωλησεων. Δεν μπορουμε να ξερουμε το τι θα της κοστιζε το σκοτωμα του WiiU τοσο νωρις, δικη μου καθαρα η εκτιμηση οτι δε τη συμφερει κι οτι δεν προλαβαινει... Θα θελει να ειναι πιο πληρες το launch του NX, δε φτανει ενα cross gen Zelda. Κι αμφιβαλλω οτι εχει αλλα ετοιμα καλουδια.
Τροφη για σκεψη αυτη η Direct, αλλα πρεπει να παω για υπνο!
Οι πωλήσεις πάντως του WiiU σε pure numbers δείχνουν άνοδο. Έστω λοιπόν ότι πλέον κερδίζουν από την κάθε κονσόλα, και συνυπολογίζοντας το επικοινωνιακό κόστος που θα έχει ένα "σκότωμα" WiiU τόσο σύντομα, νομίζω ότι θα το κυνηγήσει.
Αν μή τι άλλο, μπορεί. Και δε νομίζω οτι απλά θα παραδώσει τα όπλα τώρα που δεν της πάνε όλα καλά.
Ίσα-ίσα, τώρα που είναι λίγο σκούρα τα πράγματα, πρέπει να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.
@Raysod. Η Nintendo κάθε χρονιά κρατάει τα χαρτιά της κλειστά μεχρι την E3. ΠΑΝΤΑ.
Γι αυτό και λέω οτι πρέπει να περιμένουμε το τέλος του 12μηνου για να έχεις μια σαφή άποψη για το πόσα και τι ποιότητας τίτλους θα δούμε μέχρι το Δεκέμβριο του 15.
Για να πήγε το Zelda τόσο πίσω σημαίνει οτι κάτι άλλο θα πάρει τη θέση του
Δεν είχες γράψει για ΑΑΑ τίτλους αλλά για γενική αρίθμιση τίτλων γι αυτό και απάντησα.
Αλλά και πάλι... τι τίτλους ΑΑΑ έχει η SONY για το 2015 στο PS4;
Bloodborn... και μετά;
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό με τα Production values. Η Nintendo ποτέ δεν δίνει-έδινε τρελά χρήματα για τους τίτλους.
Αν διαβάσεις τον τρόπο δημιουργίας ενος Nintendo In-house game θα δεις μια στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το πως κατασκευάζουν ένα game σε σχέση με άλλους. Το αν ειναι σωστό ή λάθος είναι στην ευχέρια του καθενός.
Πάντως γενικά ασχέτως με το τι θεωρεί ο κόσμος ΑΑΑ, τίτλους όπως το Yoshi's Wooly World είναι 10δες φορες καλύτεροι από πολλούς ΑΑΑ.
@commenter δεν νομίζω οτι Raysod θεωρεί τα "παιδικά γραφικά" οτι δεν είναι ΑΑΑ απλά οτι ως budget τίτλου το συγκεκριμένο δεν είναι κάτι το τρομερο. Σαν παιχνίδι μπορεί να είναι πχ το επόμενο Goldeneye.. ποιος ξέρει! όμως ως budget κατασκευαστικό δεν φαίνεται να κόστισε στη Nintendo χρήμα.
@Raysod Προφανώς και θα κανει Direct για το Zelda μάλλον 1-2 μήνες μετά την Ε3. Όπως κάνει πάντα.
Αν θυμάσαι πάντα άφηνε πολλά ερωτηματικά στην Ε3. Τα οποία μετά τα απαντούσε στην TGS και μετέπειτα με Direct.
Το ότι είπε ο Aonuma ότι δν θα δείξουν κάτι στην Ε3 δν σημαίνει ότι δν θα δείξουν τπτ γενικά. Αν και εφόσον η κυκλοφορία του Zelda παει για tba δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις.
ΑΑΑ παιχνίδι θα είναι πλέον αυτό που φτάνει στις προθήκες των καταστημάτων πλήρες και όχι ημιτελές...
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-first-look-at-splatoon-tech-analysis
@commenter δεν είναι υποθέσεις. Ουτε είναι κακό να ΜΗΝ έχει μεγάλο Budget. Ίσα ίσα δείχνει μεγάλη μαγκιά κάποιος να μπορεί να φτιάξει ένα ωραίο παιχνίδι χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει ένα καράβι χρήματα.
Τα παραδείγματα είναι πάααρα πολλά.
World of Goo, Worms Armageddon, Angry Birds και εκατοντάδες άλλα.
Οταν λέμε δεν ξόδεψε χρήματα φυσικά δεν εννούμε οτι απλά έβαλε 3-4 άτομα σε ένα γραφείο να κάτσουν να γράφουν κώδικα. αλλά οτι δεν του άλλαξε τα φώτα.
Ενδεικτικά να παραθέσω πως θα μπορούσε το Splatoon να γίνει ΑΑΑ.
1) Ξεκινάμε βάζοντας αντί για αρένες 4x4 , να μπορεί να παίξει σε αρένα 60 πχ ατόμων
2) Να μπει voice acting από γνωστούς ηθοποιούς
3) Να μπει ένα story line με υπόθεση και μεγάλη πλοκή με παρακλάδια στην ιστορία
Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν νομίζω οτι θα πρόσθεταν ουσία σε αυτό που έχει οραματιστεί η Nintendo.
Η Nintendo Νομίζω οτι απλά ήθελε ένα ωραίο fast paced cartoon look shooter διασκεδαστικό, χωρίς πολλές "σκοτούρες" από τον παίχτη. Απλά να μπεις να το χαρείς και τέλος.
Όπως για παράδειγμα κάνει το υπέροχο Respawnables στο Android (https://www.youtube.com/watch?v=_OSkM8F0DSA)
Να πω εγώ ότι διάβασα στο wikipedia πως (αρχικά τουλάχιστον) για να ονομαζόταν ένα παιχνίδι ΑΑΑ έπρεπε να είναι μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Άρα για κάτι που δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει είναι άστοχο να λέμε ότι είναι ΑΑΑ.
Κράζω δυνατά για voice chat. Ελπίζω να το προσθέσουν και τουλάχιστον μέχρι τότε να υπάρχει κάποιο wheel chat έστω.
@commenter
Υπάρχει η τρίτη, δηλαδή μεσαία κατηγορία, απλά δεν υπάρχει συγκεκριμένος όρος για αυτήν. Συν το ότι ο όρος "indie" χρησιμοποιείται συχνά με λανθασμένο τρόπο. Έχει ταυτιστεί με την μικρή παραγωγή, ενώ αναφέρεται σε αυτοχρηματοδοτούμενη παραγωγή από φυσικά πρόσωπα, όχι από εταιρείες.
Η μεσαία κατηγορία είναι κάτι σαν το ensemble movie. Καλό καστ, όχι περίπλοκη παραγωγή και αποτέλεσμα που, ποιοτικά, μπορεί να κινηθεί από το ένα άκρο μέχρι το άλλο.
@GooDShiveR
Δεν λέει αυτό ακριβώς η wiki. "expected to be" η φράση κλειδί.
In the video game industry, AAA (pronounced "triple A") is a classification term used for games with the highest development budgets and levels of promotion. A title considered to be AAA is therefore expected to be a high quality game and to be among the year's bestsellers.
Σωστά!!
Ρετρακτιντ!
@commenter
1) Κατσε βρε φίλε μου δηλαδη ότι δεν είναι indie για σένα είναι ΑΑΑ παραγωγή; Το splatoon δείχνει (και λεω δειχνει γιατι δεν ξέρουμε πραγματικά τιποτα γι αυτό) ως ένας ωραίος τίτλος που δεν χρειάστηκε η εταιρία να ξοδέψει εκατοντάδες εκατομύρια. (In mid-2013, one member of the Animal Crossing development team, Shintaro Sato, created a four-versus-four paint-based territory control game set in a featureless arena.[12] After management approved making the prototype into a full game, the team started expanding its concepts.)
ένας κανονικός τίτλος είναι από την ομάδα του Animal Crossing. (ο οποίος ξαναλέω οτι φαίνεται υπέροχος και ίσως να μιλάμε για κάτι πολύ ευχάριστο!).
2) Link για το budget δεν έχουμε. Οπως δεν υπάρχει και κανένα link για budget. Αλλά εσύ θεωρείς οτι ξοδεύτηκαν πχ τα ίδια χρήματα με οσα χρειάστηκαν για το πχ Xenoblade??? Δηλαδή αν λεμε το Splatoon AAA, το Xenoblade τι πρεπει να το πούμε; AAA*A^100+AAA*A ; :)
Για να ξεκαθαρίσω κάτι...
ΑΑΑ δεν σημαίνει οτι ο τίτλος είναι τέλειος. Σημαίνει οτι η εταιρία έκανε μια παραγωγή με ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ελπίζοντας οτι θα αποδώσει. Το αν είναι καλό ή οχι ο κόσμος το κρινει.
ΑΑΑ παραγωγή δε σημαίνει οτι ειναι και επιτυχία. Πχ ΑΑΑ παραγωγή είναι το Watch Dogs όπου έφαγε τα μούτρα του. Αντιθέτως το Rayman Legends ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΑΑ παραγωγή αλλα τα πήγε πολυυυυ καλύτερα.
Μπορείς να διαβάσεις και αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με το τι θεωρείται ΑΑΑ
http://www.polygon.com/2012/10/1/3439738/the-state-of-games-state-of-aaa
@commenter
Στην Ιαπωνία το κάνει btw. Με κουτί κιόλας αλλά μόνο με κωδικό μέσα.
@raysod
Μα καλά, το 1,8GB τι σχέση έχει με την κουβέντα;
@yaponvezos,
το κάνουν και εδώ αλλά για digital-only τίτλους και μέχρι στιγμής μόνο για το Mario vs Donkey Kong: Tipping Stars. :P
Τα άσχετα posts διεγράφησαν. Μην συνεχίσετε παρακαλώ, καταλάβαμε τι θέλει να πει ο καθένας, στην κουβέντα μας παιδιά
@raysod
Αν και θα τα πούμε και αύριο αναλυτικά στο radio, σχετικά με τρεις ενστάσεις
1) Η full price τιμή είναι σε πρώτη φάση λογική, ειδικά με τον τρόπο που το πλασάρουν. Δεν το πλασάρουν ως ένα Toad's Treasure Tracker, το παρουσιάζουν ως το επόμενο δυνατό IP που θα προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης. Φαίνεται και από το πως το παρουσιάζουν και σε διάφορα events. Γι' αυτό διαφωνώ στα περί μπατζετ, ομάδες ανάπτυξης κτλ. Σαν προϊόν, είναι το επόμενο ΑΑΑ game και η Nintendo θα πρέπει να δικαιολογήσει την τιμή μέσα της διάρκειας, gameplay, graphics, online κτλ κτλ. Ακριβώς επειδή το 98% του κόσμου ασχολείται με το αν είναι "καλό ή κακό το επόμενο παιχνιδάκι της Nintendo" και όχι με το "πόσα άτομα δούλεψαν στην ανάπτυξη, πόσα χρήματα έσπρωξε η εταιρία κτλ κτλ.", η τιμή θα συμβαδίσει με το περιεχόμενο και όχι με την ιστορία που υπάρχει από πίσω.
2)Η άποψή μου είναι ότι το παιχνίδι δεν μπορεί να λειτουργήσει καθόλου καλά με bots λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση έχω μετά από το hands-on που είχα μαζί του πέρσι. Αν πιστεύουν ότι μπορούν να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία, ας το τολμήσουν και ας αφήσουν τα bots απ' έξω και αν δεν λειτουργήσει, το βλέπουμε στην πράξη. Άμα δεν έχει τρελά waiting times και τα υπόλοιπα παρατράγουδα, ευχαρίστως. Ξαναλέω όμως, με 3+1 bots vs 4 players ο γύρος πάει περίπατο.
Για το voice-chat συμφωνούμε, πολύ μεγάλη απώλεια. Πολύ κακή επιλογή.
3) Αν δεν επιτρέψουν streams σε Splatoon σε Twitch και Youtune, καληνύχτα ζωή. Και εμένα με προβληματίζει πολύ αυτό.
@raysod: Το καταλαβαίνω ότι δεν το θεωρείς, αλλά όπως είπα και πριν, οι λόγοι που συζητάμε εδώ (μπατζετ, επενδύσεις, μέγεθος του studio) ενδιαφέρουν ένα 5-10% του κοινού που θα αγοράσει. Η Nintendo θεωρεί ότι μπορεί να στηρίξει την τιμή των 60 ευρώ βάση του περιεχομένου του Splatoon. Αν το περιεχόμενο και η ποιότητα αποδειχθούν gaming hit, η Nintendo θα έχει πράξει σωστά στην τιμή σαν εταιρία. Το παιχνίδι σαν παιχνίδι θα δικαιολογήσει τα 60 ευρώ και όχι τα γύρω γύρω που συζητάμε σε forum και σε comments. Στο χέρι της είναι να μην αποδειχθεί milking (αν και θα προτιμούσα την λέξη "υπερκοστολογημένο" για να ήμαστε πιο σωστοί).
Επίσης, έχουν γίνει πολλά χειρότερα από το Splatoon με 60 ευρώ σε PS4,One, Wii, 3DS, WIi U και δεν άνοιξε ρουθούνι. Τα υπόλοιπα στο ράδιο :D
Το playtesting κοστίζει και χρεώνεται. Ακόμη και για demi ιδέες gameplay-wise. Η Nintendo είναι η μόνη που επιμένει σε αυτό το άθλημα. Παρά την πετριά της σε χίλια πράγματα.
Όσο για τα του milking και το ότι βγάζει τα ίδια 5-10 παιχνίδια ξανά ξανά...αυτή είναι περιγραφή της αγοράς ολόκληρης που γενιά hardware άλλαξε, αλλά μυαλά στο design κράτησε τα ίδια.
@raysod
Τέτοιες ομορφιές έκανε και η SEGA. Ήταν ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσαν τα πράγματα. Not cool, αλλά αυτός ήταν τέλος πάντων. Η οποία SEGA χρειάστηκε να την απειλήσει η EA με reverse engineering για να κάνει λίγο πίσω. Και σε εποχή που δεν είχε αγκαλιασμένη και καμιά υπερπρωτιά για να "κουνιέται" έτσι.
Γενικά η κάθε εποχή έχει τα ωραία της. Όπως τώρα που η έννοια "αποκλειστικότητα" έχει γίνει τσίχλα σαν την αντίθεση και τα Hz στις τηλεοράσεις.
Σχετικά με τα Nintendo Sites είσαι άδικος Raysod.
Θα ήθελα αν μπορείς να μου βρεις έναν τίτλο που η πλειοψηφία των ουδέτερων reviewer του έβαλε χαμηλό βαθμό και τα Nintendo Sites το ανέβασαν. Δεν θα βρεις.
Ο λόγος είναι ένας και αφορά ΠΑΝΤΑ τον fanzine εντύπων ή ιστοσελίδων. Αυτά τα μέσα κάνουν review ΜΟΝΟ στα άριστα παιχνίδια. Δεν θα δεις κανένα κουκουρούκου τίτλο σε review. Το πάνε εκ του ασφαλούς για να μη θεωρηθούν οτι προμοτάρουν και σωστά κάνουν.
Δεν αλλάζει οπότε την γενική κατάταξη κάτι τέτοιο. Αλίμονο να βγάζουμε και φτιαχτά τα reviews για τίτλους Mario Zelda Metroid Yoshi Κλπ