Φυσικά τέτοια προνόμια κοστίζουν -η τιμή έχει οριστεί στα $999. Η Nvidia ποτέ δεν “χαρίζει” τα πιο προηγμένα προϊόντα της και η σειρά Titan κοστολογείται πάντα σε επίπεδα που η Nvidia θεωρεί ότι μπορεί να δικαιολογήσει. Η ιδέα και μόνο τέτοιου κόστους για κάρτα γραφικών ταράζει, αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως λίγο πιο πέρα από κάθε Titan περιμένει και μια πιο προσιτή επιλογή σε GeForce. Οι GTX 780 και 780 Ti αποτελούν σχετική απόδειξη, αφού και οι δύο χρησιμοποιούν το chip GK110 στο οποίο βασίστηκε και η πρώτη Titan.
Nvidia GTX Titan X Specs
GTX Titan X | GTX 980 | GTX Titan Black | GTX Titan | |
Πυρήνας | GM200 | GM204 | GK110B | GK110 |
Αρχιτεκτονική | Maxwell 2 | Maxwell 2 | Kepler | Kepler |
Λιθογραφία | 28nm | 28nm | 28nm | 28nm |
Αριθμός πυρήνων CUDA | 3072 | 2048 | 2880 | 2688 |
Μονάδες texture | 192 | 128 | 240 | 224 |
Αριθμός ROPs | 96 | 64 | 48 | 48 |
Συχνότητα πυρήνα | 1000MHz | 1126MHz | 889MHz | 837MHz |
Συχνότητα πυρήνα (Boost) | 1075MHz | 1216MHz | 980MHz | 876MHz |
Συχνότητα μνήμης | 7GHz | 7GHz | 7GHz | 6GHz |
Εύρος μνήμης | 384-bit | 256-bit | 384-bit | 384-bit |
Ποσότητα μνήμης | 12GB | 4GB | 6GB | 6GB |
TDP | 250W | 165W | 250W | 250W |
Στη νέα κάρτα κάρτα λοιπόν το ζητούμενο είναι να διαπιστωθεί πόση ισχύ μπορεί να μας εξασφαλίσει το GM200 αλλά και τι είδους άλμα αποτελεί η απόλυτη αυτή έκφραση της αρχιτεκτονικής Maxwell. Επιπλέον υπάρχει το ερωτηματικό σε σχέση με τη τεράστια ποσότητα μνήμης των 12GB GDDR5. Πρόκειται για περιττή υπερβολή ή για επιλογή που θα δώσει αντοχή στο χρόνο σε κόσμο που οι πιο πρόσφατες κονσόλες επαναπροσδιόρισαν τις γενικές απαιτήσεις σε VRAM; Σίγουρα πρόκειται για τεράστια ποσότητα μνήμης, αλλά η Titan X λειτουργεί καλύτερα σε ακραίες αναλύσεις και οι δοκιμές μας σε 4K δείχνουν ότι τα 4GB VRAM της GTX 980 δεν είναι πάντα αρκετά σε έναν τουλάχιστον από τους τίτλους που δοκιμάσαμε. Εν τω μεταξύ, άλλοι τίτλοι χρησιμοποιούν τη μνήμη ως τεράστια cache. Χαρακτηριστικά, διαπιστώσαμε πως το Call of Duty: Advanced Warfare μπορεί να χρησιμοποιήσει ακόμη και 8.5GB VRAM. Οι πρώτες εντυπώσεις από την κάρτα είναι εντυπωσιακές. Η Titan X φέρει το τυπικό hi-end περίβλημα της Nvidia, το οποίο αυτήν τη φορά φέρει λεπτομέρειες από αλουμίνιο. Τα 12GB της μνήμης GDDR5 έρχονται υπό την μορφή 24 chips των 512MB που περικυκλώνουν το GM200 τόσο στο εμπρόσθιο όσο και το οπίσθιο μέρος του PCB, αλλά κατά τα άλλα μοιάζει πολύ με άλλες κορυφαίες κάρτες της Nvidia. Την τροφοδοσία αναλαμβάνουν δύο είσοδοι με 6 και 8 pins αντίστοιχα, όπως συμβαίνει κατά κανόνα σε κάρτες Titan.
Ως προς την ακουστική, η Titan X κινείται στo πλαίσιo προκατόχων της, όπως της Titan Black/GTX 780 Ti, αλλά ακούγεται και ένας υψίσυχνος ήχος όταν η κάρτα επιβαρύνεται πολύ, παρά τη χρήση πολωμένων πυκνωτών και χυτών πηνίων από την Nvidia. Περιέργως ο ήχος έρχεται και φεύγει, ενώ κατά τις δοκιμές μας στο overclocking δεν έκανε ποτέ αισθητή την παρουσία του. Παρότι το σασί δείχνει παρόμοιο με εκείνο άλλων τρεχόντων προϊόντων Nvidia, η εταιρεία μας λέει ότι η ροή αέρα είναι αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη κάρτα Titan με συνέπεια καλύτερη συμπεριφορά στο overclocking. Κατά την εταιρεία, είναι εφικτό το overclocking στα 1400MHz, ισχυρισμός που διαπιστώσαμε ότι είναι αληθής ύστερα από εκτενείς δοκιμές (αν και δεν της αρέσει της κάρτας να σπρώχνεται πολύ πέρα από αυτό το όριο).
Ξεκινώντας τις δοκιμές μας, φορτώσαμε τον τίτλο που προτιμούμε για την πρώτη γνωριμία με τις δυνατότητες μιας κάρτας. Η GTX 980 διέπρεψε στο Crysis 3 σε 1080p60 και max settings, με ελάχιστες πτώσεις στην απόδοση. Για αυτό πήγαμε ένα βήμα παραπέρα με την Titan X, στοχεύοντας σε ανάλυση 2560x1440. Η περίπτωση του Crysis είναι κάπως διαφορετική από κάποιο κλασικό benchmark. Αντί να απενεργοποιήσουμε το v-sync και να κάνουμε την GPU να κυνηγήσει τα περισσότερα δυνατά καρέ, στοχεύουμε τη σταθερότητα, ταιριάζοντας ανάλυση και refresh rate με αυτά του monitor, κρατώντας ενεργό το v-sync για την ομαλότερη δυνατή εμπειρία. Έναντι της Titan X έχουμε τον κοντινότερο ανταγωνιστή της, την GTX 980, αλλά και την καλύτερη πρόταση της AMD, δηλαδή την Radeon R9 290X. Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Titan X δεν μπορεί να φτάσει την εμπειρία που προσφέρει η χρήση πολλαπλών καρτών Titan, αλλά παραμένει με διαφορά η ικανότερη κάρτα της αγοράς, προσφέροντας πιο ομαλό και σταθερό αποτέλεσμα. Υπάρχει λοιπόν σαφές άλμα από την GTX 980 στην Titan X, που γίνεται αντιληπτό ακόμη και στους πιο απαιτητικούς τίτλους. Μένει όμως να διαπιστώσουμε σε τι έκταση προσφέρει απτή διαφορά έναντι της συγγενικής της κάρτας.
Στη δοκιμή με το Crysis 3, το σκεπτικό δεν είναι να πετύχουμε το υψηλότερο δυνατό frame rate, όσο να συγχρονίσουμε όσο καλύτερα γίνεται το αποτέλεσμα με τα όρια της οθόνης, ως προς την ανάλυση και το ρυθμό ανανέωσης, εν προκειμένω με 2560 x 1440 στα 60Hz. Χρησιμοποιούμε very high settings, very high textures, SMAA T2x anti-aliasing αλλά και v-sync.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ Crysis 3 ΣΤΑ 1440p60 (V-Sync)
GTX Titan X | GTX 980 | R9 290X |
|
Ελάχιστο Frame-Rate | 44.0fps | 31.0fps | 32.0fps |
Χαμένα frames (από 18650) | 477 (2.56%) | 3852 (20.66%) | 5560 (29.80%) |
Περνώντας σε κανονικά benchmarks, ξεκαθαρίζεται ότι η κατά 50% αύξηση σε τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ισοδυναμεί με γραμμική αύξηση στην απόδοση. Η ισχύς των GPU αυξάνεται θεαματικά χρόνο με το χρόνο, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για άλλο hardware και software ενός PC. Για να μην μακρηγορούμε, όσο χαμηλότερη η ανάλυση που επιλέγει κανείς, τόσο μικρότερο είναι και το πλεονέκτημα της Titan X έναντι της GTX 980. Παρατηρώντας τα αποτελέσματα σε 1080p, οι καλύτερες περιπτώσεις, δηλαδή σε Battlefield 4 και Assassin’s Creed Unity, φέρνουν αύξηση απόδοσης κατά 24%, ενώ η μέση διαφορά στους 9 τίτλους της δοκιμής πέφτει στο 21%, με το Call of Duty: Advanced Warfare να καταγράφει το μικρότερο όφελος, δηλαδή 11%. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η GTX 980 που είχαμε στα χέρια μας ήταν η MSI Gaming πρόταση, που όντως λειτουργεί σε ελαφρώς υψηλότερη συχνότητα σε σχέση με το μοντέλο αναφοράς, οπότε το αποτέλεσμα αδικεί λίγο την Titan X. Ο οδηγός της Nvidia για τους reviewers είναι γεμάτος συγκρίσεις με την Radeon R9 290X της AMD και ο λόγος είναι προφανής. Στις δοκιμές μας η μέση διαφορά στην απόδοση σε 1080p αγγίζει το τεράστιο ποσοστό του 53%. Τα αποτελέσματα υπονοούν ότι προσκρούουμε στα όρια του σχεδιασμού των παιχνιδιών και των API γραφικών. Τα περισσότερα παιχνίδια βελτιστοποιούνται για τετραπύρηνους επεξεργαστές τουλάχιστον αυτές τις μέρες, αλλά το DirectX 11 εξακολουθεί να βασίζεται στην ιδέα ότι ένα γρήγορο thread τροφοδοτεί όλα τα άλλα. Για αυτό το λόγο εξαπύρηνοι και οκταπύρηνοι επεξεργαστές προσφέρουν μικρή μόνο βελτίωση σε επιδόσεις έναντι εντός τετραπύρηνου, κάτι που ελπίζουμε να αλλάξει με τα DirectX 12. Εδώ και τώρα πάντως, τα αποτελέσματα δείχνουν πως εφόσον δεν έχετε εμμονή με MSAA και άλλες ανάλογα βαριές διεργασίες, τις περισσότερες φορές μια πολύ πιο προσιτή GTX 980 μπορεί να προσφέρει με overclocking αποτέλεσμα παρόμοιο με αυτό της Titan X.
Η δημοφιλέστερη ανάλυση στο gaming είναι τα 1080p, αλλά σε τέτοια περίπτωση δεν αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες της Titan X. Σημειώνουμε μέση αύξηση απόδοσης 21% σε σχέση με την GTX 980 και 53% έναντι της R9 290X. Το overclocking δείχνει ότι συναντούμε άλλους περιορισμούς του PC - κατά μέσο όρο το κέρδος είναι 13% σε σχέση με την εργοστασιακή ρύθμιση.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΑΛΥΣΗ 1080p
R9 290 | R9 290X | GTX 970 | GTX 980 | GTX980 SLI | Titan X | TitanX OC | |
Battlefield 4 (Ultra, 4x MSAA) | 64.3 | 68.0 | 74.6 | 89.6 | 138.1 | 111.2 | 121.9 |
Crysis 3 (Very High, SMAA) | 65.4 | 70.2 | 71.4 | 85.9 | 113.7 | 105.0 | 120.5 |
AC Unity (Ultra High, FXAA) | 38.0 | 42.6 | 51.7 | 62.6 | 100.0 | 77.6 | 90.4 |
Far Cry 4 (Ultra, SMAA) | 72.2 | 75.0 | 77.4 | 92.0 | 103.5 | 101.5 | 104.9 |
COD Advanced Warfare (Extra FSMAA) | 90.5 | 92.9 | 117.8 | 134.6 | 110.2 | 149.9 | 158.9 |
Ryse: Son of Rome (High, SMAA) | 69.2 | 74.8 | 65.1 | 80.4 | 116.9 | 99.2 | 113.9 |
Shadow of Mordor (Ultra, High Textures, FXAA) | 82.8 | 88.3 | 80.8 | 95.9 | 136.3 | 118.9 | 137.7 |
Tomb Raider (Ultimate, FXAA) | 84.1 | 89.0 | 102.4 | 123.8 | 208.9 | 150.4 | 180.8 |
Metro Last Light Redux (Max, PostAA) | 72.6 | 77.5 | 79.4 | 96.9 | 130.3 | 117.5 | 137.8 |
Πηγαίνοντας σε υψηλότερη ανάλυση (2560 x 1440 ή 1440p) η μέση αύξηση στις επιδόσεις σε σχέση με την GTX 980 ανεβαίνει σε 23% ενώ σε σχέση με την R9 290X πέφτει στο 48%. Όσο υψηλότερη είναι η ανάλυση, τόσο μεγαλύτερο ρόλο παίζουν οι περιορισμοί bandwidth στην GTX 980 και τόσο καλύτερα αποδίδει το 512-bit memory bus της R9 290X. Για να είμαστε ειλικρινείς, περιμέναμε μεγαλύτερη πτώση στην απόδοση της GTX 980 αλλά είναι ξεκάθαρο ότι η τεχνολογία συμπίεσης της Nvidia αποδίδει, ακόμη και σε 1440. Το overclocking θα ήταν μια επιλογή και εδώ για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, αλλά προκύπτει ότι και η Titan X τα πηγαίνει πολύ καλά σε αυτό. Ανεβάσαμε την αρχική ταχύτητα κατά 230MHz, το χρονισμό της RAM κατά 465MHz αλλά και την ανώτατη κατανάλωση κατά 10% (δυστυχώς δεν υπάρχουν επιλογές για αύξηση της τάσης). Σε 1080p είδαμε βελτίωση κατά 13% αλλά σε 1440p η άνοδος κατά 18,2% ήταν πιο σημαντική. Εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται πραγματικά ενδιαφέροντα. Με ενεργό overclock, η Titan X υπερτερεί έναντι δύο GTX 980 σε SLI, ακόμη και σε τίτλους όπως τα Crysis 3 και Call Of Duty: Advanced Warfare. Η περίπτωση του COD δείχνει ένα ακόμη πλεονέκτημα της μιας GPU σε σχέση με πολλαπλές σε διάταξη SLI, το γεγονός ότι κάποια παιχνίδια απλά δεν λειτουργούν καλά στη δεύτερη περίπτωση. Στην πραγματικότητα μια GTX 980 αποδίδει καλύτερα από λύση σε SLI λόγω του stutter που προκύπτει από τη λειτουργία σε διάταξη με πολλαπλές GPUs. Αξίζει να δείτε το video που συγκρίνει την υπερχρονισμένη Titan X με GTX 970/980. Ο συνδυασμός περισσότερης RAM με το ότι δεν μεσολαβεί συγχρονισμός μεταξύ δύο καρτών οδηγεί σε ομαλότερη γενικά εμπειρία.
Φτάνοντας σε 1440p, η Titan X αρχίζει να δείχνει τις πραγματικές τις ικανότητες. Η διαφορά από την GTX 980 ανεβαίνει στο 23% και το overclock μας δίνει μέση άνοδο κατά 18%. Ωστόσο η διαφορά από την R9 290X πέφτει στο 48%.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΑΛΥΣΗ 1440p
R9 290 | R9 290X | GTX 970 | GTX 980 | GTX 980 SLI | Titan X | Titan X OC | |
Battlefield 4 (Ultra, 4x MSAA) | 43.4 | 46.8 | 48.9 | 59.6 | 100.8 | 75.1 | 87.0 |
Crysis 3 (Very High, SMAA) | 42.0 | 45.1 | 43.0 | 53.7 | 73.6 | 67.0 | 78.6 |
AC Unity (Ultra High, FXAA) | 26.6 | 29.5 | 32.8 | 41.1 | 71.0 | 51.6 | 60.7 |
Far Cry 4 (Ultra, SMAA) | 53.2 | 57.8 | 53.9 | 65.6 | 101.0 | 78.6 | 93.6 |
COD Advanced Warfare (Extra FSMAA) | 77.2 | 81.5 | 87.0 | 102.0 | 95.4 | 114.6 | 133.8 |
Ryse: Son of Rome (High, SMAA) | 51.8 | 55.6 | 46.3 | 57.9 | 94.4 | 71.4 | 84.8 |
Shadow of Mordor (Ultra, High Textures, FXAA) | 61.3 | 65.7 | 57.0 | 68.9 | 104.6 | 85.3 | 102.6 |
Tomb Raider (Ultimate, FXAA) | 56.9 | 62.4 | 65.5 | 81.0 | 142.2 | 101.7 | 122.4 |
Metro Last Light Redux (Max, PostAA) | 45.9 | 48.9 | 48.9 | 60.0 | 93.0 | 74.5 | 87.9 |
Γρήγορα γίνεται προφανές ότι το 4K gaming είναι η πρόκληση που προορίζεται για την Titan X. Πέφτουμε ένα επίπεδο στις ρυθμίσεις κάθε τίτλου (κατά κανόνα τα ultra settings είναι υπερβολή από άποψη ποιότητας εικόνας και έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο frame rate) ώστε να έχουμε λειτουργικά frame rate και διαπιστώνουμε ότι η μέση διαφορά στην απόδοση της Titan X από την GTX 980 ανεβαίνει σε 31% και, έναντι της R9 290X, πέφτει στο 41%. Σε αυτό το σενάριο σημειώνουμε και τα καλύτερα αποτέλεσμα με overclocking αφού η μέση απόδοση σε όλους τους τίτλους ανεβαίνει κατά 21%.Πέραν των λοιπών υπολογισμών, είναι ξεκάθαρο πως η τεράστια άνοδος στην ανάλυση (τετραπάσια του 1080p, 2,25 φορές του 1440p) ξεδιπλώνει τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής του GM200, των 96ROPs και του 384-bit ελεγκτή μνήμης. Σε 4K τα benchmarks υπογραμμίζουν τα δυνατά σημεία της κάρτας απέναντι στη διάταξη GTX 980 SLI. Το frame rate είναι ανταγωνιστικό αλλά, όπως μπορείτε να δείτε και στα video (που σημειώνουν και τα frame times που είναι και ενδεικτικά της πραγματικής εμπειρίας κατά το gameplay) η γενικότερη σταθερότητα βελτιώνεται εμφανώς. Στο Assassin’s Creed Unity για παράδειγμα, το frame rate των GTX 980 σε SLI είναι υψηλότερο από εκείνα της υπερχονισμένης Titan X κατά 9% αλλά έχουν κόστος που δεν είναι παρά το σημαντικό stutter. Σε αυτήν την περίπτωση υποπτευόμαστε ότι το ACU σε 4K βρίσκει το ταβάνι των 4GB RAM της GTX 980, ενώ η Titan X δεν αντιμετωπίζει κανέναν περιορισμό. Συνολικά λοιπόν, η Titan X, και κατ’ επέκταση τα μελλοντικά προϊόντα με GM200, μας δίνει κάτι που αναζητούσαμε εδώ και καιρό: τη δυνατότητα να παίξουμε σε 4K με ποιοτικές ρυθμίσεις και ρεαλιστική πιθανότητα να πιάνουμε τα 60fps. Συνδυάστε μια Titan X με G-Sync monitor και το αποτέλεσμα είναι εμπειρία που δεν μπορεί να προσφέρει καμία άλλη GPU.
Σε ανάλυση 4Κ, η GPU μετατρέπεται πιο εύκολα σε bottleneck, για αυτό και το bandwidth, τα ROPs και η RAM της Titan X κάνουν τη διαφορά. Σους 9 τίτλους της δοκιμής καταγράψαμε μέση διαφορά απόδοσης της Titan X από τη GTX980 κατά 31%, ενώ ο υπερχρονισμός ανεβάσει τις επιδόσεις κατά 21% ακόμη. Η διαφορά της Titan X από την R9 290X πέφτει κατά μέσο όρο στο 40%.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΝΑΛΥΣΗ 4K
R9 290 | R9 290X | GTX 970 | GTX 980 | GTX980 SLI | Titan X | Titan X OC | |
Battlefield 4 (High, Post-AA) | 36.9 | 39.4 | 39.5 | 46.3 | 76.2 | 61.4 | 73.4 |
Crysis 3 (High, SMAA) | 33.9 | 36.0 | 31.9 | 38.3 | 49.6 | 51.8 | 61.8 |
AC Unity (Very High, FXAA) | 16.6 | 18.1 | 18.4 | 20.8 | 37.9 | 27.9 | 34.7 |
Far Cry 4 (Very High, SMAA) | 33.3 | 36.0 | 30.0 | 35.9 | 65.0 | 45.9 | 56.4 |
COD Advanced Warfare (Console Settings, FXAA) | 60.2 | 62.1 | 59.6 | 68.6 | 63.3 | 85.3 | 100.7 |
Ryse: Son of Rome (Normal, SMAA) | 31.2 | 34.0 | 25.7 | 31.4 | 53.2 | 41.5 | 50.0 |
Shadow of Mordor (High, High Textures, FXAA) | 41.5 | 44.8 | 35.3 | 42.5 | 68.4 | 56.2 | 67.1 |
Tomb Raider (Ultra, FXAA) | 37.6 | 41.0 | 39.0 | 46.7 | 78.8 | 60.7 | 75.6 |
Metro Last Light Redux (High, Post-AA) | 30.7 | 32.4 | 29.9 | 36.9 | 62.0 | 48.9 | 58.5 |
Συχνά το GM200 αναφέρεται με το χαρακτηρισμό “Big Maxwell”, αφού είναι το μεγαλύτερο chip αυτής της αρχιτεκτονικής που παράγει η Nvidia. Είναι κάπως τερατώδες αφού αποτελείται από 8 δισεκατομμύρια ημιαγωγούς και η συνολική του επιφάνεια βρίσκεται κάπου στα 600 τετραγωνικά χιλιοστά. Περιμένει κανείς να ρουφάει όση ηλεκτρική ενέργεια βρίσκει και να εκλύει σημαντικά επίπεδα θερμότητα, αλλά διατηρεί την αποτελεσματική χρήση ενέργειας για την οποία φημίζεται η εν λόγω αρχιτεκτονική. Με τις σκηνές του benchmark από Metro Last Light Redux ως βάση, διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση σε σύστημα με Core i7 4790K είναι ουσιαστικά πανομοιότυπη με εκείνη που προκύπτει με τη χρήση της R9 290X. Όχι κι άσχημα αν σκεφτεί κανείς ότι παρέχει 40-50% υψηλότερες επιδόσεις. Επίσης είναι σημαντικά πιο φειδωλή σε σχέση με δύο GTX 980 σε SLI. Το overclocking προσθέτει 40W ακόμη στην κατανάλωση και έτσι σπάμε το όριο των 400W για το σύστημα. Αυτή η διαδικασία κάνει τον ανεμιστήρα να ανεβάσει στροφές αλλά ο θόρυβος δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικός. Αισθανόμαστε ότι το GM200 έχει κι άλλα περιθώρια, άλλωστε δεν υπήρχε επιλογή για αύξηση της τάσης στο MSI Afterburner (όχι ακόμη τουλάχιστον). Ενώ η θερμοκρασία άγγιζε τους 85 βαθμούς αφήνοντας την αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας του ανεμιστήρα, αλλά με την εφαρμογή της MSI οι ανεμιστήρες κινήθηκαν λίγο γρηγορότερα και οι θερμοκρασίες έπεσαν στους 80 βαθμούς. Τα αποτελέσματα από την κάρτα αναφοράς είναι εντυπωσιακά, αλλά θέλουμε να δούμε τι θα μπορούσε να κάνει μια τροποποιημένη παραλλαγή με την ψύκτρα TwinFrozr της MSI ή το σχεδιασμό Strix της Asus που έχουμε και πρόχειρα ως παραδείγματα.
Η ετυμηγορία του Digital Foundry
Η τεχνολογία της Titan X είναι σίγουρα εντυπωσιακή, αλλά για πολλούς η ουσία είναι πως η διαφορά της από την GTX 980 κατά το gameplay δεν είναι τόσο έντονη όσο εκείνη που παρατηρήθηκε μεταξύ των προτάσεων της προηγούμενης γενιάς. Η πρώτη Titan ήταν από 35% έως 50% ταχύτερη από την GTX 680. Για να ξεφύγει σε ανάλογες αποστάσεις η Titan X, πρέπει είτε να έχετε 4K monitor ή να τρέχει το παιχνίδι σε τέτοια ανάλυση πριν γίνει προσαρμογή σε χαμηλότερη. Ακόμη, με το φαινόμενο των φθινουσών αποδόσεων να φαίνεται τόσο σε 1080p όσο και σε 1440p, η τιμή της Titan X δικαιολογείται ακόμη πιο δύσκολα σε σχέση με την περίπτωση της πρώτης Titan. Ωστόσο το άλμα είναι αρκετό για να κάνει την όποια μελλοντική GTX 980 Ti ή GTX 990 (που θα χρησιμοποιούν το ίδιο chip) να είναι πολύ ελκυστικές, ειδικά από τη στιγμή που οι επιδόσεις της Titan X στέκονται καλά απέναντι σε GTX 970 ή GTX 980 σε SLI.
Οι πιο φανατικοί προτιμούν να χρησιμοποιούν μία μόνο κάρτα, λόγω καλύτερης συμβατότητας και μειωμένου stutter, αλλά αυτό που βλέπουμε με την υπερχρονισμένη Titan X είναι πως η απόδοση είναι συγκρίσιμη με την οδό του SLI, το frame rate είναι πιο ομαλό και, στην περίπτωση του Assassin’s Creed Unity τουλάχιστον, δεν προκύπτουν περιορισμοί μνήμης σε 4K. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν δύο Titan X σε SLI και έτσι μπορεί να τρέχαμε ακόμη και τους πιο απαιτητικούς τίτλους σε 2160(4Κ) στα 60fps. Συνολικά η Titan X δείχνει πως, ενώ οι GPU εξελίσσονται σημαντικά κάθε φορά, το υπόλοιπο hardware και software ενός PC δεν προοδεύει με ανάλογο ρυθμό. Με τα σύγχρονα games να πιέζουν περισσότερο τη CPU και τις δυνατότητες του DirectX 11, φαίνεται ότι συναντούμε εμπόδια που πιθανώς να μη σχετίζονται με τις GPU. Το γεγονός πως η μεγαλύτερη βελτίωση σε επιδόσεις με την Titan X παρατηρείται σε ανάλυση 4K, όπου και είναι πιο πιθανό να φτάσουμε στα όρια της GPU, δείχνει να ενισχύει αυτήν την υπόθεση, αλλά υποψιαζόμαστε ότι θα χρειαστεί το DirectX 12 για να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες αυτού του hardware.
Όπως λέει και το άρθρο, 50% περισσότερη ισχύς δεν μεταφράζεται σε αντίστοιχη αύξηση στο gaming performance (GTX 980 vs. Titan X), γιατί απ' ό,τι βλέπω παίζουν ρόλο και το API αλλά και το PCI-e μέσω του οποίου επικοινωνούν CPU και GPU. Την Titan την παίρνει κανείς μόνο για σοβαρό 4Κ gaming, αλλιώς βολεύεται μια χαρά με mainstream GPU.
Προφανώς και είναι niche product η Titan X, όμως είναι και μονόδρομος για 4K gaming με μια κάρτα, χωρίς τα προβλήματα των SLI/Crossfire συστημάτων, όπως υποστήριξη από παιχνίδια και κατανάλωση
Πραγματικα πολυ καλο Θεμα μπραβο!!!!!!!!!
Για 1080p πιστεύω θα είμαι κομπλέ με την 970 για τα επόμενα 1-2 χρόνια...Αν κάποια στιγμή πάω για 4K, ίσως πάω για αυτή...
εξαρτάται solitude :) βλέπεις, αν πας σε κάποιο από τα VR headset, η 970 μάλλον δε φτάνει ούτε για ζήτω!
@Dimcar Σωστό και αυτό, αλλά δεν προβλέπεται VR headset τουλάχιστον προς το παρών!
κάνεις λάθος apollyon. η συγκεκριμένη κάρτα είναι αποκλειστικά για gaming. Δεν έχει τα προτερήματα σε επίπεδο compute που είχαν οι προηγούμενες Titan. Η Nvidia τη "σπρώχνει" σαν τη πλέον High End gaming, έχοντας ξεχωρίσει εντελώς τις business κάρτες για compute.
Στην Ελλαδα οταν ερθει μπορει να κανει 1100€ και λιγα λεω...
Η καρτα ειναι φανταστικη αλλα για να την βαλεις σε υπαρχον συστημα πρεπει να εχεις και τα καταλληλα Η/W, i7 5ης γενιας,DDR4,M/B πανω απο 200€,PSU 700+ Watt και μεγαλο κουτι αρα παμε για πανω απο 2500€ μονο το κουτι αν πρεπει να παρεις και 4Κ οθονη παμε στο τριχιλιαρο...
Με τις φήμες να οργιάζουν για την νέα σειρά της AMD δεν αξίζει η αγορά της ακόμα και αν το χιλιάρικο το είχα για πρωινό
αργει ακομα το 4κ gaming, και εγω που παιζω σε 2Κ δεν εχει καμια τρομερη διαφορα απο τα 1080p.Στο τελος τελος οτι καρτα και να εχεις στο candy crush καταληγεις .
Παίδες το 4K gaming ακόμα δεν είναι ούτε στα σπάργανα, και το hardware δεν αρκεί, θες 2 ή παραπάνω top-end GPUs και αντίστοιχη οθόνη. Το 2,5Κ από την άλλη είναι πιο εύκολο να επιτευχθεί, αλλά είναι μια μεσοβέζικη/μεταβατική λύση (σαν το παλιό HD ready, με αναλύσεις 720p/768p, σε σχέση με το Full HD).
Δεν ξέρω σαν τι λανσάρεται η συγκεκριμένη κάρτα, αλλά 4Κ gaming δεν υφίσταται για το 99% των gamers εκει έξω, οπότε δεν βλέπω σε τι κοινό στοχεύει η Nvidia.
@apollyon Εδώ ελλάδα δεν υφίσταται. Γιατί σε άλλα κράτη που ο βασικός μισθός είναι 1000+ καταλαβαίνεις οτι αυτά τα χρήματα είναι νορμάλ.
Αυτή μάλιστα.Τέτοια κάρτα χρειάζομαι για το σύστημα μου.Καφέ όμως ψήνει τελικά ή όχι?
υ.γ. κανένα διαγωνισμό με αυτήν την κάρτα θα δούμε???