Και συν τοις άλλοις, τι χρειάζεται το GTA V για να τρέξει στα 1920x1080 και 60fps, με τα γραφικά να αντιστοιχούν σε αυτά σε κονσόλα; Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, δοκιμάσαμε μια γκάμα GPUs από όλα τα εύρη τιμών. Έχουμε την GTX 750 Ti της Nvidia, μαζί με τις R9 280 και 290 από την AMD αλλά και την GTX 780 Ti. Όλες τοποθετήθηκαν σε σύστημα με επεξεργαστή Intel i7 4970K, με 16GB RAM και ένα γρήγορο SSD για να φιλοξενήσει την εγκατάσταση των 64GB.
Από την άλλη, βέβαια, τέσσερις διαφορετικές κάρτες σε ένα κορυφαίο σύστημα δεν συνθέτουν μια δίκαια μέτρηση. Δεδομένης της τιμής του i, σαν εναλλακτική επιλογή χρησιμοποιήσαμε ένα μηχάνημα με Core i3 4130, δηλαδή έναν διπύρηνο επεξεργαστή στα 3,4GHz, πάλι όμως με 16GB μνήμης. Άρα φτάνουμε στις 4 κάρτες γραφικών και 2 PC, με συνολικά 8 προς δοκιμή συνδυασμούς. Ποιος είναι όμως ο καλύτερος συνδυασμός σε λόγο απόδοσης-τιμής για την επίτευξη του στόχου των 1080p60;
Ξεκινάμε με τo set-up της GTX 750 Ti, ένα θαρραλέο υποψήφιο στην κατηγορία τιμής/απόδοσης δεδομένων των προηγούμενων δοκιμών. Με τον ειδικό driver για το παιχνίδι της Nvidia, στοχεύουμε στα high settings. Αυτό σημαίνει ότι χαρακτηριστικά του DirectX 11, όπως το tessellation και το γρασίδι υψηλής ανάλυσης, είναι ενεργά, ενώ ο πληθυσμός και τα scaling sliders είναι στο 50 τοις εκατό, ούτως ώστε να ελαχιστοποιηθεί το pop-in. Συνεπώς η εικόνα θυμίζει αρκετά αυτήν των PS4 και Xbox One, με το FXAA ενεργοποιημένο και την επιλογή των σκιών στο "softer". Παραδόξως, όπως και στις εκδόσεις των κονσολών, ένα ενοχλητικό filtering "τρέχει" κατά μήκος όλων των σκιών στο παιχνίδι, ανεξαρτήτως ρύθμισης και παρά το γεγονός ότι το anisotropic filtering είναι στο 16x.
Το Grand Theft Auto V στα 1920x1080 στο high preset, στην Nvidia GTX 750 Ti και την AMD R9 280. Οι επιδόσεις στο PC με τον i7 δίνουν το προβάδισμα στην κάρτα της AMD, η οποία και ξεπερνάει το φράγμα των 60fps. Παρόλα αυτά, στο φθηνότερο μηχάνημα με τον i3, οι επιδόσεις της κάρτας της Nvidia είναι πιο σταθερές.
1920x1080, FXAA, High, 50% distance scaling | GTX 750 Ti (Lowest/Average FPS) | R9 280 (Lowest/Average FPS) |
Core i3 4130 | 42.0 / 59.1 | 34.0 / 61.0 |
Core i7 4970K | 47.0 / 86.0 | 73.0 / 92.8 |
Στον i7 4970K, το παραπάνω set-up δίνει 50-70 καρέ το δευτερόλεπτο με την 750 Ti, με μεγάλες πτώσεις γύρω από το κέντρο της πόλης. Στο high setting για textures και shaders, χρησιμοποιούνται τα 2024MB από τα διαθέσιμα 2047ΜΒ της RAM. Τα καλά νέα είναι πως ο τίτλος είναι ξεκάθαρα playable σε 1080p με τις παραπάνω ρυθμίσεις, αλλά ρίχνοντας τις σκιές στο normal, υπάρχει αρκετός χώρος για την επίτευξη σταθερών 60fps
Η κατάσταση αλλάζει ελαφρώς με τον i3 4130. Όπως ήταν αναμενόμενο, η μετάβαση σε διπύρηνο επεξεργαστή δημιουργεί θέμα όσον αφορά το rendering των περιοχών, με την οδήγηση στους πολυάσχολους δρόμους της πόλης να προκαλεί ακόμα μεγαλύτερες πτώσεις στα 50 καρέ. Τα 60fps μπορούν να σταθεροποιηθούν κάπως, ρίχνοντας τα draw distances και το population density στο 20 τοις εκατό, αλλά πέραν αυτού λίγα πράγματα μπορούν να βοηθήσουν. Ακόμα και η πτώση όλων των settings στο normal δεν αποφέρει παρά ελάχιστα καρέ για τα συγκεκριμένα σημεία της πόλης. Συνολικά, η θυσία που γίνεται στον οπτικό τομέα δεν αξίζει, και στα high settings η 750 Ti μπορεί να φτάσει τα 60fps για το μεγαλύτερο μέρος, αν και δεν είναι "κλειδωμένα" όπως ελπίζαμε.
Στα θετικά, η GTX 750 Ti τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όταν συνδυάζεται με φθηνό επεξεργαστή σε σύγκριση με την AMD R9 280. Παρά το γεγονός ότι κοστίζει περισσότερο, τα 60fps σε 1080p δύσκολα επιτυγχάνονται, ακόμα και με όλα τα settings και τα sliders στη χαμηλότερη ρύθμιση. Στα high settings οι πτώσεις μέχρι τα 35 καρέ το δευτερόλεπτο είναι συχνές, κάτι που φανερώνει ακόμη μια φορά το θέμα που έχουν οι κάρτες της AMD όταν συνδυάζονται με πιο αδύναμες CPUs. Σε αντίθεση με την Nvidia 750 Ti, το κλείδωμα στα 30fps είναι απαραίτητο για όποιον στοχεύει στα 1080p και οτιδήποτε πλησιάζει τα επίπεδα των κονσολών της τρέχουσας γενιάς.
Γυρίζοντας στον i7 4970K, η διαφορά είναι μέρα με την νύχτα. Η R9 280 επιτυγχάνει τα high settings με ευκολία, και μάλιστα υπάρχει και αρκετός χώρος στη μνήμη για επιλογή "very high" σε textures, particles, γρασίδι και tessellation καθώς και 2x MSAA, με τα 60fps να διατηρούνται σταθερά. Τα παραπάνω χρησιμοποιούν 2.5GB από τα 3GB της GDDR5, αν και η οδήγηση σε πυκνότητα 100% μπορεί να φέρει την κάρτα στα όριά της, όπως επίσης συμβαίνει και με τα post effects. Γενικότερα όμως, με ρυθμίσεις high η απόδοση του παιχνιδιού είναι σε εντελώς διαφορετική κατηγορία από αυτήν της 750 Ti στα ίδια settings, αλλά ο επεξεργαστής i7 είναι απαραίτητος.
Στις μετρήσεις στο very high, αυτήν τη φορά με 2xMSAA, με την AMD R9 290 και την GTA 780 Ti. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά για την κάρτα της AMD, δεδομένου ότι κοστίζει πολύ λιγότερο από την GPU της Nvidia, αλλά για ακόμα μια φορά χρειάζεται απεγνωσμένα τετραπύρηνο επεξεργαστή για να ξεπεράσει τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο.
1920x1080, 2x MSAA, Very High, 100% distance scaling | R9 290 (Lowest/Average FPS) | GTX 780 Ti (Lowest/Average FPS) |
Core i3 4130 | 30.0 / 56.2 | 40.0 /63.4 |
Core i7 4970K | 54.0 / 70.2 | 57.0 / 78.0 |
Οι beta drivers 15.4 της AMD είναι επίσης απαραίτητοι όταν παίζει κανείς GTA V. Στην R9 290 παρουσιάστηκε έντονο stuttering με τους Omega 14.12 drivers, ενώ μετά το update υπήρχε κέρδος της τάξης των 20 καρέ το δευτερόλεπτο. Με τους νέους οδηγούς, τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο αποδεικνύονται εύκολα για την 290 σε i7 4790K, ακόμα και σε δοκιμές στα very high settings, με 2x MSAA και τα sliders στο 100%. Τα ultra quality post effects επίσης επιτυγχάνονται χωρίς σοβαρές απώλειες στις επιδόσεις. Το κλείδωμα στα 60fps και τα 1080p είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο με τις σωστές ρυθμίσεις στα settings και τη συγκεκριμένη GPU. Αυτό είναι εντυπωσιακό, δεδομένης της τιμής της, ενώ ο οπτικός τομέας ξεπερνάει εκείνον του PS4.
Όπως και με το φθηνότερο "αδερφάκι" της όμως, η R9 290 δυσκολεύεται πολύ όταν συνδυάζεται με τον i3 4130. Σύμφωνα με τα διαγνωστικά του MSI Afterburner, και τα τέσσερα threads τρέχουν στο 90%-100% καθώς οδηγούμε στο Los Santos. To αρνητικό εν προκειμένω είναι ότι οι πτώσεις κάτω από τα 60fps είναι υπαρκτές με τη συγκεκριμένη κάρτα, ανεξαρτήτως του πόσο χαμηλά θα ρυθμίσουμε την ποιότητα των γραφικών. Από την άλλη βέβαια, οι επιδόσεις είναι ευκολότερο να "σωθούν" σε σύγκριση με την R9 280, ρίχνοντας απλά τα γραφικά στο high, αν και ο στόχος των 60fps πάλι δεν επιτυγχάνεται. Το παραπάνω δεν θα μπορούσε παρά να προκαλέσει έκπληξη, δεδομένων των εντυπωσιακών επιδόσεων (λαμβάνοντας υπόψιν και το κόστος) που επιτυγχάνει η R9 290 με επεξεργαστή i7.
Την ίδια στιγμή, η GTX 780 Ti συνδυάζεται με φθηνότερη CPU χωρίς τόσα προβλήματα. Τα bottlenecks παραμένουν στις περιοχές με μεγαλύτερη πυκνότητα και περισσότερα physics, αλλά τουλάχιστον τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο μπορούν να επιτευχθούν βάζοντας το population scale και τα εφέ στο high. Από την άλλη, βέβαια, σπάνια βλέπουμε μια τέτοια κάρτα να συνδυάζεται με αυτόν τον επεξεργαστή, κάτι που κάνει το παραπάνω match-up καθαρά υποθετικό.
Σε ένα σύστημα με i7, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για την κάρτα της Nvidia. Για την 780 Ti δεν είναι θέμα το αν τα 1080p60 είναι εφικτά, αλλά το τι θέλει κανείς να προσθέσει σε εφέ. Όπως και με την R9 290, υπάρχει χώρος για ultra εφέ, πολύ πιο πάνω από τα standards του "Very High", όπως ακόμη και σκιές υψηλότερης ποιότητας. Όλα τα παραπάνω δουλεύουν στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, χρησιμοποιώντας 3016ΜΒ από τα διαθέσιμα 3071MB της κάρτας. Δυστυχώς, η αύξηση του distance scaling είναι εκτός συζήτησης από εδώ και πέρα, αφού κάθε αύξηση στο slider απαιτεί μεγάλα ποσά μνήμης, κάτι που επηρεάζει τις επιδόσεις.
Μια εικόνα του Grand Theft Auto V σε R9 280 με CPU Core i3 3140. Όπως δείχνουν και τα diagnostics πάνω δεξιά, ο διπύρηνος επεξεργαστής δημιουργεί bottleneck ακόμα και στα normal settings, με καθένα από τα τέσσερα threads να λειτουργεί στο 100 τοις εκατό.
Συνολικά, το Grand Theft Auto V στο PC είναι αρκετά ευέλικτο, δίνοντας στα περισσότερα συστήματα την ευκαιρία να τρέξουν το παιχνίδι. Από budget μέχρι enthusiast GPUs, η κλιμάκωση είναι εξαιρετική, με την πληθώρα των επιλογών και των sliders να βοηθούν σε αυτό. Το μοναδικό πρόβλημα είναι η εξάρτηση της μηχανής γραφικών από τις γρήγορες, multi-threaded CPUs για το ΑΙ και τα physics - αν και πάλι παρουσιάζεται πολύ βελτιωμένη σε σύγκριση με το GTA IV στο PC.
Θα αναλύσουμε σε βάθος τα δυνατά σημεία του PC σε σύγκριση με τις κονσόλες και σε face-off, σύντομα, αλλά σε όρους επιδόσεων δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Rockstar παραδίδει τα αναμενόμενα. Από την άλλη ορισμένα bugs στερούν από το σύνολο το χαρακτηρισμό του "τέλειου", όπως το παράξενο όριο των 59Hz (σε αντίθεση με το standard των 60Hz των περισσότερων monitors), κάτι που προκαλεί ένα ελαφρύ stutter στην κίνηση σε v-synced gameplay. Τα θέματα με το σύστημα σκιών επιμένουν επίσης. Αλλά τα αποτελέσματα σε set-ups με παρόμοια συστήματα (σε όρους budget) θα ξεπεράσουν αυτά του PS4 και το Xbox One. Όποιο δρόμο και να ακολουθήσετε πάντως, το gameplay στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο και τα ανώτερα draw distances του PC κάνουν την 18μηνη αναμονή να αξίζει.
Ανάλυση των settings στα GTX 750 Ti και R9 280 benchmark tests.
Ανάλυση των settings στα GTX 750 Ti και R9 280 benchmark tests.
Ανάλυση των settings στα GTX 750 Ti και R9 280 benchmark tests.
Ανάλυση των settings στα GTX 750 Ti και R9 280 benchmark tests.
Τα very high settings με κάθε λεπτομέρεια, όπως χρησιμοποιήθηκαν για τα πιο απαιτητικά GTX 780 Ti και R9 290 benchmark tests.
Τα very high settings με κάθε λεπτομέρεια, όπως χρησιμοποιήθηκαν για τα πιο απαιτητικά GTX 780 Ti και R9 290 benchmark tests.
Τα very high settings με κάθε λεπτομέρεια, όπως χρησιμοποιήθηκαν για τα πιο απαιτητικά GTX 780 Ti και R9 290 benchmark tests.
Τα very high settings με κάθε λεπτομέρεια, όπως χρησιμοποιήθηκαν για τα πιο απαιτητικά GTX 780 Ti και R9 290 benchmark tests.
εχω αυτο το PC:
Motherboard Gigabyte P55-US3L
GPU GTX560 Ti 2gb
CPU i5 2.67GHz 750 socket
8Gb RAM 1866HRz
trofodotiko Ocz 600w
Corsair SSD 128gb main
1TB Hitachi
150Gb samsung
το παιχνιδι το εχω περασει στο 1 τερα σκληρο μεχρι στιγμης σε αναληση 1920χ1080 δεν εχω θεμα καθολου και στο online κομματι..... τα settings δεν τα εχω πειραξει μονο την αναλυση. δεν μου εχει κολησει πουθενα :P
Νομιζω για αλλη μια φορα μπορουμε να δουμε ποσο κακη ειναι η cpu στην νεα γενια, θεωρητικα η gpu του ps4 μπορει να κοντραρει την 750ti αλλα απο οτι φενεται μαλλον περιοριζεται απο την αδυναμη cpu.
Η διαφορα απο 30 στις κονσολες σε 60fps σε budget hardware ειναι μεγαλη, παρολο που υπαρχουν και πτωσεις (και στις κονσολες βεβαια πεφτει το framerate)..
Mε το DX12 τι θα δουμε? :P
Κτηνακι η 750ti!
@commenter Νομίζω πως η νέα γενιά στο βωμό της ευκολίας προγραμματισμού χαράμισε το μεγαλύτερό της οπλο απέναντι στο PC. Τους PowerPC επεξεργαστές. Εφόσον πήγαμε σε τεχνολογία x86 είναι αναμένόμενο ακόμη και ένας i3 επεξεργαστής να είναι δυνατότερος από ένα XBOX One πχ.
Στα λόγια πάντα βέβαια γιατί στα έργα θα φανεί από το τέλος του χρόνου οταν θα δούμε τι απαιτήσεις θα ζητούν τα multiplatform παιχνίδια στα PC.
Τα πρώτα δείγματα όμως είναι αρκετά ενθαρρυντικά για το PC.
Επίσης κανείς δε λέει να βγάλει 5-6 χρόνια με ίδιο επεξεργαστή αλλά βρε παιδιά οταν τα παιχνίδια στο PC κοστίζουν 30-35% κάτω από το αντίστοιχο της κονσόλας είναι απολύτως λογικό στα 3 χρόνια να έχεις κάνει και απόσβεση και να σου έχουν μεινει λεφτά και για καλύτερο επεξεργαστή.
Το σημαντικό είναι πως έχει γίνει πολύ καλό port από πλευράς απόδοσης, και αξιοποιούνται σχετικά καλά οι πόροι των τρέχοντων συστημάτων. Η Rockstar έκανε αρκετές ηλιθιότητες στο launch (μέχρι και πρόβλημα στο να ξεκινήσει το παιχνίδι είχες αν στο admin name του υπολογιστή σου είχες ελληνικούς χαρακτήρες...) αλλά η κατάσταση και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερα από του GTA 4.
Επίσης, πήρε το αυτί μου πως αν και η Rockstar αρνείται πως είναι δυνατό το modding, οι Ρώσοι αδερφοί μας έχουν αποκτήσει ήδη πρόσβαση στα αρχεία του παιχνιδιού.
Ας μην ξεχνάμε επίσης πως πρόκειται για last gen παιχνίδι.
@commenter ποιος κανει 6μηνα upgrades? κανεις. Σοβαρευτειτε. Μονο κατι αρρωστακια με τις αναλυσεις και τα Pixel και τα fps. με 800 ευρω κανεις τουμπανο pc και παιζεις 5 χρονια βεβαια οσο περνανε τα χρονια το Ultra θα γινει Very High και το Very High θα γινει High και απο 5ετια και περα καποια στιγμη θα γινει Νormal ή Medium ή δε ξερω τι ειναι κατω απο το high τελοσπαντων. Ακομα ομως και στο High η πλειοψηφια των παιχνιδιων δειχνουν ομορφοτερα απο οτι στις κονσολες. Δε τιθεται θεμα. Αν εισαι γραφικοκαγκουρας και εχεις φραγκα για πεταμα το PC ειναι μονοδρομος. Στον μεσο ωριμο συνηδειτοποιημενο gamer ομως που ξερει τι θελει και ξερει τι ειδους παιχνιδια παιζει το διλημμα PC ή κονσολα εχει να κανει αποκλειστικα και ΜΟΝΟ με το τι ειδους games παιζεις. Αν παιζεις strategy τι να τη κανεις τη κονσολα? Παντως το pc gaming (να ναι καλα το steam) εχει κανει τεραστια αντεπιθεση και πιστευω στο αμεσο μελλον θα επιστρεψει η χλιδη των 90΄ς και early εως mid 00's που αυτο ειχε. Προς το παρον παντως για τον μεσο mainstream εμπορικο gamer η κονσολα ειναι απλα καλυτερη επιλογη για πολλους λογους με βασικοτερο οτι τα "εμπορικα" παιχνιδια που παιζει η πλειοψηφια του κοσμου βγαινουν σε κονσολες παιζονται πιο ευκολα σε κονσολες , ο μεσος ανθρωπος βαριεται να ασχολειται με ρυθμισεις. Και σκας 300 και 400 κατοσταρικα και ξερεις οτι εγγυημενα θα παιζεις για 7-8 χρονια τοπ παιχνιδια χωρις προβληματα. Το PC για καποιον που δε παιζει strategy , simulators και παιχνιδια "Ιδιαιτερα" οπως day z και arma και διαφορα MMO κτλπ , ειναι νομιζω αχρηστο... προσωπικη μου αποψη. Εχω PC , εχω και κονσολες και στο PC παιζω μόνο total war και civilization πλεον. Και κανα fps αμα βρω σε εκπτωσεις με 7 εως 12 ευρω μαξιμουμ θα το παιξω... Αλλα αν το εχω και σε κονσολα παλι το PC θα φαει σκονη. Το μονο παιχνιδι που χαρηκα στο PC και ενιωσα ξανα οπως ενιωθα σε αλλες εποχες ηταν το Titanfall που δε το πηρα σε 360 γιατι δεν αξιζε. Αμα ειχα ομως ΟΝΕ παλι θα σκονιαζε το PC. Exω στην επιφανεια εργασιας 5-6 παιχνιδακια που τα πηρα απο steam/origin με εκπτωσεις 7 και 8 ευρω και εχουν αραχνιασει. WiiU και 360 ειναι οι κονσολες που θα φανε το πιο πολυ χρονο εκτος αν παιξω κανα campaing στο total war
3 και 4 κατοσταρικα ηθελα να πω.... :)
Διαφωνώ κάθετα αλλα σέβομαι την άποψή σας.
Και στην εκάστοτε αρχιτεκτονική, υπάρχουν καλές και κακές επιλογές. Και δεν χρειάζεται πολύ ψάξιμο. Μιλάμε για πυρήνες AMD. Ποιος βιάζεται να επιλέξει AMD όταν φτιάχνει το PC του για gaming; Πέφτει προς τα εκεί πρωτίστως λόγω budget, όχι λόγω αποδοτικότητας.
Στις κονσόλες όλοι έγειραν προς τα εκεί λόγω κόστους (πλην της Nintendo για λόγους συμβατότητας). Πολύ απλά η γενιά αυτή είναι η πρώτη που ξεφεύγει από τη νοοτροπία του περίπου οικόσιτου εξωτικού hardware που θεωρούσαμε δεδομένη κυρίως στις τρεις προηγούμενες γενιές.
Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία για το CPU bottleneck στις κονσόλες αφότου διευκρινίστηκε η προέλευση των πυρήνων.
Τόσα λεφτά για να παίξεις ένα game με ultra settings σε pc monitor που στην καλύτερη φτάνει τις 23'' συμφέρει? Εκτός και αν τα έχετε συνδεδεμένα όλοι με 50'' smart tvs. Μου θυμίζει λίγο το "πέρασα ταινία 1080p για να δω στο 4.3'' smartphone μου".
Γελάω με τα multicore gimmicks της AMD που νομίζει ότι θα την κρατήσουν ζωντανή στην αγορά.
@kakashi_hatake
"Τόσα λεφτά για να παίξεις ένα game με ultra settings σε pc monitor που στην καλύτερη φτάνει τις 23'' συμφέρει? "
Ειναι πολυ ευκολο να συνδεσεις το pc στην tv ειτε με hdmi ειτε με κατι τυπου steam home streaming.
Αλλα οταν παιζεις σε 23" σε συγκριση με μεγαλη tv δεν ειναι τοσο απλη η συγκριση. Αν παιξεις σε monitor τοτε θα παιξεις σε γραφειο στο μισο μετρο ενω στην tv θα παιξεις στα 2 και στα 3 μετρα.
Και τα pc monitors δεν φτανουν στην καλυτερα τις 23, απλα οι περισσοτεροι εχουν 22-24 γιατι μετα ειναι πολυ μεγαλα για τους περισσοτερους.
@commenter
"Όσο για τις τιμές των παιχνιδιών, εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι ό,τι πληρώσεις παίρνεις... φτηνότερα μεν (και στις κονσόλες βέβαια μπορεί να ρίξεις το κόστος με διάφορους τρόπους), αλλά τίγκα στα bugs (πρόσφατο παράδειγμα το Mortal Kombat).
Εξηγησε μας το τιγκα στα bugs γιατι το να υπαρχουν προβληματα σε 2-3-4 παιχνιδια δεν ειναι ο κανονας.
Thumb me down if you want bang bang,try to win this argument bang bang αλλά όλα τα παραπάνω τα θεωρώ τον καρκίνο του gaming.Αντί να κάθεστε να ασχοληθείτε με κάνα παιχνίδι από τα τόσα διαθέσιμα,αναλύετε άψυχα κομμάτια υπολογιστών αντί να ζήσετε τις όποιες εμπειρίες έχουν να σας προσφέρουν τα παιχνίδια σας.Παιχνίδια τα οποία ναι μεν αναπτύσσονται με κάποιο checklist στο μυαλό,αυτό όμως δε σημαίνει πως οι καλλιτέχνες που εργάστηκαν πάνω σε αυτά δεν έδωσαν την ψυχή τους, βλέπε art direction,music designer,graphics designer κλπ.
@commenter
Δεν αντιλαμβάνομαι σε τι μου απαντάς to be honest. Δεν είπα για παρθενογένεση, δεν είπα για τα περί exotic hardware τίποτα παραπάνω από το ότι είναι κάτι που παρατηρήθηκε στις τρεις προηγούμενες γενιές και η τάση έλαβε τέλος και λοιπά απλά πράγματα.
@raysod
Τα APUs είναι περισσότερο θέμα packaging, το οποίο και καταλήγει να έχει το πλεονέκτημα σε graphics όπως λες, που είναι και απολύτως λογικό. Αυτό δεν εξαφανίζει το bottleneck σε CPU. Το μόνο κέρδος ξεκάθαρο κέρδος από το πακετάρισμα αυτό, είναι στην ταχύτητα του interconnection, όπως, πάλι, είναι απολύτως λογικό.
Είναι θέμα χρόνου η "ζημιά" από Intel σε GPU. Πρώτα εξαφάνισε το low end, τώρα πάει, νωχελικά, προς το μέρος του mid-range κ.λπ. Η έλλειψη σχετικής πείρας θα την κρατήσει πίσω για κάμποσο. Αλλά και το απλό γεγονός ότι η Intel πουλάει πάντα ακριβά το τομάρι της. Οπότε και κεφάλι να πάρει, η AMD θα είναι πιο ανταγωνιστική επιλογή για ένα μάτσο εταιρείες που έχουν αποφασίσει ότι δεν ενδιαφέρονται πλέον και για πολλές-πολλές τσαχπινιές.
Όπως συμβαίνει και με την Nvidia. Καλή, χρυσή, κανείς δεν θέλει να την πληρώσει και να την έχει στο κεφάλι του.
--
Άσχετο αλλά ενδεικτικό των καιρών. Ο A8 της Apple δίνει νούμερα που μοιάζουν πάρα πολύ με εκείνα του νεότευκτου Core M. Sure, δεν είναι και κανένα φοβερό ταβάνι ο Core M, αλλά φτάσαμε (επιτέλους;) στο σημείο που ARM SoCs μπορούν να συγκριθούν με υποσύνολο desktop/laptop CPU χωρίς να είναι προδιαγεγραμμένο το ποιος θα γελάσει τελευταίος. Interesting times.
@commenter Δεν είναι ο μονόδρομος του multi-core / threading που με διασκεδάζει, αλλά ο συγκεκριμένος αριθμός (16) πυρήνων. Ψάξε αν δεν βαριέσαι λίγο τα διάφορα simulations των Sandia National Laboratories και θα καταλάβεις τι εννοω.
Αυτό την ιδέα, η μάλλον wishful thinking την έχουμε κάνει όλοι όσοι ασχολούμαστε με τεχνολογία, αλλά προφανώς και δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ.
Σχετικά με την AMD (και την ATI παλιότερα) είμαι πολλές φορές επικριτικός γιατί γουστάρω και γω έντονο ανταγωνισμό και δεν θέλω να βλέπω πράσινους και μπλε να παίζουν μπάλα μόνοι τους στην αγορά. Δεν μας ωφελεί σαν καταναλωτές αυτό και δεν ωφελεί και την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αλλά η σκληρή αλήθεια είναι ότι την τελευταία 5ετία τουλάχιστον η AMD έχει χάσει την μπάλα, έχει μείνει πολύ πισω στις εξελίξεις και προσπαθεί με gimmick (5ghz, 8/16 cores, ατελείωτο rebrand των ίδιων chipset γραφικών) να κρατηθεί στην επιφάνεια, αντί να ρίξει κανά χρήμα στο R&D και να βγάλει κάτι νέο.
Πρέπει να το ψάξω λίγο και γω γιατί είναι σχετικά παλιό (2009 νομίζω) αν και γενικά κάνουν τέτοια simulations στα SNL οπότε θα έχουν και πιο φρέσκα λογικά.
Το ζουμί ήταν τα bottleneck που έχουν οι πολλαπλοί πυρήνες και τα αποτελέσματα τότε είχαν δείξει ότι όταν πήγαιναν σε 16πύρηνο επεξεργαστή η απόδοση του έπεφτε στα επίπεδα ενός διπύρηνου.
Θα μου πεις πολλά έχουν αλλάξει από τότε, αλλά η ουσία είναι ότι η εξέλιξη του υλικού δεν κάνει τα άλματα που έκανε κάποτε και δεν βλέπω με τις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές πως θα φέρουν την άνοιξη οι 16 πυρήνες.
Btw sorry για το double post, απλά ξέχασα να αναφέρω ότι με τα υπόλοιπα που γράφεις συμφωνώ πλήρως.
με απλα λογια επειδη απο τεχνικα δε γνωριζω μας λες οτι η στασιμοτητα που βλεπουμε στα παιχνιδια τα τελευταια 10 χρονια σε πολλους τομεις με κυριοτερο αυτον της ΑΙ ειναι θεμα προγραμματισμου.... δε γινεται στη σειρα τοταλ γουωρ η AI να ειναι ουσιαστικα ιδια και απαραλλαχτη απο την εποχη του δευτερου Medieval με την υπολογιστικη ισχυ να εχει υπερδεκαπλασιαστει με βαση τα γραφομενα σου και τη συγκριση ενος πεντιουμ 4 του 2003 με εναν σημερινο i7. Ακουγεται απολυτα λογικο... αρα να αναμενουμε οτι μολις οι προγραμματιστες καλυψουν λιγο απο το κενο που εχουν σε σχεση με τη υπολογιστικη ισχυ που τους εχει δωθει θα δουμε επιτελους νεα πραγματα και οχι μονο βελτιωσεις στα γραφικα που προσφερουν απο ελαχιστα εως καθολου στη gaming εμπειρια
@raysod κανένα bias προς την AMD την πραγματικότητα περιγράφω. Ορίστε άρθρο που είδα σήμερα:
http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/amd_market_share_crash_3_out_of_4_use_nvidia_gpus/1
Στο παρελθόν είχα προϊόντα AMD (και ΑΤΙ πριν την εξαγορά) απλά για τώρα και στο μέλλον δεν με βλέπω να την προτιμώ ξανά.
Όσο για το υπόλοιπο σχόλιο σου, τα γνωρίζω όλα αυτά, αλλά είναι άσχετα με την κουβέντα που έκανα με τον commenter.
Εγώ αναφέρθηκα απλά σε πολύ συγκεκριμένα bottleneck των multicore CPU και είπα ότι το να κοτσάρεις αβέρτα πυρήνες δεν σημαίνει ότι το chip σου είναι καλύτερο απ τον ανταγωνισμό. Ίσα ίσα που αν περάσεις ένα threshold γίνεται αναποτελεσματικό.
Και κάτι που ξέχασα να γράψω (βάλτε όμως οι αντμιν ένα εντιτ επιτέλους) είναι ότι οι κακές γλώσσες θέλουν την σειρά 300 της AMD να είναι πάλι rebrand (τουλάχιστον στα mid και entry level releases).
@ apollyon
Απ' όσο διάβασα για τις νέες κάρτες της AMD, μιλάμε όχι απλώς για νέα (επιτέλους) αρχιτεκτονική αντί για rebranding καρτών 4ετίας, αλλά για υποστήριξη νέων τεχνολογιών όπως HBM (high bandwidth memory) που είναι ανώτερη από την GDDR5. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα αργήσουμε να τις δούμε (τέλη 2015/αρχές 2016). Τουλάχιστον όσον αφορά την R9 380X
http://www.extremetech.com/gaming/197450-amds-r9-380x-finalized-could-include-new-memory-interface-and-dramatic-performance-improvements
2-6 Ιούνη αναμένονται οι ανακοινώσεις από την AMD λογικά οπότε αξίζει να περιμένουμε.
@commenter αυτο το προβλημα που λες λυνεται με διαφορετικα επιπεδα δυσκολιας του παιχνιδιου. Ειναι απαραδεκτο οτι τα παιχνιδια εχουν ακομα την ιδια ΑΙ με αυτη προ δεκαετιας.
@raysod οι γραφικοκαγκουρες ειναι ο καρκινος του gaming το φωναζω χρονια τωρα. Οπως τα λες ειναι. Σχεδον ολο το hype και το μαρκετινγκ βασιζεται στα γραφικα. Ας ελπισουμε το single player να εχει τα επομενα χρονια πιο ανταγωνιστικη ΑΙ για να απολαυσουμε πραγματικα gaming επομενης γενιας και οχι να μας πλασαρουν μερικα εφε και λεπτομερειες του στυλ να φαινεται ο ιδρωτας στο προσωπο του παικτη και η μεγαλυτερη αναλυση ως "next gen" gaming εμπειρια.
Αν και μου αρέσει η συζήτησή σας και έχει αρκετό ενδιαφέρον, συγχωρέστε με που ίσως σας το χαλάσω αλλά @Raysod σε θυμάμαι πάμπολλες φορές να κοιτάς τα χαρακτηριστικά που κατηγορείς ότι κοιτάει μόνο ο μέσος gamer ο οποίος ευθύνεται για το ότι δεν προχωράει μπροστά η βιομηχανία. Απλά ακούγονται κάπως όλα αυτά από ένα άτομο που κατηγορεί εταιρείες για την έλλειψη first party 1080p60 τίτλων, που η πλειοψηφία των τίτλων σε Next gen κονσόλες είναι στα 30fps, που παίρνει η μπάλα και τα pc με αυτές τις επιλογές των εταιρειών στο θέμα ανάλυσης για τις κονσόλες και οι οποίες περνάνε και στα pc και που περίμενε να παίξει το GTA V στο pc και όχι σε κάποια κονσόλα για να το ζήσει όπως θα έπρεπε από θέμα ανάλυσης.
Σε αυτό που λέτε δε νομίζω ούτε ο μέσος Gamer να φταίει ούτε οι γραφικοκάγκουρες. Φταίνε οι εταιρείες που δεν δοκιμάζονται σε κάτι περισσότερο και κοιτάνε να προσφέρουν μόνο δοκιμασμένα πράγματα. Και εφόσον το πιο αστραφτερό περιβάλλον θα κάνει ίσως κάποιους gamers να πάρουν κάποιο sequel ενός game (γιατί κακά τα ψέμματα όλοι εντυπωσιαζόμαστε ΚΑΙ από τα γραφικά ενός game), οι εταιρείες σαφέστατα θα προσπαθήσουν να προσφέρουν ότι καλύτερο σε αυτό το κομμάτι του τίτλου. Και είδαμε τι κάνανε και εταιρείες που θέλησαν να θυσιάσουν τις αναλύσεις για να προσφέρουν περισσότερους npcs για παράδειγμα. Το θέμα είναι αυτές να βρουν μια χρυσή τομή του κάθε χαρακτηριστικού του τίτλου τους και όχι να κοιτάνε να εντυπωσιάσουν μόνο με ιδρώτα στα πρόσωπα, με γένια που φυτρώνουν και μαλλιά που ανεμίζουν στον άνεμο.
Σεβαστό το ότι υποστηρίζεις το gaming γενικότερα παίζοντας μια ευρύτερη γκάμα παιχνιδιών και σε διάφορες πλατφόρμες (αν και θα σχολιάσω σε αυτό στη δεύτερη παράγραφο) αλλά το θέμα είναι άλλο. Κατηγορείς Sony και Microsoft και γενικά εταιρείες που προσφέρουν Games σε 900p ή 30fps και που μερικές φορές έχουν αντίκτυπο και στις pc εκδόσεις. Άρα αποζητάς την καλύτερη ανάλυση (αφού πλέον το ξέρουμε όλοι μας ότι έχεις και δυνατό μηχάνημα που το υποστηρίζει) τα καλύτερα γραφικά και τις καλύτερες επιδόσεις. Σωστά; Αυτό δε σε τοποθετεί στο σύνολο των ατόμων που υποστηρίζοντας όλα αυτά, οδηγούν εταιρείες, όπως είπες, στη δημιουργία απλά εντυπωσιακών παιχνιδιών σε τεχνικό τομέα και όχι παιχνιδιών με βάθος και εξελικτικές αλλαγές στη βιομηχανία; Γιατί παραπάνω ανέφερες ότι εξαιτίας αυτών (μέσος gamer ή γραφικοκάγκουρες όπως είπε ο vonzuchter) έχουμε τίτλους με ανύπαρκτο AI αλλά εντυπωσιακά γραφικά. Και εκεί εγώ απορώ, πως είναι δυνατόν κάποιος που αναζητά το καλύτερο οπτικά αποτέλεσμα σε ένα τίτλο παίζοντας το σε PC (και μάλιστα σαν hardcore pc user) να κατηγορεί άλλους για το ότι οι εταιρείες δεν νοιάζονται να προσφέρουν κάτι που θα κάνει τη διαφορά (ένα διαφορετικό Gameplay, ένα πιο ρεαλιστικό AI). Ότι το Gaming Community (φαντάζομαι εννοείς το console) φταίει που συνδυάζει το next gen με καλύτερα γραφικά/αναλύσεις/frame rates αλλά οι hardcore pc users /pc master race που τα θεωρούν αυτονόητα σε κάθε "γενιά" όχι. Τι θα γινόταν αν η Rockstar δεν έβγαζε το GTA V με όλα τα τεχνολογικά καλούδια, σας πρόσφερε τον ίδιο τίτλο τεχνικά με τις last gen (άντε και next gen) κονσόλες αλλά σας έλεγε ξέρετε έχει αυξηθεί η ΑΙ και υπάρχει πιο εμπλουτισμένο Gameplay και διάφορα τέτοια καλούδια που καινοτομούν και σου αρέσουν; Θα υποστήριζες την κίνησή της ή θα τη γιούχαρες; Άρα μήπως και οι hardcore pc users θέλουν το τεχνικό κομμάτι περισσότερο απ'όλα; Άρα δεν είναι κρίμα να κατηγορείται ο μέσος gamer γενικότερα;
Τώρα σχετικά με το ότι αισθάνομαι εγκλωβισμένος και μπουχτισμένος. Τίτλοι υπάρχουν, όποιος γουστάρει τα games έχει βρει σίγουρα αυτά που είναι των γούστων του για να ασχοληθεί. Αλλά πες μου. Ποιος φαίνεται πιο ικανοποιημένος σαν gamer. Κάποιος που έχει λιώσει με το Destiny, Halo, Dragon Age και τα χαίρεται για κανένα μήνα ή αυτός που στη διάρκεια της ημέρας αλλάζει τη μια πλατφόρμα μετά την άλλη παίζοντας και από ένα διαφορετικό παιχνίδι τη φορά; Γιατί εγώ θεωρώ τους πρώτους ότι έχουν βρει κάτι που το χαίρονται και τους δεύτερους ή ότι δεν ικανοποιούνται με ένα από τα games που πιάνουν μέσα σε όλο την λίστα επιλογής που έχουν δίπλα τους ή ότι έχουν μπουχτίσει με το gaming γενικότερα. Ο δεύτερος φαινομενικά έχει σίγουρα επιλογές να κάνει.
Εχω έναν celeron 300a 400@ 32mb ram και την 3Dfx VooDoo Graphics θα παίζει κομπλέ η θα έχω κανα κόλλημα ?
Αποδεικνύεται ότι το GTA V στις κονσόλες είναι 30 fps αλλά με μίξη very high/ultra settings και 75-100% sliders. Το να λέμε ότι "με Core i3/GTX 750Ti παίζω GTA V σε 1080p και 60 fps" είναι η μισή αλήθεια, το θέμα είναι ότι τα γραφικά είναι πολλά περισσότερα από σκέτη ανάλυση (frame buffer) και ρυθμό ανανέωσης εικόνας (frame rate). PC με Core i3/GTX 750Ti και ίδια settings με τις κονσόλες έχει την ίδια locked 30 fps απόδοση λόγω μεγάλων μεταπτώσεων.
Face-Off: Grand Theft Auto 5 on PC
The final comparison. PC brings 4K support, 60fps and plenty more - but how does console hold up?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-grand-theft-auto-5-pc-face-off
Κορυφαιο τρολοσχολιο...
But... but... you need a 2000$ PC to match console quality.... And upgrade the GPU every month...
https://www.youtube.com/watch?v=9OE2iI7OLh8
@ all. Η βασική μου πλατφόρμα από το 1989 είναι το PC. Μέχρι και την προηγούμενη γενιά, αναβάθμιζα PC κάθε δεύτερο καλοκαίρι στη χειρότερη κι αγόραζα νέο PC κάθε 4-5 χρόνια. Το PC που έχω τώρα το αγόρασα κάτω από 500 € πριν αρχίσει η προηγούμενη γενιά και το έχω μέχρι σήμερα με μικρή αναβάθμιση 150€ πριν δύο ή τρία χρόνια.
Παίζει τα πάντα στα 1080; Όχι. Ωστόσο, who cares; Σημασία έχει ότι παίζει σχεδόν τα πάντα. Ποτέ δεν είχα τούμπανο PC, ποτέ δεν ήταν αυτό το ζητούμενό μου. Αγοράζω παιχνίδια φθηνότερα από ότι στις κονσόλες. Ναι κι όχι μόνο 30% κάτω. 9 στα 10 παιχνίδια που αγοράζω είναι μέσω Steam Sales, Humble Bundle και τα συναφή, με αποτέλεσμα με λιγότερα από 100-150€ το χρόνο να αγοράζω κατά μέσο όρο 2-3 παιχνίδια το μήνα, από τα οποία έχω αυτή τη στιγμή καμιά 15αριά που δεν έχω ακόμα ακουμπήσει.
Για τους "Day 1" τύπου, σίγουρα οι κονσόλες είναι λίγο πιο φθηνές από το PC. Για τους τύπου που δεν ενδιαφέρονται για ημερομηνίες ή framerate κι όλα τα συναφή το PC είναι μαρκάν η πιο φθηνή, σχεδόν τσαμπέ πλατφόρμα αυτή τη στιγμή κι όσο πάει η ψαλίδα μεγαλώνει. Για αυτό και, παρότι έχω πλέον και κονσόλες από την προηγούμενη γενιά, το PC παραμένει σταθερά η βασική μου πλατφόρμα, αφού είναι απείρως φθηνότερος τρόπος να παίξει κανείς video games. Τόσο φθηνός που πλέον δεν έχει κανένα νόημα ούτε καν η πειρατεία...