Το Club Nintendo αποτελεί, ουσιαστικά, ένα πρόγραμμα επιβράβευσης αγορών, το οποίο υπάρχει στην Ιαπωνία, στην Ευρώπη, στην Αυστραλία και στη Β. Αμερική. Μετά από 12+ ολόκληρα χρόνια η Ελλάδα, δυστυχώς, ακόμα να γίνει μέλος του Club Nintendo (of Europe), παρόλο που ανήκει στην Ευρώπη. Το «πότε» και το «εάν», βέβαια, παραμένουν άγνωστα. Το εν λόγω πρόγραμμα βασίζεται στη συλλογή coins (star points στην Ευρώπη) τα οποία εξαργυρώνονται σε διάφορες ανταμοιβές. Οι προαναφερόμενες ανταμοιβές μπορεί να αφορούν σε digital ή physical content, ακόμα και σε εκπτώσεις για αγορά άλλων τίτλων. Ξεκίνησε στην Ευρώπη ως VIP 24:7 στις 3/5/2002 και στην πορεία μετονομάστηκε σε Club Nintendo. Η λογική είναι απλή: Με την αγορά first-party hardware/software, όπως και για ορισμένους third-party τίτλους, παρέχονται στο εσωτερικό τους κωδικοί PIN, οι οποίοι εν συνεχεία εξαργυρώνονται για την απόκτηση των παραπάνω. Το θέμα είναι ότι ΔΕΝ ισχύει για την Ελλάδα.
Η ουσία του συγκεκριμένου άρθρου βρίσκεται στο ότι εδώ και τουλάχιστον δυο μήνες έχω κινητοποιηθεί προσωπικά, γιατί η υπομονή έχει και κάποια όρια. Και για να γίνω πιο σαφής, στην παρούσα φάση, αναφέρομαι στην προσφορά του Super Smash Bros. Wii U/3DS, κατά την οποία όποιος αγοράσει και τις δυο εκδόσεις και τις δηλώσει στο Club Nintendo έως τις 20/1/2015, αποκτά το Mewtwo dlc, καθώς επίσης και το συλλεκτικότατο soundtrack του παιχνιδιού (2 CDs με 72 τραγούδια από τα καλύτερα παιχνίδια της Nintendo) εντελώς ΔΩΡΕΑΝ. Με άλλα λόγια: όχι μόνο αγοράζουμε πολύ ακριβά τα games (λόγω υψηλής φορολόγησης), αλλά για να έχουμε τις ίδιες παροχές με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους οφείλουμε να αγοράσουμε και το Mewtwo dlc, ενώ για το soundtrack ούτε λόγος. Με πρόχειρους υπολογισμούς μιλάμε για 50 ευρώ (3DS έκδοση) + 60 ευρώ (Wii U, η απλή έκδοση) + Mewtwo dlc (πολύ χονδρικά στα 10 ευρώ ας υποθέσουμε), σύνολο 120 ευρώ, χωρίς φυσικά το soundtrack. Δηλαδή, δίνοντας περισσότερα, απολαμβάνουμε λιγότερα.
Έτσι, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε επικοινωνία με την αντιπροσωπεία της Nintendo στην Ελλάδα (Nortec), την Nintendo of America, την Nintendo of UK και -τέλος- Nintendo of Germany. Ανταλλάξαμε και ανταλλάζουμε πολλά e-mail, χωρίς κανένα αποτέλεσμα προς το παρόν. Πιο συγκεκριμένα εκπρόσωπος της Nortec απάντησε -μεταξύ άλλων- στο επίσημο forum της Nintendo πως «το Club Nintendo ισχύει μόνο σε χώρες που η Nintendo έχει απευθείας θυγατρική. Όπου έχει έμμεση παρουσία μέσω Distributors, δεν ισχύει το Club Nintendo δυστυχώς». Τώρα εάν αυτό θεωρείται δίκαιο, το να υπάρχουν καταναλωτές, άρα και gamers δυο ταχυτήτων, μπορεί να το κρίνει ο καθένας μόνος του. Επίσης, πολύ φιλικά προσέθεσε πως «τον Φλεβάρη που θα είμαι στη Φρανκφούρτη, θα το θέσω εκ νέου προς συζήτηση», κάτι που προφανώς και είναι αξιέπαινο.
Τα τρία πάγια ερωτήματα στα οποία κλήθηκε η Nintendo (UK, America και Germany) να απαντήσει ήταν τα εξής:
- Πότε θα έχει και η Ελλάδα ίσα δικαιώματα με όλους τους άλλους Ευρωπαίους-μέλη του Club Nintendo; Πότε θα γίνουμε μέλος του Club Nintendo;
- Όσοι έχουμε και τις δυο εκδόσεις του Super Smash Bros. γιατί να μην έχουμε τη δυνατότητα του free Mewtwo dlc και του συλλεκτικού soundtrack; Γιατί δε δίνεται η δυνατότητα, έστω, της αγοράς του συλλεκτικού soundtrack;
- Η Ιαπωνία, τα κεντρικά της Nintendo, γνωρίζει για την κατάσταση στην Ευρώπη; Γιατί κανένας δεν προωθεί το εν λόγω θέμα, μαζί με τα παράπονά μας, και εκεί;
Οι απαντήσεις λίγο πολύ ήταν οι εξής:
- Nintendo of America: «I can understand your interest in trying to find a way possible to obtain these», υποσχόμενος πως θα το προωθήσει, αλλά σημείωσε πως είναι αβέβαιη η όποια θετική κατάληξη.
- Nintendo of UK: «Nintendo has no official announcement about your query at this time. I can confirm that we would be unable to provide the CD as a purchase, too», τελειώνοντας με το «owning to varying legislation and in order to best protect the data of our customers, Nintendo is currently unable to provide all distributors with access to Club Nintendo». Τους απάντησα σχετικά και η απόκρισή τους ήταν ακριβώς η ίδια, με τα ίδια ακριβώς λόγια. Αλήθεια, εσάς σάς έπεισε/ικανοποίησε αυτή η απάντηση; Όλα γίνονται για την προστασία δεδομένων των πελατών, δηλαδή;
- Τέλος, η Nintendo of Germany το μόνο που σχολίασε ήταν το εξής: «We understand your situation and we want to thank you for your interest in Nintendο. Merry Christmas». Δεν υπήρξε καμία απάντηση ξανά σε κανένα επόμενο email.
Έτσι έχει η κατάσταση, λοιπόν. Οι χώρες που συγκαταλέγονται στο πρόγραμμα είναι συγκεκριμένες και καμία άλλη δεν προστίθεται. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, και την περίπτωση της Bergsala. Συγκεκριμένα, η Bergsala (υπεύθυνη της Nintendo στις σκανδιναβικές χώρες) είχε την ευκαιρία να εισχωρήσει στο Club Nintendo, άσχετα με το ότι αποχώρησε το 2006 διότι δεν τη συνέφερε οικονομικά. Απλά, είναι απορίας άξιον, γιατί δεν μπορεί και η «κάθε» Nortec (distributor), από τη στιγμή που μπόρεσε η προαναφερόμενη Bergsala; Γιατί ισχυρίζεται η «κάθε» Nortec ότι κάνει το παν αλλά τα πράγματα μετά από 12-13 χρόνια βρίσκονται στην ίδια μοίρα; Έως πότε θα υπάρχουν πελάτες-gamers δύο ταχυτήτων για τη Nintendo;
Και τελικά, αναρωτιέμαι, ποιο είναι το αποτέλεσμα μετά από όλα αυτά; Μήπως θα άλλαζε κάτι εάν συστρατευόμασταν όλοι σε αυτό, ώστε να εξασφαλίσουμε ίσα δικαιώματα και όχι εκείνα που αρμόζουν σε «φτωχούς συγγενείς»; Διαφορετικά, το «φωνή βοώντος εν τη ερήμω» ίσως να είναι το μόνο που ταιριάζει γάντι στη συγκεκριμένη περίσταση και, με αυτήν τη λογική, σε κάθε επόμενη. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους Χρόνια Πολλά, με υγεία, αγάπη και δημιουργία. Η προσδοκία μου, όπως και όλων υποθέτω, είναι να υπάρχει θετική εξέλιξη με ίσα δικαιώματα και για μας.
Ενημερωτικό το κείμενο, είναι κάτι που δεν το γνώριζα. Οπότε το μπαλάκι πάει (εδώ και κάμποσο καιρό απ'ότι φαίνεται) στη Nortec και απ'ότι βλέπω δεν παραθέτεις κάποια επίσημη απάντηση από τη μεριά τους (υποθέτω δεν εχει υπάρξει ακόμα).
Επίσης αναφέρεις ότι η Bergsala αποχώρησε οικοιοθελώς επειδή δεν την συνέφερε οικονομικά, που σημαίνει ότι αν όντως ισχύει αυτό παρόμοιοι λόγοι μπορεί να εμποδίζουν και τη Nortec αν και δεν ξέρω πως εξηγείται αυτό και κάτα πόσο στέκει.
Και εγω εχω πολλους κωδικους για το nintendo club που δυστηχως δεν μπορω να χρησ ωραιο κειμενο για ενα υπαρκτο προβλημα.
Πολύ ωραία ανάλυση φίλε Θωμά για ένα πολύ γνωστό θέμα που δυσαρεστεί εδώ και πολλά χρόνια τους Έλληνες κατόχους κονσολών της Nintendo. Μακάρι οι προσπάθειες που κάνετε να έχουν αποτέλεσμα και να μας αντιμετωπίζουν πλέον ισότιμα με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους μιας και στο ίδιο νόμισμα πληρώνουμε τα εν λόγω προϊόντα και σε αρκετές περιπτώσεις πιο ακριβά.
Έχω γύρω στους 40 κωδικούς από παιχνίδια Wii, Wii U, DS, 3DS. Αν και πολλές φορές σκέφτηκα να τα στείλω να κάνουν συντροφιά στους γλάρους στη χωματερή της Φυλής, όλο το αναβάλω, διατηρώντας μια μικρή ελπίδα πως μια μέρα ίσως αποκτήσουν "αξία".
Thomas ωραίος ρε φίλε! Πραγματικά, από τα πιο ουσιαστικά άρθρα που έχω διαβάσει. Χρόνια Πολλά με υγεία σε όλο τον κόσμο!
Κοιταζοντας το θεμα με ψυχρη λογικη απλα ειμαστε ανυπαρκτη αγορα στον χωρο και ετσι μας αντιμετωπιζουν. Λιγοι αναλογικα με τον πληθυσμο gamers και πολυ λιγοτεροι οσοι αγοραζουμε κονσολες νιντεντο. Αλλα ναι, ειναι εκνευριστικο. Εχω τετοιους κωδικους απο τα πρωτα χρονια του gamecube. Θα αναγνωριζα ως ελαφρυντικο οτι η νορτεκ τουλαχιστον μεχρι 2 χρονια πριν ειχε ενα συστημα ποντων οπου εδινε καποια games αλλα το γεγονος οτι ενας τιτλος κοστιζει το ιδιο day one και day one thousand μηδενιζει τις οποιες προσπαθειες
Ίσως εάν εκμεταλλευόσασταν τις όποιες φιλίες έχετε με μέσα του εξωτερικού και κάναμε όλοι μαζί μια "καμπάνια-like" προκύρηξη και δημοσιοποιούταν σε sites του εξωτερικού, ίσως να έπαιρνε έκταση το θέμα και να συμμετείχαν κι άλλες χώρες και να γινότανε κάτι.
Και ένα σχέδιο βγαλμένο απο το μυαλό του Dr.Evil... Φτιάχνουμε ένα club nintendo δικό μας για όλους όσους δεν έχουν πρόσβαση στο official club Nintendo, όπου και θα δεχόμαστε τους κωδικούς εμείς, νοικιάζουμε ενα μπάνιο στην αγγλία για παράδειγμα οπου πετάμε μέσα ενα PC, και φτιάχνουμε multiple accounts και παίρνουμε τα δωρα και τα μοιράζουμε στους κατόχους των κωδικών. Ε?? Σχέδιο απ'τα λίγα??
Σας ευχαριστώ πολύ, φίλοι μου, για τα καλά σας λόγια και Χρόνια Πολλά! Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση, για όλους μας, πέρα από την εποικοδομητική συμμετοχή και υποστήριξή σας.
Ας περάσω στην ουσία των σχολίων σας, γιατί ήδη μαζεύονται αρκετά και σημαντικά.
- Φίλε gsmaggiore, να σαι καλά! Αν κοιτάξεις πιο πάνω (στην τρίτη παράγραφο) παραθέτω την απάντηση εκπροσώπου της Nortec, προτροπή του οποίου αποτελεί και η συνέχιση της προσπάθειάς μας (π.χ. από το Miiverse ως άμεση επικοινωνία με τη Nintendo, κάτι που αποπειράθηκα στο Nintendo profile μου χωρίς ιδιαίτερη ανταπόκριση, όπως μπορείς να δεις και ο ίδιος). Ειδικότερα, παραθέτω την πρότασή του: "Για το Miiverse, ήταν απλά μια σκέψη. Υπάρχουν communities για το SSB. [...] τα διαβάζουν οι admins. Ίσως λοιπόν, μέσα σ' όλα τα posts, να είχε ενδιαφέρον αν έβλεπαν και σχόλια από Ελλάδα, πάνω στο θέμα που συζητάμε". Στο ίδιο μήκος κύματος και ανάλογου περιεχομένου είναι και τα email που ανταλλάξαμε και ανταλλάζουμε με το αρμόδιο τμήμα της Nortec.
Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της απάντησής σου, δε νομίζω πως η Bergsala (Distributor of Nintendo από το 1981, αναφορικά με Σκανδιναβικές χώρες) μπορεί να αποτελέσει "πρότυπο" για την πολιτική της Nintendo. Το ότι αποχώρησε από το Club Nintendo το 2006 (1 μόλις έτος μετά την έλευση του "φαινομένου Nintendo DS" και το ίδιο έτος με την εμφάνιση του άλλου "φαινομένου Wii", τί ειρωνεία!), σημαίνει ότι η Nintendo μπορεί να μας αγνοήσει γιατί... "απέτυχε οικονομικά ένας distributor"; Οι ευθύνες της ποιες είναι απέναντι σε αυτήν την αποχώρηση και στην αγνόηση όλων των υπολοίπων, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας; Δυο χρόνια μετά (2008) διευρύνθηκε το Club Nintendo με την ένταξη της Αυστραλίας (24/4), όπως και της Β. Αμερικής (2/10). Έκτοτε τίποτα, καμία άλλη ενέργεια. Υπενθυμίζω το "Ευρωπαϊκό" (έστω τμηματικά) lunch date: 3/5/2002 !
Γνωρίζεις ότι γίνονται κινητοποιήσεις για επανένταξη των Σκανδιναβικών χωρών στο Club Nintendo από gamers που συμμερίζονται τα ίδια με εμάς; Και σκέψου σε ποιο βαθμό το επιζητούν εκείνοι, που είχαν τη δυνατότητα να ανήκουν για ένα y χρονικό διάστημα πριν τη διακοπή του 2006. Εμείς δεν είχαμε ποτέ την ευκαιρία.
Για του λόγου το ασφαλές (φετινό και ενδεικτικό), με την πρόσφατη επίσημη ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ-ΔΗΛΩΣΗ της bergsala, κοίτα εδώ:
https://www.change.org/p/bergsala-ab-scandinavian-nintendo-club
Οπότε αναρωτιέμαι, πέρα από τα προαναφερθέντα τρία πάγια ερωτήματα, αυτό που σημειώνω και πιο πάνω: "Μήπως θα άλλαζε κάτι εάν συστρατευόμασταν όλοι σε αυτό";
- Φίλε commenter, αν και προσωπικά δε συμφωνώ, καταλαβαίνω και σέβομαι τη θέση/πρότασή σου. Η Nortec θεωρώ πως κάνει κάποια θετικά βήματα (π.χ. Nintendo 3DS Winter 2014 Bonus Game Promotion) με φιλική διάθεση και ειλικρινές ενδιαφέρον για τους customers/gamers της, αλλά επίσης πιστεύω ότι προφανώς και δεν είναι αρκετά. Όσες διαβεβαιώσεις και να δεχτώ για το αντίθετο, μιλάμε για 12+ ολόκληρα χρόνια. "Πότε ή Ποτέ", δηλαδή;
---Λόγω περιορισμένου χώρου επανέρχομαι με νέο σχόλιο/σεντόνι!---
---Συνέχεια του προηγούμενου σχολίου---
- Φίλε Γιάννη, δεν είσαι ο μόνος. Να σαι καλά!
- Φίλε Νικήτα, δε σου κρύβω ότι δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το συγκεκριμένο, αν (Nortec και gamers) συνεχίσουμε έτσι. Μετά από τόσες μέρες/μήνες -και τόσο μεγάλη προσπάθεια- και το αποτέλεσμα είναι αυτό που περιγράφεται πιο πάνω. Πιστεύω, όμως, πως όταν μια κινητοποίηση γίνεται συλλογική (και ας ξεκινά τις περισσότερες φορές, εκ των πραγμάτων, σε ατομική βάση-το λεγόμενο "εναρκτήριο λάκτισμα"), τότε τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο για κανέναν απολύτως λόγο. Για αυτό σου προτείνω να μη.. γίνεις ο Άη Βασίλης για τα αγαπημένα μας γλάράκια, όχι ακόμα τουλάχιστον! Σε ευχαριστώ και από εδώ για τα καλά σου λόγια!
- Φίλε V (Βαγγέλης, υποθέτω), ό,τι και να πω θα είναι λίγο, πραγματικά.. Να είσαι πάντα καλά!
- Φίλε Alias, ας υποθέσουμε ότι μας αντιμετωπίζουν με αυτόν τον τρόπο (εννοώ τη χώρα μας) για τους λόγους που αναφέρεις. Πιστεύεις, μήπως, ότι το ίδιο έγινε/γίνεται και με την περίπτωση της bergsala; Η τελευταία επιτελεί, σήμερα, τον ρόλο της distributor of Nintendo για τη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Δανία και, εν μέρει, τη Φινλανδία (αναφορικά με το distribution of Pokemon Trading Card Game). Όλα αυτά, μαζί, συγκρίνονται με τον πληθυσμό και την αγορά της Ελλάδας; Μη με παρεξηγήσεις, απλά θέτω ερωτήματα προς σκέψη.
Σχετικά με το σύστημα πόντων, εάν εννοούμε το ίδιο, η Nortec το υιοθετεί ακόμα. Με κάθε αγορά κάποιου τίτλου συλλέγεις πόντους (διπλούς, εάν πρόκειται για preorder), ώστε να έχεις τη δυνατότητα ενός δωρεάν τίτλου στο μέλλον. Βέβαια, εδώ ισχύει, αφενός αυτό που λες σχετικά με την πάγια (υψηλή) κοστολόγηση των προϊόντων της, ανεξάρτητα από τις τιμές του ανταγωνισμού, και αφετέρου η ίδια η ουσία της συλλογής πόντων (π.χ. αγορά 10 τίτλων των 60 ευρώ έκαστος, άρα 600 πόντοι επί 10 τίτλοι=6.000 πόντοι, για να αποκτήσεις δωρεάν ένα game των 60 ευρώ ή, στην καλύτερη, αγορά 5 τίτλων με preorder αξίας 60 ευρώ έκαστος). Ευτυχώς που υπάρχει και αυτό, βέβαια, από το τίποτα..
- Φίλε blackmore, ας περάσουμε στα τρία points σου:
1. Και εγώ το ίδιο πιστεύω. Αλλά, υπάρχει ένα "αλλά", το οποίο και παραμένει αναπάντητο.
2. Λογικά θα το έχεις καταφέρει μέσω κάποιας άλλης χώρας (Αγγλίας να υποθέσω), η οποία υποστηρίζει το Club Nintendo. Στην Ελλάδα δε γίνεται αυτό. Ένα απλό παράδειγμα-ερώτημα: Πώς θα λάβεις το συλλεκτικό physical soundtrack του Super Smash Bros (2 CD) στη χώρα μας;
3. Είχα (και έχω) επικοινωνία με την εξυπηρέτηση της Sony (για το PS Vita μου κυρίως και σπανιότερα για το PS4) και της Microsoft (Xbox One). Μπορώ να πω ότι έχω μείνει ικανοποιημένος, προσωπικά τουλάχιστον και με το παραπάνω, χωρίς να σημαίνει ότι η Nortec δε συμπεριφέρεται καλά ή βρίσκεται σε χειρότερη μοίρα. Εγώ εστιάζω το πρόβλημα γενικά στη Nintendo. Η Nortec πιστεύω πραγματικά ότι καταβάλλει προσπάθεια για το καλύτερο, χωρίς να εξαλείφονται, όμως, και αυτά τα ζητήματα που συζητάμε.
Για να δούμε τί θα γίνει και το Φεβρουάριο, όπως δήλωσε και ο εκπρόσωπος της Nortec..
ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μπραβο για την προσπαυεια π χετε ξεκινησει κ μακαρι να καρποφορησει! ΜΠΡΑΒΟ!
Πριν περάσω στα σχόλια, να κάνω μια μικρή διόρθωση που μου υπέδειξε πολύ φιλικά ο αγαπητός Παναγιώτης (Whitey). Φίλε μου V.for.Veteran με μπέρδεψε το "V" και υπέθεσα ότι σε λένε Βαγγέλη. Έχω διαβάσει τόσα και τόσα δικά σου, οπότε όφειλα να το θυμάμαι.. Με συγχωρείς για αυτό Παναγιώτη, τώρα είναι βέβαιο ότι το έμαθα για τα καλά!
- Φίλε GoodShiveR, δε σε ξέχασα. Απλά, δεν ήθελα να προσθέσω τρία συνεχόμενα σχόλια (το δεύτερο το έφτασα στα όρια των χαρακτήρων που μπορώ να χρησιμοποιήσω), για αυτό και περίμενα να σου απαντήσω με την πρώτη ευκαιρία. Στην ουσία, λοιπόν, των πραγμάτων: Η (πρώτη) σου σκέψη μόνο κακή δεν είναι. Συγκεκριμένα, υποστήριξα κάτι παρόμοιο στη Nintendo UK σχετικά με διεθνή κινητοποίηση και προβολή του ζητήματος και, πίστεψέ με, δεν πήρα καμία απάντηση σχετικά με αυτό με ό,τι, ασφαλώς, συνεπάγεται.
Όσο για τη δεύτερη (εκείνη του Dr. Evil) είναι τόσο "Evil" που ούτε να τη σχολιάσω δεν μπορώ!
- Φίλε Τίτο/Obiwan88, σε ευχαριστώ προσωπικά αλλά και συλλογικά από την ομάδα του enternity. Να σαι σίγουρος πως θα κάνω και θα κάνουμε όλοι μας ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει προς αυτήν την κατεύθυνση (δε φαντάζεσαι για τί επιμονή και πίεση μιλάμε, για αυτό και οφείλουμε να το προωθήσουμε όλοι οι ενδιαφερόμενοι). Εύχομαι επιτυχία και στη δική σου σημαντική προσπάθεια για την επιστροφή του Crash Bandicoot στις κονσόλες της Sony.
- Φίλε blackmore, θα συμφωνήσω πως η Sony κάνει σημαντικά βήματα υπέρ των Ελλήνων gamers, ίσως περισσότερα και μεγαλύτερα από εκείνα των ανταγωνιστών. Η Nintendo, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί στην προσθήκη ελληνικών οδηγιών στα first-party titles της και στην ελληνική περιγραφή στο πίσω μέρος της retail έκδοσης, τα οποία εικάζω ότι θα είναι επίτευγμα της Nortec. Είναι δυνατόν να απευθύνεται (περισσότερο από όλους και) σε μικρότερες ηλικίες και να μην υποστηρίζονται τα Ελληνικά στην Ελλάδα; Αυτό είναι απλά ενδεικτικό και δε θα ήθελα να συνεχίσω γιατί ανοίγουμε πολύ μεγάλη παρένθεση που είναι άσχετη με το συγκεκριμένο άρθρο. Σχετικά με το δεύτερο που σημειώνεις, φυσικά και είναι σεβαστό, αν και προσωπικά δε με βρίσκεις σύμφωνο.
Για να μην παρεξηγηθώ, προσωπικά αγαπώ τη Nintendo και το hardware/software της, χωρίς να σημαίνει πως εθελοτυφλώ για χάρη της (π.χ. στο ελληνικό ζήτημα που περιγράφω στο άρθρο). Όσο για τη Sony ξέρω ότι κάνει θετικά βήματα προς τη μεριά μας και το επισημαίνω, φυσικά. Και αυτό το λέω εγώ που το PS4 το ανοίγω εκατό φορές λιγότερο από το Xbox One μου, του οποίου έχω έκδηλη αδυναμία. Αυτό το υπογραμμίζω, γιατί οφείλουμε να έχουμε σφαιρική οπτική των πραγμάτων, έτι περισσότερο όταν συζητάμε για την κατάσταση της χώρας μας που μας αφορά όλους τους Έλληνες gamers, ανεξαιρέτως.
Αλλά το τί κάνει η Sony και η Microsoft στα της χώρας μας μικρή σημασία έχει στην προκειμένη συζήτηση. Ας επιστρέψουμε στο εν λόγω θέμα που μας απασχολεί, εάν το επιθυμείτε.
aggliko profil kai telos ta problhmata. giati skate? eimai kanonika melos sto club nintendo exontas aggliko mii... aplo einai. H Ellada san agora den endiaferei kanenan. edw kaname DEKAETIES agona gia na exoume ellhnika kai ellhnikh yposthriksi stous ypologistes mac kai stelname email kai eixe organwmenh koinothta katoxwn mac kai mazeyame ypografes kai kaname ena swro prospatheies gia xronia kai den egine tipota. otan ola eginan unicod tote eidame telika ellhnika me plhrh yposthriksi kai oso gia ellhnika macos eidame an thymamai kala sthn ekdosh 10.7.3 sta lion... 28 oloklhra xronia agwna.... siga mh perimenw alla 28 xronia gia na ginw melos sto nintendo club na kerdizw loutrines figoures... ekana aggliko profil gia ta shmabtika dwra kai ante geia
Thomas έχεις δίκιο, μου διέφυγε αυτό το σημείο. Ευθύνες υπάρχουν αλλά δεν ξέρω που αντιστοιχούνε και μου φαίνεται δύσκολο να είναι απλώς θέμα "πίεσης" των αντιπροσωπειών. Υποθέτω ότι η Nintendo επιλέγει το που θα τοποθετήσει και το πως θα διαχειριστεί τις θυγατρικές της με βάση το αν μπαίνει μέσα ή όχι καθώς και τη διεισδυτικότητα που θέλει ή θεωρεί ότι μπορεί να πετύχει στις διάφορες αγορές.
Γενικώς δεν το γνωρίζω το θέμα αλλά έχω την εντύπωση από τα όσα έχω δει ότι δεν έχει ξεκαθαριστεί επαρκώς, αν ισχύει πάντως το ότι το πρόγραμμα αυτό αφορά την επιβράβευση αγορών είναι πιθανό να μπαίνει μέσα η Nintendo απ'αυτό και να θέλει να ενισχύσει τις αγορές με τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Αν παίζει κάτι τέτοιο σημαίνει ότι το feedback που λαμβάνουνε από τις αγορές που είναι εκτός club of Nintendo δε δικαιολογεί τέτοια ανοίγματα οπότε δεν ξέρω κάτα πόσο θα βοηθούσε κάποια συλλογική προσπάθεια ή petition. Αυτό ισχύει γενικώς σε τέτοιες ψυχρές business as usual αποφάσεις που λαμβάνονται με βάση ισοζύγια, προυπολογισμούς κλπ.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ!!!! Που δειχνει πως στο site μας, η κοινοτητα αν μη τι αλλο, ειναι εξαιρετικη (λαμβανοντας υποψιν το συνολο των community αρθρων).
@Thomas Απο τη στιγμη που οπως λες και εσυ ειναι ασυμφορο για την bergsala που εκπροσωπει τοσες χωρες μπορουμε να καταλαβουμε ποσο ασυμφορο θα ηταν και για την νορτεκ να το κανει. Ειναι καθαρα θεμα νιντεντο να υποστηριξει το προγραμμα.
Οσο για το πως μας βλεπουν σαν αγορα στο gaming δεν ειναι θεμα υποθεσεων και εικασιων, ειναι γεγονος οτι μας αγνοουν (οχι μονο η νιντεντο). Ρωτα τον Παυλο και τον Ηλια που ειναι τοσα χρονια στο χωρο να σου πουνε απειρα παραδειγματα. Ουτε ελληνικους υποτιτλους στους διαλογους δεν εχουμε στο 99% των τιτλων με μοναδικη εξαιρεση ποδοσφαιρακια και 1-2 ΑΑΑ τιτλους του playstation (και αυτο χαρη στiς προσπαθειες του ελληνικου τμηματος του playstation)
Οπως και να χει ειναι πολυ θετικη η προσπαθεια που καταβαλλεις και ευχομαι να εχει αποτελεσμα
Φίλε Thomas no problemo! Άλλωστε ένας ταπεινός news editor είμαι :P:P:P
H Nintendo λειτουργει παλιομοδιτικα-γραφειοκρατικα σε πολλα πραγματα.Για μενα και μονο που εχει διαφορετικους distributors σε καθε χωρα ειναι μεγα σφαλμα.Ολες οι χωρες της Ευρωπης που εχουν ιδιο νομισμα επρεπε να θεωρουνται μια χωρα και αρα να εχουν τον ιδιο distributor,την Nintendo Europe και φυσικά να ανηκουν στο ιδιο club nintendo.
Ειμαστε μικρη χωρα και ακομα πιο μικρη αγορα αλλα καποια πραγματα πουλανε.Το wii πουλησε,το ds το ιδιο.
Και η Πορτογαλια ειναι μικρη αγορα αλλα ανηκει στο club nintendo.
Mικρη αγορα ειμαστε και για την sony/microsoft αλλα προσπαθεια γινεται σε καποιους τομεις.
Μηπως το μεγεθος της αγορας αποτελει πλεον μια καλη δικαιολογια?
Ωραιο το αρθρο σου φιλε Thomas και ελπιζω να βρεις την ακρη.Xρονια πολλα και καλη χρονια σε ολους!
Με συγχωρείτε για το καθυστερημένο μου σχόλιο, αλλά ζητήματα τεχνικής φύσεως με κράτησαν λίγο πίσω. Τώρα είναι όλα μια χαρά, οπότε:
- Φίλε blackmore, τα δυο σου τελευταία σχόλια θέτουν το εν λόγω ζήτημα στη βάση του. Πράγματι, στα first party της Nintendo μπορείς να βρεις τις οδηγίες και την περιγραφή στα ελληνικά, αλλά ως εκεί. Τη στιγμή, ειδικά, που τα games της προορίζονται (και, αν όχι κυρίως) για παιδιά μικρών ηλικιών αυτό είναι απαράδεκτο. Είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι η χρήση της ελληνικής στα video games θα τα προωθήσει πολύ περισσότερο στην Ελλάδα; Ειδικά στα της Nintendo. Και τα site των Nortec/Microsoft είναι στα ελληνικά αλλά δε νομίζω πως σημαίνει κάτι ιδιαίτερο αυτό.
Δυστυχώς δεν έχω παρά να συμφωνήσω με το δεύτερό σου σχόλιο, καθώς έτσι έχει η κατάσταση. Μόνο ένα σημείο θα ήθελα να σημειώσω: Και η Nortec προσέφερε δωρεάν Wii U (στα πλαίσια της καμπάνιας του Mario Kart 8) και 3DS (στα πλαίσια της καμπάνιας του Super Smash Bros./Pokemon) τίτλο. Αυτό το αναφέρω γιατί οφείλουμε να λέμε και τα θετικά και αυτό ήταν επιτυχία της Nortec.
- Φίλε vonzuchter, σέβομαι το σκεπτικό σου αλλά δε με βρίσκει σύμφωνο. Θεωρητικά (ανισότητα δικαιωμάτων/δυο ειδών πελάτες) αλλά και πρακτικά (αυτό που σου αναφέρει ο blackmore) υπογραμμίζεται η ανάγκη ένταξης και των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης στο Club Nintendo.
- Φίλε gsmaggiore, ας τα πάρουμε ένα-ένα. Πρώτον, στα των ευθυνών, θεωρώ πως σε μια τέτοια εταιρεία τον πρώτο λόγο τον έχει η Κεφαλή, εν προκειμένω η Nintendo, η οποία δεν ενδιαφέρεται καν για το ζήτημα αυτό (μιλάμε για 12-13 χρόνια απραξίας και αδιαφορίας/φαινόμενο bergsala). Όπως είναι η πυραμίδα οι αμέσως επόμενοι σε ιεραρχία (χώρες, διεθνώς/Ευρωπαϊκές, Μέλη του Club Nintendo) τί κάνουν για να αλλάξει η κατάσταση αυτή; Επίσης, τί δηλώνει η αλαζονική τους αυτή συμπεριφορά (είδες πώς απάντησε ΜΙΑ φορά η Γερμανία και τί υποστήριξε η Αγγλία, περί... "νομοθεσίας για προστασία απορρήτου"-κοινώς κοροϊδευόμαστε, ενώ κάποιο ενδιαφέρον έδειξε Μόνο η Αμερική που Δεν ήξερε ΚΑΝ τί συμβαίνει); Ποια είναι η θέση της Ιαπωνίας; Ακολουθούν, εκ των πραγμάτων, οι χώρες Μη Μέλη, άρα οι Distributors: Ποια είναι η πίεση που ασκούν; Η bergsala ενώ αποχώρησε, γιατί υποστηρίζει την επανένταξή της, όπως φαίνεται και στο petition που κοινοποίησα σε πιο πάνω σχόλιό μου; Η Nortec γιατί δεν παίρνει πρωτοβουλίες με τις υπόλοιπες χώρες για να ασκήσουν πίεση ατομικά και συλλογικά; Τέλος, η βάση είμαστε εμείς, οι "καταναλωτές δυο ταχυτήτων" και σε ρωτώ: τί κάνουν οι καταναλωτές-Μέλη που γνωρίζουν για την κατάστασή μας και, κυρίως, οι καταναλωτές-Μη Μέλη; Ένα petition η bergsala φέτος και πόσοι το υπέγραψαν; Στα δικά μας, πόσοι πιέζουν τη Nortec, τη Nintendo of Europe, τη Nintendo Worldwide τέλος πάντων;
Και για να κλείσω με το σχόλιό σου στα των οικονομικών, εγώ θεωρώ πως μπορεί και να τη συμφέρει τη Nintendo. Σου λέω πως εάν πάρεις το Super Smash Bros. και στις δυο εκδόσεις του κερδίζεις Mewtwo dlc και συλλεκτικό soundtrack (για να μην πω τίποτα περισσότερο).Τί θα έκανες;
---Συνέχεια του προηγούμενου σχολίου---
- Φίλε 3nws1th5, σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Είμαι πεπεισμένος πως το community του Enternity βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα. Για αυτό και είναι σημαντικό, συλλογικά, να προσπαθούμε για το καλύτερο!
- Φίλε Alias, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, το ίδιο εύχομαι και εγώ, με συλλογική προσπάθεια και επιδιώξεις. Αφού είναι ασύμφορο, τότε γιατί επιδιώκει την επανένταξή της η bergsala; Δε διαφωνώ πως τον πρώτο λόγο τον έχει η Nintendo. Και σε τελευταία ανάλυση ας ενταχθούμε και εμείς και ας δούμε πόσο ασύμφορο θα είναι, όταν θα υπάρχουν περισσότερα κίνητρα για αγορά Nintendo games από την Ελλάδα. Αν θες, δες το σκεπτικό μου στο αμέσως προηγούμενο σχόλιό μου και ας το συζητήσουμε.
Σχετικά με το δεύτερο σκέλος του σχολίου σου, εννοείται πως έτσι είναι τα πράγματα. Θεωρώ απαράδεκτο η κατά τα άλλα "φιλική μαμά Nintendo" να μην έχει κάνει σχεδόν κανένα βήμα για τη χώρα μας (ελληνική μετάφραση τίτλων που προορίζονται για τις μικρότερες ηλικίες, βλ. Pokemon για παράδειγμα/Μη ένταξη στο Club Nintendo μετά από 12-13 χρόνια Ευρωπαϊκής παρουσίας). Το ελληνικό τμήμα του Playstation, κατά τη γνώμη μου, έχει πετύχει αρκετά σημαντικά και μπορεί ακόμα περισσότερα στο μέλλον. Η Nortec θεωρώ πως δεν έχει στο ιστορικό της ιδιαίτερες επιτυχίες πάνω στο εν λόγω ζήτημα.
- Φίλε Παναγιώτη (είδες), δέξου ένα ταπεινό follow από μένα!
- Φίλε Maxus, σε ευχαριστώ πολύ! Με έχεις καλύψει με κάθε σου λέξη, απλά. Έχουμε το ίδιο σκεπτικό πάνω σε αυτό το θέμα, όπως φαίνεται. Το θέμα των "distributors" δεν ξέρω εάν είναι χαρακτηριστικό της Nintendo ή εάν το είχε και η Sega. Το λέω αυτό γιατί εξυπακούεται πως συμφωνώ μαζί σου στο ότι είναι παράδοξο να μιλάμε για distributors την ώρα που η Sony και η Microsoft δε γνωρίζουν καν τί σημαίνει αυτό. Και στο κάτω-κάτω, ας πάρει πρωτοβουλία η Nintendo και ας συνενωθεί, υπό την αιγίδα της, και επίσημα με τους distributors για να πάψουν να υπάρχουν. Η εταιρεία είναι Μία, όλα τα άλλα τί σχέση έχουν; Αφού βλέπει ότι δεν μπορεί να ελέγξει την κατάσταση γιατί δεν περνά σε ριζικές αλλαγές; Το μοντέλο της θεωρείται αποτυχημένο και έπρεπε να τροποποιηθεί από χθες (στις μεγάλες δόξες των DS/Wii) ή από σήμερα (στη μεγάλη αποτυχία του Wii U και μέτρια, σε σχέση με τον προκάτοχο, επιτυχία του 3DS- η αποτυχία αποτελεί καταλύτη για ριζικές αλλαγές, καθώς είναι η χρυσή ευκαιρία για διόρθωση των κακώς κειμένων). Με τέτοιες συμπεριφορές θα συνεχίσει να χάνει (και αναφέρομαι, κυρίως, στις σκανδιναβικές χώρες). Δεν οφείλει να το συνειδητοποιήσει;
- Φίλε commenter, "δεν υπάρχει δικαιολογία".. Αυτό.
fysika kai exw taxydromikh dieythinsi sthn Agglia. alliws de ginete na pareis kapoia apo ta dwrakia ,ta pio polla apo ta opoia bebaia einai anohsies. Gia na pareis kala dwra prepei na kaneis megalh katanalwsh. Opws kai na exei club nintendo sthn Ellada de tha doume eukola. 30 xronia kaname na doume ellhnika macos kai eseis thelete kai club nintendo.
Καλησπέρα φίλοι μου, Καλή Χρονιά και από εδώ, με τις θερμότερες ευχές μου για ένα απίθανο και πιο ανθρώπινο νέο έτος. Εύχομαι το gaming να είναι στο επίκεντρο με πολλές και μοναδικές εξελίξεις.
Καθυστέρησα να σχολιάσω, καθώς περίμενα να δω εάν θα ήθελε κάποιος άλλος να προσθέσει κάτι διαφορετικό ή νεότερο. Ας περάσουμε καλύτερα στα σχόλιά σας.
- Φίλε vonzuchter, επομένως παραλαμβάνεις το digital content σου κανονικά, όπως επίσης και το physical content στη διεύθυνση που έχεις δηλώσει. Είσαι τυχερός που ζεις στην Αγγλία ή έχεις κάποιον φίλο/οικείο σου που σε εξυπηρετεί. Αυτό δεν ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία, δυστυχώς, ενώ συνεχίζω να πιστεύω πως δεν είναι η επιζητέα λύση. Το θετικό είναι πως εσύ, τουλάχιστον, είσαι ευχαριστημένος!
- Φίλε commenter, πραγματικά αυτό δεν το περίμενα με τίποτα. Δεν ήξερα ότι έχουν σκεφτεί κάτι τέτοιο! Αυτό το "ποτέ δεν ξέρεις καμιά φορά τί γίνεται" που γράφεις, νομίζω πως είναι και η ουσία της όλης προσπάθειας.
- Φίλε Tanno, σε καταλαβαίνω απόλυτα. Κρατάω, ωστόσο, το "ο επιμένων νικά", κάτι που πιστεύω πως μπορεί να ισχύσει και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Θωμά συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία, αν και νομίζω πως είναι δονκιχωτική και όχι φυσικά επειδή την κυνηγάς εσύ, αλλά επειδή έχεις καταλάβει τις δυσκολίες του εγχειρήματος σου...
Φίλε Βασίλη, σε ευχαριστώ πολύ για τον καλό σου λόγο. Γενικά, δεν είμαι ένθερμος των τακτικών τύπου "κυνηγιού των ανεμόμυλων", όπως πολύ εύστοχα σημείωσες, και ούτε προσδοκώ, βέβαια, στο να μου αποδοθεί κάποια τέτοια ετικέτα, καθώς προτιμώ τη θεωρία του R. Bhaskar και τον κριτικό ρεαλισμό, όπως τον χαρακτηρίζει. Εν προκειμένω (αλλά και γενικότερα) προτιμώ να ρίπτω το πετραδάκι στη λίμνη με την ελπίδα να σχηματιστεί κάτι, παρά να το έχω κρατημένο στην τσέπη μου.. Ίσως, εάν τα ρίχναμε όλοι μαζί, να σχηματιζόταν κάτι μεγαλύτερο και δυνάμει σημαντικότερο! "Ίσως", τονίζω..
Συγχαρητήρια,πολύ ωραίο θέμα,αλλά δεν νομίζω να δούμε σύντομα club Nintendo.Αν είχαμε πριν από αρκετά χρόνια φαντάζομαι θα είχα πολλούς πόντους μιας και σαν παιδί πάντα κάτι θα αγόραζα από Nintendo.Μακάρι να βγάλετε άκρη αλλά το βλέπω δύσκολα.Και η Sony φέρεται σωστά αλλά για να φτάσει σε τέτοιο σημείο ο Λουκάς Λιάσκος βοήθησε με πολύ προσωπική δουλειά προκειμένου να βελτιώσει την κατάσταση στην Ελλάδα.Ίσως χρειαζόμαστε ένα τέτοιο παιδί να δουλεύει στην Nintendo μπας και δούμε άσπρη μέρα.
Φίλε T_K_L_L_LUIGI, σε ευχαριστώ πολύ! Δεν αντιλέγω με αυτά που λες. Πιστεύω, όμως, ότι εάν προσπαθήσουμε όλοι μαζί, τα πράγματα θα είναι εντυπωσιακά καλύτερα. Επίσης, είναι σημαντικό ότι αναλαμβάνουν καίριες θέσεις στη Nortec φρέσκα πρόσωπα που, ίσως, πιέσουν ακόμα περισσότερο προς την κατεύθυνση ένταξης στο Club Nintendo..
Μετά τα δυσάρεστα νέα δυστυχώς η δεύτερη επιλογή που είχες στο άρθρο σου θα ισχύσει.Ίσως στο μέλλον δούμε κάποια άλλης μορφής επιβράβευση από την Nintendo.
Το θέατρο του παραλόγου έχει το εξής θετικό. Εκεί που βλέπεις το "λόγο" (λογική), σου δίνεται και η ευκαιρία να δεις και μια τελείως διαφορετική οπτική, το λεγόμενο "παράλογο" (παρά-λογική).
Είχαμε και έχουμε επικοινωνία με τη Nintendo Ευρώπης και Αμερικής (όπως τα κατέγραψα και αναλυτικά).
Αναρωτιέμαι τα εξής:
Οι απαντήσεις που μου έδιναν ήταν "στάχτη στα μάτια" ή γνώριζαν πως οδεύαμε, επιτέλους, προς τη μεγάλη αυτή αλλαγή; Όταν υπόσχονταν (Nintendo of USA) ότι θα βοηθήσουν και ότι θα προωθήσουν το αίτημα προς πάσα κατεύθυνση τί ακριβώς είχαν στο μυαλό τους;
Όπως και να χει, μικρή σημασία έχει.
Στα μάτια μου, όπως και των περισσοτέρων όπως πρόσεξα, αυτή η κίνηση κρίνεται ως, τουλάχιστον, αξιοσημείωτη. Συγκεκριμένα, το 2008 έκλεισε οριστικά τις πύλες του το Club Nintendo και μας διαχώρισε σε "πελάτες/gamers δύο ταχυτήτων" στην πράξη. Ποιες ήταν οι εξελίξεις έκτοτε; Καλά σκέφτεστε..
Σήμερα ανακοινώθηκε πως παύει ένας θεσμός, ο οποίος, όπως και να το θέσουμε, ό,τι και να πούμε, όπως και εάν το δούμε, ήταν ανύπαρκτος για μας. Υπήρχε Club Nintendo για τους Ευρωπαίους, αλλά όχι για εμάς.
Επομένως, ρωτώ: Τί ακριβώς χάσαμε εμείς οι Έλληνες;
Και ας πάμε και στο μέλλον: Αυτό το νέο που θα δημιουργηθεί (ακόμα και για digital only content, υποθετικά πάντα) μήπως εντάξει και εμάς; Μήπως είναι η πρώτη μας ουσιαστική και ρεαλιστική πιθανότητα-ευκαιρία για να συμπεριληφθούμε και εμείς στο νέο σύστημα ανταμοιβής της Nintendo;
Είμαι υπέρ της άποψης ότι ανάμεσα στο έργο και στο μη έργο, η επιλογή είναι μονόδρομος: έργο. Από το 2008 που εντάχθηκε η Αυστραλία και η Β. Αμερική και από το 2002 που ιδρύθηκε στην Ευρώπη, τί "έργο" παράχθηκε; Κανένα, το οποίο σημαίνει στασιμότητα. Αυτή η αλλαγή σελίδας, όμως, δηλώνει έργο, επομένως πράξεις.. Και μαζί με αυτές, ελπίδα και για μας τους Έλληνες. Είναι, κατά τη γνώμη μου, ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει αυτήν τη στιγμή και με τον τρόπο που διαμορφώθηκαν τα πράγματα.
Κλείνοντας θα αναφερθώ στην όλη (προσωπική) σύμπτωση, καθώς και στον ρόλο που διαδραματίζει η Nortec.
Προχθές, Κυριακή 18/1/2015, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας. Είχαμε την τύχη να μιλήσουμε διεξοδικά για την όλη κατάσταση με εκπροσώπους της Nortec, οι οποίοι με διαβεβαίωσαν πως το συγκεκριμένο θέμα ήταν και είναι πάντα στα ανώτατα αιτήματα της ατζέντας τους. Συγκεκριμένα, ακόμα και πρόσφατα είχαν επικοινωνία με άλλους distributors για το εν λόγω θέμα και συμφώνησαν να το πιέσουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό.
Η σύμπτωση, τώρα.. Τους τελευταίους μήνες ασχολούμαι εντατικά με το εν λόγω ζήτημα. Έχω επικοινωνήσει και επικοινωνώ με τη Nintendo Ελλάδας (Nortec), χωρών της Ευρώπης και της Αμερικής. Ακόμα και πρόσφατα ανταλλάξαμε κάποια σχετικά email, χωρίς κάτι το καινούργιο για την ώρα. Έγινε, λοιπόν, η κοπή της πίτας, το συζητήσαμε ξανά και ξανά και... μου έπεσε το φλουρί της Nortec!
Σύμπτωση; Πιθανόν.. Ένα είναι το σίγουρο, όμως. Η επικοινωνία με τη Nintendo (διεθνώς) συνεχίζεται ακόμα πιο δυναμικά και θα σας ενημερώσουμε για ό,τι νεότερο.