Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Αχαρτογράφητη αναστάτωση

*
Η Sony σίγουρα ποντάρει πολλά στη Naughty Dog. Η ταλαντούχα ομάδα ανάπτυξης στήριζε κάθε πλατφόρμα της ιαπωνικής εταιρείας με αξιώσεις, είτε ο τίτλος της λεγόταν Crash Bandicoot είτε The Last of Us. Η αλήθεια είναι ότι η είδηση για την καθυστέρηση του Uncharted με βρήκε κάπως απροετοίμαστο. Άλλωστε ο τίτλος έχει ήδη καθυστερήσει άλλες δύο (;) φορές και, γενικά, η ομάδα δεν συνηθίζει να καθυστερεί ιδιαίτερα τις παραγωγές της.

Οι ατάκες του τμήματος μάρκετινγκ για την κάθε καθυστέρηση είναι πάνω κάτω οι ίδιες. Η ομάδα χρειάζεται λίγο ακόμα χρόνο για να κάνει τον τίτλο ακόμα πιο τέλειο. Ατάκα που έχουμε ακούσει πολλές φορές και από πολλά στόματα (με τα αποτελέσματα να μη δικαιώνουν πάντα την αισιοδοξία των υπευθύνων), όμως στην περίπτωση της Naughty Dog φαίνεται να κρύβουν μια δόση αλήθειας. Άλλωστε το βάρος που καλείται να σηκώσει ο Nate στους ώμους του, όντας ο πρωταγωνιστής του πιο πολυδιαφημισμένου τίτλου για PS4, είναι μάλλον τεράστιο. Το ίδιο τεράστιο είναι και το στοίχημα που πρέπει να κερδίσει τόσο η Naughty Dog όσο και η ίδια η Sony.



Αν το καλοσκεφτεί κανείς, η καθυστέρηση του Uncharted 4 μπορεί και να μην αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη. Αρκεί να γυρίσει λίγο τη σκέψη του πίσω στο χρόνο, τότε που σημειώθηκαν οι πολλές ανακατατάξεις και ανακατωσούρες στη σύνθεση της ομάδας. Και μόνο η αποχώρηση της Amy Hennig, που υπήρξε συγγραφέας και σκηνοθέτης της σειράς, αρκεί για να καταλάβουμε ότι η πορεία της ανάπτυξης κάθε άλλο παρά ειδυλλιακή ήταν. Φυσικά ο αντικαταστάτης της, ο Neil Druckmann (The Last of Us), δεν είναι κάποιος τυχαίος, όμως η αναστάτωση της αλλαγής σίγουρα ήταν μεγάλη. Ίδια αναστάτωση και με τις αποχωρήσεις των Justin Richmond (game director), Nate Wells (lead artist), Todd Stashwick (συγγραφέας-ηθοποιός) που ακολούθησαν λίγο αργότερα.

Τα δείγματα δουλειάς που είδαμε σε διάφορες εκθέσεις και παρουσιάσεις σίγουρα αποδεικνύουν ότι η Naughty Dog είναι ικανή να απορροφήσει τέτοιου είδους κραδασμούς, όμως οι απανωτές καθυστερήσεις δείχνουν ότι δεν πέρασε τη δοκιμασία αναίμακτα. Φυσικά είναι δύσκολο να μάθει κανείς όλη την αλήθεια. Επίσης φυσικά, οι καθυστερήσεις αυτές θα αξιοποιηθούν για να γίνει “ο τίτλος ακόμα καλύτερος”, άλλα -παρά την εμπιστοσύνη που μπορεί να έχει κανείς στην ομάδα ανάπτυξης- υπάρχει σίγουρα μια ανησυχία για τις εξελίξεις, τότε και τώρα. Τουλάχιστον είναι φανερή η στήριξη της Sony (πάντα ήταν), αλλά και οι ελπίδες που τρέφουν όλοι για την πορεία και την ποιότητα του τίτλου.

Το μόνο που μένει τώρα είναι να επαληθευτούν. Οι πιθανότητες, με βάση την ιστορία της, είναι με το μέρος της Naughty Dog, αλλά δεν παύουν για την ώρα να είναι απλώς πιθανότητες.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
8 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Scott_Pilgrim
    • Κακά τα ψέματα έχει καταντήσει κουραστικό όλο αυτό με τις καθυστερήσεις. Βέβαια τη τελευταία την κάλυψαν με το γεγονός πως η ζήτηση είναι μεγάλη. Όποια και να είναι η αλήθεια εγώ απλά θέλω το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσδοκιών. Δεν μιλάμε σίγουρα για κάποια θρυλική σειρά, αλλά κακά τα ψέματα με το Uncharted έχουν χτίσει ένα μεγάλο και δυνατό fanbase και μιλάμε και για τεράστιο blockbuster. Με φοβίζει το γεγονός ότι έχουν φύγει κάποια σημαντικά άτομα αλλά έχω λίγο παραπάνω πίστη στην ND κάτι το οποίο δεν συμβαίνει για κανένα άλλο dev..

    • GamingFun
    • Λένε ότι, συνήθως, αν δεν περάσει κανείς δια πυρός και σιδήρου δεν αλλάζει. Το ερώτημα είναι αν θα αλλάξει προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο.
      Η Naughty Dog όμως έχει δείξει με το ιστορικό της ότι τα καταφέρνει και μάλιστα εξαίσια. Οπότε και εγώ θα συμφωνήσω ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος της και το εύχομαι ολόψυχα, διότι το αξίζει.

    • OSjohnFP7
    • Οι καθυστερήσεις στα videogames έχει γίνει πλέον ρούτινα.Εκατοντάδες περιπτώσεις έχουμε δει πλέον και δεν μας κάνει καθόλου εντύπωση.Τώρα στο θέμα μας για την Naughty Dog μας έχει μάθει να μην την φοβόμαστε και εγώ προσωπικά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ο τίτλος θα είναι ένα ακόμη διαμάντι για την βιομηχανία των games. Και φίλε Scott_Pilgrim εγώ διαφωνώ μαζί σου,για μένα και εκατομμύρια άλλους είναι θρυλική σειρά και είναι από τα παιχνίδια που έχουν φανατικούς οπαδούς αλλά θα παιχτούν και από ανθρώπους που δεν είναι του είδους.Και το λέω γιατί πχ εδώ δεν παίζω καθόλου horror games και δεν θα παίξω κανένα παιχνίδι,ακόμα και αν έβγαινε το P.T. που ακυρώθηκε.Είναι από τα παιχνίδια που θα περάσουν σχεδόν από όλα τα σπίτια..σχεδόν :)

    • Pirederas
    • Απο την μία, παραπονιέται ο κόσμος για το πόσα ημιτελή παιχνίδια κυκλοφορούν, και ότι με περισσότερη δουλειά θα ήταν τέλεια. Από την άλλη, φωνάζει ο κόσμος για τις καθυστερήσεις που έχουν στόχο την τελειοποίηση του παιχνιδιού. Έλεος.

      Η Naughty Dog είναι ένα studio που για να κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια τους στην ώρα τους έχουν κάνει πολύ crunch (super υπερωρίες). Το Uncharted 3 ειδικά τους είχε σκοτώσει, γιατί είχαν δεσμευτεί για την ημερομηνία κυκλοφορίας σχεδόν ένα χρόνο πριν. Την τήρησαν, αλλά το crunch ήταν φοβερό. Θυμάμαι που διάβαζα ότι 10 ημέρες πριν την κυκλοφορία (ή το gold master) ανακάλυψαν ένα bug (σχετικά με το HDD streaming) που υπήρχε μόνο στα launch PS3s, και διόρθωσαν τον κώδικα στο παρά 5.

      Με το The Last of Us είχαν την πολυτέλεια να καθυστερήσουν το παιχνίδι κατά 2 ολόκληρες... εβδομάδες (!) αν θυμάμαι καλά, η πρώτη τους καθυστέρηση ever. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν καθόλου bugs ή θέματα με την ΑΙ, αλλά το παιχνίδι στο τέλος επαινέθηκε απ' όλους και σάρωσε τα βραβεία, ενώ θεωρείται ένα από τα masterpieces της γενιάς του.

      Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι developers είναι άνθρωποι, και δικαιούνται να πάρουν όσο χρόνο χρειάζονται για να κυκλοφορήσουν το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς τους. Δεν είναι κατάσταση το βεβιασμένο crunch για 3-4 μήνες και μετά να παίρνουν όλοι οι devs άδεια για 1-2 μήνες να κάνουν ταξίδια και να ξελαμπικάρουν.

    • vonzuchter
    • @pirederas Aυτα πεστα στις παρασιτικες κατσαριδες τους μετοχους και τους μανατζαρεους και τους CEO κτλπ που θελουν τα μερισματακια και τα μπονουσακια τους (απο το μυαλο και τον ιδρωτα των αλλων παντα...) στην ωρα τους.

    • Pirederas
    • @vonzuchter

      Δυστυχώς έχω διαβάσει περιπτώσεις developers που τα αφεντικά τους έχουν κλειδωμένους να δουλεύουν και να κοιμούνται στο studio 6 ημέρες σερί την εβδομάδα στην περίοδο του crunch, τους φέρνουν φαγητό απ' έξω, και με απειλές ότι αν το παιχνίδι δεν κυκλοφορήσει στην ώρα του, θα χάσουν τα bonus τους (οι μισθοί βέβαια δεν πειράζονται). Το crunch είναι θέμα αποτυχημένου project management, όχι των developers, γιατί προβλήματα μπορούν να προκύψουν ανά πάσα στιγμή.

      //Και θα σου πω και κάτι άλλο. Καλά είναι τα λαϊκίστικα συνθήματα τύπου "εργάτη πολέμα, σου πίνουν το αίμα" κλπ, αλλά χωρίς λεφτά από τους μετόχους δεν γίνεται δουλειά. Κι εσύ αν έβαζες κάπου λεφτά, δεν θα σε ενδιέφερε καν το πώς και το γιατί, αλλά το πότε θα πάρεις το μερίδιό σου.

    • Maxus
    • Ok κανεις δεν θελει να καθυστερησει αλλα χιλιες φορες αυτο απο το να μου δωσουν ενα broken game και να με ταραξουν στα πατσακια μετα...
      Υπαρχουν τεραστιες απαιτησεις απο την Νdog αλλα πιστευω θα δουμε ενα πολυ καλο game.

    • padrino18
    • Δεν νομιζω να υπαρχει θεμα με τις καθυστερησεις,ειδικα αμα ειναι να παρεις κατι broken τυπου unity χιλιες φορες να γινει περισσοτερη δουλεια...Το θεμα ειναι ΓΙΑΤΙ πρεπει να βγει η εταιρια τοσο καιρο πριν και να πει εκεινη την ημερομηνια ενω εχει τοση δουλεια να καλυψει....απλα και μονο για να μην χασει τις εντυπωσεις σε καποια συγκεκριμενη περιοδο και να διαδωσει hype...φταστε πρωτα χρονικα σε καλο σημειο και δωστε τοτε το date ωστε να ειναι ελαχιστες οι πιθανοτητες μετα για καθυστερησεις

*